איך אתם מתמודדים אם ה״בלאגן״ בכבילה

  • פותח הנושא פותח הנושא genvirt
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,440
מעורבות
872
נקודות
113
שבת שלום חברים!
אם כבר מדברים כאן הרבה על הכבלים והכבילה - שאלה - איך אתם מתמודדים אם ה- cable mess?
טוב, אני מדבר בשמי כאן ולי.... אכן יש די ברדאק אם זה. ציוד שלי לא יכול לעמוד במקום אחד (אחד מעל שני) ועומד בשורה צד אחד מקורות מוזיקה וצד שני הגברה ובאמצע רמקול סנטר.
כול זה יוצר ערבוביה גדולה עם הכבלים מין הסתם...
אך אצלכם? יש פתרונות יצירתיים?
ואגב שאלה ביניי חשובה - האם כול זה יכול לפגוע בסאונד? ברור שלא מומלץ לעשות cross בין הכבלים ובכלל רצוי למנוע מגע , אבל מצב כזה זה אוטופיה של אודיפיל:)
איך להקטין את הנזק?
האם קיימים כבלים ש״לא איכפת״ להם ? ראיתי שלפיוריסט יש סגנון די מעניין שלפיהם מונע הפרעות כמעט לחלוטין... פרסום זה פרסום אמה מה....
מה אתם אומרים?
 

קודם כל לא צריך לדחוף סתם רכיבים למערכת. כלומר, מינימליזם זה הדבר הנכון.

יש להרחיק כבלים מסוככים מכבלי חשמל. אחרת, פוגע בצליל.

לגבי סדר.
אצלי המערכת כל כך מינימליסטית שקל מאוד לארגן את הכבילה.
 
אמת - אין סתם רכיבים ממש הכול רגיל - אך קולנוע ביתי - המון כבילים - ולשאר לכול דבר כבל חשמל וזוג (לא לכולם) של סיגנאל... טיפ טיפה ויש הצפה:)
ולא לתת לכבל חשמל לגעת במסוככים ... זה כבר רק אורי גלר יודע ויכול:)
 
קודם כל לא צריך לדחוף סתם רכיבים למערכת. כלומר, מינימליזם זה הדבר הנכון.

יש להרחיק כבלים מסוככים מכבלי חשמל. אחרת, פוגע בצליל.

לגבי סדר.
אצלי המערכת כל כך מינימליסטית שקל מאוד לארגן את הכבילה.

הבעיה מתחילה ברגע שיש מערכת ק״ב, שם כבר יותר מאתגר.
 

שבת שלום חברים!
אם כבר מדברים כאן הרבה על הכבלים והכבילה - שאלה - איך אתם מתמודדים אם ה- cable mess?
טוב, אני מדבר בשמי כאן ולי.... אכן יש די ברדאק אם זה. ציוד שלי לא יכול לעמוד במקום אחד (אחד מעל שני) ועומד בשורה צד אחד מקורות מוזיקה וצד שני הגברה ובאמצע רמקול סנטר.
כול זה יוצר ערבוביה גדולה עם הכבלים מין הסתם...
אך אצלכם? יש פתרונות יצירתיים?
ואגב שאלה ביניי חשובה - האם כול זה יכול לפגוע בסאונד? ברור שלא מומלץ לעשות cross בין הכבלים ובכלל רצוי למנוע מגע , אבל מצב כזה זה אוטופיה של אודיפיל:)
איך להקטין את הנזק?
האם קיימים כבלים ש״לא איכפת״ להם ? ראיתי שלפיוריסט יש סגנון די מעניין שלפיהם מונע הפרעות כמעט לחלוטין... פרסום זה פרסום אמה מה....
מה אתם אומרים?


מנסים לארגן ע״פ סדר, החל ממיקום המכשירים השונים.
כמו כן שווה לעשות סקיצה ולנסות לתכנן דברים לפני שמיישמים.

אצלי יש מספר מקורות, סטריאו, דיגיטאל, אנאלוג, מגבר אוזניות וק״ב. אתגר לא קטן בייחוד כשמשתמשים בסט כבלי רמקולים נפרד לסטריאו וק״ב.

הפתרון שלי.... הכל מוסתר ככול האפשר מאחורי הארון ומאחורי שידת הסטריאו.
 
אצלך מעט יותר נוח - יש לך ארון יעודי לכול אין באמצע רמקול , דברים אחד מעל השני .
כן, רעיון ברור - הישימות אתגרית:)
 
יש כאלה שלא יאהבו את הפתרון..
אצלי ALL IN ONE אמיתי....
הכבלים היחידים לרמקולים בצינור יעודי בקיר
ולפטיפון יש כבל אבל מוחבא מאחורי המזנון ...
 

אצלי יש מספר מקורות, סטריאו, דיגיטאל, אנאלוג, מגבר אוזניות וק״ב. אתגר לא קטן בייחוד כשמשתמשים בסט כבלי רמקולים
אכן אחת הבעיות (האסתטיות ) הקשות,
כשיש גם מערכת ק"ב,
כמובן שיש השפעות של השראה בכבילה מעורבבת,
פתרון מעשי ממשי לא בנמצא "כרגע",
אלא אם כן יהיו מערכות הי אנד אל חוטיות.
 
שאלה האם כבלים אם בידוד מיוחד יכול לנטרל הפרעות.... איזה כבלים יש להם עטיפה שכזו?
 
למיקום ולמצב ההדדי של כבלים יש השפעה מכריעה, אבל (לצערי) התוצאה המיטבית ואסתטיקה לא הולכים ביחד. לכן השאלה היא: מה יותר חשוב לך - צליל או אסתטיקה? לי צליל כ"כ חשוב שכלל לא אכפת איך המערכת נראית. אצלי כל הכבלים תלויים, כאשר את המצב ההדדי האופטימלי שלהם חיפשתי בסבלנות זמן רב. הכל נראה כמו קור עכביש, אבל שיפור בצליל מאוד מוחשי. זה מזכיר לי סיפור של אחד מגדולי הנגנים בסקסופון (לא זוכר - הוקינס או יאנג) :). הסקסופון נראה זוועה: גומיות שקשרו חלקים שונים של הסקסופון וכו' - ואיך הוא היה נשמע!
 

נערך לאחרונה ב:
לא פשוט השילוב של מערך מולטימדיה רב ערוצי + מערכת דו ערוצית.

מערך המולטימדיה
כבלי HDMI (לפי המקורות הקיימים)
כבלי רשת
כבלי USB
כבלי אינטרקונקטים לפי מספר הערוצים ולמי שעובד עם פרוססור/מגבר.
כבלי רמקולים לפי מספר הרמקולים.

מדובר בסלט שלם של כבלים שלצערי אין לי פתרון פרקטי,
רק ככל הניתן לא לערבב וידאו עם אודיו.

דו ערוצי זה פשוט יחסית לסדר.
 
הכבלים היחידים לרמקולים בצינור יעודי בקיר
.
האם מלבד אי הנוחות (לא ממש ניתן להחליף כבלים בנוחות) וכמובן הכנת התשתית, האם פתרון שכזה גורע מרמת הסאונד באופן מובהק?
 
האם מלבד אי הנוחות (לא ממש ניתן להחליף כבלים בנוחות) וכמובן הכנת התשתית, האם פתרון שכזה גורע מרמת הסאונד באופן מובהק?

תלוי את מי שואלים.
אתה יכול להעביר רק כבלים דקים וגמישים מאוד
 

CAB2.jpg
 

תמונות מצורפות

  • CAB2.jpg
    CAB2.jpg
    KB 131.6 · צפיות: 835
לדעתי כשהכבלים לא נוגעים אחד בשני, לא מחוברים אחד לשני ונמצאים באוויר ולא על הריצפה, התוצאה הסונית תהיה טובה יותר.
 
האם מלבד אי הנוחות (לא ממש ניתן להחליף כבלים בנוחות) וכמובן הכנת התשתית, האם פתרון שכזה גורע מרמת הסאונד באופן מובהק?
הכבלים לרמקולים של MONSTER CABLE נגיד בעובי 1 ס"מ, לכל רמקול צינור משלו בקיר בקוטר בערך של 2 ס"מ , שכחתי לציין שיש גם חיבורים מהמערכת למסך בצינור 5 ס"מ בערך (לכבלי HDMI לממיר כבלים ויציאה אופטית מהמסך למערכת) , אם כל רמקול מקבל צינור משלו ואין חשמל ליד בצינור שעובר לרמקולים אין סיבה שתיהיה ירידה ברמת הסאונד,
הפתרו לא זול (חשמלאי שעשה לי מטריצה של צינורות בקיר ואחר כך צבאי) אבל גם לא יקר במיוחד...
 

למיקום ולמצב ההדדי של כבלים יש השפעה מכריעה, אבל (לצערי) התוצאה המיטבית ואסתטיקה לא הולכים ביחד. לכן השאלה היא: מה יותר חשוב לך - צליל או אסתטיקה? לי צליל כ"כ חשוב שכלל לא אכפת איך המערכת נראית. אצלי כל הכבלים תלויים, כאשר את המצב ההדדי האופטימלי שלהם חיפשתי בסבלנות זמן רב. הכל נראה כמו קור עכביש, אבל שיפור בצליל מאוד מוחשי. זה מזכיר לי סיפור של אחד מגדולי הנגנים בסקסופון (לא זוכר - הוקינס או יאנג) :). הסקסופון נראה זוועה: גומיות שקשרו חלקים שונים של הסקסופון וכו' - ואיך הוא היה נשמע!
מכיוון שאני לא לבד:) קטע אסטטי אכן די חשוב … גם ככה תודה לאישית על ההבנה:)
 
לדעתי כשהכבלים לא נוגעים אחד בשני, לא מחוברים אחד לשני ונמצאים באוויר ולא על הריצפה, התוצאה הסונית תהיה טובה יותר.
נכון מאוד - איך להסיג? - זאת השאלה:)
 
יפה מאוד! על זה חשבתי - טרם הגעתי לבצע -קטע הוא שעדיין יש cross... שאלה האם גם בסדר שכזה יש השפעה? מאמין שכן- שאלה עד כמה…
 

הכבלים לרמקולים של MONSTER CABLE נגיד בעובי 1 ס"מ, לכל רמקול צינור משלו בקיר בקוטר בערך של 2 ס"מ , שכחתי לציין שיש גם חיבורים מהמערכת למסך בצינור 5 ס"מ בערך (לכבלי HDMI לממיר כבלים ויציאה אופטית מהמסך למערכת) , אם כל רמקול מקבל צינור משלו ואין חשמל ליד בצינור שעובר לרמקולים אין סיבה שתיהיה ירידה ברמת הסאונד,
הפתרו לא זול (חשמלאי שעשה לי מטריצה של צינורות בקיר ואחר כך צבאי) אבל גם לא יקר במיוחד...
ככה או אחרת כבל תצא החוצה כי אמור.בסוף להגיע למקור או יעד שלו.... וזה הוא יש לנו סלט
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור