האם יש טעם בכלל ברמקולים גדולים עכשיו כשקיימים סאבוופרים בעולם?

  • פותח הנושא פותח הנושא Audiogod
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

בייסיקלי המערכת המושלמת אמורה להיראות בערך ככה, סאב בכל ערוץ
ברכות על תיקון האיות. המילה עדיין מיותרת בכל המקומות שאתה משתמש בה, אבל לפחות היא מאוייתת נכון :)

בייסיקלי המערכת המושלמת אמורה להיראות בערך ככה, סאב בכל ערוץ
אז זה ממש לא הסטאפ המושלם, כאמור
לא מדובר על סאב לערוץ -- זה לא שמפנים את הנמוכים של ערוץ אחד לסאב אחד ושל ערוץ אחר לסאב אחר. הרעיון הוא למקם את הסאבים במקומות שונים -- לא סימטריים, בחדר, כדי שסאב אחד יוכל להתמודד עם מה שהסאב האחר לא הצליח בו. כל סאב מתמודד עם modes שונים בחדר, וכך יוצא שהתוצאה עדיפה על פני סאב בודד.
נראה שמי שמיקם כך את הסאבים חשב על סימטריה -- שיקול לא רלוונטי בהינתן שממילא הנמוכים אינם כיווניים -- ולא על התמודדות עם room modes שונים. @Dan-Cinemart בטח יסביר בהמשך עם גרפים, כך שזה יהיה ברור יותר.

עובדתית רוב האודיופילים הלא אולד סקול בעולם משלבים סאבים במערכות שלהם, היום זה מאסט
עובדתית, נראה לי שאין לך סטטיסטיקות מהימנות על שילוב סאב/ים בעולם, לא של אולד סקול ולא ניו סקול.
והיום זה לא יותר מאסט מבעבר.
 
ברכות על תיקון האיות. המילה עדיין מיותרת בכל המקומות שאתה משתמש בה, אבל לפחות היא מאוייתת נכון :)


אז זה ממש לא הסטאפ המושלם, כאמור

נראה שמי שמיקם כך את הסאבים חשב על סימטריה -- שיקול לא רלוונטי בהינתן שממילא הנמוכים אינם כיווניים -- ולא על התמודדות עם room modes שונים. @Dan-Cinemart בטח יסביר בהמשך עם גרפים, כך שזה יהיה ברור יותר.


עובדתית, נראה לי שאין לך סטטיסטיקות מהימנות על שילוב סאב/ים בעולם, לא של אולד סקול ולא ניו סקול.
והיום זה לא יותר מאסט מבעבר.
תודה, השתדלתי.
לגבי העובדות אין היום אודיופיל שמכבד את עצמו שלא מוסיף סאבים למערכת שלו
גם כשמדובר במערכות שעולות מיליונים
זאת עובדה ותבדוק אותי.
בארץ אובייסלי אנחנו בדיליי של כמה שנים אז אולי זה פחות נפוץ
 

בארץ אובייסלי אנחנו בדיליי של כמה שנים אז אולי זה פחות נפוץ
איזה יופי שיש אותך להצעיד את האודיופילים הפרובינציאלים בארצנו הקטנטונת כמה צעדים קדימה, גם מבחינת ידע בתחום האודיו וגם בעושר השפה העברית המיושנת שאין בה תרגום ראוי לאוביוסלי, דיליי ובייסיקלי.
 
נשמע מדברך שלכלכתי וגידפתי.
גם אם היה כיול וגם אם לא זו זכותי להביע דעה לפי מה שאני שומע וזה תקף לכל מוצר של כל אחד או בכלל לא חייב יבואן אלה כל אחד, כל בן אדם יכול להאוב או לא מה שהוא שומע, ואם אנשים לא ישנים בלילה בגלל זה זו בעיה שלהם.
ותהיה בטוח שדן ישן טוב בלילה כי דיברנו לפני שהלכנו לישון.
הכל בסדר.
זה לא בכיע ממקום של "לא לישון בלילה" אלא ממקום של האמת כפי שהיא שהייתה חשובה לי לבירור, מפני שהייתה לי הערכה מוקדמת.

בסופו של יום גם על סאטאפ של זוג רמקולים - תשמע דעות שונות.
 
תודה, השתדלתי.
לגבי העובדות אין היום אודיופיל שמכבד את עצמו שלא מוסיף סאבים למערכת שלו
גם כשמדובר במערכות שעולות מיליונים
זאת עובדה ותבדוק אותי.
בארץ אובייסלי אנחנו בדיליי של כמה שנים אז אולי זה פחות נפוץ
על מה אתה מסתמך כשאתה אומר ש"אין היום אודיופיל שמכבד את עצמו שלא מוסיף סאבים למערכת שלו"? על תמונות בכמה מגזינים?

אין שום אפשרות מעשית לבדוק אם זו עובדה או ההיפך -- אין, לא לך ולא לי, סטטיסטיקות מהימנות בנושא.

על מה אתה מסתמך כשאתה אומר ש"בארץ אובייסלי אנחנו בדיליי של כמה שנים אז אולי זה פחות נפוץ"? על דיונים בפורום הזה?

אם אתה רוצה באנגלית -- you have no hard facts -- כל מה שיש לך זה התרשמויות בלתי-מבוססות שאתה קורא להן עובדות.
 

על מה אתה מסתמך כשאתה אומר ש"אין היום אודיופיל שמכבד את עצמו שלא מוסיף סאבים למערכת שלו"? על תמונות בכמה מגזינים?

אין שום אפשרות מעשית לבדוק אם זו עובדה או ההיפך -- אין, לא לך ולא לי, סטטיסטיקות מהימנות בנושא.

על מה אתה מסתמך כשאתה אומר ש"בארץ אובייסלי אנחנו בדיליי של כמה שנים אז אולי זה פחות נפוץ"? על דיונים בפורום הזה?

אם אתה רוצה באנגלית -- you have no hard facts -- כל מה שיש לך זה התרשמויות בלתי-מבוססות שאתה קורא להן עובדות.
רוב האודיופילים - ללא סאבים.
אכן - יש פתיחות לזה יותר מבעבר - סאבים התקדמו ונהיו מהירים וחזקים יותר,מערכות כיול,קרוסאוברים - מדידות גם נהיו זמניות .

עדיין - לרוב אין .אז לא יודע מאיפה הגיע הנתון הזה
 
מצרף גרף של רמקול קידמי FULL RANGE :


ניתן בבירור לראות הדיפ שהוא סביב 20 דציבלים ומתפרס על טווח רחב מאוד .
fronts.jpg


הרמקול ישמע רזה מאוד יחסית ליכולתיו .
הבאס ישמע "מנותק" משאר התדרים .
התדרים הגבוהים ישמעו מלאוכתיים וצורמים - לא כי זה אשמתם . הם פשוט לא מאוזנים אם שאר הספקטרום.

אם נקח את הרמקול קדימה, אל פנים החדר - הדיפ יעבור לתדר נמוך יותר ויהיה פחות מורגש ,מפני שהמרחק של הגל שמגיע מהרמקול, מתנגש בקיר הקידמי(מאחורי הרמקול) וחוזר חזרה למקום הישיבה הוא גדול יותר.


הפוך קורה עם הרמקול מוצמד לקיר קידמי.



יש שני דרכים לסדר את זה :



1.מלכודות באס במקומות אסטרגים.כך הפחתנו או ביטלנו את הגל החוזר הגורם להגבר/ביטול.



2.הוספת סאב . חיתוך הרמקול בתדר הבעייתי ושילוב הסאב כאמצעי משלים שבא לפתור בעיה אקוסטית .

המטרה היא שהסאב ישלים את הרמקול הקידמי ,בזמן הנכון ובפאזה הנכונה ויצור תגובה נכונה במקום האזנה.



באמצאות משחק עם דיליי – אתה למעשה מייצר תבנית אחרת לגמרי בנקודת האזנה –ופה מגיע המקום של הסאב כמלכודות באס.



מיקומים שונים יניבו תוצאה שונה ותבנית שונה – ואת זה בודקים באמצעות מדידות .

לפעמים סאב אחד לא מספיק (רוב המקרים) ונדרש להשתמש בכמה .



מה שבטוח ש 99 אחוז מהמקרים שני סאבים מקדימה – לא טוב . כי הם יסבלו מאותם בעיות/החזרים/מודים.



המטרה היא ליצור חוסר סימטריה כי להצית מודים והחזרים שונים שיצרו תגובה שטוחה ובסוף לתזמן את כולם במקום האזנה לתגובה טבעית.



מצרף גם גרף כולל סאב ( יותר נכן שני סאבים קידמי ואחורי).



combined.jpg



האם זה אומר שהחדר נשמע יותר טוב מאשר חדר אחר ללא סאב - ודאי שלא.

זה רק אומר - שמיקסמנו את מה שאפשר בחדר הספציפי הזה עם הציוד הספציפי שברשתונו.ההבדלים הם דרמטיים.
 
רוב האודיופילים - ללא סאבים.
אכן - יש פתיחות לזה יותר מבעבר - סאבים התקדמו ונהיו מהירים וחזקים יותר,מערכות כיול,קרוסאוברים - מדידות גם נהיו זמניות .

עדיין - לרוב אין .אז לא יודע מאיפה הגיע הנתון הזה
שאלה מאיפה כל הנתונים האלה -- אני מאמין שאין לך סטטיסטיקות עולמיות מהימנות, ואתה מסתמך רק על מה שאתה קורא ברשת ונתקל בו במסגרת עבודתך.

במסגרת זה, גם לא ידוע באיזו מידה הפתיחות ו/או השיפור בסאבים ו/או בזמינות המדידות, מתבטאים ברכישות בפועל אצל אודיופילים.

זה שיש יותר אודיופילים בלי מאשר עם סאב נשמע הגיוני -- הרי פרדיגמת הפיוריזם עדיין די שולטת אצל אודיופילים -- אבל ההיגיון הזה אינו נתון מספרי של כמה כאלה וכמה כאלה יש.

מה שדי בטוח הוא שלא-אודיופילים קונים סאבוופרים יותר מבעבר: בעבר (המספיק רחוק), כמעט לא היו מערכות sub/sat -- כאלה עם רמקולים קטנים וסאב -- בעוד שהיום יש כאלה כמו זבל -- תרתי משמע -- אם כי כנראה יש גם מערכות טובות כאלה.
 

זה שיש יותר אודיופילים בלי מאשר עם סאב נשמע הגיוני -- הרי פרדיגמת הפיוריזם עדיין די שולטת אצל אודיופילים
מפה מגיע הנתון.
תוסיף לזה מה שקורה בארץ
תוסיף לזה מה שאני רואה/קורא/שומע מחברים מחול

והרי יש לך סברה הגיונית- שאינה מבוססת על מחקר או מספרים.

ואם אתה רוצה לסבך את זה עוד ,אפשר ללכת לשם . אפשר לשאול מי האודיופיל שנכנס לסברה . ואז תפתח שאלת הגדרת האודיופיל.

ואז הדיון ילך למקומות נכונים מבחינה סטיססטית + דקדוק בשפה העברית ועוד פוסט יחרב .

אני מעדיף שלא,אם אפשר.
 
מפה מגיע הנתון.
תוסיף לזה מה שקורה בארץ
תוסיף לזה מה שאני רואה/קורא/שומע מחברים מחול

והרי יש לך סברה הגיונית- שאינה מבוססת על מחקר או מספרים.

ואם אתה רוצה לסבך את זה עוד ,אפשר ללכת לשם . אפשר לשאול מי האודיופיל שנכנס לסברה . ואז תפתח שאלת הגדרת האודיופיל.

ואז הדיון ילך למקומות נכונים מבחינה סטיססטית + דקדוק בשפה העברית ועוד פוסט יחרב .

אני מעדיף שלא,אם אפשר.
זה לא עניין של דקדוק ושפה, זה עניין של הכללות שנאמרות בביטחון ע"י שני הצדדים (אני לא צד בעניין) ומוצגות כעובדות.

אז שלפחות יהיה ברור שאף צד לא מסתמך על נתונים, אלא לכל היותר על היגיון במקרה הטוב ואקסיומות באוויר במקרה הפחות טוב.
 
כל מה שאני אומר מבוסס
זה מאוד פשוט
בASR יש את כל האודיופילים מהדור החדש שמסתמך על מדע בלבד ושם זאת אקסיומה שסאב או 2 משפרים את איכות הסאונד של הקדמיים, לא כתאוריה אלא זה דבר שנמדד שוב ושוב וגם לפי חוות הדעת של אותם. משתמשים שהוסיפו את הסאב.
קראתי שם מאות אם לא אלפי ת'רדים.
מצד שני ברוב המקומות מחוץ לASR לאודיופילים יש גישה טיפה יותר אולד סקול וסאב נחשב כדבר מוזר או אפילו הרסני, ולכן אמרתי שבארץ עדיין לא אימצו את תפיסת העולם שיש שם ודבר שני אמרתי שאין אודיופיל אחד שלוקח את עצמו ברצינות שלא קונה היום סאב כי זאת האמת.
דבר אחרון שמעתי בעצמי מערכות עם או בלי סאבים וזה עולם אחר לגמרי
כמובן שזה יכול ליצור בעיות אקוסטיות ובשביל זה צריך room correction וכו אבל לא צריך להיות גאון כדי להבין שהוספת סאב של 12-15 אינץ יכול לנגן באס בצורה שרוב הרמקולים רק יכולים לחלום עליה ושוב יש מעט מאוד רמקולים שהם באמת full range 20-20 אז זה פותר גם את הבעיה הזאת.
 

כל מה שאני אומר מבוסס
זה מאוד פשוט
בASR יש את כל האודיופילים מהדור החדש שמסתמך על מדע בלבד ושם זאת אקסיומה שסאב או 2 משפרים את איכות הסאונד של הקדמיים, לא כתאוריה אלא זה דבר שנמדד שוב ושוב וגם לפי חוות הדעת של אותם. משתמשים שהוסיפו את הסאב.
קראתי שם מאות אם לא אלפי ת'רדים.
מצד שני ברוב המקומות מחוץ לASR לאודיופילים יש גישה טיפה יותר אולד סקול וסאב נחשב כדבר מוזר או אפילו הרסני, ולכן אמרתי שבארץ עדיין לא אימצו את תפיסת העולם שיש שם ודבר שני אמרתי שאין אודיופיל אחד שלוקח את עצמו ברצינות שלא קונה היום סאב כי זאת האמת.
דבר אחרון שמעתי בעצמי מערכות עם או בלי סאבים וזה עולם אחר לגמרי
כמובן שזה יכול ליצור בעיות אקוסטיות ובשביל זה צריך room correction וכו אבל לא צריך להיות גאון כדי להבין שהוספת סאב של 12-15 אינץ יכול לנגן באס בצורה שרוב הרמקולים רק יכולים לחלום עליה ושוב יש מעט מאוד רמקולים שהם באמת full range 20-20 אז זה פותר גם את הבעיה הזאת.
ASR - ברובו ולא ככולו - לא מייצג בשום דרך שהיא את האודיופיל הקלאסי.
גם אותי ,שמשתמש אין סוף במדע ובמדידות על בסיס יום- יומי - הוא לא מייצג .
האמת שלי, נמצאת באמצע - יש דברים שאי אפשר לשמוע ויש דברים שאי אפשר למדוד- צריך להשתמש בשני בכלים האלה להגיע למקסימום.

גם חברות,סופר טכנולוגיות שאני מביא ומדבר המון עם המהנדסים כי זה מעניין אותי - אינם מסתמכות רק על מדידות מתוך ידיעה שיש להן מגבלות.
 
כל מה שאני אומר מבוסס
זה מאוד פשוט
בASR יש את כל האודיופילים מהדור החדש שמסתמך על מדע בלבד ושם זאת אקסיומה שסאב או 2 משפרים את איכות הסאונד של הקדמיים, לא כתאוריה אלא זה דבר שנמדד שוב ושוב וגם לפי חוות הדעת של אותם. משתמשים שהוסיפו את הסאב.
קראתי שם מאות אם לא אלפי ת'רדים.
זה לא ביסוס של שום דבר, ובטוח שברוב השירשורים משתתפים אותם אנשים, ורק כאלה שבכלל שמעו שייש דבר כזה ASR, ויודעים אנגלית די הצורך לכתוב שם, ושגם מעניין אותם מה שכותבים שם וזה לא סותר את תפיסתם. הרי לא תראה שם ייצוג של בעלי חשיבה שונה בשיעור קיומם באוכלוסייה. זה לא בסיס מהימן לסטטיסטיקות עולמיות לגבי אודיופילים ולגבי בכלל.


מצד שני ברוב המקומות מחוץ לASR לאודיופילים יש גישה טיפה יותר אולד סקול וסאב נחשב כדבר מוזר או אפילו הרסני, ולכן אמרתי שבארץ עדיין לא אימצו את תפיסת העולם שיש שם ודבר שני אמרתי שאין אודיופיל אחד שלוקח את עצמו ברצינות שלא קונה היום סאב כי זאת האמת.
אותו דבר, אתה מתייחס לתגובות ברשת, כשחלק ניכר מהאודיופילים לאו דווקא משתתפים או אפילו קוראים, והם לאו דווקא מתפלגים כמו באוכלוסיה העולמית או הישראלית.

דבר אחרון שמעתי בעצמי מערכות עם או בלי סאבים וזה עולם אחר לגמרי
ולך יש דעה שלך, שלא כולם חייבים להיות שותפים לה, וחלק ניכר בעליל לא.

כמובן שזה יכול ליצור בעיות אקוסטיות ובשביל זה צריך room correction וכו אבל לא צריך להיות גאון כדי להבין שהוספת סאב של 12-15 אינץ יכול לנגן באס בצורה שרוב הרמקולים רק יכולים לחלום עליה ושוב יש מעט מאוד רמקולים שהם באמת full range 20-20 אז זה פותר גם את הבעיה הזאת.
לא לכל שילוב סאב/ים צריך RC. אני מעריך -- בלי להציג את זה כעובדה -- שיש הרבה יותר מערכות עם סאב/ים שמשתלבים היטב מאשר מערכות עם RC.

ומי אמר שבכלל צריכים לנגן 20 הרץ? מתחת למשהו כמו 28 כמעט ואין מוזיקה, למעט אולי אורגנים כנסייתיים גדולים, שלא רבים מאזינים להם, ואפקטים של קולנוע ביתי. גם לא כל אחד אוהב באס שנותן בבטן. כך שמה שנראה לך חשוב/רלוונטי/קריטי, לאחרים זה לא, ואתה לא קנה המידה לשום דבר ברמה הגלובלית.

בקיצור, שום דבר שכתבת אינו מבוסס על שום דבר מעבר להתרשמויותיך מפעילות ברשת, שברור שאינה מהווה אוכלוסיה מייצגת לאוכלוסיית האודיופילים העולמית בהתפלגות דומה בכלל להתפלגות דיעותיהם ורכישותיהם במציאות.
 
כפי שמיינצי גם קודם אילו והיה צורך ודחף ב20 ברמקולים - יצרנים היו עושים זאת ממזמן, ואם לא ברמקול עצמי אזי היו מייצרים תוספת (סאב יעודי תואם רמקול)- זה לא קורה ולא יקרה.
בוא נשאל שאלה פשוטה: כמה חבריי כאן בעלי סאב בסטריאו? שיתפקדו ויתחלקו בחוויה וניסיון שלהם- זה יהיה באמת מעניין.
אבל לדעתי אולי 3-4 וזה הוא.
סאב יכול (לתפיסתי) לעבוד טוב בסטריאו אך ורק אם הוא מיועד לכך, כלומר יש ליצרן סאב/רמקול מוציא נמוכים מותאם , בנוי מאותם יוצרים כמו שרמקול ״עיקרי״, קרוס מותאם ספציפי להיות המשך וכו׳.
שום מערכת כיול לא תעזור, כלומר זה ישמע בסדר, אולי גם טוב, אבל לא נקבל סינרגיה מושלמת- אני לפחות לא מאמין בכך.
 

כפי שמיינצי גם קודם אילו והיה צורך ודחף ב20 ברמקולים - יצרנים היו עושים זאת ממזמן, ואם לא ברמקול עצמי אזי היו מייצרים תוספת (סאב יעודי תואם רמקול)- זה לא קורה ולא יקרה.
בוא נשאל שאלה פשוטה: כמה חבריי כאן בעלי סאב בסטריאו? שיתפקדו ויתחלקו בחוויה וניסיון שלהם- זה יהיה באמת מעניין.
אבל לדעתי אולי 3-4 וזה הוא.
סאב יכול (לתפיסתי) לעבוד טוב בסטריאו אך ורק אם הוא מיועד לכך, כלומר יש ליצרן סאב/רמקול מוציא נמוכים מותאם , בנוי מאותם יוצרים כמו שרמקול ״עיקרי״, קרוס מותאם ספציפי להיות המשך וכו׳.
שום מערכת כיול לא תעזור, כלומר זה ישמע בסדר, אולי גם טוב, אבל לא נקבל סינרגיה מושלמת- אני לפחות לא מאמין בכך.
המון יצרנים מייצרים סאבים -גם יצרני היי אנד ואולטרא היי אנד.
סאב הוא טירחה עצבנית בחלל .
להתאים סאב לקידמיים היא מלאכה מורכבת ועדיף שלא תתבצע כלל מאשר תתבצע לא עד הסוף.
לסאב בניגוד לשאר התדרים - אין חתימה סונית .יש יכולות ברמת הדיסטורשיין ויש מהירות תגובה. פה זה נגמר . אתה יכול בעקפין להגיד שסאב "איטי" יותר מייצר חתימה עגולה וחמה יותר אבל מדובר במשחקי לשון.
הרבה חברות שמייצרות רמקולים מעולים - לא מייצרות סאבים מעולים או בכלל לא מייצרות סאבים כלל.
הרבה חברות שמייצרות סאבים מעולים - לא מייצרות רמקולים כלל או מייצרות רמקולים בינוניים.

כל התאמה כל שהיא שאתה חושב שיצרן ביצע לסאבים שלו - מתבטלת כלא הייתה כשתה מכניס את המוצרים לחדר, מכל הסיבות שכבר דוברו פה בשרשור .

אגב,לבחון את זה - סונית - מאוד פשוט. אתה פשוט לא תדע מתי סאב עובד ומתי לא . וזה קורה ברגעים אלה בהמון חדרים בישראל ובעולם. אין פה משהו חדש.

למעשה - אני דיי בטוח ברוב המקרים כשאין סאב - אתה תחשוב שהסאב עובד.
 
כפי שמיינצי גם קודם אילו והיה צורך ודחף ב20 ברמקולים - יצרנים היו עושים זאת ממזמן, ואם לא ברמקול עצמי אזי היו מייצרים תוספת (סאב יעודי תואם רמקול)- זה לא קורה ולא יקרה.
מאוד מאוד קשה ויקר לייצר רמקולים שיורדים ל-20 הרץ בחדר ללא הדהוד -- יש ממש מעטים כאלה, ויקרים, אז הם לא עושים את זה ממזמן כי זה לגמרי לא כלכלי.

הסאב לא חייב להיות מותאם לרמקולים האחרים מעבר ליכולות הסטנדרטיות לקינפוג שלו, ולא חייב להיות מאותה חברה כמותם.

חוצמזה, סאבים נפרדים עדיפים על פני סאבים כחלק אינטגרלי מהרמקול, לפחות כי:
  1. המיקום של רמקולים נקבע לפי הבמה והטונליות וכיו"ב, בד"כ בצורה סימטרית לחלוטין, והמיקום של סאבים נקבע לפי תגובת הבאס במקום שהם נמצאים, ועדיף שלא תהיה סימטריה, כדי שכל סאב יוכל להשלים את מה שהאחר/ים לא מצליח/ים לעשות. כלומר המיקום האופטימלי שונה

  2. בימינו, רוב הסאבים מוגברים, עם הספקים שיכולים להגיע לאלפי ואטים. רוב האודיופילים נרתע מרמקולים עם הגברה פנימית, ומעדיפים לבחור בקפידה את ההגברה שהם רוצים
כך שאם זה לא קרה ולא יקרה זה ללא קשר לשאלה עד כמה זה נחוץ.

בוא נשאל שאלה פשוטה: כמה חבריי כאן בעלי סאב בסטריאו? שיתפקדו ויתחלקו בחוויה וניסיון שלהם- זה יהיה באמת מעניין.
אבל לדעתי אולי 3-4 וזה הוא.
התשובה תתאר יותר את מצב האמונות של החברים לגבי צירופים שרובם לא שמעו מאשר איזו קונפיגורציה באמת תיתן תוצאה טובה יותר לפי טעמם הם

סאב יכול (לתפיסתי) לעבוד טוב בסטריאו אך ורק אם הוא מיועד לכך, כלומר יש ליצרן סאב/רמקול מוציא נמוכים מותאם , בנוי מאותם יוצרים כמו שרמקול ״עיקרי״, קרוס מותאם ספציפי להיות המשך וכו׳.
לא, אין צורך בתיאום כזה במציאות

שום מערכת כיול לא תעזור, כלומר זה ישמע בסדר, אולי גם טוב, אבל לא נקבל סינרגיה מושלמת- אני לפחות לא מאמין בכך.
זו אמונה שאין לה ביסוס במציאות. זה נקרא דעה קדומה.
 
אין בעיה, הכול טוב ויש לי דיעה קדומה בנושא.
רק תגידו למה כול החבריי כאן לא מוסיפים סאבים? הרי אין כזה אחד שלא ״רודף״ או בוא נגיד ״אוהב״ או בוא נגיד ״לא יגיד לא״ לתוספת בס.
כי בתכלס זה
א׳ לא כזה נדרש
ב׳ תכלס כפי שדן ציין אפשר לומר משימה בלתי אפשרית או דורשת כאלה מאמצים , התעסקויות והשקעה ועדיף לחות בלי מאשר אם.
ושוב, אם יצרנים (שמבינים עניין ויכולים להשקיע) גם אם מסובך וגם עם לא יודע מה, כנראה לא שווה (ודן ציין נסיבות גם).
שוב, כמה כבר בעלי רמקול גדול/בינוני או גם מדפי בעל בס יפה, באמת סובל מחוסר הבס?
מעניין אותי דיע של נמר למשל, של אלדר- האם חסר בס עד כדי כך שנכנסת מחשבה ״אולי נוסיף סאב?״ איך שהוא לא נראה לי…
 

אין בעיה, הכול טוב ויש לי דיעה קדומה בנושא.
רק תגידו למה כול החבריי כאן לא מוסיפים סאבים? הרי אין כזה אחד שלא ״רודף״ או בוא נגיד ״אוהב״ או בוא נגיד ״לא יגיד לא״ לתוספת בס.
כי בתכלס זה
א׳ לא כזה נדרש
ב׳ תכלס כפי שדן ציין אפשר לומר משימה בלתי אפשרית או דורשת כאלה מאמצים , התעסקויות והשקעה ועדיף לחות בלי מאשר אם.
ושוב, אם יצרנים (שמבינים עניין ויכולים להשקיע) גם אם מסובך וגם עם לא יודע מה, כנראה לא שווה (ודן ציין נסיבות גם).
שוב, כמה כבר בעלי רמקול גדול/בינוני או גם מדפי בעל בס יפה, באמת סובל מחוסר הבס?
מעניין אותי דיע של נמר למשל, של אלדר- האם חסר בס עד כדי כך שנכנסת מחשבה ״אולי נוסיף סאב?״ איך שהוא לא נראה לי…
כנראה שהשאלה הגדולה כנראה אינה עד כמה זה נדרש, אלא:
  • עד כמה לרוב המוחלט של חברים כאן יש את אותן דיעות כמו שלך :)

  • כמה מהם באמת התנסה אצלו בבית עם סאב משובח שמישהו שמבין מיקם כיוונן אותו
למען הסר ספק, גם לי היו דיעות כמו שלך, ובדיוק כמוך ממש לא היה לי חשק ועניין לבדוק אותן במציאות, עד שבאיזשהו שלב ניסיתי, ומאז לא רציתי לחזור אחורה.
 
נערך לאחרונה ב:
זה לא חוסר באס . בכלל לא.
זה באס פחות מאוזן.
יש מערכות בלי סאבים שנשמעות מעולה ונמדדות מעולה ויש מערכות עם סאבים שנשמעות ונמדדות נוראי .
אתה מחפש את השחור לבן .
זה לא קיים. כל חדר זה עולם ,שונה מהעולם של חברו .וצריך להימדד ביחס לפונטציאל שלו - ולא של חברו.
סאב הוא עוד אמצעי. הרחקה מהקיר הוא עוד אמצעי.מלכודות באס וכו וכו.

אם זה באמת מעניין אותך תקיש בגוגל SBIR SPEAKERS.
 
מלא מיסקונספציות
*היצרן של הסאב ממש לא משנה ולא צריך להיות אותו היצרן של הקדמיים כדי שתהיה סינרגיה.
*רק רמקולים סופר יקרים הם באמת full range והוספת סאב במיוחד אם מדובר במדפיים עוזרת לצמצמם את הפערים ובגלל זה היצרנים הגדולים אפילו לא מנסים ליצור רמקול שיורד ל15-20hz
*זה לא כ"כ מסובך לעשות אינטגרציה עם Dirac live וכו
* אלא אם יש לך רמקול בכמה מאות אלפי שקלים סביר להניח שלא תקבל את אותו באס שתקבל מסאב.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור