בפעם האלף: למינציה?

  • פותח הנושא פותח הנושא matanoosh
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,316
מעורבות
1,755
נקודות
113
מישהו עשה AB TEST אקוסטי לרצפת גרניט/פורצלן/קרמית לפני ואחרי חיפוי של פרקט למינציה?
אני שוקל לשים כזה אצלי בבית לצרכי בידוד תרמי קליל, בריאות כפות הרגליים של האשה, ורחמנא ליצלן - אקוסטיקה.

או במילים פשוטות: מה ניסיונכם עם ההשפעה האקוסטית של חיפוי כזה? האינטואיציה שלי אומרת שהיא לא גדולה. אני טועה?
 

תראה...אם השכן מעליך ישנה לו ריצפת פרקט וביקש לשים ספוג עבה מתחת לפרקט.אתה לא תשמע את הצעדים שלו כשהוא הולך בתוך הבית.
עם ריצפת פורצלן,קרמיקה אתה כן תשמע סוג של צעדים.עכשיו ,מה זה אומר ,אני לא יודע.אולי הרצפה היא סופגת יותר אולי לא ....
כשהייתי בבית של אדיופיל בחול והיתה לו רצפת דק אמיתית,הוא סבל מוברציות של הבס בריצפה.
לא היה לו בס מרוח,אובר,או משהוא בסגנון.
היתה לו מכת בס יפה חזקה הדוקה.אבל הרצפה עשתה ססזזזזזזזזז:)
אני ב20 שנים אחרונות תמיד עם למינציה ספוג עבה.סהכ אוירה נעימה גם למערכת,אז אולי היא מחזירה בחזרה...(ורד)
 
לא מזמן באחד מה שרשורים נמר נתן הסבר להבדלי בין ספוג אקוסטי מתחת לפרקט/למינציה- ממש היה אינפורמטיבי, אישית לא ידעתי שיש כאלו דברים אחרת היתי שם , היום מאוחר מידי לצערי.
לי יש למינציה, שוקל להוסיף שטיח באיזור המרכז השמע.
כמו כן היום היתי שם רק פרקט עץ.
 
למינציה עם ספוג אקוסטי ייעודי מתחת. עולה קצת יותר למ"ר אבל אמור לשפר במקצת.

כמה זה תורם לא בדקתי, אבל לשמחתי לא נתקלתי בהדהודים החזרות וכו'.

אבל שוב, לא יודע עם השפעה גדולה, מזערית , בינונית או בכלל נשמעת.

מה שכן, אחרי שהותקן הפרקט (עם הספוג האקוסטי), לא ראיתי שיפור/או גריעה בהוספת שטיחון באיזור המערכת. אני מניח שיכולת הבליעה גדולה יותר. הספוג האקוסטי כפול בעוביו "מהרגיל".

אבל שוב אולי זה רק אצלי, אופי הרמקולים/מערכת ותנאי החדר.

בהצלחה
 

מישהו עשה AB TEST אקוסטי .........
אתה רוצה שיעיפו אותך מהאתר ?........ואני יודע שזו היתה הרמה להנחתה עבורי........;)

ולעצם העניין, לדעתי עד לתדרים גבוהים אין שום הבדל וגם שם די בקטנה (1).
מה שבטוח שככל שהספוג מתחת ללמינציה יהיה עבה יותר יתקבלו פחות החזרים מהרצפה כי הצלילים "יכו" בלמינציה וירוסנו ע"י הספוג העבה שמתחתיהם......בעצם הספוג הוא הגורם המרכזי לשנוי בצליל ולא הלמינציה עצמה שהיא מחזירה כמעט את כל טווח התדרים.
אם המשטח אינו מונח בצורה מהודקת עלול להווצר תדרי תהודה עם תדרים נמוכים יותר - תדרי התהודה תלויים במידות החדר ובמשקל חומר הלמינציה.
----------------------------------------------------------------------------

(1) השפעת אורכי הגל של התדרים הגבוהים מול אורך הגל שרלוונטי לעובי הלמינציה .....וגם אז הלמינציה היא די מחזירה צליל לעומת ספוג שהתאוריה מתייחסת אליו.
דוגמא אורך הגל ב 10 KHz הוא כ 3 ס"מ ו 20 KHz כ 1.5 ס"מ.
 
נערך לאחרונה ב:
לכל חומר יש את הצילצול שלו. חומר קשה מגיב שונה מחומר רך. אני חושב שפותח השירשור לא "ימות" על למינציה מכיוון שהסאונד שהוא יקבל יהיה יותר רך.
 
לכל חומר יש את הצילצול שלו. חומר קשה מגיב שונה מחומר רך. אני חושב שפותח השירשור לא "ימות" על למינציה מכיוון שהסאונד שהוא יקבל יהיה יותר רך.
ח ח ח ...מתנוש זהוא,אתה בעל סיווג "קשה זה טוב,רך זה רע"...
 

אני יודע שפותח השירשור אוהב סאונד
מאד דינמי כך שכנראה למינציה לא תתאים לו כל כך. :מלאך:
 
אני דוקא מאמין שיהיה סבבה.
וד"א מתן,אני אף פעם לא התפשרתי...רק אירופאי לא סיני.
 
פותח השירשור אוהב סאונד ניטרלי, חף מצבעים, טקסטורות, זיקוקי דינור וכו'.
מתנוש רק באהבה מקווה שקלעתי לטעמך... חחחחחח
 

אני יודע שפותח השירשור אוהב סאונד
מאד דינמי כך שכנראה למינציה לא תתאים לו כל כך. :מלאך:

מאיפה הבאת את זה שלמינציה בהכרח פוגעת בדינאמיות... תהיה לי בריא
 
ברור שעשינו AB TEST, ואפילו עיוור, כמו שאנחנו עושים לפני כל דבר שקונים או מוסיפים, הריי לא נקנה או נוסיף סתאם למשל בגלל שזה יקר או בגלל שזה נראה טוב או בשביל הפרפקציוניזם.
.
זה אכן נראה אחרת, אני בעד פרקט זה ויזואלית נראה מהמם, במיוחד בסגנון הישן.
 

מאיפה הבאת את זה שלמינציה בהכרח פוגעת בדינאמיות... תהיה לי בריא

שאתה מניח אותו כשכבה מעל בלטות או פורצלן הוא ישנה את מרקם הדינמיקה וגם ישפיע על הטווח שלה דינמיקה זה עוד הרבה דברים לא רק עוצמת רעש גל
 
ברמה התיאוריטית כל משטח משנה את ההחזרה (שיעור הבליעה/החזרה ובייחוד שיש ספוג כזה או אחר מתחת).

אני רק טוען שיימצאו חדרים שהוספת למינציה דווקא תתרום לדינאמיות ולהיפך.
 

לא מזמן באחד מה שרשורים נמר נתן הסבר להבדלי בין ספוג אקוסטי מתחת לפרקט/למינציה- ממש היה אינפורמטיבי, אישית לא ידעתי שיש כאלו דברים אחרת היתי שם , היום מאוחר מידי לצערי.
לי יש למינציה, שוקל להוסיף שטיח באיזור המרכז השמע.
כמו כן היום היתי שם רק פרקט עץ.
למה רק פרקט עץ?
 
לכל חומר יש את הצילצול שלו. חומר קשה מגיב שונה מחומר רך. אני חושב שפותח השירשור לא "ימות" על למינציה מכיוון שהסאונד שהוא יקבל יהיה יותר רך.
כן, בדיוק בגלל זה אני שואל את באי הפורום מה היו ההשפעות שחשו לפני ואחרי.
אין לי שום דבר רע נגד צליל, אפרסקים, ונייר טואלט רכים. פשוט אין לי באמת מושג אם זה עושה משהו או לא. הימור של 20,000 ש"ח.
 
תראה...אם השכן מעליך ישנה לו ריצפת פרקט וביקש לשים ספוג עבה מתחת לפרקט.אתה לא תשמע את הצעדים שלו כשהוא הולך בתוך הבית.
עם ריצפת פורצלן,קרמיקה אתה כן תשמע סוג של צעדים.עכשיו ,מה זה אומר ,אני לא יודע.אולי הרצפה היא סופגת יותר אולי לא ....
כשהייתי בבית של אדיופיל בחול והיתה לו רצפת דק אמיתית,הוא סבל מוברציות של הבס בריצפה.
לא היה לו בס מרוח,אובר,או משהוא בסגנון.
היתה לו מכת בס יפה חזקה הדוקה.אבל הרצפה עשתה ססזזזזזזזזז:)
אני ב20 שנים אחרונות תמיד עם למינציה ספוג עבה.סהכ אוירה נעימה גם למערכת,אז אולי היא מחזירה בחזרה...(ורד)
?! אני זוכר אצלך בלטות פורצלן בוהקות ויפות. אני מדמיין?

על פרקט אני לא מדבר, אין לי כוח לתחזק את זה :). רוצה פשוט שתי ציפורים במכה. רצפה פחות קרה, וחדר קצת פחות מהדהד.
 

?! אני זוכר אצלך בלטות פורצלן בוהקות ויפות. אני מדמיין?

על פרקט אני לא מדבר, אין לי כוח לתחזק את זה :). רוצה פשוט שתי ציפורים במכה. רצפה פחות קרה, וחדר קצת פחות מהדהד.
בזמנו הצעתי לך רזונטור שיפסיק לך את ההדהודים..
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור