בעל הבית השתגע. שוב. לשדרג TIDAL? כן, יש דבר כזה.


Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
608
מעורבות
93
נקודות
28
דרך אגב, יש הבדל משמעותי לדריבר שמשמיע את תחום התדר התחתון ברמקול. לדעתי כמה שיותר גדול יותר טוב.
תשמע דרייבר של 6.5 אינצ' ותשמע דרייבר של 12 אינצ' ומעלה תבין איך בס צריך להיות.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
608
מעורבות
93
נקודות
28
אז גיא, אני מבין שאתה מאזין בווליום האזנה רגיל ומרוצה. נכון?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
אני חולק עליך.
אולי לא הסברתי את עצמי נכון. אנסה שוב.
ישנה תופעה מוכרת לכל אודיופיל מצוי,
מוזיקה ולא משנה איזו, בהאזנה בווליום נמוך מאבדים כל מיני דברים. חוויה, אווירה, תדרים מסוימים ובמקרים של מערכת לא משהו גם פרטים.
כפי שציון קודם כדוגמה, מאבדים את החוויה של המוזיקה.
אני הוספתי שגם התחום התחתון נאבד בהרבה מקרים. מהניסיון שלי הוא הראשון שהולך.
ולמה? כי המערכת לא מסוגלת להעביר את כל מה שיש בהקלטה כאשר היא עובדת בעוצמות נמוכות. אין קשר לנאמנות למקור ולהקלטה.
קח גיטרה באס ותן פריטה כאשר המגבר שלה בווליום נמוך מאוד.
לא תשמע ותרגיש את הצליל???
ודאי שכן.
עכשיו עשה את אותו הניסוי במערכות שונות ותראה מה יקרה.
ברובן צפויה לך אכזבה.
אותו כנ"ל גם בהקלטות טובות של הופעות חיות.
שם זה סופר מורגש.
הקהל פתאום נשמע בעעע ועולה על המוזיקה.
כל האיזון יורד לטמיון. תן קצת ווליום והופ, חוזר הסדר לעולם.
לי אישית זה מאוד חשוב לשמר את כל יכולות המערכת גם בעוצמות נמוכות.
אולי בגלל שאני חי עם רמקול מאוד רגיש ונציל.
רגע, בעצם גם אתה. אז איך אתה לא מבין אותי?
כי אני חולק עליך :)

לדעתי, הירידה בכל מה שכתבת -- חוויה, אווירה, תדרים מסוימים ובמקרים של מערכת לא משהו גם פרטים. כפי שציון קודם כדוגמה, מאבדים את החוויה של המוזיקה -- זה מה שבאמת אמור לקרות, בגלל הירידה ברגישות של האוזן גם לתדרים נמוכים וגם לגבוהים. בגלל זה הרבה אנשים -- כולל אותי -- אוהבים לשמוע חזק (או בווליום "טבעי" במרכאות -- בעוצמה דומה למה שהייתה מגיעה לאוזן אם היינו במרחב ההקלטה) -- אחרת גם הגוונים וגם המירקם של הכלים והקולות אינו מתקבל בצורה נכונה -- וכל זאת דווקא כשהמערכת מדייקת והאקוסטיקה מושלמת!

אם משהו גורם לך שלא לאבד את הדברים האלה, זה אומר שמשהו כאן הכניס שינוי בצורת גל הקול שהמערכת אמורה להפיק, כלומר מעוות אותו -- כנראה מדגיש נמוכים/גבוהים מעבר לפרופורצייה הראוייה שלהם.

ואם זה מה שהמערכת עושה, יש סיכון שהיא תעשה זאת לא רק בווליום נמוך, אלא גם כשהווליום גבוה, גם עבור מוסיקה שקטה (שזה אולי מצב דומה), וגם עבור מוסיקה חזקה.

זה יכול להיות מצויין למי ששומע חלש כל הזמן. למי ששומע חזק/"טבעי" זה כנראה לא מתאים.

עבור ווליומים "טבעיים" (במרכאות אמרנו?) אני לא רוצה "טיפול" כזה.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
דרך אגב, העובדה שווליום נמוך מה"טבעי" גורם לאובדנים שונים מוכרת מזה עשרות שנים רבות, וכפתור loudness -- שבפירוש משנה את צורת הגל באופן יזום -- נועד לטפל בדיוק בזה.

יש כאלה שפוסלים אותו בגלל שהוא מאריך את מסלול הסיגנאל, אבל זה נראה לי משני וזניח לחלוטין יחסית לאי-הדיוק ביישום, גם בגלל שמדובר בסטטיסטיקות כלליות לגבי שמיעה ולא בפיצוי ירידת השמיעה של המאזין הספציפי כפונקציה של הווליום, וגם בגלל שהשפעה שלו אינה מחושבת (ואינה יכולה להיות מחושבת-- חסרים נתונים) על פי היחס בין הווליום ה"טבעי" לווליום המתקבל בחדר.

אפשר בהחלט לאהוב מערכת שייש לה אפקט loudness שהוא built-in, ללא הכפתור, אבל, מנקודת מבט שהיא גם אודיופילית מצד אחד, וגם שלוקחת בחשבון את התמונה המלאה של מה שמעורב כאן, הייתי אומר שזה קצת בחזקת חשוד/בעייתי.

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,347
מעורבות
883
נקודות
113
גם אני התייחסתי ספציפית.
גם אצל נמר היו בעיות כאלו בעבר שנרגעו מסיפורי האגדות שנקראות התאמה בין רכיבים.

כבר הגגתי בעבר על הכנסת רכיב עקום על מנת לאזן מערכת עקומה בכיוון ההפוך.
ערן, אני לא מאמין שציוד כמו שהיה למתנוש גורם לחריפות / צרימה.
אני חושב שההחלפות התכופות של ציוד אצל חלק לא קטן מהאנשים היא בסך הכל חוסר רצון וסבלנות
לרדת לשורש הבעיה שבדרך כלל נובעת מאקוסטיקה והעמדה.
הכי קל (קצת יקר אומנם) זה להחליף ציוד או לתקוע כבל סתום או בהיר כדי ל"פתור את הבעיה, אבל אז נוצרת בעיה אחרת.
אני כמובן מתייחס רק למערכות שהציוד שלהם הוא ציוד טוב ויש התאמה חשמלית בין המגבר לבין הרמקול ויש התאמה פיזית בין הרמקול לחלל ההאזנה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
דרך עיניים של פטיש כל העולם נראה מסמרים
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,347
מעורבות
883
נקודות
113
לפחות הוא רואה ברור ולא מבולבל
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
אפילו זה לא בהכרח
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,347
מעורבות
883
נקודות
113
ברור, אצלך תמיד יש מאידך גיסא או בעצם מאלף אידכי גיסא
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
ומה בדיוק הרלוואנטיות (ו/או התרומה) של האמירה הזו?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,347
מעורבות
883
נקודות
113
אני לא יודע אם אתה בעל חוש הומור מדהים או סתם ....
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
לא ממש משנה, גם זה לא רלוואנטי לנושא השירשור :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
עוד בעניין אפקט ה"loudness" של מערכת שאין לה כפתור כזה -- אותי זה מדאיג במיוחד, כי אם ההתנהגות הזו של המערכת אינה מוצהרת, סביר להניח שהיא התקבלה בצורה שייש בה מימד של אקראיות -- כנראה לא משהו שתוכנן באופן יזום לפצות במדוייק ככל האפשר על עניין ה-equal loudness curves -- ואז אפילו אם שומעים בשקט, מתקבלת תוצאה שהיא -- לגמרי במקרה? -- נעימה לאוזן, אולי, עם הרבה פרטים, אולי, אבל מה הקשר בין זה לבין ההקלטה ומה שאמורים לשמוע ממנה?

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
וסתם בעניין loudness -- המגבר ה"רציני" הראשון שהייה לי -- כיום זה נחשב ציוד "vintage" -- הייה Yamaha CA-810.
yamaha_ca-810_stereo_integrated_amplifier.jpg

עדיין אני מחזיק את אחשלו מאותה תקופה, שקניתי איתו יחד, הטיונר CT-710:
ct-710-yamaha-0.jpg


אבל מה שמעניין במגבר, ה-CA-810, בהקשר שלנו, הוא הטיפול בעניין ה-loudness. לא הייה לו כפתור on/off של loudness, כמו ברוב המכשירים, אלא כפתור מסתובב, בעצם loudness level, והרעיון הייה שמכוונים את הווליום הרגיל לעוצמה "טבעית", ואז משתמשים בכפתור ה-loudness הזה כדי להוריד את הווליום, והוא הייה עושה את הפיצוי לבאס ולגבוהים במידה משתנה, לפי היחס בין הווליום שנקבע לבין מידת הנחתתו.

רעיון יפה, לא? :)

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני דרך אגב לא חושב שאני שומע בווליום גבוה ... שומע בווליום טבעי לחלוטין - בהתאם לכלי.

למשל : במערכת המשנית בירושלים (פרואק d2 עם מגבר וממיר קיימברידג') הפסנתר עומד כמעט צמוד למערכת. הילד מנגן בפסנתר. לאון פליישר מנגן שוברט בפסנתר ( לא אותה רמת ביצוע אבל מילא...). אני דואג לכך שפליישר במערכת יישמע באותה עוצמה כמו הילד בפסנתר הצמוד.

למי שלא יודע : תיזמורת סימפונית זה דבר רועש. יש הטוענים שכל המנצחים הגדולים התחרשו עם הזמן מרוב רעש התיזמורת. ועוגב זה דבר מאד רועש ... לשמוע עוגב בווליום של הרמוניקה זה לעשות צחוק מהעבודה.
 

תמונות מצורפות

  • 20160625_155351.jpg
    20160625_155351.jpg
    KB 51 · צפיות: 434

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,151
מעורבות
1,148
נקודות
113
אז גיא, אני מבין שאתה מאזין בווליום האזנה רגיל ומרוצה. נכון?

שומע נמוך, בינוני וגבוהה.
תלוי במוזה ולמה אני מאזין.
וכן, אני מרוצה. עדיין לא מושלם אבל בהחלט יושב בכל הזדמנות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
למי שלא יודע : תיזמורת סימפונית זה דבר רועש. יש הטוענים שכל המנצחים הגדולים התחרשו עם הזמן מרוב רעש התיזמורת
רק דבר אחד בהקשר זה -- תזמורת סימפונית זה אכן דבר רועש, אבל יש גם עניין של מרחק -- עוצמת הקול המגיעה לאוזן מכל כלי יורדת בערך לפי המרחק ביניהם בריבוע, כלומר המנצח שומע בעוצמות אחרות ממאזין באולם בשורה 10, ובעוצמות שונות באבוה ממי שיושב בשורה 20 או 40.

כמוכן נגני הוויולות או הבאסונים או מי שיושב ממש קרוב לפיות של החצוצרות והטרומבונים נפגעים כנראה יותר מהמנצח...

עמיר
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,151
מעורבות
1,148
נקודות
113
דרך אגב, יש הבדל משמעותי לדריבר שמשמיע את תחום התדר התחתון ברמקול. לדעתי כמה שיותר גדול יותר טוב.
תשמע דרייבר של 6.5 אינצ' ותשמע דרייבר של 12 אינצ' ומעלה תבין איך בס צריך להיות.

מסכים איתך.
בגלל זה אצלי יש 2 זוגות "10 בתיבה סגורה עם הגברה נפרדת וקרוס מלא.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,151
מעורבות
1,148
נקודות
113
עמיר,

מבין את דבריך ויש משהו במה שאתה אומר אבל,
יש מצב אידאלי בתנאים אידאליים ויש את מציאות חיי היום יום, אילוצים, מצבי רוח, שינויי מזג אוויר וכו'...
אני אעיד על עצמי שלא תמיד בא לי עוצמה x או y.
זה החיים.
ואני מצפה מהמערכת שלי שתוכל לתת לי את התוצאה הטובה ביותר עבורי לכל דרישה ורצון שלי. היא צריכה להיות גמישה דיו שכדי להנות ממנה יהיה לי מנעד עוצמות ולא מצב ווליום קבוע שרק בו היא נשמעת מושלם.

תאורטית לפי התורה שלך,
אין בכלל צורך בכפתור ווליום.
מספיק כמה מצבים בודדים קבועים מראש להתאמה להקלטות שונות וזהו.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור