שלום לכולם- אז כמו שנכתב בכותרת אני יוצא בהצהרה בומבסטית שעיקרה - אני חושב שיש לי את הידע (טכני + נסיון שמיעה ) , רצון טוב וסבלנות לישב את ה"סכסוך " CD Vs. Vinyl כך שבסופו של יום "יגור נמר עם דיגיסאן" ..... O.K. ..... אולי לא יעברו לגור ביחד אבל לפחות ילכו שלובי זרועות לשתות בירה .
אני חושב שבדיון זה 2 הצדדים אינם מגדירים את דעותיהם בצורה מספיק חדה ברורה כדי שהצד השני יבין אותם במדוייק ומכאן הבעייתיות - אנסה ברשותכם להבהיר את טענות הצדדים .
סיכום קצר של עמדות הצדדים: (לפי מיטב הבנתי)
1. דיגיסאן+מיכאל : עליונות טכנית למדיית ההקלטה הדיגיטאלית – ה-CD בבית ישמע ב 100% כמו ה-MASTER הדיגיטאלי .
במידה שה-CD הועבר מ-MASTER אנלוגי הוא ישמע 99.99 % כמו האנלוג ובפועל מתי מעט אם בכלל יכולים לשמוע את ההבדל.
2. נמר+יואל : הצליל האנלוגי מ-Vinyl נשמע קרוב יותר לכלי הנגינה עצמו.
התובנות שלי:
אין בסיס משותף בין 2 העמדות המוצגות !!!!! ואפרט:
אנשי הויניל טוענים (ויתכן שבצדק) שאחרי כל התהליך האנלוגי שהכלי המוסיקאלי עובר – בבית, בנגינה בפטפון ,הצליל של הכלי שבוקע מהרמקול נשמע משמעותית נאמן יותר לכלי עצמו , מאשר ב-CD
אנשי הדיגיטל לא מתייחסים כלל לנאמנות השמיעה של הכלי עצמו . הטענה היחידה היא שמה שיוצא ביציאת הקונסולה באולפן זהה בפועל ב-99.99 % ליציאת ה-CD בבית. ( וכבדרך אגב- אם הטכנאי באולפן החליט שהצליל של הכלי בחדר הבקרה נשמע כמו הצליל של הכלי המקורי בתוך האולפן ,,,, אזי הצליל ביציאת ה-CD יהיה זהה ליציאת הקונסולה )
יש הבדל עצום בין 2 טענות אלו: האחת טוענת (נמר) לנאמנות לצליל של הכלי המוסיקלי עצמו והשניה (דיגיסאן )מדברת על נאמנות לצליל שנשמע בחדר הבקרה באולפן ההקלטות.
נתאר בקצרה את "התהליך האנלוגי" : מקרופון,הגברה , קונסולה (שמיעת יחוס ברמקולים ובהגברה של האולפן ) , Master אנאלוגי , קומפרסור לפני ה-CUTTER , CUTTER, מספר תהליכי זכר ונקבה עד הדפסת התקליט, תקליט , ראש הפטפון , הגברה ורמקולים .
אנשי הדיגיטל טוענים לנחיתות טכנית של המדיה האנלוגית (עיוותים הרמוניים , Wow & Flutter ו- Dynamic Range נמוך ) אבל יתכן שבדיוק התכונות הגרועות שהוזכרו , בשילוב של המיקרופון והרמקולים שהם "אלמנטים זרים – (ואפרט בהמשך) " הם הם שגורמות לתחושה ה"יותר אמיתית" שאנשי הויניל מדברים עליה.......ושוב ביחס לכלי הנגינה עצמו ולא יחסית למה שנשמע באולפן ההקלטות. (מן סוג של" מינוס ומינוס נותן פלוס")
אז איך מתקדמים ???
כדי להוכיח לאנשי הויניל שאין בעיה עם אכות ההקלטה ב-CD אני מציע להקליט ב-DAT או במחשב עם דוגם אכותי את יציאת הפטפון של אחד החברים שהפטפון שלו הוא Reference ולבצע השוואת A/B כאשר הפטפון וה-DAT מסונכרנים.
דרך אגב : אני בצעתי בדיקה שכזאת (לפני כ-20 שנה ולא עם הפטפון והמערכת המשובחת ביותר) והתוצאה שקבלתי היא שההקלטה הדיגיטאלית יוצאת מאוד מאוד מאוד דומה לפטפון המקורי .
אני בטוח שבמידה והבדיקה שהצעתי אכן תתבצע עם ציוד איכותי , יתכן וישמע הבדל מסויים אבל לדעתי כולם יסכימו שההבדל הוא ממש ממש לא Big deal ובכל מקרה זה לא ההבדלים האדירים שאכן נשמעים בין CD וויניל (יש סיבות אחרות לגמרה והם – הקומפרסור לפני ה-CUTTER , CUTTER, ראש הפטפון וכו') .
אני מקווה שנמר, יואל, מיכאל ודיגיסאן ירימו את הכפפה יבצעו ביחד את הבדיקה ונשמע כולנו את המסקנות שלהם.
הבדיקה האולטימטיבית היא כמובן השוואת המדיה האנלוגית והדיגיטאלית ברמקול מול הכלי עצמו ב-LIVE אולם הדבר דורש יכולת של חריטת והדפסת תקליט .
הערה : במידה והנסוי המוצע נעשה בעבר הפנו אותי בבקשה לקישורים המתאימים (בפורום זה או אחר )
ובקשה אישית :
לפחות בפוסטים הראשונים אבקש להתייחס ספציפית לנאמר בתוכן , ובכבוד הדדי (הרי כולנו אולי לא יפים כמו מיס עולם אבל כולנו הרי רוצים שלום עולמי)
אני חושב שבדיון זה 2 הצדדים אינם מגדירים את דעותיהם בצורה מספיק חדה ברורה כדי שהצד השני יבין אותם במדוייק ומכאן הבעייתיות - אנסה ברשותכם להבהיר את טענות הצדדים .
סיכום קצר של עמדות הצדדים: (לפי מיטב הבנתי)
1. דיגיסאן+מיכאל : עליונות טכנית למדיית ההקלטה הדיגיטאלית – ה-CD בבית ישמע ב 100% כמו ה-MASTER הדיגיטאלי .
במידה שה-CD הועבר מ-MASTER אנלוגי הוא ישמע 99.99 % כמו האנלוג ובפועל מתי מעט אם בכלל יכולים לשמוע את ההבדל.
2. נמר+יואל : הצליל האנלוגי מ-Vinyl נשמע קרוב יותר לכלי הנגינה עצמו.
התובנות שלי:
אין בסיס משותף בין 2 העמדות המוצגות !!!!! ואפרט:
אנשי הויניל טוענים (ויתכן שבצדק) שאחרי כל התהליך האנלוגי שהכלי המוסיקאלי עובר – בבית, בנגינה בפטפון ,הצליל של הכלי שבוקע מהרמקול נשמע משמעותית נאמן יותר לכלי עצמו , מאשר ב-CD
אנשי הדיגיטל לא מתייחסים כלל לנאמנות השמיעה של הכלי עצמו . הטענה היחידה היא שמה שיוצא ביציאת הקונסולה באולפן זהה בפועל ב-99.99 % ליציאת ה-CD בבית. ( וכבדרך אגב- אם הטכנאי באולפן החליט שהצליל של הכלי בחדר הבקרה נשמע כמו הצליל של הכלי המקורי בתוך האולפן ,,,, אזי הצליל ביציאת ה-CD יהיה זהה ליציאת הקונסולה )
יש הבדל עצום בין 2 טענות אלו: האחת טוענת (נמר) לנאמנות לצליל של הכלי המוסיקלי עצמו והשניה (דיגיסאן )מדברת על נאמנות לצליל שנשמע בחדר הבקרה באולפן ההקלטות.
נתאר בקצרה את "התהליך האנלוגי" : מקרופון,הגברה , קונסולה (שמיעת יחוס ברמקולים ובהגברה של האולפן ) , Master אנאלוגי , קומפרסור לפני ה-CUTTER , CUTTER, מספר תהליכי זכר ונקבה עד הדפסת התקליט, תקליט , ראש הפטפון , הגברה ורמקולים .
אנשי הדיגיטל טוענים לנחיתות טכנית של המדיה האנלוגית (עיוותים הרמוניים , Wow & Flutter ו- Dynamic Range נמוך ) אבל יתכן שבדיוק התכונות הגרועות שהוזכרו , בשילוב של המיקרופון והרמקולים שהם "אלמנטים זרים – (ואפרט בהמשך) " הם הם שגורמות לתחושה ה"יותר אמיתית" שאנשי הויניל מדברים עליה.......ושוב ביחס לכלי הנגינה עצמו ולא יחסית למה שנשמע באולפן ההקלטות. (מן סוג של" מינוס ומינוס נותן פלוס")
אז איך מתקדמים ???
כדי להוכיח לאנשי הויניל שאין בעיה עם אכות ההקלטה ב-CD אני מציע להקליט ב-DAT או במחשב עם דוגם אכותי את יציאת הפטפון של אחד החברים שהפטפון שלו הוא Reference ולבצע השוואת A/B כאשר הפטפון וה-DAT מסונכרנים.
דרך אגב : אני בצעתי בדיקה שכזאת (לפני כ-20 שנה ולא עם הפטפון והמערכת המשובחת ביותר) והתוצאה שקבלתי היא שההקלטה הדיגיטאלית יוצאת מאוד מאוד מאוד דומה לפטפון המקורי .
אני בטוח שבמידה והבדיקה שהצעתי אכן תתבצע עם ציוד איכותי , יתכן וישמע הבדל מסויים אבל לדעתי כולם יסכימו שההבדל הוא ממש ממש לא Big deal ובכל מקרה זה לא ההבדלים האדירים שאכן נשמעים בין CD וויניל (יש סיבות אחרות לגמרה והם – הקומפרסור לפני ה-CUTTER , CUTTER, ראש הפטפון וכו') .
אני מקווה שנמר, יואל, מיכאל ודיגיסאן ירימו את הכפפה יבצעו ביחד את הבדיקה ונשמע כולנו את המסקנות שלהם.
הבדיקה האולטימטיבית היא כמובן השוואת המדיה האנלוגית והדיגיטאלית ברמקול מול הכלי עצמו ב-LIVE אולם הדבר דורש יכולת של חריטת והדפסת תקליט .
הערה : במידה והנסוי המוצע נעשה בעבר הפנו אותי בבקשה לקישורים המתאימים (בפורום זה או אחר )
ובקשה אישית :
לפחות בפוסטים הראשונים אבקש להתייחס ספציפית לנאמר בתוכן , ובכבוד הדדי (הרי כולנו אולי לא יפים כמו מיס עולם אבל כולנו הרי רוצים שלום עולמי)
נערך לאחרונה ב: