AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,237
- מעורבות
- 2,746
- נקודות
- 113
בהמשך לשירשור על "סערת Mo-Fi" (בפורום "פטיפונים - צליל אנלוגי"), נתקלתי בפייסבוק בפוסט על רמאות-לכאורה של Mobile Fidelity בעניין ה-SACD של אריק קלפטון, Unplugged.
מסתבר שמישהו עשה spectral analysis של ה-SACD (הקו הכחול, לא בטוח של מה הקו הלבן):
ורואים בעליל שאין תוכן מעל 20kHz, מה שלא מפתיע בהינתן שההקלטה היא מ-1992, לפני עידן ה-hi-res, ולכן כנראה דיגיטלית ב-16/44.1, אלא אם יש גם מאסטר אנלוגי, שלא ראיתי התייחסות אליו (אולי יש מי שיודע טוב יותר ממני היכן לחפש -- סך הכל זה לא סוג המוזיקה שאני מתמצא בו). כלומר ה-SACD הזה אינו אלא upsampling של הקלטה באיכות CD, אבל Mo-Fi מתארים אותו אחרת לגמרי, ובעצם לא לגמרי ביושר.
מחבר הפוסט האמור כתב ששמע עשרים ושישה SACDs של Mo-Fi, וכולם נשמעו לו דלים, סתומים ומרוככים יחסית לדיסקים של הלייבל המקורי או של Analogue Productions.
חבל. זו הייתה חברה טובה, שירדה מהפסים לגמרי.
מסתבר שמישהו עשה spectral analysis של ה-SACD (הקו הכחול, לא בטוח של מה הקו הלבן):
ורואים בעליל שאין תוכן מעל 20kHz, מה שלא מפתיע בהינתן שההקלטה היא מ-1992, לפני עידן ה-hi-res, ולכן כנראה דיגיטלית ב-16/44.1, אלא אם יש גם מאסטר אנלוגי, שלא ראיתי התייחסות אליו (אולי יש מי שיודע טוב יותר ממני היכן לחפש -- סך הכל זה לא סוג המוזיקה שאני מתמצא בו). כלומר ה-SACD הזה אינו אלא upsampling של הקלטה באיכות CD, אבל Mo-Fi מתארים אותו אחרת לגמרי, ובעצם לא לגמרי ביושר.
מחבר הפוסט האמור כתב ששמע עשרים ושישה SACDs של Mo-Fi, וכולם נשמעו לו דלים, סתומים ומרוככים יחסית לדיסקים של הלייבל המקורי או של Analogue Productions.
חבל. זו הייתה חברה טובה, שירדה מהפסים לגמרי.
נערך לאחרונה ב: