האם כולנו שומעים את אותו הדבר?

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
Listening.gif

... מסקנת המאמר היא, שאנשים שונים כן שומעים את אותו הדבר בצורה שונה.
מאמר מעניין על הנושא מאת המגזין האינטרנטי ETM והכתב רוגר סקוף. הכתיבה באנגלית מי שלא מתעצל יכול לעשות תרגום בגוגל.

 

לי נראה שהכותב מנסה לחזק את מעמדו ואת התלות בו ובחבריו למקצוע ה-audio reviewing.
הוא כותב:


This fact of hearing what's most important to us about the music we listen to or about the sound of our home audio system is one of the reasons why subjective reviews can really be much more important to audiophiles than even that most highly regarded of objective testing procedures, double-blind testing. That fails as an audiophile tool for precisely the reason we've been talking about: in order to provide meaningful results, double-blind testing requires the isolation of just one single factor for comparison and, as I've said, everybody listens for something or some combination of things different from everybody else.

Far better to just find a subjective reviewer whose tastes are similar to your own and let his reviews be your guide in developing your system. Or better yet, use your own ears and your own tastes and preferences in making your selection. After all, only you will ever hear things exactly the way you hear them.​


לפחות בקשר ל-double-blind testing, הוא אומר "in order to provide meaningful results, double-blind testing requires the isolation of just one single factor for comparison", מה שלא נכון -- בהאזנה, עיוורת או לא, כל אחד יכול לבחור למה הוא רוצה להאזין ולמה שחשוב לו.

האמירה שלו "That fails as an audiophile tool" היא wishful thinking -- זה לא שהאזנה עיוורת היא שנכשלת ככלי אודיופילי, אלא שהאודיופילים הם שנכשלים במקומות שהם חושבים שיש הבדלים גדולים שבמציאות אינם כאלה -- או שאין הבדל, או שההבדלים מתחת לסף הרגישות של המאזין. במקרים שיש הבדלים ממשיים ברמה שמיעה עבור המאזין, הוא ישמע אותם גם בהאזנה עיוורת.

זה מזכיר לי את מה ש-Floyd E. Toole, זה מהספינורמה, אמר: כשאנשים יודעים מה הם שומעים, הם מספרים סיפורים ארוכים ומפורטים למה הם מעדיפים משהו, וכשהם לא יודעים, או שהם אומרים כמה מילים ממוקדות, או שבכלל לא שומעים הבדל. לכן, הוא אומר, אם מישהו רוצה לספר לו על מה שהוא שמע מתוך ידיעה מה הוא שומע, לא מעניין את Toole להאזין לזה. ויש לציין ש-Toole עסק בעיקר בהבדלים בין רמקולים, ששם לכולם ברור שההבדלים משמעותיים, לא בנושאים נתונים לוויכוח כמו כבלים.
 
לי נראה שהכותב מנסה לחזק את מעמדו ואת התלות בו ובחבריו למקצוע ה-audio reviewing.
הוא כותב:


This fact of hearing what's most important to us about the music we listen to or about the sound of our home audio system is one of the reasons why subjective reviews can really be much more important to audiophiles than even that most highly regarded of objective testing procedures, double-blind testing. That fails as an audiophile tool for precisely the reason we've been talking about: in order to provide meaningful results, double-blind testing requires the isolation of just one single factor for comparison and, as I've said, everybody listens for something or some combination of things different from everybody else.

Far better to just find a subjective reviewer whose tastes are similar to your own and let his reviews be your guide in developing your system. Or better yet, use your own ears and your own tastes and preferences in making your selection. After all, only you will ever hear things exactly the way you hear them.​


לפחות בקשר ל-double-blind testing, הוא אומר "in order to provide meaningful results, double-blind testing requires the isolation of just one single factor for comparison", מה שלא נכון -- בהאזנה, עיוורת או לא, כל אחד יכול לבחור למה הוא רוצה להאזין ולמה שחשוב לו.

האמירה שלו "That fails as an audiophile tool" היא wishful thinking -- זה לא שהאזנה עיוורת היא שנכשלת ככלי אודיופילי, אלא שהאודיופילים הם שנכשלים במקומות שהם חושבים שיש הבדלים גדולים שבמציאות אינם כאלה -- או שאין הבדל, או שההבדלים מתחת לסף הרגישות של המאזין. במקרים שיש הבדלים ממשיים ברמה שמיעה עבור המאזין, הוא ישמע אותם גם בהאזנה עיוורת.

זה מזכיר לי את מה ש-Floyd E. Toole, זה מהספינורמה, אמר: כשאנשים יודעים מה הם שומעים, הם מספרים סיפורים ארוכים ומפורטים למה הם מעדיפים משהו, וכשהם לא יודעים, או שהם אומרים כמה מילים ממוקדות, או שבכלל לא שומעים הבדל. לכן, הוא אומר, אם מישהו רוצה לספר לו על מה שהוא שמע מתוך ידיעה מה הוא שומע, לא מעניין את Toole להאזין לזה. ויש לציין ש-Toole עסק בעיקר בהבדלים בין רמקולים, ששם לכולם ברור שההבדלים משמעותיים, לא בנושאים נתונים לוויכוח כמו כבלים.

AK1. העלתה נקודות טובות וחבל שאין המשכיות לדיון הנ"ל.
בנוסף יש לקחת בחשבון שהמאמר נכתב בידי מי שמייצר ומעצב כבלים לאודיו בכבודו ובעצמו, כך שכבר מלכתחילה המאמר שלו נכתב מאינטרס סמוי / גלוי.

ושמעתי זאת מהמון "אודיופילים" שטוענים שמבחן עיוור הוא כלי בדיקה לא נכון והם מתנגדים למבחנים כאלה. זו כמובן אמירה מתנשאת ולא נכונה, זה מוציא את כל העיוורים מהזכות שלהם להיות אודיופילים למרות שכנראה מיומנות השמיעה שלהם היא הרבה מעל הממוצע.
 
  • Like
Reactions: AK1
חבל שאין המשכיות לדיון הנ"ל.
כנראה שאין לאנשים מה לומר, או שהם מתעצלים לומר את מה שיש להם.
 

נערך לאחרונה ב:
הם לא מתנגדים לזה הם פשוט לא מסכימים עם זה מכל מיני סיבות, כמו שאני לא מאמין למחירים של היום שהם בכפולות של עשר ... אלף, לא מתנגד לזה פשוט לא מאמין לזה.
איש באמונתו יחיה.
 
לא מתחבר למאמר הזה - בעדינות.
אנשים כביכול לא שומעים אותו דבר(מה שהוכח כשלא נכון בהסתכלות על קבוצה גדולה) - אבל הם בטח - לא מתארים את אותו דבר שהם שומעים למלל זהה.

לכן המלל הוא נחמד - אך חסר משמעות.
מה גם שאותו מבקר שמע את זה בחדר מערכת ועם מערכת אחרת - מה בדיוק ניתן לעשות עם האינפורמציה הזו?
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור