ronengolanpt
אוהב את התחום
- הודעות
- 267
- מעורבות
- 333
- נקודות
- 63
הקדמה
התחביב שלנו הוא מיוחד , האהבה הזו לשמוע מוזיקה טובה , במערכת איכותית , עם סאונד שגורם לנו לשכב על הספה לעצום את העיניים ולשמוע עוד ועוד מוזיקה , זה המטרה שאליה כולם שואפים , ואני מקווה שאתם שם או לפחות בדרך לשם
על מנת לשפר את חושיי המוזיקליים , אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות זה לשמוע SETUPS שונים , אתה יכול לקרוא המון ברשת על ציוד , אבל רק חווית האזנה מאפשרת לך "להתבגר" ולהבין מה אתה שומע ומה אתה אוהב , לכן ביקרתי בחנויות המתמחות , אצל היבואנים השונים , ואצל חברים , אני חושב שזה תרם לי המון.
אחד מהדברים שהפריעו לי , זה שבצעדיי הראשוניים , ידעתי להגיד , שאני אוהב את הסאונד או לא אוהב , אבל לא ידעתי להסביר מה אני אוהב ומה מפריע לי , הצעד הבא היה להכיר את השפה , ישנו עולם שלם של מושגים , ומי שאינו אודיופיל לא יבין מעולם מהו סאונד בהיר , כהה , או בוצי ועוד כהנה וכהנה ביטויים .. , אבל זה לא הספיק , כי לא ידעתי היה לי מושג קלוש איך לתרגם את מה שאני שומע לעולם המושגים ולשפה הזאת , ואז ניסיתי להבין כיצד כדאי להקשיב למוזיקה , חיפשתי הרבה חומר ברשת , התייעצתי עם חברים מהתחום , וגם הגעתי לכמה תובנות בעצמי ואותם רציתי לשתף ..
רק לחדד , כולנו מאזינים למוזיקה , ונהנים ממנה , את זה כולם יודעים , הכוונה כאן לתת כלים על מנת לקבל תובנות על מה שאנחנו שומעים , ואיך אנחנו שומעים כדי שנדע לתאר את זה לעצמנו ..
אז איך להאזין ?
במה
הפרדת כלים על הבמה
במקרה הזה חייבים לקחת קטע מוזיקלי שיש בו מספר גבוה של כלים , תעצמו עיניים ותחשבו , האם אתם מצליחים לדמיין היכן יושב נגן הפסנתר ?, והיכן נגנית הכינור ?, האם הם נמצאים משמאל לזמר או מימינו ? אם הצלחתם להבחין בפרטים הללו , אז הSETUP הוא בעל הפרדת כלים טובה שבה כל כלי נמצא במקומו במרחב צליל כזה יתואר כסאונד אוורירי , מצד שני בSETUP לא מוצלח , אין הפרדה טובה והתוצאה שמתקבלת זה "קקופוניה" של הרבה כלים ש"דורכים" אחד על השני ולא נותנים "אוויר" אחד לשני.
חברים , אם עצמתם עיניים , ואתם רואים בדמיונכם שני רמקולים מנגנים במקום במה שלמה עם זמר ולהקה , זה אומר הרבה מאד , הSETUP שלכם לא מצליח "להיעלם" בחלל ובמקום "להרגיש" להקה אתם "מרגישים" ציוד , יכול להיות שזה מיקום , אקוסטיקה , סינרגיה בין חלקי המערכת , או הקלטה לא איכותית , אבל זה לא איך שזה אמור להישמע , ומצריך בחינה ובדיקה מדוע זה קורה ואיך לשפר , זה לא אמור להישמע כך זה בטוח..
גודל הבמה
אתם עדיין עם עיניים עצומות אני מקווה .. , אז תבחרו קטעים שונים , נגיד בהופעה חיה של דייר סטרייטס או METALLICA , הבמה אמורה להיות ענקית , עם מרחב גדול בין חברי הלהקה , אתם מצליחים להרגיש את זה , או שזה נשמע לא קרוב למציאות ?
ועכשיו קחו הופעה אינטימית וקטנה , זמרת ופסנתר , ותעצמו עיניים , האם הזמרת שרה קרוב אליכם ורק לכם , או שהיא שרה ממש מרחוק , ומה בכלל אתם רוצים שיקרה אם אוהבים להיות בשורה הראשונה בקהל , או שאתם מעדיפים להאזין מרחוק , ליצרנים השונים דרכים לכייל את הסאונד כל שהDELAY שלו ייתן תחושה של במה רחוקה או קרובה , יש כאלה שטוענים שזה קשור להעדפות האזנה של ארץ המוצא , הבריטי יעדיף במה רחוקה בעוד שהאמריקאי יעדיף את הכל לפנים , והגרמני בכלל רוצה הכל ניטרלי ומדויק , ומכיוון שמערכות שונות הגיעו מארצות שונות , אז לפעמים המערכת היא "תבנית נוף מולדתה" , תנסו לשמוע האם המערכת שלכם נאמנה לארץ המוצא , או שלא , זה מעניין ..
החיים בתלת מימד
נקודה לציון , לבמה כמו כל דבר במציאות , יש שלושה ממדים , אם כל הלהקה נמצאת "בשורה אחת" אז אין לבמה שהSETUP שאתה שומע "עומק" , האם המתופף לא אמור להיות מאחור והסולן מקדימה , אולי זה בכלל הפוך , תקשיבו , זה יכול להיות מרתק ..
סיכום במה
מבחני הבמה שלעיל יתנו לכם אינדיקציה האם הבמה שהמערכת שלכם מייצרת קרובה או רחוקה , גדולה או קטנה , והאם הSETUP שלכם מסוגל לייצר במה שונה בהתאם לסוג המוזיקה שמתנגן , תנסו לראות האם המערכת שלכם משחזרת במה שיש לה קורלציה לבמה שהיא אמורה לייצר , האם הבמה תלת מימדית , הכלים מסודרים במרחב באופן מאוורר , ומרחק הבמה מתאים לאיך שאתם אוהבים להקשיב..
קטעים לבדיקת במה
1. לאונרד כהן הגדול מכולם , Famous Blue Raincoat , באלבום הופעה בשם Songs from the road
קרן אן , בשיר Not Going Anywhere , זמרת ישראלית שחייה בצרפת , עם קול שלא מהעולם הזה
רזולוציה
רזולוציה זה היכולת של הסטאפ להשמיע את כל הניואנסים בהקלטה , ככל שהרזולוציה והפירוט יהיו גדולים יותר , אתה תשים לב לפרטים שלא שמת אליהם לב בעבר , שימו לב שהרבה פעמים שאנשים מחליפים סטאפ , הם מספרים שהם נחשפו לרבדים בשיר , שלא היו קיימים קודם , וזה מרגש אותם ..
מצד שני יש כאן בעיית הביצה והתרנגולת , כיצד אני מזהה רבדים שאולי איני שומע ואני לא יודע בכלל שהם קיימים , במקרה כזה אני מציע לשמוע את ההקלטה בSETUP נקודת ייחוס ברמה מאד גבוהה (מישהו אמר נמר .. ?) , להכיר את כל הרבדים של ההקלטה , ואז לשמוע שוב בSETUP שלכם , ולראות מה חסר ..
ההקלטה הכי טובה שאני מכיר לנושא הזה היא HOTEL CALIFORNIA ,שימו לב שזה חייב להיות עותק איכותי , ברזולוציה הכי גבוהה שאתם יכולים , והקלטה טובה , אחרת המקור יהווה את הבעיה.
מוזיקלי או מפורט
הרבה פעמים , כשהSETUP מאפשר לשמוע ברזולוציה גבוהה , האוזן לא תמיד מאושרת מה"עושר בצלילים" , וסאונד כזה נחשב אודיופילי ומעייף בעיני אנשים שונים , והם מעדיפים סאונד יותר "מוזיקלי" עם פחות פרטים , וזה נשמע להם כמו הדבר האמיתי (חובבי הHARBETH , מתחברים ?) , מצד שני ישנם אנשים שסאונד מעולה בעיניהם הוא סאונד עשיר בפרטים (חובבי פוקאל , אתם שם) , מה ששמתי לב , זה שבעיניי , זה עניין של העדפה , זה כמו שתשאלו אם בלונדיניות עדיפות על ברונטיות , כל אחד אוהב משהו אחר וזה בסדר ..
תזמורת
תשמעו הקלטה , שבה יש מגוון של כלים מוזיקליים , שמנגנים בנפרד ולא בהרמוניה , ותקשיבו לצלילים
למשל אם אתם עוצמים עיניים ושומעים כינור , זה נשמע כמו כינור אמיתי ? , אם אתם יכולים להישבע שיש מצב שזה פרלמן אצלכם בסלון , אז המצב מצוין , אם לא תנסו להבין מה חסר , אותו דבר לגבי חצוצרה , זה נשמע כמו נשיפת חצוצרה או קרוב ,ומה לגבי המפוחית והצ'לו וכך הלאה , שימו לב לצליל ולדעיכה שלו , שימו לב לכמות האויר (האם החצוצרה מילאה את החלל בסאונד , או שנראה כאילו לנגן החצוצרה "חסר קצת אוויר")
הכלי המאתגר ביותר הוא הפסנתר , כי יש לו רוחב סרט לאורך כל הספקטרום , והוא מצריך דעיכה מהירה , אם אין לכם זמן לבדיקה של כל הכלים , הפסנתר הוא האינדיקטור הטוב ביותר לטיב הסאונד , ואפילו מערכות גדולות נופלות בו
בסופו של דבר תרגישו איך המערכת שלכם מעבירה קולות שונים , יכול להיות שחלק מהכלים עוברים בצורה מושלמת , וחלק פחות , וחשוב להכיר את זה , כדי להבין איך המערכת שלכם משחזרת תזמורת.
אופי הצליל
המבחן הוא להבין האם האופי של הצליל שהמערכת משמיעה הוא ניטרלי , חם או בהיר
חלק מהאנשים רודפים אחרי צליל ניטרלי ולטענתם הוא הנכון והמדויק ביותר , מצד שני מכיוון שרובנו לא היינו באולפן הקלטות אז טכנית נורא קשה לאפיין צליל ניטרלי
חלק אחר של האנשים אוהב מערכת חמה או חמימה , שמאפשרת הגברה של תחום התדרים התחתון בעיקר הBASS וגם הVOCALS , והתחום העליון שנחשב ל"מעייף" יותר להאזנה מוחלש מבחינה ספקטרלית , בקוטב השני נמצאות מערכות בהירות שמגבירות דווקא את תחום התדרים הגבוה
ממה שאני חוויתי , רוב האנשים מעדיפים סאונד ניטרלי או לפחות חמים , ומיעוטם יעדיפו סאונד בהיר , מצד שני , הרבה מהמערכות ששמעתי היו בהירות מדיי , אני לא יודע אם זה האוזן שלי , או שהטכנולוגיה ש"צובעת" את התחום הזה , אבל תנסו לקטלג את המערכת שלכם , לאחד מהקטגוריות האלו ולראות להיכן זה נופל..
הזמר
כמה שחשובה התזמורת והלהקה , בסוף מי ששר זה הסולן , בדרך כלל בתדרי מיד , והסאונד שלו חשוב מאין כמוהו.
גם כאן תעצמו את העיניים , ותנסו לשמוע , אם אתם יכולים להישבע ששלמה , שלום , בוב , פרנק או כל מי שאתם שומעים , קפץ לסלון שלכם , אז יש לכם מערכת שמעבירה מצוין את VOCALS שלהם , אם לא אז המערכת פחות מצטיינת בזה
תנסו גם לשמוע שירים של זמרים מול זמרות , אם המערכת שלכם מעבירה את לאונרד כהן מצוין , אז אולי היא תיפול אצל סינדי לאופר , זה תחום שונה לגמרי של צלילים , בנוסף תנסו לזהות האם בשירים הללו הזמר "העלים" את הלהקה או שהלהקה העלימה את הסולן , הם אמורים להיות מאוזנים אחרת הסינרגיה פחות טובה
לגבי גוון הקול , האם אתם מצליחים לשמוע את כל הניואנסים בקולו , את הרעד בקול שלו , את הנשיפות , את הסיגריה שלפני , את ההתרגשות , את הגיל שלו\שלה
תחום תחתון
בהקלטה עם חלק תחתון מודגש , תנסו לשמוע כמה זה קרוב למקור , האם המתופף בחדר ? , בדרך כלל אם הWOOFERS שלכם רזים , או המגבר חלשלוש , התשובה תהיה שלילית , אם אתם "מרגישים אם הבס בבטן" אז אתם בכיוון הנכון , תנסו להרגיש האם ה"דעיכה" של התופים נשמעת נכונה , במערכות רבות , הדעיכה אטית מדיי , ואז הכל נשמע "מרוח" (או בוצי אם אתם מתעקשים) וקשה לשמוע קטעים כאלה לאורך זמן
אז נתתי לכם מספר דגשים שאני מחפש בזמן שאני שומע מוזיקה , תנסו להשתמש בהם ולראות מה אתם מרגישים וחווים , ואם גם תשתפו אז בכלל הרווחתי ..
יום מקסים
התחביב שלנו הוא מיוחד , האהבה הזו לשמוע מוזיקה טובה , במערכת איכותית , עם סאונד שגורם לנו לשכב על הספה לעצום את העיניים ולשמוע עוד ועוד מוזיקה , זה המטרה שאליה כולם שואפים , ואני מקווה שאתם שם או לפחות בדרך לשם
על מנת לשפר את חושיי המוזיקליים , אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות זה לשמוע SETUPS שונים , אתה יכול לקרוא המון ברשת על ציוד , אבל רק חווית האזנה מאפשרת לך "להתבגר" ולהבין מה אתה שומע ומה אתה אוהב , לכן ביקרתי בחנויות המתמחות , אצל היבואנים השונים , ואצל חברים , אני חושב שזה תרם לי המון.
אחד מהדברים שהפריעו לי , זה שבצעדיי הראשוניים , ידעתי להגיד , שאני אוהב את הסאונד או לא אוהב , אבל לא ידעתי להסביר מה אני אוהב ומה מפריע לי , הצעד הבא היה להכיר את השפה , ישנו עולם שלם של מושגים , ומי שאינו אודיופיל לא יבין מעולם מהו סאונד בהיר , כהה , או בוצי ועוד כהנה וכהנה ביטויים .. , אבל זה לא הספיק , כי לא ידעתי היה לי מושג קלוש איך לתרגם את מה שאני שומע לעולם המושגים ולשפה הזאת , ואז ניסיתי להבין כיצד כדאי להקשיב למוזיקה , חיפשתי הרבה חומר ברשת , התייעצתי עם חברים מהתחום , וגם הגעתי לכמה תובנות בעצמי ואותם רציתי לשתף ..
רק לחדד , כולנו מאזינים למוזיקה , ונהנים ממנה , את זה כולם יודעים , הכוונה כאן לתת כלים על מנת לקבל תובנות על מה שאנחנו שומעים , ואיך אנחנו שומעים כדי שנדע לתאר את זה לעצמנו ..
אז איך להאזין ?
במה
הפרדת כלים על הבמה
במקרה הזה חייבים לקחת קטע מוזיקלי שיש בו מספר גבוה של כלים , תעצמו עיניים ותחשבו , האם אתם מצליחים לדמיין היכן יושב נגן הפסנתר ?, והיכן נגנית הכינור ?, האם הם נמצאים משמאל לזמר או מימינו ? אם הצלחתם להבחין בפרטים הללו , אז הSETUP הוא בעל הפרדת כלים טובה שבה כל כלי נמצא במקומו במרחב צליל כזה יתואר כסאונד אוורירי , מצד שני בSETUP לא מוצלח , אין הפרדה טובה והתוצאה שמתקבלת זה "קקופוניה" של הרבה כלים ש"דורכים" אחד על השני ולא נותנים "אוויר" אחד לשני.
חברים , אם עצמתם עיניים , ואתם רואים בדמיונכם שני רמקולים מנגנים במקום במה שלמה עם זמר ולהקה , זה אומר הרבה מאד , הSETUP שלכם לא מצליח "להיעלם" בחלל ובמקום "להרגיש" להקה אתם "מרגישים" ציוד , יכול להיות שזה מיקום , אקוסטיקה , סינרגיה בין חלקי המערכת , או הקלטה לא איכותית , אבל זה לא איך שזה אמור להישמע , ומצריך בחינה ובדיקה מדוע זה קורה ואיך לשפר , זה לא אמור להישמע כך זה בטוח..
גודל הבמה
אתם עדיין עם עיניים עצומות אני מקווה .. , אז תבחרו קטעים שונים , נגיד בהופעה חיה של דייר סטרייטס או METALLICA , הבמה אמורה להיות ענקית , עם מרחב גדול בין חברי הלהקה , אתם מצליחים להרגיש את זה , או שזה נשמע לא קרוב למציאות ?
ועכשיו קחו הופעה אינטימית וקטנה , זמרת ופסנתר , ותעצמו עיניים , האם הזמרת שרה קרוב אליכם ורק לכם , או שהיא שרה ממש מרחוק , ומה בכלל אתם רוצים שיקרה אם אוהבים להיות בשורה הראשונה בקהל , או שאתם מעדיפים להאזין מרחוק , ליצרנים השונים דרכים לכייל את הסאונד כל שהDELAY שלו ייתן תחושה של במה רחוקה או קרובה , יש כאלה שטוענים שזה קשור להעדפות האזנה של ארץ המוצא , הבריטי יעדיף במה רחוקה בעוד שהאמריקאי יעדיף את הכל לפנים , והגרמני בכלל רוצה הכל ניטרלי ומדויק , ומכיוון שמערכות שונות הגיעו מארצות שונות , אז לפעמים המערכת היא "תבנית נוף מולדתה" , תנסו לשמוע האם המערכת שלכם נאמנה לארץ המוצא , או שלא , זה מעניין ..
החיים בתלת מימד
נקודה לציון , לבמה כמו כל דבר במציאות , יש שלושה ממדים , אם כל הלהקה נמצאת "בשורה אחת" אז אין לבמה שהSETUP שאתה שומע "עומק" , האם המתופף לא אמור להיות מאחור והסולן מקדימה , אולי זה בכלל הפוך , תקשיבו , זה יכול להיות מרתק ..
סיכום במה
מבחני הבמה שלעיל יתנו לכם אינדיקציה האם הבמה שהמערכת שלכם מייצרת קרובה או רחוקה , גדולה או קטנה , והאם הSETUP שלכם מסוגל לייצר במה שונה בהתאם לסוג המוזיקה שמתנגן , תנסו לראות האם המערכת שלכם משחזרת במה שיש לה קורלציה לבמה שהיא אמורה לייצר , האם הבמה תלת מימדית , הכלים מסודרים במרחב באופן מאוורר , ומרחק הבמה מתאים לאיך שאתם אוהבים להקשיב..
קטעים לבדיקת במה
1. לאונרד כהן הגדול מכולם , Famous Blue Raincoat , באלבום הופעה בשם Songs from the road
קרן אן , בשיר Not Going Anywhere , זמרת ישראלית שחייה בצרפת , עם קול שלא מהעולם הזה
רזולוציה
רזולוציה זה היכולת של הסטאפ להשמיע את כל הניואנסים בהקלטה , ככל שהרזולוציה והפירוט יהיו גדולים יותר , אתה תשים לב לפרטים שלא שמת אליהם לב בעבר , שימו לב שהרבה פעמים שאנשים מחליפים סטאפ , הם מספרים שהם נחשפו לרבדים בשיר , שלא היו קיימים קודם , וזה מרגש אותם ..
מצד שני יש כאן בעיית הביצה והתרנגולת , כיצד אני מזהה רבדים שאולי איני שומע ואני לא יודע בכלל שהם קיימים , במקרה כזה אני מציע לשמוע את ההקלטה בSETUP נקודת ייחוס ברמה מאד גבוהה (מישהו אמר נמר .. ?) , להכיר את כל הרבדים של ההקלטה , ואז לשמוע שוב בSETUP שלכם , ולראות מה חסר ..
ההקלטה הכי טובה שאני מכיר לנושא הזה היא HOTEL CALIFORNIA ,שימו לב שזה חייב להיות עותק איכותי , ברזולוציה הכי גבוהה שאתם יכולים , והקלטה טובה , אחרת המקור יהווה את הבעיה.
מוזיקלי או מפורט
הרבה פעמים , כשהSETUP מאפשר לשמוע ברזולוציה גבוהה , האוזן לא תמיד מאושרת מה"עושר בצלילים" , וסאונד כזה נחשב אודיופילי ומעייף בעיני אנשים שונים , והם מעדיפים סאונד יותר "מוזיקלי" עם פחות פרטים , וזה נשמע להם כמו הדבר האמיתי (חובבי הHARBETH , מתחברים ?) , מצד שני ישנם אנשים שסאונד מעולה בעיניהם הוא סאונד עשיר בפרטים (חובבי פוקאל , אתם שם) , מה ששמתי לב , זה שבעיניי , זה עניין של העדפה , זה כמו שתשאלו אם בלונדיניות עדיפות על ברונטיות , כל אחד אוהב משהו אחר וזה בסדר ..
תזמורת
תשמעו הקלטה , שבה יש מגוון של כלים מוזיקליים , שמנגנים בנפרד ולא בהרמוניה , ותקשיבו לצלילים
למשל אם אתם עוצמים עיניים ושומעים כינור , זה נשמע כמו כינור אמיתי ? , אם אתם יכולים להישבע שיש מצב שזה פרלמן אצלכם בסלון , אז המצב מצוין , אם לא תנסו להבין מה חסר , אותו דבר לגבי חצוצרה , זה נשמע כמו נשיפת חצוצרה או קרוב ,ומה לגבי המפוחית והצ'לו וכך הלאה , שימו לב לצליל ולדעיכה שלו , שימו לב לכמות האויר (האם החצוצרה מילאה את החלל בסאונד , או שנראה כאילו לנגן החצוצרה "חסר קצת אוויר")
הכלי המאתגר ביותר הוא הפסנתר , כי יש לו רוחב סרט לאורך כל הספקטרום , והוא מצריך דעיכה מהירה , אם אין לכם זמן לבדיקה של כל הכלים , הפסנתר הוא האינדיקטור הטוב ביותר לטיב הסאונד , ואפילו מערכות גדולות נופלות בו
בסופו של דבר תרגישו איך המערכת שלכם מעבירה קולות שונים , יכול להיות שחלק מהכלים עוברים בצורה מושלמת , וחלק פחות , וחשוב להכיר את זה , כדי להבין איך המערכת שלכם משחזרת תזמורת.
אופי הצליל
המבחן הוא להבין האם האופי של הצליל שהמערכת משמיעה הוא ניטרלי , חם או בהיר
חלק מהאנשים רודפים אחרי צליל ניטרלי ולטענתם הוא הנכון והמדויק ביותר , מצד שני מכיוון שרובנו לא היינו באולפן הקלטות אז טכנית נורא קשה לאפיין צליל ניטרלי
חלק אחר של האנשים אוהב מערכת חמה או חמימה , שמאפשרת הגברה של תחום התדרים התחתון בעיקר הBASS וגם הVOCALS , והתחום העליון שנחשב ל"מעייף" יותר להאזנה מוחלש מבחינה ספקטרלית , בקוטב השני נמצאות מערכות בהירות שמגבירות דווקא את תחום התדרים הגבוה
ממה שאני חוויתי , רוב האנשים מעדיפים סאונד ניטרלי או לפחות חמים , ומיעוטם יעדיפו סאונד בהיר , מצד שני , הרבה מהמערכות ששמעתי היו בהירות מדיי , אני לא יודע אם זה האוזן שלי , או שהטכנולוגיה ש"צובעת" את התחום הזה , אבל תנסו לקטלג את המערכת שלכם , לאחד מהקטגוריות האלו ולראות להיכן זה נופל..
הזמר
כמה שחשובה התזמורת והלהקה , בסוף מי ששר זה הסולן , בדרך כלל בתדרי מיד , והסאונד שלו חשוב מאין כמוהו.
גם כאן תעצמו את העיניים , ותנסו לשמוע , אם אתם יכולים להישבע ששלמה , שלום , בוב , פרנק או כל מי שאתם שומעים , קפץ לסלון שלכם , אז יש לכם מערכת שמעבירה מצוין את VOCALS שלהם , אם לא אז המערכת פחות מצטיינת בזה
תנסו גם לשמוע שירים של זמרים מול זמרות , אם המערכת שלכם מעבירה את לאונרד כהן מצוין , אז אולי היא תיפול אצל סינדי לאופר , זה תחום שונה לגמרי של צלילים , בנוסף תנסו לזהות האם בשירים הללו הזמר "העלים" את הלהקה או שהלהקה העלימה את הסולן , הם אמורים להיות מאוזנים אחרת הסינרגיה פחות טובה
לגבי גוון הקול , האם אתם מצליחים לשמוע את כל הניואנסים בקולו , את הרעד בקול שלו , את הנשיפות , את הסיגריה שלפני , את ההתרגשות , את הגיל שלו\שלה
תחום תחתון
בהקלטה עם חלק תחתון מודגש , תנסו לשמוע כמה זה קרוב למקור , האם המתופף בחדר ? , בדרך כלל אם הWOOFERS שלכם רזים , או המגבר חלשלוש , התשובה תהיה שלילית , אם אתם "מרגישים אם הבס בבטן" אז אתם בכיוון הנכון , תנסו להרגיש האם ה"דעיכה" של התופים נשמעת נכונה , במערכות רבות , הדעיכה אטית מדיי , ואז הכל נשמע "מרוח" (או בוצי אם אתם מתעקשים) וקשה לשמוע קטעים כאלה לאורך זמן
אז נתתי לכם מספר דגשים שאני מחפש בזמן שאני שומע מוזיקה , תנסו להשתמש בהם ולראות מה אתם מרגישים וחווים , ואם גם תשתפו אז בכלל הרווחתי ..
יום מקסים
נערך לאחרונה ב: