נגן בחירת נגן cd

  • פותח הנושא פותח הנושא al2813
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

al2813

אוהב את התחום
הודעות
419
מעורבות
171
נקודות
43
במהלך החודשים האחרונים ביצעתי כמות גדולה של קניות שסוף סוף איפשרו לי להגיע לסטאפ שבזהירות הנחוצה יכול להתקרב להיות אודיופילי. איני מתיימר אפילו להתקרב לחברים בפורום זה ובאחרים שנמצאים כבר שנים רבות במסע הבלתי נגמר הזה, אבל אם אני משווה את מה שיש לי עכשיו למה שהיה לי לפני פחות משנה, אפשר להגיד שהתקדמתי...:)

מתחילת המסע התמקדתי בספריה הדיגיטלית ובסטרימינג בלבד. אוסף הדיסקים שלי (בסביבות ה-700) נשאר בלי שימוש. אוסף הוינילים שאיתו התחלתי את חיי כחובב מוזיקה אבד כולו בסוף שנות ה-90 עם המעבר לאירופה - אולי נתחיל לבנות שוב אבל זה בשלב הבא של המסע.

כרגע אני רוצה להוסיף לסטאפ נגן דיסקים. יש מבחר אדיר ביד שניה ואני חייב לאמר שאני בהתלבטות בין כמה אופציות ואשמח להמלצות. בעקרון אני רוצה נגן עם דאק וחתימת צליל שונה. האופציות:

1. נגן דיסק ״מסורתי״ מודרני. בסוף השבוע ראיתי כמה הזדמנויות:
- primare cd 30.2
- rega apollo או jupiter
- arcam cd27 (שמנגן גם sacd)
- audiolab cd8200
2. נגן היברידי או מבוסס tube. לדוגמא audio analogue
3. נגן vintage מבוסס tda-1541. יש המון בשוק מפיליפסים ומרנץ קלאסיים שאפשר להשיג בגרושים (ומן הסתם להעביר סיבוב רענון ושידרוג) ועד לנגנים מרועננים ומשודרגים.

בשביל אלה ששואלים על תקציב - המחירים באירופה יותר נמוכים מאשר בארץ אז מעדיף להשאר בהמלצות בלבד, אבל אני מתרכז בתקציב של 400 עד 700 יורו ביד שניה. הבעייה כרגיל שאי אפשר לשמוע. החנויות כרגע משותקות וגם כשקונים יד שניה, המכירה היא מיד ליד בלי להשתהות.

לכל אלה שטוענים שאי אפשר לקנות נגן דיסקים מיש שניה, היה לי סוני מסוף שנות ה-80 שקניתי לפני שנתיים ב-30 יורו וניגן כל מה שזרקתי בכיוונו בלי להתלונן ולו פעם אחת.
 

נערך לאחרונה ב:
ממליץ על נגן מבוסס TDA1541. ישמע לך הרבה יותר טבעי ואיכותי. תבדוק בבלוג של למפיזטור הישן באיזה דגמים להתמקד
ובהפרש תוכל לרכוש ממיר . הממיר החדש יישמע לך קצת חיוור ליד המוצר הישן אבל זה מה יש
 
היה לי עד לא מזמן את ECC1, נגנים מעולים.
 

אני מכור על אלקטרוקומפנית. המגבר הבא שלי יהיה מהם. אבל הנגנים יקרים מדי - גם ביד שניה. השימוש העיקרי של הנגן יהיה להאזנה של דיסקים שאין לי בסטרימינג. אני יודע שהרבה אנשים בפורום זה ובאחרים טוענים שסטרימינג אף פעם לא יגיע לאיכות שאפשר לקבל מריפ טוב או מדיסק עם נגן טוב. אני לא נכנס לויכוח הזה. העניין הוא באיכות המאסטר שבסופו של דבר הוא אלמנט מכריע. בקובוז לפחות הסיכוי למצוא את המאסטר הטוב ביותר הוא גדול. זה לא נדיר למצוא בקובוז מספר גרסאות של אותו אלבום ובהרבה האזנות שעשיתי ובהן השוויתי רדבוק שלי מהדיסק שיש לי עם קובוז מצאתי בקובוז עותק יותר טוב. עם זה קשה להתמודד. אם כבר מדיה פיזית אז אנלוגי 100%, ואני מניח שבעתיד הלא רחוק אני אחזור לויניל. פסיכולוגית זה יהיה צעד קשה כי איבדתי אוסף של יותר מ-500 וינילים אחרי המעבר שלי לאירופה, אבל החשק לבנות מחדש גדל מידי יום.
 
Naim cd3.
ציוד הסטיריאו היחיד שאני מצטער שמכרתי אי פעם.
 
במהלך החודשים האחרונים ביצעתי כמות גדולה של קניות שסוף סוף איפשרו לי להגיע לסטאפ שבזהירות הנחוצה יכול להתקרב להיות אודיופילי. איני מתיימר אפילו להתקרב לחברים בפורום זה ובאחרים שנמצאים כבר שנים רבות במסע הבלתי נגמר הזה, אבל אם אני משווה את מה שיש לי עכשיו למה שהיה לי לפני פחות משנה, אפשר להגיד שהתקדמתי...:)

מתחילת המסע התמקדתי בספריה הדיגיטלית ובסטרימינג בלבד. אוסף הדיסקים שלי (בסביבות ה-700) נשאר בלי שימוש. אוסף הוינילים שאיתו התחלתי את חיי כחובב מוזיקה אבד כולו בסוף שנות ה-90 עם המעבר לאירופה - אולי נתחיל לבנות שוב אבל זה בשלב הבא של המסע.

כרגע אני רוצה להוסיף לסטאפ נגן דיסקים. יש מבחר אדיר ביד שניה ואני חייב לאמר שאני בהתלבטות בין כמה אופציות ואשמח להמלצות. בעקרון אני רוצה נגן עם דאק וחתימת צליל שונה. האופציות:

1. נגן דיסק ״מסורתי״ מודרני. בסוף השבוע ראיתי כמה הזדמנויות:
- primare cd 30.2
- rega apollo או jupiter
- arcam cd27 (שמנגן גם sacd)
- audiolab cd8200
2. נגן היברידי או מבוסס tube. לדוגמא audio analogue
3. נגן vintage מבוסס tda-1541. יש המון בשוק מפיליפסים ומרנץ קלאסיים שאפשר להשיג בגרושים (ומן הסתם להעביר סיבוב רענון ושידרוג) ועד לנגנים מרועננים ומשודרגים.

בשביל אלה ששואלים על תקציב - המחירים באירופה יותר נמוכים מאשר בארץ אז מעדיף להשאר בהמלצות בלבד, אבל אני מתרכז בתקציב של 400 עד 700 יורו ביד שניה. הבעייה כרגיל שאי אפשר לשמוע. החנויות כרגע משותקות וגם כשקונים יד שניה, המכירה היא מיד ליד בלי להשתהות.

לכל אלה שטוענים שאי אפשר לקנות נגן דיסקים מיש שניה, היה לי סוני מסוף שנות ה-80 שקניתי לפני שנתיים ב-30 יורו וניגן כל מה שזרקתי בכיוונו בלי להתלונן ולו פעם אחת.
מה הסטאפ שלך?
 

במהלך החודשים האחרונים ביצעתי כמות גדולה של קניות שסוף סוף איפשרו לי להגיע לסטאפ שבזהירות הנחוצה יכול להתקרב להיות אודיופילי. איני מתיימר אפילו להתקרב לחברים בפורום זה ובאחרים שנמצאים כבר שנים רבות במסע הבלתי נגמר הזה, אבל אם אני משווה את מה שיש לי עכשיו למה שהיה לי לפני פחות משנה, אפשר להגיד שהתקדמתי...:)

מתחילת המסע התמקדתי בספריה הדיגיטלית ובסטרימינג בלבד. אוסף הדיסקים שלי (בסביבות ה-700) נשאר בלי שימוש. אוסף הוינילים שאיתו התחלתי את חיי כחובב מוזיקה אבד כולו בסוף שנות ה-90 עם המעבר לאירופה - אולי נתחיל לבנות שוב אבל זה בשלב הבא של המסע.

כרגע אני רוצה להוסיף לסטאפ נגן דיסקים. יש מבחר אדיר ביד שניה ואני חייב לאמר שאני בהתלבטות בין כמה אופציות ואשמח להמלצות. בעקרון אני רוצה נגן עם דאק וחתימת צליל שונה. האופציות:

1. נגן דיסק ״מסורתי״ מודרני. בסוף השבוע ראיתי כמה הזדמנויות:
- primare cd 30.2
- rega apollo או jupiter
- arcam cd27 (שמנגן גם sacd)
- audiolab cd8200
2. נגן היברידי או מבוסס tube. לדוגמא audio analogue
3. נגן vintage מבוסס tda-1541. יש המון בשוק מפיליפסים ומרנץ קלאסיים שאפשר להשיג בגרושים (ומן הסתם להעביר סיבוב רענון ושידרוג) ועד לנגנים מרועננים ומשודרגים.

בשביל אלה ששואלים על תקציב - המחירים באירופה יותר נמוכים מאשר בארץ אז מעדיף להשאר בהמלצות בלבד, אבל אני מתרכז בתקציב של 400 עד 700 יורו ביד שניה. הבעייה כרגיל שאי אפשר לשמוע. החנויות כרגע משותקות וגם כשקונים יד שניה, המכירה היא מיד ליד בלי להשתהות.

לכל אלה שטוענים שאי אפשר לקנות נגן דיסקים מיש שניה, היה לי סוני מסוף שנות ה-80 שקניתי לפני שנתיים ב-30 יורו וניגן כל מה שזרקתי בכיוונו בלי להתלונן ולו פעם אחת.
אם לבחור רק מהרשימה - TDA ואם לא, ארקאם.
 
הרבה המלצות ל-tda ונראה לי שאני אלך לכיוון הזה. marantz cd-80 כרגע בראש הרשימה ואופציה שניה sony SONY CDP-227ESD
הסטאפ שלי:
hypex ncore dual mono nc-250mp
ldr passive pre amp
audel sonika mk2 speakers

התכנית להחליף את המגבר בשנה הבאה עם electrocompaniet. את הרמקולים בחרתי לאחר האזנה עם המגבר שלי ועם eci-4 electrocomaniet שממש מצא חן בעיני (יותר מאשר hegel h90 ו-roksan k3). מאילוצי תקציב התחלתי עם הרמקולים ולמגבר אגיע בשנה הבאה.
 
לדעתי לא כדאי לקנות מכשירים בני שלושים ,כי במקרה של תקלה תתקשה למצוא חליפים. אם אין לך באוסף דיסקים sacd גם את הנגנים אוניברסליים כמו arcam אתה יכול להוציא מהרשימה. audiolab ,מאז שנמכר לסינים יש הרבה דיווחים על תקלות במכשירי סידי שלהם,אפילו חדשים לגמרה.:בכי:
 

אני מוסיף תגובה משלי (לתגובות הרבות שכבר קיבלת): הנגנים של Rega שציינת מעולים. ה- Arcam CD27 יכול לעשות עבודה לא-רעה (בעיקר אם יש לך SACD's, לי יש כ- 21 כאלו), אבל צריך לבדוק שהמכשיר תקין לגמרי (לא "קופץ" בין טרקים). אחרת - החלפה של עינית (או כל הסרוו) היא עניין יקר. בלוחות הופיע לא-מזמן AUDIOLAB CD8000, מכשיר טוב (מבוקש 1100 ש"ח, תתמקח :-) ותקנה ב- 1000 ש"ח. גם ה- Audio Analogue הוא מכשיר טוב (איפה ראית? אני "פיספסתי" מכשיר של החברה שנמכר לפני כחצי-שנה). לבסוף: ב- eBAY יש הרבה הצעות. חלקן פתוחות ל- Bidding (הצעות-מחיר נמוכות יותר מהמחיר הנקוב). כדאי לחפש מכשירים המתאימים ל- 230V, וגם כאלו שדמי המשלוח שלהם לארץ הגיוני. בהצלחה!
 
אני מוסיף תגובה משלי (לתגובות הרבות שכבר קיבלת): הנגנים של Rega שציינת מעולים. ה- Arcam CD27 יכול לעשות עבודה לא-רעה (בעיקר אם יש לך SACD's, לי יש כ- 21 כאלו), אבל צריך לבדוק שהמכשיר תקין לגמרי (לא "קופץ" בין טרקים). אחרת - החלפה של עינית (או כל הסרוו) היא עניין יקר. בלוחות הופיע לא-מזמן AUDIOLAB CD8000, מכשיר טוב (מבוקש 1100 ש"ח, תתמקח :) ותקנה ב- 1000 ש"ח. גם ה- Audio Analogue הוא מכשיר טוב (איפה ראית? אני "פיספסתי" מכשיר של החברה שנמכר לפני כחצי-שנה). לבסוף: ב- eBAY יש הרבה הצעות. חלקן פתוחות ל- Bidding (הצעות-מחיר נמוכות יותר מהמחיר הנקוב). כדאי לחפש מכשירים המתאימים ל- 230V, וגם כאלו שדמי המשלוח שלהם לארץ הגיוני. בהצלחה!

תודה על הפידבק. אני חי בבלגיה ולא בארץ (אבל מבקר קבוע בפורום ומידי פעם גם שואל שאלות :) ).
אני ממשיך לחפש ב-ebay וגם באתרי יד שניה בהולנד ובבלגיה. אני די מתחיל להינעל על נגני tda1541 שעברו מודים ורענון ובשאיפה tube output stage. מצאתי אחד באנגליה אבל הגבול סגור כרגע כך שזה לא אופציה.

יש גם מישהו שמוכר cayin cdt-17a שנראה מדהים על הנייר אבל די יקר.
 

אני מוסיף תגובה משלי (לתגובות הרבות שכבר קיבלת): הנגנים של Rega שציינת מעולים. ה- Arcam CD27 יכול לעשות עבודה לא-רעה (בעיקר אם יש לך SACD's, לי יש כ- 21 כאלו), אבל צריך לבדוק שהמכשיר תקין לגמרי (לא "קופץ" בין טרקים). אחרת - החלפה של עינית (או כל הסרוו) היא עניין יקר. בלוחות הופיע לא-מזמן AUDIOLAB CD8000, מכשיר טוב (מבוקש 1100 ש"ח, תתמקח :) ותקנה ב- 1000 ש"ח. גם ה- Audio Analogue הוא מכשיר טוב (איפה ראית? אני "פיספסתי" מכשיר של החברה שנמכר לפני כחצי-שנה). לבסוף: ב- eBAY יש הרבה הצעות. חלקן פתוחות ל- Bidding (הצעות-מחיר נמוכות יותר מהמחיר הנקוב). כדאי לחפש מכשירים המתאימים ל- 230V, וגם כאלו שדמי המשלוח שלהם לארץ הגיוני. בהצלחה!
היו לי את הrega ואת הארקאם המדוברים. הארקאם, לטעמי, נשמע טוב יותר משמעותית.

הrega עשה לי צרות בלי הפסקה, מה שלא קרה לי מעולם עם הארקאם, שעבד קשה עם אמינות מצוינת.
 
אז זהו סוף סוף קניתי היום את אחד ממלכי דור ה-tda1541 (והוא כמובן מצויד ב-single crown s1). זהו ה-marantz cd-85, מיוצר בבלגיה במצב מצוין. קניתי אותו מאספן שהחליט למכור חלק מהאוסף (יש לו לא פחות משלושה sansui au-111 tube amp מקוריים משנות ה-60). איזה יופי של צליל וזה עוד לפני רענון מלא ובפוטנציה שדרוג של החלק האנלוגי. אני כרגע מחפש בעל מקצוע לביצוע החלק הזה.

רציתי להעלות תמונות אבל זה לא עובד לצערי.
 
נערך לאחרונה ב:
Naim cd3.
ציוד הסטיריאו היחיד שאני מצטער שמכרתי אי פעם.
לכן לא מוכר את הcds2, 72/140,250,
 

גם חושב על לקנות נגן אבל לא מבין עם כל הדאקים שיש היום למה לא לקנות רק transport ?
 
מודה שגם אני ממאן להפרד משילוב טרנספורט- ממיר והיקרים מאוד מאוד (ללב ולכיס)
אני גם יודע שאני מפסיד המון מוזיקה כשמוותר מראש על המדיה הסטרימית האלחוטית.
ולא הכל בשם האיכות הסונית
פשוט מן דינוזאור עתיק כזה שנהנה לקפוץ לאוזן השלשית לפשפש במשומשים בגרוש וחצי
או להזמין באי ביי ולצפות למשלוח כמו נערה
שהזמינה שימלה
אין הגיון.
 
מודה שגם אני ממאן להפרד משילוב טרנספורט- ממיר והיקרים מאוד מאוד (ללב ולכיס)
אני גם יודע שאני מפסיד המון מוזיקה כשמוותר מראש על המדיה הסטרימית האלחוטית.
ולא הכל בשם האיכות הסונית
פשוט מן דינוזאור עתיק כזה שנהנה לקפוץ לאוזן השלשית לפשפש במשומשים בגרוש וחצי
או להזמין באי ביי ולצפות למשלוח כמו נערה
שהזמינה שימלה
אין הגיון.
לא רק אתה חביבי, גם אני מסרב להיות אפליקציה מהלכת ולהמשיך להנות מהדברים שגורמים לנו להרגיש חיים. כמו ילד קטן. המגע, הציפייה, המפגש המקרי החי והנושם עם דיסק שלא חשבת עליו, ההפתעה, ועוד ועוד... כשאני מזמין דיסק ברשת אני נהנה פעמיים- פעם כשהזמנתי אותו ופעם..שקיבלתי את הדיסק. והנה אני מוצא את עצמי קורא את החוברת ומתרגש מפילוסופיית החיים והנגינה של פטרוציאני, או מגלה פרט נוסף על chet, או בכלל נהנה מהאסתטיקה של העטיפה המתמשמשת בין האצבעות ומבעד לאישונים.
ואני כבר לא נכנס להבדל שעדיין קיים, לטעמי, בין הצליל של הדיסק למקבילו המוזרם. אם כי הפער מצטמצם, ולא כל דיסק יתנגן יותר טוב מכל קובץ, אבל עדיין...כבודו של הטרנספורט ממיר דיסק נשמר בכבוד. לטעמי. רק לטעמי.
 

נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור