בעיה בצפייה בסרטים בחיבור מחשב ל-LCD

  • פותח הנושא פותח הנושא danabi1
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

danabi1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
שלום,
רכשתי מחשב חדש עם כרטיס מסך 9500GT, וניסיתי לחבר אותו לLCD שלי: samsung a450. בכרטיס מסך יש 2 יציאות DVI ולכן חיברתי את המסך מחשב ב-DVI, ואת הLCD באמצעות כבל VGA שמתחבר עם מתאם לDVI השני.
לצערי, זה פשוט לא הסתדר.
התקנתי את הדרייבר של NVIDIA והגדרתי בו תצוגה של תמונה זהה בשני צגים (שכפול) (תמונה מס' 1). הבעיה היא ככאשר אני פותח סרט במדיה פלייר למשל, הסרט בLCD יופיע לי בדיוק כמו במחשב, עם שני הפסים השחורים מעל ומתחת. כלומר, המסך הרחב של ה LCD פשוט לא בא לידי ביטוי, ובמקום שהסרט הרחב יוקרן במלואו על המסך הרחב, התמונה פשוט נמתחת לצדדים (תמונה מס' 2).
אני לא יודע אם זה קשור, אבל בעבר, הייתה אופציה בתוכנה של NVIDIA לסמן "הפעל וידאו במסך מלא במסך מספר.." ואז כשהייתי מפעיל סרט, הסרט היה עובר למסך מלא אוטומטית בLCD. (מה שעכשיו כבר לא קיים).

בבקשה עזרו לי במציאת פיתרון.
באמת שאני כבר מיואש.
תודה רבה.
דן
 

תמונות מצורפות

  • 1.jpg
    1.jpg
    KB 86.2 · צפיות: 422
  • 2.jpg
    2.jpg
    KB 62.4 · צפיות: 410
הבעיה במצב CLONE (שכפול) היא שהאות לשני המסכים זהה ברזולוציה שלו.
על מנת לנצל את רזולוציית הטלויזיה, עבור למצב EXTENDED ותגדיר למחשב את הרזולוציה הטבעית של הטלויזיה.
 
למה אתה מתכוון EXTENDED ? יש לי 3 אפשרויות: יחיד, שכפול ו DUAL VIEW (שזה בעצם מסך אחד ארוך).

עכשיו, הבעיה היא גם בבחירת הרזולוציה:
הרזולוציה שהכי נראית לי מתאימה ומלבנית מספיק היא 720*1280 אבל רשום לי בLCD שהרזלוציה הזו לא נתמכת.
ברזולוציה 1024*768 נוצרת הבעיה הזו שתיארתי למעלה.
ולכן זנ משאיר אותי רק עם רזולוציה של 768*1280. האם זה טוב?
האם אם הייתי מחבר בHDMI לDVI ולא בVGA, הרזולוציה 720*1280 הייתה נתמכת?

תודה
 
נערך לאחרונה ב:
הכוונה היא ל- DUAL VIEW
הרזולוציה של המסך שלך היא 1366X768 וזה מה שצריך לבחור.
 

אוקיי, עשיתי את זה.
אבל כשאני מקרין סרט, ומגדיל אותו על מסך מלא, אני רואה אותו רק במסך מחשב.
הLCD נהייה בעצם מסך המשך למסך מחשב, והקרנת הסרט לא משפיעה עליו.
 
תנסה לגרור את הסרט ימינה או שמאלה אל מחוץ למסך, כך שיראה בLCD.
 
הבנתי..
וזאת הדרך היחידה? אין דרך נוחה יותר?
אין אפשרות לפיצול המסכים שלא ב DUAL VIEW?

תודה.
 

אתה יכול הגדיר, למשל, שתוכנות מסויימות יפתחו במסך טלויזיה ולא במסך המחשב.
 
אוקיי..
עכשיו, אחרי שחיברתי הטלויזיה (samsung a450) למחשב באמצעות VGA, נכנסתי לתפריט התמונה בטלויזייה -> אפשרויות תמונה -> גודל: אבל האפשרות "סריקה מדוייקת" מסומנת באפור ולא פעילה. (מצורפת תמונה)
האם הכוונה של "סריקה מדוייקת" היא NR? האם אני מסתכל במקום הנכון?
ולמה האפשרות לא פעילה?

תודה
 

תמונות מצורפות

  • תמונה022.jpg
    תמונה022.jpg
    KB 55.1 · צפיות: 380
ומהי הרזולוציה המוגדרת במחשב?
 

למסך מחשב - 1024*768
לטלויזייה - 1360*768
 
תשמע, לגבי תמונת הסרט שצרפת בהודעה הראשונה, זה נראה תקין לחלוטין...
פשוט, מדובר בסרט בפורמט רחב במיוחד של 2:35, זה יותר רחב מ- 16:9 והסרט אכן מוקרן במלואו על המסך.
 
כן, זה ברור לי שיש סרטים שגם במסך הטלויזייה אני עדיין אראה פסים שחורים, למרות שהמסך רחב. בנושא הזה כבר הסתדרתי, הגדרתי את הטלויזייה על רזולוצייה 1360*768, והרבה סרטים מוקרנים על כל המסך.

השאלה שלי עכשיו היא לגבי ה-NR:
הבנתי שהאופציה הזאת כן זמינה בדגם הטלויזייה שלי, אבל משום מה היא לא פעילה כשחיברתי את הטלוויזיה למחשב עם VGA.
אתה יודע אולי מה הסיבה?
 

זה לא תמיד אפשרי דרך VGA, בחלק מהמסכים זה אפשרי רק דרך HDMI ובאחרים רק דרך VGA.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור