העובדה המעשית היא ,שגם אמנים רוצים לאכול וצריכים לשלם חשבונות.
לא שמעתי על להקות רבות שחילקו דיסקים בחינם ,בעידן שלפני נאפסטר...
אם נתעלם מהרומנטיקה ונתרכז במציאות הכלכלית הקרה, אז בימי השיא של ענף התקליטים
(ואני מתיחס בעיקר למכירות של מיליונים פר אלבום)
מסע הופעות נועד לקדם את מכירת התקליטים/תקליטורים, ולא להפך.
בגלל שכבר אי אפשר למכור בכמויות של פעם, המגמה פשוט התהפכה, וזה בפני עצמו שינוי מבורך
כי נוצרת ברירה טבעית: מי שלא יודע להופיע, לא יזכה לראות קהל...
הלהקות והאמנים שמים את היצירות בחינם, כי כבר לא קונים דיסקים כמו פעם,
והם פשוט מנסים להרויח מיצירתם בדרכים שנותרו.
העובדה שצריך להתאמץ יותר בשביל הכסף על ידי שיפור היכולת והחומרים בהופעות היא הבונוס של המעריצים.
לגבי פראפראזת הגבינה,נאפסטר לא הזיז את הגבינה שלך:
הוא לקח את הגבינה של האמנים וחברות התקליטים ושם אותה אצלך ללא תשלום (ובלי המבוך)
מה שכן, זה בהחלט שיחרר אמנים בעלי חומר מעניין שמסוגלים להחזיק הופעה,
מאחיזתן של חברות התקליטים ומקרבות על שטח מדף בחנויות התקליטים.
כל השאר נאלצים להסתפק בתחליפי חלב.
אתה באמת חושב שאף אמן לא היה רוצה שהיכולת להרויח מהכנסות מכירת התקליטים תשאר כפי שהיתה?
רינגטונים: אכן ה"כבוד" המפוקפק עוצר את אותם אמנים וכנראה גם בסיס כלכלי איתן.
בשילוב עם חוסר רצון או מודעות להתחבר למציאות הכלכלית החדשה. ואולי הם פשוט ענווים/מסתפקים במועט/שואפים למות בשחפת (אידאל אמנותי מיושן, מהמאה ה 19)
לגבי זניחת הדרך הישנה, פראנק זאפה הציע זאת כבר ב 1983 כי זה היה אפשרי עקרונית מבחינת הטכנולוגיות הדרושות. כל מה שהיה צריך זה לחבר ביניהן.
זה עצוב שהעולם מדביק את החזון שלו רק אחרי 25 שנים...
"MUSIC IS THE BEST"
זיו
יש משהו במה שאתה אומר , אבל העובדה היא שכמה להקות שמו את התקליטורים שלהם בחינם , כי כך הם יודעים שהם יקבלו יותר על הופעות . זה שנאפסטאר הזיז את הגבינה שלי לא אומר שאי אפשר לאכול (lol), זה רק אומר שצריך לזנוח את הדרך הישנה של עריכת עסקים . ועדיין להקות זמרים שמכבדים את עצמם לא הולכים לרינגטונים , אם היא בחרה בזה היא יודעת היטב מדוע (lol)
ולא זה לא נאפסטאר