האם סטרימר משנה את הרגלי ההאזנה?

  • פותח הנושא פותח הנושא arye.gur
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
883
נקודות
113
עד לאחרונה, כשרציתי להאזין למוסיקה, הייתי מניח תקליט או תקליטור ומאזין להם.
מאז שאני מאזין למוסיקה דרך הרשת, הרגלי ההאזנה שלי תופסים כיוון שונה:
1. קורה שתוך כדי האזנה אני נזכר בשיר או יוצרים ומייד ״קופץ״ אליהם.
2. אני מאזין לתקליט בסטרימר וכשהתקליט מסתיים, הסטרימר ממשיך להשמיע לי קטעים שונים שהוא חושב שאני אוהב. ספוטיפיי עושה עבודה מדהימה - משמיעים לי קטעים שאת כולם אני נהנה לשמוע.
הסטרימר בעצם גורם לי להתנתק מהקטע של תקליט ובמקום להאזין הרבה או למוסיקה אקראית שהסטרימר מגיש לי או לקפוץ מיוצר ליוצר לפי מה שקופץ לי בראש.

גם עליכם עובר תהליך כזה?

אריה
 

נערך לאחרונה ב:
אתה מיטיב לתאר את מה שקורה בשמיעה בסטרימינג.
אני מרגיש כאילו פיתחתי הפרעת קשב וריכוז מוזיקלית.
קצת מבאס אבל מכיר ים דברים חדשים.
 
אני משתדל להתייחס לסטרימינג כמו למדיה פיזית.
אוהב לשמוע אלבומים שלמים וכך גם כשאני מזרים.
 
סטרימינג פתח ים אפשרויות להזין לתכנים שלא ידענו אליהם (לרוב אני מאמין) וגם כן בלטי אפשרי לרכוש את כול התכנים כי האם אין סופיים ויעלו הון:)
וגם אני אוהב להחזיק בידיים את העתיפה ובכלל לטעמי השמעה לסי די (אין לי אנלוג) זו העדפה כי לטעמי זה נשמע יותר טוב (עדיין). אך כן סטרימינג עוזר לי לבחור בתכנים חדשים ואם אני מתחבר לזה חזק - אני רוכש דיסק.
 

במילה אחת, כן.
 
בעיה קלאסית של התקדמות הטכנולוגיה. הפרעות קשב וריכוז. אבל אתה אדם משכיל, מבוגר ואחראי, אריה. לפיכך אתה יכול להיות שלם עם ההחלטות שלך, וגם להחליט מה שאתה רוצה :).
 
הבעיה (הטכנולוגית) התחילה לפני עידן הסטרימינג עוד בשנות השמונים כשהומצא נגן התקליטורים שבו היתה פונקציית ה'סקיפ' לקפוץ במדויק לקטע הבא בלחיצה על השלט.
 

ברוך הבא למאה ה 21...
המאה של הפרעות הקשב וריכוז של 4 שניות.
אבל מי מתלונן.
 
בהחלט כן, ולטובה.
 
איזה סטרימר יש לך שמנגן תקליטים?
נראה לי פתרון אידיאלי לדילמה בין דיגיטל ואנלוג.
 

למרות הדיגיטל אני מוצא את עצמי מאזין לאלבומים שלמים, בהאזנה ראשונה ושניה לאלבום אני שומע אותו מתחילתו ועד סופו ולא מדלג או קופץ אח״כ זה כבר יותר נזיל. כשמגיעים חברים זה לגמרי אחרת, מדברים וקופצים רעיונות...
 
גם אני מאזין תמיד לאלבומים שלמים, אם אהבתי סביר להניח שיהיו על הדיסק בסטרימר (רצוי ב high res באם קיים) וכגיבוי בשרת ביתי וכגיבוי נוסף בענן...
 
גיליתי ככ הרבה מוזיקה חדשה בזכות זה שאין בכלל מה להשוות. ממש לאחרונה אני נורא נהנה מאלבומי אווירה ואמבייאנט כך שאין שום סיבה לדלג טראקים. שומע אלבום שלם וכשהוא נגמר מכיר טראקים אחרים וכך הלאה פרפטום מובילה.
 

אצלי סטרימר לא שינה הרגלי האזנה.
 
גם אני מאזין תמיד לאלבומים שלמים, אם אהבתי סביר להניח שיהיו על הדיסק בסטרימר (רצוי ב high res באם קיים) וכגיבוי בשרת ביתי וכגיבוי נוסף בענן...
על ההארד דיסק נשמע הרבה יותר טוב מכל שירותי הסטרימינג, אני עושה בדיוק אותו דבר.
 
אצלי סטרימר לא שינה הרגלי האזנה.

יש לך Spotify, שלמה?
 

אני לא יכול שלא להסכים אם אריה.
עד היום, גם כשהקשתי אצל חברים ששומעים דרך סטרימר, לא הצלחתי לשמוע שיר אחד שלם מבלי שאבקש ״אל תיגע, תן להקשיב״.

חברים עם אנלוג או אפילו דיסקים, שומעים אולי פחות קטעי מוסיקה, אבל יותר שומעים יותר מוסיקה.
 

אני לא יכול שלא להסכים אם אריה.
עד היום, גם כשהקשתי אצל חברים ששומעים דרך סטרימר, לא הצלחתי לשמוע שיר אחד שלם מבלי שאבקש ״אל תיגע, תן להקשיב״.

חברים עם אנלוג או אפילו דיסקים, שומעים אולי פחות קטעי מוסיקה, אבל יותר שומעים יותר מוסיקה.
אני מניח שאנשים שמארחים אותך מנסים להרשים אותך וכתוצאה מכך הם קופצים מקטע לקטע, זה לא מעיד על הרגלי ההאזנה שלהם כאשר הם לבד...
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור