האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך?

  • פותח הנושא פותח הנושא YOSSI24
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

זה לא נושא הדיון.

מדובר על האפשרויות של:
#1. לעבוד עם הפלט של הפונו סטייג' ישירות
לעומת
#2. להעביר אותו דרך הכניסה האנלוגית של RC, שם הוא יומר לדיגיטל (כנראה 24/96), ואחר כך חזרה לאנלוג, בין אם בעזרת ה-built-in DAC של ה-RC או בעזרת DAC אחר

וכל זאת במקרה שה-RC משפיע לטובה בצורה מובהקת.

אני אומר שאי אפשר לדעת מראש מה יהיה עדיף, ואין הרבה מה להתווכח על הצדדים התיאורטיים של זה. צריך לשמוע.

מה שבטוח שאם למישהו יש RC שהוא אוהב, והוא לא ינסה אפילו לשמוע את הפטיפון שלו דרכו, רק בגלל שהוא מאמין בתאוריה ששתי ההמרות מזיקות יותר מהתועלת של ה-RC, הוא טיפש.

עדיין יתכן שאם האמונה בתיאוריה הנ"ל חזקה מדי, אז גם אם הוא בכל זאת ינסה, הוא ישמע את האמונות שלו יותר חזק ממה שהוא שומע את הצליל בפועל, אבל נגד זה אין מה לעשות.
זה לא עניין של אמונות
אם היה לי יכולת לבדוק מכשיר בבית הייתי בודק
 
זה לא עניין של אמונות
אם היה לי יכולת לבדוק מכשיר בבית הייתי בודק
אוקיי, מצויין -- קודם היית יותר נחרץ בכיוון ההפוך:
אם זה כך אני לא רואה מישהו עם פטיפון משתמש בזה
אין מצב שהייתי משאיר את הפטיפון אם עובר המרה לדיגיטלי
עדיף כבר קבצים/דיסקים וממיר איכותי
כל היתרון של הפטיפון זה המסלול האנלוגי המלא
וכאמור, עדיין יכול להיות יתרון לפטיפון גם אם לא הכל אנלוגי בדרך
 
זה לא מתיימר להפוך עופרת לזהב, ואין מצב להפוך רמקול בינוני למצוין רק על ידי מספר מוגבל של תיקונים (ומספרם מוגבל).

שהרי רמקול מצויין מדוייק מלכתחילה, לכן יש לטפל באקוסטיקה של החדר, והיה ונשארו בעיות שלא ניתן לטפל בהן, שזה בדרך כלל בתחום תדרים הנמוך, מפרידים אותם בהגברה ומשלבים יחידת תיקון דיגיטאלית על התחום הזה בלבד.

רק כך ניתן גם לאכול את העוגה ושתמשיך להישאר שלמה.
 

שהרי רמקול מצויין מדוייק מלכתחילה, לכן יש לטפל באקוסטיקה של החדר, והיה ונשארו בעיות שלא ניתן לטפל בהן, שזה בדרך כלל בתחום תדרים הנמוך, מפרידים אותם בהגברה ומשלבים יחידת תיקון דיגיטאלית על התחום הזה בלבד.

רק כך ניתן גם לאכול את העוגה ושתמשיך להישאר שלמה.
אם מדובר רק בתחום הממש נמוך, עד נגיד 100-120 הרץ, אפשר לעשות תיקונים בעזרת RC של sub, וכפי שכתבתי קודם, ל-velodyne יש מעבר ל-RC אוטומטי גם יכולת להגדיר 8 פילטרים בצורה פרמטרית: תדר, Q ואמפליטודה, ולראות מיידית את השפעתם בצורה גרפית.
index.jpg


אבל נראה שתיקונים כאלה לא ממש מספיקים, ונדרשים טיפולים גם בתדרים גבוהים יותר, כך שאין מנוס מלהעביר את הסיגנל כולו דרך ה-RC.

זה לא בהכרח פוגע בשלמות העוגה, והיחס בין תועלות לנזקים עשוי אפילו לשפר את טעמה.
 

תמונות מצורפות

  • index.jpg
    index.jpg
    KB 7.2 · צפיות: 306
ונדרשים טיפולים גם בתדרים גבוהים יותר, כך שאין מנוס מלהעביר את הסיגנל כולו דרך ה-RC.

הטיפול בתדרים הגבוהים קל מאד באמצעים אקוסטיים שמאד זמינים בשוק... צריך רק לדעת לאבחן ולספק פתרונות.

וכפי שכתבתי קודם, ל-velodyne יש מעבר ל-RC אוטומטי גם יכולת להגדיר 8 פילטרים בצורה פרמטרית: תדר, Q ואמפליטודה, ולראות מיידית את השפעתם בצורה גרפית.

מוכר וידוע...
 
נושא של תדרים והתמודדות נכונה איתם , הוא בוודאי חשוב, אבל זה רק חלק קטן ממה ש- Trinnov עושים במסגרת הטיפול שלהם בבעיות האקוסטיות של אותו חלל.
המערכת גם משקיעה הרבה כח עיבוד לפתור בעיות הקשורות עם Phase alignment ו- Time Alignment, נושאים שיש להם השפעה דרמטית על כל נושא הבמה, צירי הסאונד והאימיג'ינג, בין השאר.

הסבירות לטפל בפרמטרים הללו , ללא שימוש במערכות עוצמתיות כאלה, הוא בוודאי אפשרי ועשו זאת בעבר ועושים זאת גם בהווה, אבל מן הסתם, להגיע לאותה רמה של תוצאות, זה יצריך מאיתנו להכנס ללתהליך ארוך, יקר, מורכב שגם הוא דורש אנשי מקצוע, חומרים מדידות, התנסויות ולא מעט טעויות.

כמובן, שלמותר לציין, שכל המכשירים הללו, על כל היכולות שלהם, לא יהפכו רמקולים בינוניים לרמקולים יוצאי דופן.

רן
 

שהרי רמקול מצויין מדוייק מלכתחילה
רק כך ניתן גם לאכול את העוגה ושתמשיך להישאר שלמה.

רמקול גם אם הוא מצויין הוא הרכיב הדפוק ביותר מכל רכיב אחר במערכת.
ההמרה מאנרגיה חשמלית לאנרגיה אקוסטית היא השלב הכי לא מדוייק מוסיף הכי הרבה "לכלוך" לצליל.
(וכמובן שלא כולם יסכימו ואף יתרעמו על הבורות המופגנת וחוסר הניסיון ...)
 
רמקול גם אם הוא מצויין הוא הרכיב הדפוק ביותר מכל רכיב אחר במערכת.
ההמרה מאנרגיה חשמלית לאנרגיה אקוסטית היא השלב הכי לא מדוייק מוסיף הכי הרבה "לכלוך" לצליל.
(וכמובן שלא כולם יסכימו ואף יתרעמו על הבורות המופגנת וחוסר הניסיון ...)
הכי טוב בלי :)
 
תיקונים, פילטרים , תדר אמפליטודה
נשמע יותר כמו אקולייזר מודרני
חשבתי שזה חלף מהעולם - כנראה שלא
מעניין לשמוע עם ובלי
יש יבואנים בארץ ל RC ?
 

ההמרה מאנרגיה חשמלית לאנרגיה אקוסטית היא השלב הכי לא מדוייק מוסיף הכי הרבה "לכלוך" לצליל.

לא ניתן לנקות את הליכלוך של רמקול ע"י מיכשור במסלול הסיגנאל, כמה שלא יהיה משוכלל ומתוחכם.
אם הרמקול אינו נקי זה ישאר לדראון.
 
לא ניתן לנקות את הליכלוך של רמקול ע"י מיכשור במסלול הסיגנאל, כמה שלא יהיה משוכלל ומתוחכם.
אם הרמקול אינו נקי זה ישאר לדראון.
נכון מאד, אבל לא ניסטה מהדיון - איזה אלמנט בשרשרת עושה הכי רע לצליל.
דעתי מגובשת - זה הרמקול ולא חשוב כמה טוב או יקר יהיה.
 
נכון מאד, אבל לא ניסתה מהדיון - איזה אלמנט בשרשרת עושה הכי רע לצליל.
דעתי מגובשת - זה הרמקול ולא חשוב כמה טוב או יקר יהיה.
הדיון אינו על "איזה אלמנט בשרשרת עושה הכי רע לצליל" -- זה לכשעצמו סטייה מהדיון -- אלא האם תוספות אלקטרוניות כמו RC הן דרך טובה לשיפור הצליל :)

וכן, הרמקול הוא כנראה הרכיב הבעייתי ביותר, בתחרות עם פטיפון על כל רכיביו, שגם הוא מכאניים ובעייתיים, אבל אין טעם להיכנס לדיון צדדי בנושאים האלה.
 

לא ניתן לנקות את הליכלוך של רמקול ע"י מיכשור במסלול הסיגנאל, כמה שלא יהיה משוכלל ומתוחכם.
אם הרמקול אינו נקי זה ישאר לדראון.

לא הבנתי איך הנ"ל רלוונטי לנושא "האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך ?"

ראה את הדברים שכתב רן מויאל.
ארז
 
אז טוב, חזרה לנושא השרשור - אני חושב ש"עיבוד אות" היא דרך טובה להרים מערכת. הוא לא מיתר מן הסתם טיפול אקוסטי, אבל תורם המון בנוסף. שמחתי לראות כאן שיש לא מעט אודיופילים שהפסיקו לחשוש מ"הוספת אלמנט" בנתיב האות ובכלל שלא מקבלים בחילה מזה שכל הקופסאות האלה של הRC מבצעות 2 המרות מאנאלוגי לדיגיטלי וחזרה.
הניסיון שלי הוא עם ציוד "מפגר" שאודיופילים לא נוגעים בו במקל. בהרינגר DEQ ו DCX וקיבלתי איתם תוצאות נהדרות לאוזני החצי חרשות.
 
לא הבנתי איך הנ"ל רלוונטי לנושא "האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך ?"

זו דרך, כמו עוד דרכים, אם מצליחים למצוא שיפור.. אך לא בהכרח " ה " דרך.

מוסיף בעיקר במערכות שאין בהם "הרבה" מלכתחילה, וכאלו שאינן היי - אנד, וכנראה גם לא יהיו... זה נפוץ במערכות קולנוע ביתי.
 

נערך לאחרונה ב:
זו דרך, כמו עוד דרכים, אם מצליחים למצוא שיפור.. אך לא בהכרח " ה " דרך.

זו דרך, אבל לא ״כמו עוד דרכים״. היא לא כמו להחליף כבל אינטרקונקט / כבל חשמל, או להוסיף/להחליף סטנד אודיופילי, או אפילו פאוור.

היא דרך שהתועלת שהיא מביאה איתה לשולחן, ביחס לעלותה (עלות כספית ישירה ועקיפה וכן עלויות ישירות של משאבים אחרים) כנראה יותר גבוהה מזו של החלפת מגבר/קדם מגבר בחדרים לא מעטים ועשויה להיות בחלק מהמקרים שוות ערך להחלפת רמקול.

מוסיף בעיקר במערכות שאין בהם "הרבה" מלכתחילה, וכאלו שאינן היי - אנד, וכנראה גם לא יהיו... זה נפוץ במערכות קולנוע ביתי.

הכיצד ״מוסיף בעיקר במערכות שאין בהם "הרבה" מלכתחילה, וכאלו שאינן היי - אנד, וכנראה גם לא יהיו.״ מסתדר עם העובדה שהמערכות אודיו של Steinway Lyngdorf כוללות Room Correction כמרכיב עיקרי ובלתי נפרד מהמערכות שלהם?
 
הטיפול בתדרים הגבוהים קל מאד באמצעים אקוסטיים שמאד זמינים בשוק... צריך רק לדעת לאבחן ולספק פתרונות.
זו דרך, כמו עוד דרכים, אם מצליחים למצוא שיפור.. אך לא בהכרח " ה " דרך.

מוסיף בעיקר במערכות שאין בהם "הרבה" מלכתחילה, וכאלו שאינן היי - אנד, וכנראה גם לא יהיו... זה נפוץ במערכות קולנוע ביתי.
זה נשמע כמו טון כללי של זלזול.

זה שיש יישומים פשוטים של RC במערכות קולנוע ביתי ובסאבים לא אומר שום דבר על היישומים המתקדמים עבור מערכות בטופ, שלא תמיד הן ממוקמות בחדרים שהם בטופ.
 
מוסיף בעיקר במערכות שאין בהם "הרבה" מלכתחילה, וכאלו שאינן היי - אנד, וכנראה גם לא יהיו...
.
כן. זו האמונה הרווחת בקרב אודיופילים פיוריסטים. אסור לזהם מערכת היי אנד עם טומאה מהסוג הזה. זה יעזור רק לציוד בזוי הבא מאשפתות. אבל שמחתי לראות שיש יוצאים מן הכלל שלא נעולים על אמונות מסוג זה.
 

הכל בסדר... אפשר לנסות כל אפשרות... זה גם לגיטימי לחשוב כך או אחרת, עבורי ועבור כל אחד אחר עם דעה שונה משלי.
לא נלחם על חיי.
 
באולמות למוזיקה פילהרמונית אקוסטיקה
טובה נמדדת בזמן דעיכת הצלילים,
והיא טובה בדעיכת שתי שניותו ומעלה,
בחללים קטנים שלנו שהם חדרים או סלון כשהם מטופלים היטב אקוסטית, יש תחושה שיש גוף למוזיקה או מושג מקובל תלת מימד ושאר מרצפנים, האולם הטוב ביותר למוזיקה נמצא בראשון, שם זמן דעיכה מעל שתי שניות, היכל התרבות אחרי השיפוץ לא השתפר בהרבה מבחינה אקוסטית, עקב היותו מבנה שימור, הקפידו לא לעשות שינויים אקוסטים גדולים וזמן דעיכה בו
הוא 1.3 שניות ולכן פחות מהנה.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור