אקוסטיקה בידוד רעש

  • פותח הנושא פותח הנושא במבי
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
שלום לכולם. יש לי כמה שאלות בתחום האקוסטיקה ואפריד אותם לפוסטים נפרדים.
שאלתי הראשונה היא בנוגע לבידוד חלונות.
במסגרת פרוייקט תמ"א 38 שבדירתנו שידרגנו את כל החלונות לחלונות בידודית זכוכית כפולה. פרופיל 9000 בוויטרינות 6/12/5 ופרופיל 4500 6/12/5 בחלונות בחדרי השינה. בידוד הרעש מאכזב למדי בוויטרינות וכמעט ולא קיים בחלונות בחדרי השינה (חלון רגיל מספק יותר חסימת רעש מהבידודיות הנ"ל). שמתי לב שהגומיות שבין החלונות הן גומיות דקות מאוד, ממש נראות עלובות ולא שייכות לחלונות המאסיבים שאליהן הן מחוברות. לא ברור איך גומיות כ"כ דקות אמורות לחסום רעש ברמה שהזכוכיות הנ"ל אמורות לחסום וכנראה שזהו צוואר הבקבוק ממנו חודר הרעש (גם הצמדתי את האוזן ואני אכן מרגיש שמשם חודר הרעש).
שאלותי הן, אם כן, האם זהו הסטנדרט? האם אמורות להיות שם גומיות "רציניות" יותר? האם בכלל יש איטום עבה יותר שניתן להצמיד לחלונות ועלי לבקש מבעל המלאכה שיחליף לאיטום שכזה?
על מה בעצם עלי להקפיד ולבדוק בסיום התקנת חלונות מסוג בידודית?
אודה מאוד לכל תשובה והתייחסות מהחברים כאן שהתנסו בהתקנה של חלונות שכאלה ו/או שמבינים בנושא.
נ.ב: נמר, ממתין בקוצר רוח לכתבה הרלוונטית שלך.
תודה. בועז.
 

תודה איתי. אין שם פירוט לגבי סוג/עובי גומיות בחלונות או בכלל לגבי איטום חלונות רק תיאור של עובי הזכוכיות. אגב, התארחתי פעם אצל עמיר ואכן חדר ההאזנה שם מדהים וההשקעה מטורפת.
תודה בכל מקרה על התגובה.
 
תמא 38 זה אומר שהקבלן השתמש במוצרים הכי זולים ועשה הכי הרבה פשרות שהוא יכול.
 

כן אבל זה לא הקבלן. זה בעל מקצוע חיצוני שמישהו מהפרוייקט הביא (ובמקרה בעל מקצוע טוב, לפחות לפי המידע ברשת). נפגשנו עם הבחור באופן פרטי וסגרנו כל שגרוג כל החלונות הזולים/פשוטים לחלונות בידודית מושקעים הרבה יותר תמורת סכום לא קטן. כלומר הוא לא אמור להתקמצן לי על הבידוד. השאלה היתה אם באמת הסטנדרט בבידוד החלונות הוא ככ עלוב ואם בכלל ניתן להחליף את הגומיות בחלונות לעבות ומבודדות יותר?
למישהו פה יש מושג?
 
שאלה האם גומי יותר עבה מתאים לסוג פרופיל שנבחר.
לדעתי הכי נכון ואם ידוע גגם פרופיל - לבדוק מול חברת קריל או מה שלא נבחר איזה סוגי גומיות כלל קיימים ומתאימים, ולבקש את הכי בידודית.
ובלי קשר, לאחר התקנה עדיף לשים ולהשתמש בווילון בזמן אזנה.
 
תמא 38 זה אומר שהקבלן השתמש במוצרים הכי זולים ועשה הכי הרבה פשרות שהוא יכול.
זה נכון לגבי כל הבנייה בישראל.
 

זה נכון לגבי כל הבנייה בישראל.

לא מסכים.

סטנדרט הבניה הישראלי הוא מהגבוהים שיש בעולם. בשביל לבנות בניין, אתה צריך לעמוד בתקנים שברוב המקומות בעולם יראו לך כמיותרים. למשל אחוזי הברזל המינימלים וכאלה. נכון, יש פשלות, אבל ביחס למדינות אחרות, ישראל בונה בסטנדרט מאוד גבוה.
 
לא מסכים.

סטנדרט הבניה הישראלי הוא מהגבוהים שיש בעולם. בשביל לבנות בניין, אתה צריך לעמוד בתקנים שברוב המקומות בעולם יראו לך כמיותרים. למשל אחוזי הברזל המינימלים וכאלה. נכון, יש פשלות, אבל ביחס למדינות אחרות, ישראל בונה בסטנדרט מאוד גבוה.
על הנייר אתה צודק, בפועל הדברים שונים ויש נטה לחפף בהמון דברים כי אין אכיפה.
כמעט כל פרוייקט בארץ שנתקלתי בו סובל מרמה זו או אחרת של בעיות איטום למים או בעיות צנרת (כולל הווילה המפוארת שאברמוביץ רכש לפני מספר חודשים בהרצליה פיתוח (מי שראה לא מאמין לחיפוף), מגדלים בפארק צמרת שלא לדבר על פרויקטים לפשוטי העם)
 
לא יודע לגבי הרמה בארץ, אצלי שיפצתי כולל חלונות דאבל-גלייזינג, והאטימה לרעש מבחוץ מעולה.
כל מקרה לגופו.
 

על הנייר אתה צודק, בפועל הדברים שונים ויש נטה לחפף בהמון דברים כי אין אכיפה.
כמעט כל פרוייקט בארץ שנתקלתי בו סובל מרמה זו או אחרת של בעיות איטום למים או בעיות צנרת (כולל הווילה המפוארת שאברמוביץ רכש לפני מספר חודשים בהרצליה פיתוח (מי שראה לא מאמין לחיפוף), מגדלים בפארק צמרת שלא לדבר על פרויקטים לפשוטי העם)

אז הסטנדרט גבוה, אבל האכיפה לא. ותאמין לי, אף קבלן לא רוצה שיהיו לו בעיות אחרי שהוא מסיים לבנות. לפעמים זה עולה יותר יקר מהבניה עצמה.
 
לא מסכים.

סטנדרט הבניה הישראלי הוא מהגבוהים שיש בעולם. בשביל לבנות בניין, אתה צריך לעמוד בתקנים שברוב המקומות בעולם יראו לך כמיותרים. למשל אחוזי הברזל המינימלים וכאלה. נכון, יש פשלות, אבל ביחס למדינות אחרות, ישראל בונה בסטנדרט מאוד גבוה.
אין שום קשר בין סטנדרט הבטיחות הנדרש לבין רמת הגמר.
יכול להיות בניין מאוד בטוח ועומד בכל התקנים הנדרשים אך מלא בבעיות גמר וליקויי בניה.
צריך לזכור שאת התקנים כותבים הדוקטורים במכון התקנים אבל את היישום עושה בסוף אחמד בשטח.
 
על הנייר אתה צודק, בפועל הדברים שונים ויש נטה לחפף בהמון דברים כי אין אכיפה.
כמעט כל פרוייקט בארץ שנתקלתי בו סובל מרמה זו או אחרת של בעיות איטום למים או בעיות צנרת (כולל הווילה המפוארת שאברמוביץ רכש לפני מספר חודשים בהרצליה פיתוח (מי שראה לא מאמין לחיפוף), מגדלים בפארק צמרת שלא לדבר על פרויקטים לפשוטי העם)


נכון מאוד. אצלנו אם המפקח לא יושב ליזם על הראש הליקויים נערמים ויש המון ליקויים במיוחד של איטום ורטיבות.
 

לא יודע לגבי הרמה בארץ, אצלי שיפצתי כולל חלונות דאבל-גלייזינג, והאטימה לרעש מבחוץ מעולה.

הי איתי. איזה פרופיל ועובי זכוכיות עשית אצלך והאם גומיות האיטום שם עבות וחזקות?
 
תודה איתי. אין שם פירוט לגבי סוג/עובי גומיות בחלונות או בכלל לגבי איטום חלונות רק תיאור של עובי הזכוכיות. אגב, התארחתי פעם אצל עמיר ואכן חדר ההאזנה שם מדהים וההשקעה מטורפת.
תודה בכל מקרה על התגובה.

חבל שאתה לא מביט בתמונה.
מדובר פה בשני חלונות נפרדים.(לכל פתח)
האחד (עם כל הבידוד שלו) נפתח החוצה
והשני (עם כל הבידוד שלו) נפתח פנימה
כאשר גם האוויר בין שני החלונות יוצר בידוד.
 
אז הסטנדרט גבוה, אבל האכיפה לא. ותאמין לי, אף קבלן לא רוצה שיהיו לו בעיות אחרי שהוא מסיים לבנות. לפעמים זה עולה יותר יקר מהבניה עצמה.

אתה מערבב בין נושא בטיחות לאיכות, כמות ליקויי הגמר והבנייה בארץ גבוהים מאוד, לו היה מתאפשר לי הייתי מעלה לך את צילומים מהבית היקר ביותר בישראל (אברמוביץ') רק ששרית חתומה על הסכם סודיות - מחפיר לראות נזילות בבית הכי יקר בארץ.
לגבי השאר, לא חוזר בי מתוך הכרות טובה מאוד עם השוק הישראלי.
 

לא מסכים.

סטנדרט הבניה הישראלי הוא מהגבוהים שיש בעולם. .

יש ויש. תלוי ביזם. תלוי עם איזה צוות של משרד אדריכלות ומהנדסים ויועצים הוא עובד.

אתה לא בא בתחום, תאמין לי שאתה לא רוצה לדעת איזה אנשים עובדים שם. אלה לא אנשי היי-טק.
 
יש ויש. תלוי ביזם. תלוי עם איזה צוות של משרד אדריכלות ומהנדסים ויועצים הוא עובד.

אתה לא בא בתחום, תאמין לי שאתה לא רוצה לדעת איזה אנשים עובדים שם. אלה לא אנשי היי-טק.

תלוי ביזם ותלוי בשכנים.
אנחנו עוברים שיפוץ כללי של עזרה וביצרון, למזלי\נו בבניין גרים ארכיטקט ושתי יכנעות משכילות שבודקים כל קוצו של יוד ובחרו את הקבלן (עמרם נהוראי) ואכן העבודה היא ברמה גבוהה, שני בניינים מאיתנו עושים את אותו תהליך עם קבלן אחר וההבדל נראה לעין.
 
נערך לאחרונה ב:
כשנכנסתי לדירה שלי לפני חצי שנה סבלנו מרטיבות באחד החדרים, בדיעבד הסתבר שצינור ביוב שעובר שם נסתם על ידי הפועלים בבטון וברזל, ועל הדרך הם שפכו גם סיד לשירותים.

וגם החליפו את כול הריצוף בבית כי והקבלן לא כיסה את הריצוף (גרניט פורצלן) למרות ששלמתי לו עבור הכיסוי .

קצרה היריעה מלהכיל את ספור המטבח, שיש שריטות באמבטיה קירות עקומים.

הסטנדרט גבוהה
אבל הבנייה , האחריות, השרות לא משהו.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור