בס & בלוף

  • פותח הנושא פותח הנושא Vivaldi Audio
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

יש כבר שנים דיבורים על זה - סטנדריזציה של נתונים.
אבל כל עוד הביקוש לא יגיע מהצרכן הסופי - אני לא רואה את זה קורה.

אני כן רואה את זה אצל חבר'ה צעירים יותר ובעיקר בשוק האמריקאי .

בתחום האקוסטי זה גם מאוד פרוץ - ולכן יש חברות שכבר לא מפרסמות נתוני ספיגה מתחת ל 100 הרץ .(החזרות/תלונות) ובקורב אני מבין שגם יהיה איסור על זה בארצות הברית - ללא הצגת דוח מעבדה .

אנשים קנו מלכודות באס - וקיבלו מלכודות מיד.
 
ידידי, אין בינינו ויכוח.
כתבת "בעיקר" על הבריטים.
אני התייחסתי לזה שרשמת - הגרמנים
יותר אמינים וישרים. אז לא.

ולסיכום, כל החברות עושות מה שבא להן
בקטע הזה.
ולא חושב שזה קשור לרמה של היצרן.
בבקשה, הנה, בשליפה, שלוש חברות מדויקות:
בורמסטר, ג'רמן פיזיקס, פישר & פישר.
שלושתן, כמובן, גרמניות.
ולא, לא כולן "עושות מה שבא להן".
יש כאלה שלוקחות ברצינות את עצמן ואת הלקוח -
לא צריך לשים את כולן באותה אסלה.
 

מה אתה מגדיר כנתון מדויק לרמקול ?
אל תפרסם את שם החברה בבקשה .
פשוט השלך פה את הנתונים
 
מה אתה מגדיר כנתון מדויק לרמקול ?
אל תפרסם את שם החברה בבקשה .
פשוט השלך פה את הנתונים
בלי להסתובב סביב הזנב של עצמי ולהתחיל להיכנס לדיון טכני ארוך, נתון מדויק לרמקול - אם מדברים על טווח תדרים - הוא כזה שיש לו קשר ישיר לתוצאה המתקבלת בחלל סביר או "ממוצע", לא אנקואי ולא בטיח.
 
בהתייחס לתהייה המקורית - על באס הבוקע מדרייברים צנועים (יחסית) והפיזיקה המשתמעת מזה:
צריך לסייג קצת - בכל זאת הייתה התקדמות מסויימת בטכנולוגיה - יותר excursion לינארי ביחס לגודל הדרייבר, מזיז יותר אוויר. אבל זה בד"כ בקטנה, לא בכל דרייבר מודרני וזה לא גיים צ'יינג'ר...
רועי
 

בלי להסתובב סביב הזנב של עצמי ולהתחיל להיכנס לדיון טכני ארוך, נתון מדויק לרמקול - אם מדברים על טווח תדרים - הוא כזה שיש לו קשר ישיר לתוצאה המתקבלת בחלל סביר או "ממוצע", לא אנקואי ולא בטיח.
קשה מאוד לצפות חלל ממוצע , חומר קירות וכו .
לא רק זה - באותו חלל תקבל באס אחר לגמרי
ממרחק הצבה של רמקול צמוד לקיר או רחוק מהקיר .
הדרך היחידה היא אנקואי ( בטיח אמרת ?) או חוץ - יש חברות שעושות את זה ( מעט מאוד ) .
 
בהתייחס לתהייה המקורית - על באס הבוקע מדרייברים צנועים (יחסית) והפיזיקה המשתמעת מזה:
צריך לסייג קצת - בכל זאת הייתה התקדמות מסויימת בטכנולוגיה - יותר excursion לינארי ביחס לגודל הדרייבר, מזיז יותר אוויר. אבל זה בד"כ בקטנה, לא בכל דרייבר מודרני וזה לא גיים צ'יינג'ר...
רועי
נקודה מעולה שלך !
יש המון התקדמות בעניין - הרי בסוף זו פזיקה פשוטה - ו ״ no replacement for displacement “

אם פעם היו דרייברים שזזים רק נניח 1.6 סמ לכל צד .( דרייבר באס )

תוכל למצוא היום פלוס מינוס 3 לינארית ( זאת אומרת 3 סמ לכל צד )

זה לא נפוץ אבל קיים !
 
יש לי כאלה בבית
 

תמיד סיקרן אותי מהיכן לוקחות חברות רציניות נתונים שכל מי שקצת מבין, מבין שהן לא כל כך הגיוניות. יש לי סאבוופר בן 40 שנה בערך, והחוברת שלו מלאה הסברים טכניים כרימון. גורם לי לחזור ולעיין בו...כין ספק שבס ראוי גורם למערכת להיות מערבת בצורה בלתי רגילה, שמה מצויה ה" נשמה" מבחינתי. בס זה הבסיס.
 
לדעתי קשה מאד להוציא בס לינארי מיחידה קטנה,אפילו הכי חדישה עם מהלך ארוך בלי טריקים ושטיקים עם הפורט,שמשלים את החסר ובכל זאת הצהרות של מתחת ל 20 הרץ מיחידות עד 8" לדעתי לא יכולות להתקבל ב+-3 דציבל.
 
תמיד סיקרן אותי מהיכן לוקחות חברות רציניות נתונים שכל מי שקצת מבין, מבין שהן לא כל כך הגיוניות. יש לי סאבוופר בן 40 שנה בערך, והחוברת שלו מלאה הסברים טכניים כרימון. גורם לי לחזור ולעיין בו...כין ספק שבס ראוי גורם למערכת להיות מערבת בצורה בלתי רגילה, שמה מצויה ה" נשמה" מבחינתי. בס זה הבסיס.
שוקרון , אין באמת נתונים - תקרא למעלה ( אני לא רושם יקירי כי אתה מתעצבן חחחחח )
 

לדעתי קשה מאד להוציא בס לינארי מיחידה קטנה,אפילו הכי חדישה עם מהלך ארוך בלי טריקים ושטיקים עם הפורט,שמשלים את החסר ובכל זאת הצהרות של מתחת ל 20 הרץ מיחידות עד 8" לדעתי לא יכולות להתקבל ב+-3 דציבל.
הכל תלוי במספר היחידות ומהלך הלניארי שלהם .
אחד הסאבים הכי חזקים שיוצרו - הוא עם 6 יחידות של 8 .

צריך גם לזכור שההגדרה יורד ל 20 הרץ או 10 הרץ היא קצת דמיונית .
ברגע שלא יודעים בכמה דציבלים . לדוגמא ב 10 הרץ - אתה צריך סביב 100 די בי כדי להרגיש משהו .

לכן כשאני רואה סאבים דאבל 8 או 6.5 שיורדים ל10 הרץ - זה לא שקר . הם באמת יורדים אבל בכמה די בי ? 80? 90 ?
זה חסר משמעות
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור