אני רק שאלה


PrimeRose

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
1
נקודות
3
היי לכולם
יום נפלא היום
נפל בחלקי מגבר של אודיו ריסארצ׳ רפרנס 75se

יצא לי לשמוע רמקולים של Proac מזמן והתחברתי לרמקול
אני כרגע בחדר די קטן (3x4 אם אני לא טועה אעדכן בהמשך)
מעוניין בדגם D2r או אולי הדי2 עם סילק דום טוויטר.. או אולי בכלל tablettes בגלל הגודל של החדר.
אני יודע מקריאה בנט שהproac לא הכי נצילים
לכן שואל אם המגבר יוכל להפיק מהם את המירב או שכדאי לכוון לרמקול מדפי יותר נציל?
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,553
מעורבות
226
נקודות
63
תעביר אותו הלאה. חפש משהו טוב יותר. הוא אמנם בעל "תג מחיר" כבד אבל לא מוזיקלי בעליל. גם לא "מתלבש" על כל רמקול. ואכן בחלל שלך אתה צריך מדפי/רצפתי קטן.
 

PrimeRose

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
1
נקודות
3
תעביר אותו הלאה. חפש משהו טוב יותר. הוא אמנם בעל "תג מחיר" כבד אבל לא מוזיקלי בעליל. גם לא "מתלבש" על כל רמקול. ואכן בחלל שלך אתה צריך מדפי/רצפתי קטן.
אתה מדבר מניסיון אישי איתו?ֶ
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,544
מעורבות
2,821
נקודות
113
תעביר אותו הלאה. חפש משהו טוב יותר. הוא אמנם בעל "תג מחיר" כבד אבל לא מוזיקלי בעליל. גם לא "מתלבש" על כל רמקול. ואכן בחלל שלך אתה צריך מדפי/רצפתי קטן.
איזו פסקנות לגבי Audio Research!
"לא מוזיקלי בעליל"... אני תמה מה/מי כאן לא מוזיקלי...

ההספק הנדרש מהמגבר אינו פונקציה ישירה של גודל החדר,, אלא של העוצמה שבה אתה רוצה לשמוע, מרחק הישיבה, ורגישות הרמקול (וגם כמה "רזרבה" -- headroom -- אתה רוצה). כאן יש מחשבון. למעט אם אתה מאזין בקולי קולות והרמקול עם רגישות נמוכה מאוד, 75W יספיקו בהחלט.

גם אין קשר ישיר בין הספק המגבר לגודל הפיזי של הרמקול. יש רמקולים קטנים עם רגישות נמוכה ולהיפך.

לגבי גודל הרמקול יחסית לגודל החדר, יש אסכולה הטוענת שבחדר קטן רצוי מדפי קטן, ואסכולה אחרת שטוענת שלא.
אני מאוד אהבתי לשמוע B&W 800D בחדר של משהו כמו 4.2x3.9, אם אני זוכר נכון.

הכי כדאי לבחור רמקול לפי הצליל שאתה אוהב (בחנות או אצל חברים), ואם הוא גדול יחסית, לבדוק אפשרות לשמוע אותו אצלך בבית לפני הקניה (מה שכדאי בכל מקרה).
 

PrimeRose

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
1
נקודות
3
@AK1
תודה
האמת שהחדר קטן וגם יש בו דברים נוספים כך שרמקולים גדולים קצת פחות מתאימים פיזית.. לפחות לפי הסידור הנוכחי.
לא שומע חזק במיוחד.
סידרת לי קצת את המחשבה. תודה.
אשמח לשמוע עוד דעות במיוחד לגבי הפרואק אם מישהי שמע את הtablettes בכללי וביחס לd2r או להיפך.
תודה!
 
  • Like
Reactions: AK1

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,553
מעורבות
226
נקודות
63
אני במקרה מכיר את הדגם הנ"ל והוא לא מוזיקלי כמו דגמים אחרים מן העבר שהיו מצוינים ומוזיקליים כגון VT100/200 ודגמי הרפרנס הישנים.
אתה לא חייב לקפוץ כמו חמור ולהראות שאתה ידען... אה סליחה לא ממש ידען כמו במקרה הנ"ל.
ישנם אנשים עם טעם מוזיקלי שונה משלך-אתה יכול לקבל את זה. לדעתי הוא יכול לקבל תוצאה טובה יותר ממגבר אחר שיהיה גם מוזיקלי יותר וגם יותר גמיש מבחינת חיבוריות לציוד אחר ואולי אפילו ללא מנורות כך שיש פחות התעסקות.
אני טוען כמו רבים אחרים שרמקול חייב להיות מותאם לחלל בו הוא מנגן על מנת להקטין את כאב הראש(תרתי משמע) וכאב לב(סחררת החלפות)
אגב מכיר את הטבלט 50 -רמקול קסום מאין כמוהו אבל הקו הזה לצערי לא נשמר בקו החדש של פרואק ממגוון דגמים שיצא לי לשמוע.
הD2 לא דגם מוצלח בכלל כנ"ל הדגם עם טוויטר הריבון. הייתי הולך במקומך על הטבלט עם סטנד טוב(חובה) או על הרספונס1 אם תמצא.
יש גם רספונס 2 בלוחות שלמרות המימדים מדובר ברמקול 2 WAY עם התנגדות סבירה ויש לו מוזיקליות ותלת מימד שאין לרמקולים החדשים של פרואק בשל מעבר ליחידות רמקול זולות יותר בניגוד לעבר בה השתמשה החברה ביחידות איכותיות של סקאןספיק. אתה צריך לזכור שהדגמים הרצפתיים של פרואק יש תא בתחתית למילוי חול(ברובם) כך שהנפח האפקטיבי של הרמקול הוא בערך 2/3 מגודל התיבה.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,544
מעורבות
2,821
נקודות
113
אני במקרה מכיר את הדגם הנ"ל והוא לא מוזיקלי כמו דגמים אחרים מן העבר שהיו מצוינים ומוזיקליים כגון VT100/200 ודגמי הרפרנס הישנים.
אתה לא חייב לקפוץ כמו חמור ולהראות שאתה ידען... אה סליחה לא ממש ידען כמו במקרה הנ"ל.
ישנם אנשים עם טעם מוזיקלי שונה משלך-אתה יכול לקבל את זה. לדעתי הוא יכול לקבל תוצאה טובה יותר ממגבר אחר שיהיה גם מוזיקלי יותר וגם יותר גמיש מבחינת חיבוריות לציוד אחר ואולי אפילו ללא מנורות כך שיש פחות התעסקות.
אני לא טוען לידענות גדולה, אני במקרה מכיר את הדגם 250SE -- יש לי אותו בבית כבר שנים.

נראה לי שיהיה לו קשה לקבל תוצאה מוזיקלית יותר בעלות מקבילה.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,553
מעורבות
226
נקודות
63
יש לך את ה250 או את הSE עם הKT150? כמה שנים יש לך את המגברים? ככל שהמכשירים ישנים יותר הם טובים יותר בשל שימוש ברכיבים טובים יותר וגם שימוש במנורות טובות ומוזיקליות יותר-גם הKT120 וגם הKT150 פחות מוזיקליות מ6550 WC באודיוריסרצ'.
מה הנצילות של הרמקול שלך שצריך מפלצת כזאת? מדובר בדגמים לרמקולים רעבים במיוחד.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,544
מעורבות
2,821
נקודות
113
יש לך את ה250 או את הSE עם הKT150? כמה שנים יש לך את המגברים? ככל שהמכשירים ישנים יותר הם טובים יותר בשל שימוש ברכיבים טובים יותר וגם שימוש במנורות טובות ומוזיקליות יותר-גם הKT120 וגם הKT150 פחות מוזיקליות מ6550 WC בדגמים האלה.
כתבתי במפורש, 250SE, עם KT150. כנראה שמה שאתה קורא לו "מוזיקלי" לא דומה למה שאני מתייחס אליו כך.
ועד כמה ששמעתי מבעלי AR, כולם מעדיפים את המודלים המאוחרים ואת מודלי ה-SE.
 

PrimeRose

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
1
נקודות
3
דווקא נתקלתי בהרבה שחושבים אחרת לגבי המגברים של אודיו ריסארצ׳ ושיש שיפור ניכר בדגמים המתקדמים יותר ..
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,553
מעורבות
226
נקודות
63
מכיר הרבה מאוד שחושבים דווקא ההיפך. ולגבי מוזיקליות הKT120/150 הרשת פשוט מפוצצת . מנסיון אישי שלי בכמה דגמים וגם במכשירים אישיים שלי 6550/KT88 נשמעות הרבה יותר טוב.
אגב אחת ההגברות הטובות ביותר ששמעתי הייתה VT200-בין הטופ 3 ממש
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,544
מעורבות
2,821
נקודות
113
מכיר הרבה מאוד שחושבים דווקא ההיפך. ולגבי מוזיקליות הKT120/150 הרשת פשוט מפוצצת . מנסיון אישי שלי בכמה דגמים וגם במכשירים אישיים שלי 6550/KT88 נשמעות הרבה יותר טוב
כמו שאמרת, זכותך לדעתך
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
785
מעורבות
305
נקודות
63
ההספק הנדרש מהמגבר אינו פונקציה ישירה של גודל החדר,, אלא של העוצמה שבה אתה רוצה לשמוע, מרחק הישיבה, ורגישות הרמקול (וגם כמה "רזרבה" -- headroom -- אתה רוצה). כאן יש מחשבון. למעט אם אתה מאזין בקולי קולות והרמקול עם רגישות נמוכה מאוד, 75W יספיקו בהחלט.
סליחה על המחטף, אבל אתה בטוח שהמספרים פה נכונים?
לפי האתר הזה, מועדון והופעות חיות רועשות מגיעים ל 110 דציבל.

בהינתן שזה נכון, אם ברצוני להגיע לעוצמות הללו בסלון הבית עם רמקולים ברגישות 86db במרחק 2 מטר מהמאזין עם אפשרות לפיקים של עד 120db, אזדקק להגברה של 10,000 וואט עבור שני ערוצים?
Screenshot 2023-02-06 214052.png
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,544
מעורבות
2,821
נקודות
113
סליחה על המחטף, אבל אתה בטוח שהמספרים פה נכונים?
לפי האתר הזה, מועדון והופעות חיות רועשות מגיעים ל 110 דציבל.

בהינתן שזה נכון, אם ברצוני להגיע לעוצמות הללו בסלון הבית עם רמקולים ברגישות 86db במרחק 2 מטר מהמאזין עם אפשרות לפיקים של עד 120db, אזדקק להגברה של 10,000 וואט עבור שני ערוצים?
צפה בקובץ המצורף 61867
אם תיקח בחשבון שהעלייה בהספק היא אקספוננציאלית, ושכל תוספת של 3dB כמעט מכפילה את ההספק הנדרש, זה הגיוני לגמרי.

באתר הזה כתוב שב-105-110 דיבי יש נזק לשמיעה תוך 5 דקות. אלה ווליומים מטורפים לחלוטין, ועם רמקולים לא רגישים בכלל, צריך הספקים מטורפים, ואתה עוד לוקח 10dB ספייר.

למשל אם תיקח מקסימום עוצמה "רק" 105dB, בלי headroom, ההספק הנדרש הוא "רק" 317.7W!
ההבדל הזה של 15dB לעומת הנתונים שהזנת -- 5 פעמים 3dB -- נותן מכפיל של כמעט 2 בחזקת 5, כמעט 32, וכך מגיעים למעל 10KW.

אני אוהב לשמוע חזק, אבל כבר ב-95dB זה כבר די מטורף, ולא נעים מבחינתי.
 
נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
604
מעורבות
508
נקודות
93
אם תיקח בחשבון שהעלייה בהספק היא אקספוננציאלית, ושכל תוספת של 3dB כמעט מכפילה את ההספק הנדרש, זה הגיוני לגמרי.

באתר הזה כתוב שב-105-110 דיבי יש נזק לשמיעה תוך 5 דקות. אלה ווליומים מטורפים לחלוטין, ועם רמקולים לא רגישים בכלל, צריך הספקים מטורפים, ואתה עוד לוקח 10dB ספייר.

למשל אם תיקח מקסימום עוצמה "רק" 105dB, בלי headroom, ההספק הנדרש הוא "רק" 317.7W!
ההבדל הזה של 15dB לעומת הנתונים שהזנת -- 5 פעמים 3dB -- נותן מכפיל של כמעט 2 בחזקת 5, כמעט 32, וכך מגיעים למעל 10KW.

אני אוהב לשמוע חזק, אבל כבר ב-95dB זה כבר די מטורף, ולא נעים מבחינתי.
בדיוק.
בגלל זה אני לא מצליח להבין ספקולציות של "איזה מגבר מתאים" בלי שמציינים מרחק האזנה...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,544
מעורבות
2,821
נקודות
113
בדיוק.
בגלל זה אני לא מצליח להבין ספקולציות של "איזה מגבר מתאים" בלי שמציינים מרחק האזנה...
אם נותנים את מימדי החדר, זה נותן חסם עליון למרחק ההאזנה, בהנחה של משולש שווה צלעות בין הרמקולים למאזין
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
604
מעורבות
508
נקודות
93
אם נותנים את מימדי החדר, זה נותן חסם עליון למרחק ההאזנה, בהנחה של משולש שווה צלעות בין הרמקולים למאזין
באודיו חסם עליון זה עסק מסוכן :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,544
מעורבות
2,821
נקודות
113
כיוון שהספק המגבר נתון, והרמקול לא נתון, אפשר לחשב מה נדרש מהרמקול.

מרחק הישיבה המקסימלי מתקבל כאשר ממקמים את הרמקולים ממש בפינות הצד הצר של החדר, ויושבים כמעט בצמוד לקיר הנגדי. זה יוצא בקירוב 4 מ'.

אם מניחים שרוצים לשמוע מקסימום 95dB עם headroom של 3dB, והספק המגבר הוא 75W, צריך רמקול עם רגישות של 92dB ומעלה.

index.jpg


וכאמור, האזנה ב-95dB זה ממש חזק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,544
מעורבות
2,821
נקודות
113
עד כמה שראיתי, הרגישות של ProAc Tablette 10 Signature היא רק 86, מה שנותן לך עוצמה של 92 בלי headroom (או 89 עם HR של 3dB).
ה-D2R רגישות קצת יותר, 88.5, מה שנותן לך עוצמה של 95 בלי headroom (או 92 עם HR של 3dB).

92 או אפילו 88 עשוי להספיק לך, אם אתה לא שומע חזק.
אם אתה לא שם את הרמקולים ממש בפינות, ולא יושב ממש צמוד לקיר האחורי, כלומר הרמקולים קרובים יותר, אתה יכול לקבל עוצמה גבוהה יותר.

@PrimeRose -- נראה לי שבמקום שנצטרך להעריך/לנחש מה העוצמות המקסימליות שבן אתה מאזין, אולי כדאי שתמדוד, רצוי באמצעות מד SPL, לא בעזרת אפליקציות של סמארטפונים, שדומני שהן מוגבלות. בנוסף, אם תוכל למדוד את מרחק הנקודה המיועדת לרמקולים מהנקודה בה אתה יושב. אם הנתונים האלה אפשר יהיה לחשב מהי מגבלת מינימום רגישות הרמקול שאתה צריך.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
869
מעורבות
414
נקודות
63
כיוון שהספק המגבר נתון, והרמקול לא נתון, אפשר לחשב מה נדרש מהרמקול.

מרחק הישיבה המקסימלי מתקבל כאשר ממקמים את הרמקולים ממש בפינות הצד הצר של החדר, ויושבים כמעט בצמוד לקיר הנגדי. זה יוצא בקירוב 4 מ'.

אם מניחים שרוצים לשמוע מקסימום 95dB עם headroom של 3dB, והספק המגבר הוא 75W, צריך רמקול עם רגישות של 92dB ומעלה.

צפה בקובץ המצורף 61869

וכאמור, האזנה ב-95dB זה ממש חזק.


חישבת כאילו הוא בשפת הים. בחדר סגור עוצמת הקול לא יורדת כיחס של 1 חלקי R בריבוע, אתה ממש רחוק מהתוצאה הנכונה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור