מנחם אם אנחנו הופכים את הנושא לתאורטי יותר - אז תרשה לי לחלוק עליך בכמה נקודות,
מרשה גם מרשה ואני חושב שאנחנו לא ממש חלוקים אלא כל אחד מאיתנו חושב על פריסת יריעת הידע לכיוונים שונים ומתלבט כמה רחב וגדול לפרוס אותה.....
להבנתי:פותח הפוסט פה הרשה לנו ללכת קצת קדימה ולפרוס את יריעת הידע התיאורטית על מנת לקחת ממנה משהו...אז אתן לך דוגמא:
אתה מכיר את מצלמות קנון וגם השתמשת בהן. אני מבטיח שלי שאם תיקח את אחת מהקנון שלי לא תצליח לירות אפילו תמונה אחת,למה? כי כמעט ואין פונקציה במצלמה שלא קינפגתי אותה לכפתור יעודי וכזה שנוח לי וטוב בשבילי.
למה אני אומר את זה? כי אני בטוח שמי שמציין את הצרכים והשימושים - כמו פותח הפוסט הזה (ומה ש"הוא" אומר זה שכיח מאוד בפורום הזה) אני מסופק אם אי פעם יגיע לסיטואציה שהוא חוזר לפה ומתלונן על כך שכשהצענו לו גוף,זה או אחר,לא הזהרנו או לא ציינו שכמות הכפתורים הניתנת לקינפוג והתאמה אישית קטנה מאוד - ואפילו לא הזכרנו את זה באחת מהקטגוריות נגד אותו גוף.
רוצה לאמר: מי שמחפש היום מצלמת מתחילים שמחליפה את הנייד עם אפשרות תיאורטית של התקדמות מאוד קטנה בעתיד (עדשה נוספת או משהו כזה) אז גם "הוא" צריך לדעת שההמלצות שלנו וההיצע שיוצג הם על דרך הפשרה - וגם: וגם אנחנו,צרכים לדעת להכווין לאותם מקומות/מוצרים שמצד אחד יספיקו לדרישות ולעוד קצת קדימה ומצד שני ישארו בתקציב שהוקצע.
ולעולם הלא תיאורטי: אני לא חושב שה A6100 היא מצלמה מומלצת. מאחר ואני כן לקוח של סוני אז,מותר לי לכעוס עליהם שבכלל הכניסו לללין שלהם מחליפה ל A6000 הוסיפו 100 בתיאור המוצר ובעיקר שינו את הוידאו ועוד כמה דברים שלא ממש מצדיקים את עצמם. ב A6500 וב A6600 זה כבר סיפור אחר אבל מחוץ לסקופ של הדיון כאן כי המחיר,ביחס לדיון כאן,הוא בשמיים.
בכל זאת למה כן? כי אם כבר הולכים לסט הבסיסי בבית של סוני וב 2019 למה לקנות מצלמה שיצאה לפני כחמש שנים ובהפרש מאוד קטן מאותו מוצר שיוצא בעוד כשבוע לשיווק בישראל. ההגיון כאן הוא הגיון צרכני בתמורה לכסף ולא בלקבל טכנולוגיה של 2019 במצלמה שמשדרגת דגם מ 2014.
סוני נכנסו לדיון הזה מפותח הפוסט. נכון:עדשת הקיט שלהם היא משהו להתבייש בו. אני,ומי שמשתמש אצלי בסוני,נואשנו מעדשת הקיט,ומאחר ואני נושא על גבי כמה קילו טובים של זכוכית משובחת מבית סיגמא אז,בעזרת מתאם,הלבשנו את הסיגמא על הסוני ואני עומד בתור למנתח הפלסטי שיחזיר את הלסת שלי - .... למקומה.
לא סתם העלתי את הפיסקא הקודמת: נתחיל מהצד התיאורטי. יש ויכוח האם זה נכון/בריא לשים עדשה של יצרן אחד על גוף של יצרן אחר ולהשתמש במתאם. מצד שני: ניקון וקנון מוציאות מבית החרושת מצלמות ועימן מתאם כדי לחבר אליהן את העדשות ה"ישנות" שלהם. גם סיגמא עושים אותו הדבר עם העדשות שלהם לסוני. ובמבחן המציאות כשיצרן העדשה מיצר את המתאם ולא נעזר בהינדוס לאחור הוא,כנראה,יודע מה הוא עושה והמתאם די שקוף. למה די ולא שקוף. כי חוץ מהתיאוריה יש לי גם ניסיון אמפירי וכשמדברים בעדשות רחבות מאוד ובאלה עם מיטב הזכוכית של סיגמא הן עדיין עדיפות ונותנות תוצאות טובות יותר ישר על הקנון ואילו מזייפות בפרטים הקטנים על הסוני עם המתאם של היצרן.
עכשיו: מחוץ לעולם התיאורטי. האם כדאי להמליץ לקחת,למשל,גוף של A6000 (לא התבלבלתי ה A6000 גוף ממש זול היום). להוסיף לו מתאם של סיגמא ואחת מהעדשות שאנחנו אוהבים להמליץ פה קרי: ה 18-55 או 18-70 של סיגמא?
בצד המחיר מדובר בהתיקרות של כ 33% מול אותה הצלמה עם עדשת הקיט. ברמת השימוש,ושוב ממראה עיניים ושימוש בידיים,ההבדל כל כך עצום ומגוון האפשרויות כל כך מתרחב,גם במבחר וגם במחיר,שזה קוסם לי מאוד להפוך לממליץ של סט כזה.
ולפני שמשהו קופץ ומפיק מרגליות מהדיון התיאורטי פה - אז: הסט של גוף A6000 מתאם ואחת מעדשות הסיגמא שהזכרתי מגיע ל 4000-4400 ש"ח. בטווח המחירים הזה,למי שמחפש מצלמה ראשונה וכזו בפול אוטו יש לסוני,בפרט ובכלל,שתי מתחרות רציניות מאוד פוג'י עם ה TX20 או TX30 ופנסוניק עם ה G7 ו/או ה G85 ולכן לא בטוח שכלכלית זה רעיון כזה טוב וברמת המחיר הזו אפשר לקבל תוצאות טובות מאוד גם אצל המתחרים שהוזכרו וגם אלה שלא.
ולמה אני מלהג פה,בפוסט הזה,כל כך הרבה על סוני?
קודם כל כי פותח הפוסט ציין את ה מצלמות של היצרן הזה ככאלה שמצאו חן בעיניו. וכפי שכבר כתבתי וגם כפי שמוצג בוידאו שצירפתי: אם משהו "מתחבר" ליצרן גוף כלשהו אין לנו שום סיבה לנסות להניא אותו מזה אבל כן,ישנה סיבה,להציג חלופות.
וגם: לסוני חישנים מצוינים (תשאלו את ניקון,פנסוניק במצלמות ה FF את פנטקס,ויש עוד כמה) וגם: מי שבא לעולם חסרות המראה מבלי שעבר בעולם הפילם או,רחמנא ליצלן,בעולם ה DSLR עם המראות הפוקוס. הפקוס של סוני בסטילס ובוידאו הוא מנצח
שכמעט ואין לו מתחרים.
מנחם