בס & בלוף

  • פותח הנושא פותח הנושא Vivaldi Audio
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
524
מעורבות
576
נקודות
93
לכבוד סוף הפסח מתחשק לי לנעוץ קונגו בבלון ארכי-מנופח.
החשק הזה התחיל לי כבר לפני כמה חודשים, אבל הוא התעצם בעקבות ביקורת על רמקולים בחודש שעבר בכתב-עת נחשב
מאת כתב שלא עצר לרגע לתהות על הנתונים שתקראו בהמשך.

בהינתן חלל מתאים ואלקטרוניקה מתאימה,
האם יש לכם מושג איזה מבנה רמקול ואיזה גודל יחידות צריך כדי להפיק 30 הרץ - אמיתיים?
כלומר, לא איזה בהההה מנופח וחסר פשר, אלא בס מוגדר וברור,
כזה למשל שמציג בצורה מרשימה את האוקטבה הכי נמוכה בפסנתר כנף קונצרטנטי
(למען האמת, האוקטבה הזאת יורדת כנראה ל-28 הרץ, אבל גם רמקול עם יכולת - אמיתית - להפיק 30 הרץ יעשה עבודה מצוינת).

טוב, ועכשיו נעבור ל-20 הרץ.
בהינתן חדר מתאים ואלקטרוניקה מתאימה,
כן, וגם אוזניים המסוגלות לשמוע תדר כזה (ו/או להרגיש אותו בגוף בצורה נחרצת),
יש לכם מושג איזה ממותה צריך כדי להפיק בס כזה, שיהיה מדויק וברור, ויציג בהוד ובפאר את הרגיסטרים הנמוכים של עוגב גדול, למשל?

יפה, אז אחרי ההקדמה הארוכה הזאת, הנה שאלה:

האם יש איזה סיכוי שבעולם שרמקול עם תיבה כזאת:
Height: 1165mm
Width: 357mm
Depth: 511mm
Net weight 62.15kg

ויחידות במידות האלה:
1x 25mm (1in)
1x 130mm (5in)
2x 180mm (7in)

יכול לחלום להפיק טווח תדרים כזה?
Frequency range 16Hz to 35kHz
Frequency response
(+/-3dB from reference axis)
19Hz to 28kHz


דוגמה אחרת:
האם יש איזה סיכוי שבעולם שרמקול עם תיבה כזאת:
Height: 1218mm
Width: 413mm
Depth: 602mm
Net weight 88.10kg


ויחידות במידות האלה:
1x 25mm (1in)
1x150mm (6in)
2x 200mm (8in)

יכול לחלום להפיק טווח תדרים כזה?
Frequency range 14Hz to 35kHz
Frequency response
(+/-3dB from reference axis)
17Hz to 28kHz


אודה מכל הלב למי שיפריך את הפיזיקה הקלסית המסורתית שגדלתי עליה.
 

כן יכול, על הנייר בתנאים מסויימים/בטווח מסויים/בווליום מסויים, יכול להיות שאפשר למתוח אותו להגיע לזה, ואז לכתוב את הנתון הנ"ל, או כל מה שרוצים אחר כמו מחיר ריטייל שרוצים לתמכר וכדומה ... בבית ממוצע נומאטיבי עם כל ההחזרים אתה רק יכול להתאדר להתפאר ולדמיין שהוא אכן, מגיע לזה כי כתוב.
 
תלוי החדר (עם יש הגבר ) במרחק מקיר אחורי ,והאיכות שאתה מעוניין \רק רציתי לומר שבס מורחב מאפשר לפתוח הגבוהים למעטפת נכונה ,למי שמבין כוונתי , יש צורך בטיפה נסיון וזה הכל !
 
בקשר לסטרימרים ,יש לי בבית GRIM באדיבות דן נגר , עדיין לא שמעתי כזה סטרימר אנלוגי כזה , החברה מוממחית בשעונים ולכן עוקפים השעון של הממיר ע"יי כבל AES ,השאלה אם אני רוצה צליל אנלוגי מהדיגיטל ? אני התרגלתי לרצח שמביא הקלוק של ה EMM שלי עם הרקלוקינג שלו ולכל מיני אמצעים בדרך של ה USB, הכל מקרה ה GRIM הורס בחלקות שלו !צציע למי שלא התנסה בסטרימר אולטימטיבי לנסות המכשיר , מטורף!!!!!
 

בקשר לסטרימרים ,יש לי בבית GRIM באדיבות דן נגר , עדיין לא שמעתי כזה סטרימר אנלוגי כזה , החברה מוממחית בשעונים ולכן עוקפים השעון של הממיר ע"יי כבל AES ,השאלה אם אני רוצה צליל אנלוגי מהדיגיטל ? אני התרגלתי לרצח שמביא הקלוק של ה EMM שלי עם הרקלוקינג שלו ולכל מיני אמצעים בדרך של ה USB, הכל מקרה ה GRIM הורס בחלקות שלו !צציע למי שלא התנסה בסטרימר אולטימטיבי לנסות המכשיר , מטורף!!!!!
כן קראתי איפשהו לאחרונה שאהבו אותו בשילוב עם המולה מולה טאמבאקי
 
הרבה מצהירים שיורדים מאוד נמוך למרות ש בפועל זה לא שמיע בגלל טווח התדרים זה
גם כלל לא מורגש. בשביל לייצר רמקול שיורד באמת נמוך חייב רמקול גדול תיבה גדולה ותכנון נכוו אין יש מאיין.
 
נערך לאחרונה ב:
לכבוד סוף הפסח מתחשק לי לנעוץ קונגו בבלון ארכי-מנופח.
החשק הזה התחיל לי כבר לפני כמה חודשים, אבל הוא התעצם בעקבות ביקורת על רמקולים בחודש שעבר בכתב-עת נחשב
מאת כתב שלא עצר לרגע לתהות על הנתונים שתקראו בהמשך.

בהינתן חלל מתאים ואלקטרוניקה מתאימה,
האם יש לכם מושג איזה מבנה רמקול ואיזה גודל יחידות צריך כדי להפיק 30 הרץ - אמיתיים?
כלומר, לא איזה בהההה מנופח וחסר פשר, אלא בס מוגדר וברור,
כזה למשל שמציג בצורה מרשימה את האוקטבה הכי נמוכה בפסנתר כנף קונצרטנטי
(למען האמת, האוקטבה הזאת יורדת כנראה ל-28 הרץ, אבל גם רמקול עם יכולת - אמיתית - להפיק 30 הרץ יעשה עבודה מצוינת).

טוב, ועכשיו נעבור ל-20 הרץ.
בהינתן חדר מתאים ואלקטרוניקה מתאימה,
כן, וגם אוזניים המסוגלות לשמוע תדר כזה (ו/או להרגיש אותו בגוף בצורה נחרצת),
יש לכם מושג איזה ממותה צריך כדי להפיק בס כזה, שיהיה מדויק וברור, ויציג בהוד ובפאר את הרגיסטרים הנמוכים של עוגב גדול, למשל?

יפה, אז אחרי ההקדמה הארוכה הזאת, הנה שאלה:

האם יש איזה סיכוי שבעולם שרמקול עם תיבה כזאת:
Height: 1165mm
Width: 357mm
Depth: 511mm
Net weight 62.15kg

ויחידות במידות האלה:
1x 25mm (1in)
1x 130mm (5in)
2x 180mm (7in)

יכול לחלום להפיק טווח תדרים כזה?
Frequency range 16Hz to 35kHz
Frequency response
(+/-3dB from reference axis)
19Hz to 28kHz


דוגמה אחרת:
האם יש איזה סיכוי שבעולם שרמקול עם תיבה כזאת:
Height: 1218mm
Width: 413mm
Depth: 602mm
Net weight 88.10kg


ויחידות במידות האלה:
1x 25mm (1in)
1x150mm (6in)
2x 200mm (8in)

יכול לחלום להפיק טווח תדרים כזה?
Frequency range 14Hz to 35kHz
Frequency response
(+/-3dB from reference axis)
17Hz to 28kHz


אודה מכל הלב למי שיפריך את הפיזיקה הקלסית המסורתית שגדלתי עליה.
יפה שאתה מעלה את זה.האמת שזה רק קצה הקרחון.

הנתון הזה הוא חסר משמעות לחלוטין. למעשה אני רואה בו זלזול בצרכן הביתי . בעולם המקצועי - דבר כזה לא עובר ואני אסביר למה.

הנתונים שציינת - לא מציינים האם הטווח הוא בחדר אנאקואי - זאת אומרת התגובה של הרמקול עצמו ללא עזרים או תגובה בחדר טיפוסי.
יש חברות שמציינות שהתגובה היא בחדר טיפוסי -ויש לי ריספקט לזה. עדיין אי אפשר לעשות עם זה הרבה - אבל לפחות האמת נאמרת.(למרות שאין לה שום משמעות פרקטית).

בחדרים יש גיין טבעי לבאס ( הגבר) - זה לרוב של עשרות דיצבלים - יצא לי כבר לחתוך רמקול ב 80 הרץ ולקבל תגוןבה שטוחה עד 10 הרץ (בגלל החדר).

הנתון היחידי שיכול להגיד לך משהו הוא נתון אנאקואי אבל ב 99.9 אחוז מהמקרים - לא תקבל אותו .
וגם כשהוא מגיע בלי F3,F6,F10 - אין לו משמעות . זאת אומרת - לדעת איפה נקודת החיתוך/ ROLLOFF של הבאס ובכמה די בי.

הבעיה עם פלוס מינוס 3 דיבי - שזה שאתה לא יודע האם ב 30 הרץ זה יורד 6 דיבי ( עדיין בטווח ) או 1 דיבי ( עדיין בטווח).


ועוד לא נגענו ב אחוזי עיוות,MAX SPLועוד המון נתונים שהצרכן הביתי לא מקבל .

בתקווה שיהיו ימים הוגנים יותר.
 

לפי דעתי במקום להשקיע ברמקול ש יורד, עדיף להשקיע ברמקול שסוגר סקאלה 60 עד 20 קילו, בגבוהים להוסיף סופר טוויטר שמכסה עד 60 ובנמוכים כמה סאבים שסוגרים לך למטה הכל, ויחידת שליטה שתדע לכוונן תחום תחתון שיהיה בסנרגיה נכונה/קרוס אקטיבי לסאבים, בגלל זה כל המרדף אחרי רמקול שסוגר הכל הוא מיותר, גם אם הוא כן סוגר עד 20, ה 20 נשמע כלכך חלש שבתכלס הוא כלל לא מודגש/מורגש באופן ממשי.
 
לפי דעתי במקום להשקיע ברמקול ש יורד, עדיף להשקיע ברמקול שסוגר סקאלה 60 עד 20 קילו, בגבוהים להוסיף סופר טוויטר שמכסה עד 60 ובנמוכים כמה סאבים שסוגרים לך למטה הכל, ויחידת שליטה שתדע לכוונן תחום תחתון שיהיה בסנרגיה נכונה/קרוס אקטיבי לסאבים, בגלל זה כל המרדף אחרי רמקול שסוגר הכל הוא מיותר, גם אם הוא כן סוגר עד 20, ה 20 נשמע כלכך חלש שבתכלס הוא כלל לא מודגש/מורגש באופן ממשי.
קשה עד בלתי אפשרי להוסיף עוד טוויטר בלי PHASE CANCELING בניהם.
לגבי המרדף אחר 20 הרץ - מסכים.
גם כך החדר מעוות המון בתדרים האלה - ולרוב צריך עוד מקור באס /מלכודת פאסיבית כדי ליישר את הסיפור הזה.
 
הרבה מצהירים שיורדים מאוד נמוך למרות ש בפועל זה לא שמיע בגלל טווח התדרים זה
גם כלל לא מורגש. בשביל לייצר רמקול שיורד באמת נמוך חייב רמקול גדול תיבה גדולה ותכנון נכוו אין יש מאיין.
טוב, אם לא הייתי ברור, זה חרטוט בלתי נסבל. לא, למעשה זה שקר גס ורמאות בפרסום!
למה אני משתמש במילים בוטות כאלה? מפני שלא מעט לקוחות, בעיקר מזדמנים ולא אודיופילים, נופלים כטרף בשל בפח הזה, ועכשיו לך תשקיע מזמנך להאיר את עיניהם.
דרך אגב, שמתי לב שהנטייה לנתונים מופרכים כאלה היא בעיקר של יצרנים בריטים. הגרמנים הרבה יותר אמינים וישרים מהבחינה הזאת. קחו למשל את הבורמסטר B100: רמקול בהחלט מפואר וגדול, והנה נתון טווח התדרים שלו:
Frequency response +/-3 dB30 - 45000Hz
עכשיו, אפשר רק לדמיין איזה נתון מופרך חברת בס & בלוף הייתה תוקעת אם היא הייתה יודעת לייצר רמקולים כאלה.
 

דווקא נכנסתי לרמקול רפרנס המדפי של חברת Canton. רמקול עם יחידה של 6.8"
ומהנתונים עולה -
25hz - 40khz.
ועוד בלי בושה לא מציינים +-db
רמקול לא זול ותוצרת גרמניה.
 
חברים אין פה נתון .
זה כמו להגיד אני גר במרחק של 20 מכאן .

20 מה ?

החברות לא מציינות האם הנתון הוא בחדר או לא . וכאמור אם הוא בחדר - אין מה לעשות איתו .

אנאקואי - לא תקבל בחיים.
 
דווקא נכנסתי לרמקול רפרנס המדפי של חברת Canton. רמקול עם יחידה של 6.8"
ומהנתונים עולה -
25hz - 40khz.
ועוד בלי בושה לא מציינים +-db
רמקול לא זול ותוצרת גרמניה.
כתבתי "בעיקר".
אבל השקרים האלה מאפיינים כנראה חברות ברמה התחלתית וביניים.
 

חברים אין פה נתון .
זה כמו להגיד אני גר במרחק של 20 מכאן .

20 מה ?

החברות לא מציינות האם הנתון הוא בחדר או לא . וכאמור אם הוא בחדר - אין מה לעשות איתו .

אנאקואי - לא תקבל בחיים

זה לא שקר.
זו גם לא אמת.

זה פשוט לא נתון - אתם מבינים את זה?
יודע מה? צודק!
 
ובפוסט אחר אתייחס לשקר נפוץ נוסף, ואולי יותר גרוע:
נתוני ההגברה המתאימה שחברות הרמקולים מכריזות עליהן.
 

ידידי, אין בינינו ויכוח.
כתבת "בעיקר" על הבריטים.
אני התייחסתי לזה שרשמת - הגרמנים
יותר אמינים וישרים. אז לא.

ולסיכום, כל החברות עושות מה שבא להן
בקטע הזה.
ולא חושב שזה קשור לרמה של היצרן.
 
ידידי, אין בינינו ויכוח.
כתבת "בעיקר" על הבריטים.
אני התייחסתי לזה שרשמת - הגרמנים
יותר אמינים וישרים. אז לא.

ולסיכום, כל החברות עושות מה שבא להן
בקטע הזה.
ולא חושב שזה קשור לרמה של היצרן.
לא כולן . רק 99 אחוז
 

(-:
תשמע, אחוז אחד זה יפה..
זה בכל משאיר אותנו עם איזה 10 חברות
בחישוב גס ולא רציני.. כמו שהם עושים
בנתונים
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור