האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך?

  • פותח הנושא פותח הנושא YOSSI24
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

האמת שזה לא כל כך מסובך אם מתעמקים קצת בנושא של טיפול אקוסטי בסיסי. ללמוד קצת את העקרונות. כל מה שצריך זה רק לקרא, לא צריך תואר.
אין חדר מושלם, אבל מה שזה יכול לעשות זה לטפל בבעיות שצפויות מראש. למשל: תדרים נמוכים מקבלים אנרגיה גבוהה הרבה יותר בפינות החדר בעיקר במפגש הפינתי בין התקרה לקירות. אז חכם לשים שם לוכדי בס. זה טיפ בסיסי שכתוב בכל אתר שמסביר על אקוסטיקה. יש גם שיטה שמוצאים עם מראה את נקודות ההחזר הראשונות ושם כדאי לשים דיפיוזר.

קח חדר ריק לגמרי. דבר שם, מן הסתם לא תכיר את הקול שלך. וכיול חדר הכי טוב בעולם לא יעזור כנראה. אבל אם תכניס לשם שטיח, וילון לחלון, ספה, ספריה, זה כבר מתחיל להשמע יותר טוב וטבעי. תוסיף עוד קצת יישום של אקוסטיקה שגם יכולה להיות "ידידותית" לעיניים במיקום הגיוני, ורוב הסיכויים שלא תשמע גרוע יותר ממה שהתחלת.

ערן
לא חושב שמישהו בשרשור המתיש הנל
אמר ו/או הפציר שאקוסטיקה פיזית קונבנציונאלית היא לא קריטריון מקובל ולגיטימי עבור הרגעת החדר, בוודאי ובוודאי שכן, השאלה עד כמה היא מדוייקת ועבור זה ישנן מדידות ואזורים ספציפיים שלהם מודעים בעקבות מדידות
מחושבות, ומה נצרך מהמשתמש בכדי להרגיע, להשקיט ולאזן...מבחינת אבסטרקטים למינהם ובאילו נקודות מפתח ואזורים.

אקוסטיקה והעמדה זה כמו ABC...

גם לא חושב שמישהו אמר וטען שטיפול אקטיבי איכותי בה להחליף טיפול אקוסטי מקצועי.

לגבי חדר ערום וריק בהשוואה לחדר "מולבש",
ערן, לא חדשת כלום יקירי.
 

דווקא את זה RC מתקן, בשביל זה בעיקר משתמשים בו

לצערי אלה דברים שאי אפשר לתקן כמו שצריך בלי אקוסטיקה פסיבית. תאמין לי שניסיתי. RC במקרה הטוב רק מצליח להפחית את מידת חומרתם.
 
לפי דעתי גם , RC+טיפול אקוסטי זה הדרך לאיזון הסאונד . רק זה או רק זה לעיתים לא מספיק .
 
גיא - מצאתי לך מכשיר RC של לינגדורף RP1 , שמור לך בינתיים , בשבת נכייל אצלך את שלי ונראה ? מניח שמוכר אותו בשניות כאן במחיר שמוצע ,
אל תגיד שאין חברים :),
תשלם כשמסתדר !
 

ואתם יקירי , שיש לכם כל מיני תובנות עמוקות , לא שמעתם ,אז מה אתם עם מסקנות עמוקות ?
שתהיו לי בריאים !
 
זה מזכיר לי מישהוא כאן שייצר כבלים לרמקולים ממוליך נחושת שטוח, והיה הרבה בזז סביב הסיפור הזה... ואז לאט כל ההמולה שקטה, ואף אחד לא מדבר על זה יותר....

מצ'עמם, וצריך למצוא עניין במשהוא.. וגם זו סיבה למסיבה..:)
 
ערן
לא חושב שמישהו בשרשור המתיש הנל
אמר ו/או הפציר שאקוסטיקה פיזית קונבנציונאלית היא לא קריטריון מקובל ולגיטימי עבור הרגעת החדר, בוודאי ובוודאי שכן, השאלה עד כמה היא מדוייקת ועבור זה ישנן מדידות ואזורים ספציפיים שלהם מודעים בעקבות מדידות
מחושבות, ומה נצרך מהמשתמש בכדי להרגיע, להשקיט ולאזן...מבחינת אבסטרקטים למינהם ובאילו נקודות מפתח ואזורים.

אקוסטיקה והעמדה זה כמו ABC...

גם לא חושב שמישהו אמר וטען שטיפול אקטיבי איכותי בה להחליף טיפול אקוסטי מקצועי.

לגבי חדר ערום וריק בהשוואה לחדר "מולבש",
ערן, לא חדשת כלום יקירי.
יש כאילו שרמזו ש rc זה העולם החדש.
והבחור למעלה לא חידש,רק אמר דברים נכונים מאוד.
 

יש כאילו שרמזו ש rc זה העולם החדש.
RC מודרני זה אכן עולם חדש.

יש כאלה שנלחמים בו כאילו הוא מבטל/מוחק את הישן. הוא לא.
זה כולל הטרלות מכוונות ומחושבות, לא רק טעויות.
 
זה מזכיר לי מישהוא כאן שייצר כבלים לרמקולים ממוליך נחושת שטוח, והיה הרבה בזז סביב הסיפור הזה... ואז לאט כל ההמולה שקטה, ואף אחד לא מדבר על זה יותר....

מצ'עמם, וצריך למצוא עניין במשהוא.. וגם זו סיבה למסיבה..:)
אנשים מנסים ,זה מוסיף לנסיון , תיאוריות זה אולי טוב בשבילך , אבל בנסיון אתה לא ממש מרשים , יש פה אנשים ש הג’ונגל האודיופילי הוא עניינם , ואתה מה מביא חוץ ממסקנות חלולות ?
 
כותבים פה אנשים שיש להם תוצאה חלומית , שניסו הכל , ואתה בא עם הידענות המוטלת בספק שלך , ללא נסיון בעניין ומסביר לנו מאיפה משתין הדג , אבל אנחנו עברנו כבר הכל , לא תוכל ללמד אותנו , וגם לא לשכנע אותנו , כי יש לנו את זה בבית , כולל השוואה לדברים אחרים ,בוא פעם תבין ,ואז לדעתי תידום לנצח .
 

אנשים מנסים ,זה מוסיף לנסיון , תיאוריות זה אולי טוב בשבילך , אבל בנסיון אתה לא ממש מרשים , יש פה אנשים ש הג’ונגל האודיופילי הוא עניינם , ואתה מה מביא חוץ ממסקנות חלולות ?

בהחלט..
לי יש היסטוריה ארוכה של הרבה מאד ניסיונות וטעויות, אני עד היום עורך ניסיונות. והאמן לי שאני ממש לא מלגלג...

לא באתי במטרה להרשים, וגם לא הכחשתי שאיני מכיר את סוג המוצרים הזה.

למרות כל זה לא שללתי את הייחודיות בקונספט הרעיוני של המוצר, ובאפשרות שזה יכול להיות פתרון מצוין, אם הוא יעבור את מבחן הזמן.

למרות זאת, לעיתים אנו נסחפים, וזה לגיטימי לחלוטין, לטרנדים חדשים שמופעים ב-בום על קולי, ומתפוגגים להם כאילו לא היו..

אז לטעון שאני מציג במקרה הזה אי אילו מסקנות... ועוד חלולות.. זה ייצוג לא הולם.

לא התכוונתי לפגוע.
 
בוקר טוב לכולם,

אני רק הערה קטנה; לא מבין את השימוש בטרמינלוגיה השגויה בהקשר לטיפול בחדר באמצעות rc!

נכבדיי
אין כזה דבר להרגיע או לחילופין לאזן את החדר דרך rc. בלי לפגוע באף אודיופיל, או לחילופין בגישה או דיסציפלינה קיימת, זה כמו לתת אקמול למי שסובל מתופעה הרבה יותר מורכבת. במילים אחרות לבוא לטפל בסימפטומים ולא בשורש הבעיה זה מבחינתי הרע במיעוטו. הלכה למעשה מרגיעים ומאזנים כאן את הסיגנל ולא את החדר. הסיגנל הוא שמפצה במניפולצייה טכנולוגית מתקדמת על אותם פגמים שהחדר הלא מושלם מייצר! ואף אחד לא ישכנע אותי שזה היינו הך!

המשך יום נעים לכולם
 
נערך לאחרונה ב:
הלכה למעשה מרגיעים ומאזנים כאן את הסיגנל ולא את החדר. והסיגנל מפצה במניפולצייה טכנולוגית מתקדמת על אותם פגמים שהחדר הלא מושלם מייצר! ואף אחד לא ישכנע אותי שזה היינו הך!

למה זה משנה אם מאזנים את הסיגנאל או את החדר ?
התוצאה הסופית , סיגנאל בחדר מסוים, זה בסופו של דבר מה ששומעים.
מבחינה "פיוריסטית" אפשר לומר ש"נכון" יותר לטפל בחדר ולא בסיגנאל אבל מבחינה פרקטית - היכולת למדוד ולשנות את הפרמטרים/טיפול בהתאם, יש ל rc יתרון בולט על פני טיפול פסיבי בחדר ברמת הדיוק ובגמישות שהוא מאפשר.
ארז
 

נערך לאחרונה ב:
בוקר טוב לכולם,

אני רק הערה קטנה. לא מבין את השימוש החוזר ונשנה בטרמינלוגיה השגויה שכל פעם חוזרת על עצמה בהקשר לטיפול בחדר באמצעות rc!

נכבדי
אין כזה דבר להרגיע או לחילופין לאזן את החדר דרך rc. בלי לפגוע באף אודיופיל, או לחילופין בגישה או דיסציפלינה קיימת, זה כמו לתת אקמול למי שסובל מתופעה הרבה יותר מורכבת. במילים אחרות לבוא לטפל בסימפטומים ולא בשורש הבעיה זה מבחינתי הרע במיעוטו. הלכה למעשה מרגיעים ומאזנים כאן את הסיגנל ולא את החדר. והסיגנל מפצה במניפולצייה טכנולוגית מתקדמת על אותם פגמים שהחדר הלא מושלם מייצר! ואף אחד לא ישכנע אותי שזה היינו הך!
  1. המונח Room Correction אכן מתייחס ל"תיקון" של הסיגנל ולא של החדר. אבל זה המונח שהתקבל וכך זה נקרא בכל העולם, לא רק כאן בפורום. אין מה להילחם בזה. מספיק שמבינים למה הכוונה.

  2. אף אחד לא אומר שטיפול אקוסטי זה היינו הך כמו RC.

  3. לא באמת משנה אם מטפלים ב"סימפטומים" או ב"שורש הבעיה" כל זמן שמקבלים את התוצאות שרוצים.

  4. השימוש במילים בעלות קונוטציה שלילית כמו "מניפולצייה טכנולוגית" לא באמת מורידות מהערך של מה ש-RC עושה, ואם הוא אכן מצליח לפצות על אותם פגמים שהחדר הלא מושלם מייצר, אז יופי, השגנו מה שרצינו. לא מעניין אם זו "מניפולציה" או "תיקון" או "פיתרון" או כל מילה אחרת.

  5. בכל מקרה, אם החדר מאוד בעייתי, כנראה שכדאי להתחיל בטיפול אקוסטי כדי למזער את הבעיות, ולתת ל-RC להשלים את המלאכה.
 
השימוש במילים בעלות קונוטציה שלילית כמו "מניפולצייה טכנולוגית" לא באמת מורידות מהערך של מה ש-RC עושה, ואם הוא אכן מצליח לפצות על אותם פגמים שהחדר הלא מושלם מייצר, אז יופי, השגנו מה שרצינו. לא מעניין אם זו "מניפולציה" או "תיקון" או "פיתרון" או כל מילה אחרת.

לדעתי,
לטכנולוגיה הזאת יש פוטנציאל גם לפצות על איכות רמקולים נמוכה בהרבה, ולייצר שויון בין רמקול סופר יקר ומדוייק לרמקול בינוני שאינו כל כך מדוייק... כמובן שהמקור וההגברה ישארו חשובים מאד.

הבעייה בפתרונות/מניפולציות שהם לא מושלמים, לפחות עד שהם בשלים ומגיעים לשלמות.
 
נערך לאחרונה ב:
ואני אומר שגם עם רמקול סופר כמו שיש לי , עדיין יש הבדל ניכר באפקט , נכון לא גדול , אבל בעיני סופר משמעותי , צריך לשמוע בכדי להבין !
הרמקול שלי בעל יכולת שקשה למצוא בכלל , מחירו מעל חצי מליון שקל , ולמרות הכל מכשיר מעופש שמחירו קרוב ל2000 דולר עושה הבדל , בקיצור לדעתי ההבדל בפרטים הקטנים !
 

לצערי אלה דברים שאי אפשר לתקן כמו שצריך בלי אקוסטיקה פסיבית. תאמין לי שניסיתי. RC במקרה הטוב רק מצליח להפחית את מידת חומרתם.

נכון, זה מה שצריך, להפחית בכ-10db את ההחזרים.
ברור שפאסיבי טוב יותר, לי יש כמה פתרונות בבית (יצירתיים)
 
גם לי יש אקוסטיקה פסיבית , אבל מעל יושב התיקון הדיגיטלי , בלעדיו זה לא שלם
 
לדעתי,
לטכנולוגיה הזאת יש פוטנציאל גם לפצות על איכות רמקולים נמוכה בהרבה, ולייצר שויון בין רמקול סופר יקר ומדוייק לרמקול בינוני שאינו כל כך מדוייק... כמובן שהמקור וההגברה ישארו חשובים מאד.

הבעייה בפתרונות/מניפולציות שהם לא מושלמים, לפחות עד שהם בשלים ומגיעים לשלמות.

מה אתה מקשקש? RC יתקן לך sensitivity ו-distortion?
הם גם חס וחלילה ישנו לך את חתימת הצליל. לפחות כך ב-Dirac, שעושה פעולה כירורגית
 

יתקן לך sensitivity ו-distortion?

כתבתי פוטנציאל...
רגישות-לא, אי דיוקים בפאזה בין דריברים-כן... דיסטורטשיין אולי, אי דיוקים בריספונס- כן.
פולס ריספונס- כן. דעיכת צליל-כן.
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור