[
גם אני היתי מעדיף את מה שכתבת מתן מהסיבה הפשוטה שאין לי חברה עם מונו בלוקים מרובי מנורות , שכן החברה שאני מייצג Unison Research הם מגברים נמוכי הספק שמבוססים על Class A .
זה בכלל לא נכון שמגברי מנורות של 20-40 ואט עובדים עם רמקולים נצילים מאד עם וופר של 15״ , כי אני מוכר אותם עם כל סוגי הרמקולים מ 90db ומעלה .
לרמקולים כמו Gauder Akustik אי אפשר לחבר מגבר מנורות Class A נמוך הספק אם רוצים לקבל ביצועים כמו מפרה ופאוור טרנזיסטוריים איכותיים , ולכן בשביל לקבל שליטה אבסולוטית צריך מגברים עתירי מנורות עם הרבה זרם, ואין לי כאלה מהסיבה שאין למגברים כאלו שוק בארץ.
אולם , יש כאלה עם מגברי מנורות Class A ורמקולים בכלל לא נצילים , הנה אני לדוגמא שמעתי את ה Gauder Vescova וגם את ה Cassiano עם מגבר 24 ואט מנורות , ששולטים ברמקול עד ווליום מסויים
וסביר , ויש כאלה שאוהבים ושומעים בווליום סביר (כמו בשעה 10 בכפתור הווליום) ונמוך , ומקרים כאלו מתאימים בעיקר למי ששומע מוסיקה מהזנארים טריו , ואקאל ,וכו , ולא מחפשים את המכת חשמל של הבאס בווליום גבוהה ומסתפקים בזה . אני כמובן לא מאלה ....
אבל לרמקולים רגילים שיציבים בעכבה כמו OPERA לדוגמה או DeVORE ועוד רבים וטובים , מגבר מנורות Class A יוציא מהם סאונד בכמה רמות מהמקביל הטרנזיסטורי וזו גולת הכותרת , מאחר ובאותו התקציב מקבלים סאונד ברמה הרבה יותר טובה , ואני מוכן להוכיח את זה לכל מי שירצה , כמו שאני מוכיח זאת ללקוחותי וגם לדוגמא לברקצ ידידנו.
יש שני סוגים של לקוחות , אלה שרוצים מכשיר אסטטי , קטן, משולב ממיר , שיכול להשאר דלוק 24/7 ויש כאלה שלא מעניין אתם כלום חוץ מהתוצאה, אז אם הלקוח פתוח ולא מקובע ולא שולל ישר בגלל מראה והתעסקות ,לכאלה אני אומר את המשפט הבא : האם אתה רוצה להגיע לסוף מהתחלה ? ...בוא ושב, ותן לי כמה דקות לחמם מגבר מנורות לא יקר , ושעה אחרי הלקוח ב 99% יוצא מאצלי עם מגבר מנורות, כי אחרי מה ששמע , לא מעניין אותו אם יצטרך לקנות ממיר בנפרד.
מה שמשותף לאודיופילים הכבדים פה , שמתחילים בנמר , איציק,רוזי, מתן, וכל אלה עם הרמקולים הגדולים לרבות הקרמיים שדורשים הגברה עתירת זרם הוא שאף אחד מהם לא שמע את התוצאה עם מונו בלוקים 8-10 מנורות לצד
מהסיבה שמגברי מנורות מהשורה הראשונה בהספק גבוה אין אצל שום יבואן בארץ, ולכן אף אחד לא יודע איך הקרמי שלו ישמע, ומסיבות נוספות כגון אסטטיות ,יופי, והתעסקות מיותרת .
אז נכון , ושאף אחד לא יתבלבל פה , מגברים כמו MOON , Constalation , Luxman , וכו יוציאו תוצאה מדהימה
מרמקולים כאלו , ועובדה אני שומע את זה אצלי , אבל אני טוען שמנורות יהפכו את החוויה המוסיקלית להרבה יותר טובה.
זה מפתיע , כי פרה מנורות איכותי שהוא הלב של המערכת אמור לעגל,לעדן,ולהוציא צליל יותר הרמוני ואוורירי ממקבילו הטרנזיסטורי , אז או שהוא לא התלבש לך על המערכת טוב, או שיש גם מכשירים לא טובים גם במנורות כמו שיש בטרנזיסטוריים.
שאלה טובה
זה מקרה בעייתי מאד וכדאי להתאימו לסט ולשמוע כי לא חסר מקורות כמו מטרונום בדגמים מסויימים , Ear , אודיו ריסרץ , יוניסון , וגאדיס וגם נגרה , ועוד , המבוססים על מנורות שנשמעים סוף הדרך , למרות שפה הנגנים הטרנזיסטוריים שולטים ברוב השוק , ובצדק , מאחר ומקור זה לא הגברה , וכאשר יש לך מקור טרנזיסטורי איכותי עם הגברת מנורות לדעתי מדובר בשילוב מנצח . ושוב צריך לשמוע את מה שיש לשוק להציע בגזרה זו על המערכת .
אמיר ארמה