האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך?

  • פותח הנושא פותח הנושא YOSSI24
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

תודה.. אני רואה בזה מחמאה...:)
יושרה זה השם האמצעי שלי..
יובל.

יובל.

בוא נשים את זה מאחורינו ונחזור לשרשור.

אני אשמח אם תשקיע את הזמן ותקשיב למערכת כזו, אתה לא חייב לאהוב, או להסכים שהיא משפרת/מוסיפה, אבל לפחות תתנסה מקרוב ותחזור עם תובנות פרקטיות.

רן
 

אין לך מושג כמה רמקולים בינוניים לא עונים ב-100% על חלק מהפרמטרים האלו..

- למה שיהיה לי אכפת מרמקולים מקולקלים?

פה מדובר על פרוססור שיודע למדוד ולנתח היענות של כל אחד מפרמטרים אלו, הוא משגר את הסיגנל שלו ובוחן את התוצאה בעזרת מיקרופון, ומרכיב את הפילטר על מנת לאזן את התוצאה האקוסטית בהשמעה.
זה לכשעצמו, סוג של משוב מתקן.

לא.
הפרוססור מודד מה קורה בחדר, דהיינו הפוך ממה שמודדים בתכנון רמקול.
שוב, אי אפשר "לתקן" קילקול כזה. אם אתה חושב שאפשר, תסביר איך.
 
- למה שיהיה לי אכפת מרמקולים מקולקלים?
לא הפרוססור מודד מה קורה בחדר, דהיינו הפוך ממה שמודדים בתכנון רמקול.
שוב, אי אפשר "לתקן" קילקול כזה. אם אתה חושב שאפשר, תסביר איך.

כתבתי שהאפשרות הזו קיימת בפוטנציה.
מכיון שמכשירים אלו עושים שימוש במודלים מתמטיים ובטכניקות שקיימים בציוד מדידה וסימולציה של רמקולים, לכן, זו לא אמורה להיות בעיה מורכבת לייצרן לאפשר פונקציונליות כזאת, כי הכל כבר נמצא שם.

ולא, לא מדבר על רמקול מקולקל...
 
נערך לאחרונה ב:
יובל.

בוא נשים את זה מאחורינו ונחזור לשרשור.

אני אשמח אם תשקיע את הזמן ותקשיב למערכת כזו, אתה לא חייב לאהוב, או להסכים שהיא משפרת/מוסיפה, אבל לפחות תתנסה מקרוב ותחזור עם תובנות פרקטיות.

רן

רן,
הכל בסדר.. בטוח שהמכשיר מוסיף, אצטרך לבחון מה זה בדיוק.

כשיעבור זעם הקורונה אמצא זמן לבקר את היבואן..
אגב מי היבואן??
תודה.
 

נערך לאחרונה ב:
אי אפשר להמליץ על יבואן ספציפי, כי יש הרבה חברות בעולם שמתמחות ב RC ולפיכך יש הרבה יבואנים.

אם נתרכז בפתרונות שנחשבים למתקדמים ביותר, אז אפשר לדבר על 3 חברות:

דירק נמצאת בכל מיני מוצרים והתוכנה היא זהה בכולם, אתה יכול לשמוע את זה ב ארקאם, או סטורם, או נאד, או JBL וכמובן DataSat. לכולם יש יבואנים בישראל.

את הפתרון של לינגדורף, שנקרא רום פרפקט, ניתן לשמוע, על פרוססורים/פרה סטריאו של לינגדורף, או בפרוססור העל של מקינטוש שמשלמת ללינגדורף על הטכנולוגיה.

טרינוב מייצרים פרוססורים רב ערוציים, או פרה סטריאו הכולל את התוכנה, או פתרונות stand alone.

טרינוב מוכרת את הטכנולוגיה שלה, באופן חלקי, ל JBL ואף בונה עבורה את הפרוססור העל שלה השייך לסדרת סינטזיס.

חשוב לציין שאחת הבעיות בכל המערכות הללו זה איכות הכיול. לא בהכרח הכיול שביצעת ביום ראשון יהיה זהה לזה של יום רביעי, זה נכון לגבי כל אחת מהחברות ותלוי באיכות המיקרופון, איכות המכייל, מיקום המיקרופון והידע שיש למכייל בכל הקשור ליכולות המכשיר.

ולכן, ההדגמה שתעבור, מייצגת כיול מאוד מסוים שבוצע, שלא בהכרח מהווה את המקסימום יכולות של אותה מערכת.

רן
 
יש מי שהתנסה בRC מבוסס תכנה שרצה על PC (בלי הקופסאות של חמרה נוספת) בדומה ל SONARWORKS או WAVES TRACT או משהו דומה? האם הם עושים עבודה דומה לסופר RC האלה כמו לינגדורף וטרינוב שיש להם מחירים בשביל טייקונים. מחירי מבוססי התכנה הם כמה מאות דולר בודד שגם עני כמוני אם אתאמץ קצת אצליח לקנות.
 

יש מי שהתנסה בRC מבוסס תכנה שרצה על PC (בלי הקופסאות של חמרה נוספת) בדומה ל SONARWORKS או WAVES TRACT או משהו דומה? האם הם עושים עבודה דומה לסופר RC האלה כמו לינגדורף וטרינוב שיש להם מחירים בשביל טייקונים. מחירי מבוססי התכנה הם כמה מאות דולר בודד שגם עני כמוני אם אתאמץ קצת אצליח לקנות.
יש לי גם דיראק על המחשב וגם לינגדורף , התוכנה של דיראק עובדת מצויין !!!!!!
שונה בצליל מהליינגדורף אבל לא פחות טובה !
מציע לך להתייעץ עם מיכאל !
 
יש מי שהתנסה בRC מבוסס תכנה שרצה על PC (בלי הקופסאות של חמרה נוספת) בדומה ל SONARWORKS או WAVES TRACT או משהו דומה? האם הם עושים עבודה דומה לסופר RC האלה כמו לינגדורף וטרינוב שיש להם מחירים בשביל טייקונים. מחירי מבוססי התכנה הם כמה מאות דולר בודד שגם עני כמוני אם אתאמץ קצת אצליח לקנות.
מעניין לקרוא את ההסבר הזה:
https://www.sonarworks.com/blog/learn/is-room-correction-effective/
 
אכן יופי של מאמר פשוט שמתאר ששילוב של כל האמצעים יתן את התוצאה הטובה ביותר. טיפול אקוסטי בשילוב של RC יהיה הכי סבבה. אולי זה ישקיט קצת את הפולמוס וההתנגדות לכל דבר ש"עושה מניפולציות". אם כי אני לא בטוח שה"מאמינים" הכבדים בפיוריזם ישתכנעו. לדידם RC הוא חילול הקודש וזיהום הטוהר.
 

הוא משגר את הסיגנל שלו ובוחן את התוצאה בעזרת מיקרופון, ומרכיב את הפילטר על מנת לאזן את התוצאה האקוסטית בהשמעה.
זה לכשעצמו, סוג של משוב מתקן.
לא הבנתי...או שכן הבנתי?
אפשר לעשות מרמקול בינוני רמקול טוב בעזרת משגר סיגנל ?לצורך העניין,משגר הכי טוב בעולם.
 
אפשר לעשות מרמקול בינוני רמקול טוב בעזרת משגר סיגנל ?לצורך העניין,משגר הכי טוב בעולם.

בעזרת משוב, כן.

רוב ציוד ההגברה, משתמש במשוב לתיקון עיוותים.

קח לדוגמא וולודיין סאב-וופר, משתמש בחיישן משוב שמודבק לממברנה כדי לנטר את התנועה המכאנית ולנטרל עיוותים.

משוב, בכל נושא ותחום בעולמינו מאפשר תיקון, וזה כולל שיחה עם העובדים, שיכולה לסייע לתקן ליקויים בפס ייצור... וזו רק דוגמא אחת מתוך אין סוף.

הבעייה הטכנית הגדולה ברמקולים היא לנטר תדרים גבוהים יותר בזמן אמיתי, וזה על מנת לכלול אותם במעגל המשוב של המגבר, ובכך לנטרל את מגבלות המערכת האלקטרומכנית...
 
נערך לאחרונה ב:
לא הבנתי...או שכן הבנתי?
אפשר לעשות מרמקול בינוני רמקול טוב בעזרת משגר סיגנל ?לצורך העניין,משגר הכי טוב בעולם.
אני חושב שהבנתי. ל וואי ביי שבע יש הרבה רעיונות יצירתיים שיש בהם פוטנציאל. הוא אומר שניתן לשפר רמקול בינוני ע"י שימוש במשוב חשמלי של DSP ושינוי האות המגיע אליו שיתקן את התוצאה האקוסטית שהוא מוציא. רעיון מעניין... (הברון מינכהויזן הרים את עצמו ואת הסוס שלו מביצה טובענית - הוא משך בשערות ראשו עצמו והרים גם את הסוס יחד איתו)
 

יש מי שהתנסה בRC מבוסס תכנה שרצה על PC (בלי הקופסאות של חמרה נוספת) בדומה ל SONARWORKS או WAVES TRACT או משהו דומה? האם הם עושים עבודה דומה לסופר RC האלה כמו לינגדורף וטרינוב שיש להם מחירים בשביל טייקונים. מחירי מבוססי התכנה הם כמה מאות דולר בודד שגם עני כמוני אם אתאמץ קצת אצליח לקנות.

זאת לא תוכנה להאזנה ביתית.
Dirac - כן, גרסת סטראו עולה כ-300 יורו

אבל זה מתאים אם מקור שלך - מחשב. וגם תוכנה תומכת ב-VST
 
אני חושב שהבנתי. ל וואי ביי שבע יש הרבה רעיונות יצירתיים שיש בהם פוטנציאל. הוא אומר שניתן לשפר רמקול בינוני ע"י שימוש במשוב חשמלי של DSP ושינוי האות המגיע אליו שיתקן את התוצאה האקוסטית שהוא מוציא. רעיון מעניין... (הברון מינכהויזן הרים את עצמו ואת הסוס שלו מביצה טובענית - הוא משך בשערות ראשו עצמו והרים גם את הסוס יחד איתו)

סיפורי הופמן..
לא צריך ללכת כל כך רחוק...
להעלות רעיונות עבורי זה חלק מהכיף שבתחביב...

האם אתה האמנת בעבר שיתקנו את אקוסטיקת החדר בעזרת משוב שהוא תוצאה של PREDICTION מתימטי???

אז תלגלג כמה שאתה רוצה, אם תגלגל כמה דפים אחורה תווכח שהאשימו אותי כאן בשירשור הזה שאני טכנופוב... אז מה באמת נכון??

יש עוד הרבה שלגלגו עליהם לאורך ציר הזמן, אבל הוכח היסטורית שחלק מהתחזיות התקיימו...
והרי אתה עצמך אומר שהרעיון מעניין... ז"א שבאיזו פינה בראשך זה עושה היגיון.

ואני מוסיף..
אם זה גורם לך נחת, אז שיהיה לבריאות.:אצבע מורמת
 
נערך לאחרונה ב:
במוצאי שבת תראו אותי מפגין בבלפור ,עם שלט:
די נמאס כבר מטחינת המים. אתם מנותקים מהפורום רוצים רק מוזיקה.

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״

אני מבין שכל אחד רוצה לחתום באיזושהיא הגדרה שעכשיו הכל יהיה נהיר וברור לכולם .
לא זה לא יקרה. אל תתאמצו שלא נצטרך לקרוא לכם ״ משוגעים רדו מהגג״
 

זאת לא תוכנה להאזנה ביתית.
Dirac - כן, גרסת סטראו עולה כ-300 יורו

אבל זה מתאים אם מקור שלך - מחשב. וגם תוכנה תומכת ב-VST
לזה תוסיף מיקרופון איכותי לכיול עוד סדר גודל של 250 דולר
זה ממש לא יקר ביחס לחומרה
jriver תומכת בה
שווה בדיקה
 
ואתה האמנת בעבר שיתקנו את אקוסטיקת החדר בעזרת משוב שהוא תוצאה של PREDICTION מתימטי???

נזכרתי שיש לי תואר במתמטיקה, קראתי כמה פעמים,.. לא ברור לי. סורי. מצטער, אריק
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור