במחירים האלה עדיף להמנע מפשיטת רגל ולנסות לגשת אל חוק חדלות פירעון החדש
בעיקרון יש כמה דברים אין הכי חשיש דעות שונות על תרומת חלקי
המערכת לטיב איכות התוצאה,
השאלה היא: במערכת מאוזנת מבחינת אינטגרציה בין הרכיבים,
איזה רכיב תורם ביותר לטיב ביצועי המערכת.
מזוית הראייה שלך,אפשר לכתובבעיקרון יש כמה דברים אין הכי חש
1. שלמערכת תהיה תגובות תדרים מלאה שיורדת עד 20 הרץ וגם זה לא ממש הכרחי - גם מערכת שיורדת עד 30-40 תספק רוב מוחלט של האנשים .
2. קרוסאוברים (חיתוכים) - הפרדת תחומי תדרים לאלמנט שונה , כך שכל אלמנט ינגן מה שהוא מיועד לו . אם אתה לא משלב סאב , או בונה רמקול DIY זה לא רלוונטי עבורך והמהנדסים של הרמקולים עשו זאת בשבילך .
3. תיאום פאזה - התאמת הטיימינג בין כל תדר ותדר לכל אלמנט ואלמנט במערכת כדי לייצר גל אודיו אחד מודגש שהוא בעיקרון חיבור של כל גלי הקול של האלמנטים .
על פאזה אפשר לכתוב פה גם מאמר בגודל 1000 עמודים אז לא ארחיב מעבר לזה , אבל בעיקרון אפשר לגזור מזה כל מה שקשור לאקוסטיקה בתוך חדר - מיקום הרמקולים , תזמון הגעה לאוזן המאזין ,התשקפויות , גלי קול עומדים , סנכרון בין האלמנטים , ואפילו לא ציינתי רבע מהנגזרות של פאזה
יש הרבה מניפולציות שאפשר ליישם לשינוי פאזה בהתאם לצורך - אך הדבר הבסיסי ביותר שצריך להיות במערכות פשוטות ויקרות כאחד הוא שהקוטביות תהיה מותאמת בין כל האלמנטים (פלוסים ומינוסים במקום הנכון )
4. אקוסטיקה לתדרים נמוכים - מעבר למניפולציות דיגיטליות של פאזה וspl , אפשר לצמצם בעיות אקוסטיות על ידי טיפול אקוסטי פיזי לחדר הרצוי
5. אקוסטיקה לתדרים גבוהים - תלוי מה מקור הבעיה -
אם למשל יש לך פיקים ודיפים בתחום הגבוהים - הפתרון האידיאלי ביותר לאזן טרבל הוא waveguide טוב שיפזר את הצלילים הגבוהים בצורה שווה לחלל החדר .
אבל אם לצורך העניין הטוויטר כולו פשוט יותר חזק מאלמנט המיד \ מידבאס - תצטרך לאזן spl (סעיף 7 למטה ).
6. כמובן הגברה נקייה , למרות שב2023 - אם ההגברה שלך לא נקייה זה אומר שצריך להחליף מגבר. ולא צריך לשבור את השוק אלא אם כן אתה מחפש משהו שייחד את הסאונד (אתה לא רוצה סאונד שקוף ואתה מחפש מגבר עם אפקטים ). אם אתה כן מחפש סאונד שקוף - אתה פשוט מחפש מגבר עם כח לפי דרישת הרמקול .
7. התאמת spl - לבדוק שכל תדר של כל אלמנט מנגן באותו ווליום כמו כל האלמנטים במערכת . כמובן שזה רק האידיאל התיאורתי - יש את עניין הפסיכו אקוסטיקה שקובעת שלכל spl יש טרגט שונה משלו . כלומר , ככל שמגבירים או מנמיכים ווליום - צריך התאמות מסוימות של תדרים מסוימים. העיקרון של loudness נובע מהפסיכו-אקוסטיקה , ככל שהסאונד יהיה יותר חלש - תצטרך להגביר באס וטרבל - ככל שהעוצמה תהיה יותר חזקה תצטרך לאזן טרבל ובאס כלפי מטה .
8. אחרון חביב זה המקור - גם פה ב2023 , רוב המקורות הם אותו דבר , כולם משתמשים באלגוריתמים די דומים כדי לעבד את הסיגנל.(אלא אם כן יש במקור אפקטים שמשנים את הסאונד - לא מקור שקוף . )
הדבר היחיד שיש בו הבדל הוא קידוד ( סראונד , דולבי , dts , סטריאו רגיל,מונו , וכו וכו ).
יש גם את הבדל הsample rate וה bit - אך במידה ואין לך אוזניים של עטלף - המקורות הבסיסיים ביותר (44.1khz 16bit) הן מעל ומעבר .
אם אתה משתמש במקור אנלוגי - הגיע הזמן שתתקדם .
מקווה שעזרתי
7. התאמת spl - לבדוק שכל תדר של כל אלמנט מנגן באותו ווליום כמו כל האלמנטים במערכת . כמובן שזה רק האידיאל התיאורתי - יש את עניין הפסיכו אקוסטיקה שקובעת שלכל spl יש טרגט שונה משלו . כלומר , ככל שמגבירים או מנמיכים ווליום - צריך התאמות מסוימות של תדרים מסוימים. העיקרון של loudness נובע מהפסיכו-אקוסטיקה , ככל שהסאונד יהיה יותר חלש - תצטרך להגביר באס וטרבל - ככל שהעוצמה תהיה יותר חזקה תצטרך לאזן טרבל ובאס כלפי מטה
בדיוק. המדריך המלא לאודיו ביתי, אופוס בשלושה חלקים מאת גיא יגיל.מזוית הראייה שלך,אפשר לכתוב
ספרים, השאלה הייתה איזה רכיב תורם ביותר בין רכיבי מערכת,
המקור הממיר הפרה ומגבר רמקול מושפע לא משפיע,
שאלה פשוטה, למה להזכיר אקוסטיקה או חלקי רכיב?
אם תמשיך באותו כיון לא תקבל
תשובה ממני.
ולא, לא עזרת.8. אחרון חביב זה המקור - גם פה ב2023 , רוב המקורות הם אותו דבר , כולם משתמשים באלגוריתמים די דומים כדי לעבד את הסיגנל.(אלא אם כן יש במקור אפקטים שמשנים את הסאונד - לא מקור שקוף . )
מקווה שעזרתי
אני תייגתי את השאלה שלך בתשובה שלי , רשום שם בכלליות איה רכיב הכי תורם למערכת אודיו , לא הזכרת רכיבים ספיצייפים ומבחינתי מיקום הרמקולים ואקוסטיקה זה חלק מר״רכיבי המערכת״מזוית הראייה שלך,אפשר לכתוב
ספרים, השאלה הייתה איזה רכיב תורם ביותר בין רכיבי מערכת,
המקור הממיר הפרה ומגבר רמקול מושפע לא משפיע,
שאלה פשוטה, למה להזכיר אקוסטיקה או חלקי רכיב?
אם תמשיך באותו כיון לא תקבל
תשובה ממני.
ביותר
אהבתי שציטטת רק רבע מסעיף 8 . ואם אתה מאמין שיש הבדל בהזרמת המוזיקה בין dac מובנה של מחשב לבין "dac אודיופילי" -בדיוק. המדריך המלא לאודיו ביתי, אופוס בשלושה חלקים מאת גיא יגיל.
ההגחכה עלתה לאחר קריאת ההצהרה הגורפת הבאה:
ולא, לא עזרת.
יש הבדלים מאוד משמעותיים, שמיעים, שנבדקו במבחנים עיוורים בין דאקים שונים!אהבתי שציטטת רק רבע מסעיף 8 . ואם אתה מאמין שיש הבדל בהזרמת המוזיקה בין dac מובנה של מחשב לבין "dac אודיופילי" -
תשאל את עצמך אם במבחן עיוור היית מזהה איזה דאק איכותי יותר בלי שאומרים לך מה זה מה .
אלא אם כן באמת - מדובר במחשב מאוד ישן והדרייבר אודיו או כניסת הusb עושה בעיות מבחינת Jitter או באג באלגוריתם עצמו , אבל פה מדובר בתקלה\מוצר ישן .
בעיקרון יש כמה דברים אין הכי חש
1. שלמערכת תהיה תגובות תדרים מלאה שיורדת עד 20 הרץ וגם זה לא ממש הכרחי - גם מערכת שיורדת עד 30-40 תספק רוב מוחלט של האנשים .
2. קרוסאוברים (חיתוכים) - הפרדת תחומי תדרים לאלמנט שונה , כך שכל אלמנט ינגן מה שהוא מיועד לו . אם אתה לא משלב סאב , או בונה רמקול DIY זה לא רלוונטי עבורך והמהנדסים של הרמקולים עשו זאת בשבילך .
3. תיאום פאזה - התאמת הטיימינג בין כל תדר ותדר לכל אלמנט ואלמנט במערכת כדי לייצר גל אודיו אחד מודגש שהוא בעיקרון חיבור של כל גלי הקול של האלמנטים .
על פאזה אפשר לכתוב פה גם מאמר בגודל 1000 עמודים אז לא ארחיב מעבר לזה , אבל בעיקרון אפשר לגזור מזה כל מה שקשור לאקוסטיקה בתוך חדר - מיקום הרמקולים , תזמון הגעה לאוזן המאזין ,התשקפויות , גלי קול עומדים , סנכרון בין האלמנטים , ואפילו לא ציינתי רבע מהנגזרות של פאזה
יש הרבה מניפולציות שאפשר ליישם לשינוי פאזה בהתאם לצורך - אך הדבר הבסיסי ביותר שצריך להיות במערכות פשוטות ויקרות כאחד הוא שהקוטביות תהיה מותאמת בין כל האלמנטים (פלוסים ומינוסים במקום הנכון )
4. אקוסטיקה לתדרים נמוכים - מעבר למניפולציות דיגיטליות של פאזה וspl , אפשר לצמצם בעיות אקוסטיות על ידי טיפול אקוסטי פיזי לחדר הרצוי
5. אקוסטיקה לתדרים גבוהים - תלוי מה מקור הבעיה -
אם למשל יש לך פיקים ודיפים בתחום הגבוהים - הפתרון האידיאלי ביותר לאזן טרבל הוא waveguide טוב שיפזר את הצלילים הגבוהים בצורה שווה לחלל החדר .
אבל אם לצורך העניין הטוויטר כולו פשוט יותר חזק מאלמנט המיד \ מידבאס - תצטרך לאזן spl (סעיף 7 למטה ).
6. כמובן הגברה נקייה , למרות שב2023 - אם ההגברה שלך לא נקייה זה אומר שצריך להחליף מגבר. ולא צריך לשבור את השוק אלא אם כן אתה מחפש משהו שייחד את הסאונד (אתה לא רוצה סאונד שקוף ואתה מחפש מגבר עם אפקטים ). אם אתה כן מחפש סאונד שקוף - אתה פשוט מחפש מגבר עם כח לפי דרישת הרמקול .
7. התאמת spl - לבדוק שכל תדר של כל אלמנט מנגן באותו ווליום כמו כל האלמנטים במערכת . כמובן שזה רק האידיאל התיאורתי - יש את עניין הפסיכו אקוסטיקה שקובעת שלכל spl יש טרגט שונה משלו . כלומר , ככל שמגבירים או מנמיכים ווליום - צריך התאמות מסוימות של תדרים מסוימים. העיקרון של loudness נובע מהפסיכו-אקוסטיקה , ככל שהסאונד יהיה יותר חלש - תצטרך להגביר באס וטרבל - ככל שהעוצמה תהיה יותר חזקה תצטרך לאזן טרבל ובאס כלפי מטה .
8. אחרון חביב זה המקור - גם פה ב2023 , רוב המקורות הם אותו דבר , כולם משתמשים באלגוריתמים די דומים כדי לעבד את הסיגנל.(אלא אם כן יש במקור אפקטים שמשנים את הסאונד - לא מקור שקוף . )
הדבר היחיד שיש בו הבדל הוא קידוד ( סראונד , דולבי , dts , סטריאו רגיל,מונו , וכו וכו ).
יש גם את הבדל הsample rate וה bit - אך במידה ואין לך אוזניים של עטלף - המקורות הבסיסיים ביותר (44.1khz 16bit) הן מעל ומעבר .
אם אתה משתמש במקור אנלוגי - הגיע הזמן שתתקדם .
מקווה שעזרתי
אהבתי שציטטת רק רבע מסעיף 8 . ואם אתה מאמין שיש הבדל בהזרמת המוזיקה בין dac מובנה של מחשב לבין "dac אודיופילי" -
תשאל את עצמך אם במבחן עיוור היית מזהה איזה דאק איכותי יותר בלי שאומרים לך מה זה מה .
אלא אם כן באמת - מדובר במחשב מאוד ישן והדרייבר אודיו או כניסת הusb עושה בעיות מבחינת Jitter או באג באלגוריתם עצמו , אבל פה מדובר בתקלה\מוצר ישן .
אם הרגשת שינוי זה אומר שיש פילטרים דיגטלים במוצר מעבר להמרה פשוטה מאות דיגטלי לאנלוגי . פעם באמת היה הבדלים באיכות ההמרה שמחשבים היה דבר חדש יחסית , אבל כיום זה כבר לא רלוונטי , כל ילד עם כמה שנים בודדות של נסיון יכול לכתוב קוד של דאק (שיהיה בדיוק אותו דבר כמו כל דאק אחר ).יש הבדלים מאוד משמעותיים, שמיעים, שנבדקו במבחנים עיוורים בין דאקים שונים!
שום דאק של מחשב לא מתחרה בדאק ייעודי איכותי גם לא קרוב. יותר מזה, יש הבדלים שמיעים גם בין סטרימרים.
התגובה שלך מעידה על חוסר ניסיון ועל כך שאתה בעצמך מעולם לא עשית מבחן עיוור לדאקים.
כן אני כבר מתחיל להבין עם מי יש לי עסק , חבל שאנשים לא מעוניינים באמת לשפר את האודיו במערכת שלהם ורק מחפשים לעשות שופינג . אבל אם זה הכיף שלהם , מי אני שיבאס אותם . שיהיה להם האזנה נעימה .אתה בפורום הלא נכון חבוב.
חבל על המאמץ.
יש לך עסק עם אנשים יותר מנוסים ממך ויותר מבינים ממך בתחום.אם הרגשת שינוי זה אומר שיש פילטרים דיגטלים במוצר מעבר להמרה פשוטה מאות דיגטלי לאנלוגי . פעם באמת היה הבדלים באיכות ההמרה שמחשבים היה דבר חדש יחסית , אבל כיום זה כבר לא רלוונטי , כל ילד עם כמה שנים בודדות של נסיון יכול לכתוב קוד של דאק (שיהיה בדיוק אותו דבר כמו כל דאק אחר ).
כן אני כבר מתחיל להבין עם מי יש לי עסק , חבל שאנשים לא מעוניינים באמת לשפר את האודיו במערכת שלהם ורק מחפשים לעשות שופינג . אבל אם זה הכיף שלהם , מי אני שיבאס אותם . שיהיה להם האזנה נעימה .
תשאל את עצמך אם היית מבדיל בין אשכולית אדומה לנקטרינה במבחן עיוור.אהבתי שציטטת רק רבע מסעיף 8 . ואם אתה מאמין שיש הבדל בהזרמת המוזיקה בין dac מובנה של מחשב לבין "dac אודיופילי" -
תשאל את עצמך אם במבחן עיוור היית מזהה איזה דאק איכותי יותר בלי שאומרים לך מה זה מה .
אלא אם כן באמת - מדובר במחשב מאוד ישן והדרייבר אודיו או כניסת הusb עושה בעיות מבחינת Jitter או באג באלגוריתם עצמו , אבל פה מדובר בתקלה\מוצר ישן .
אגב, דוד, נראה לי שהוא התחיל לדבר עם עצמו .בקיצור, עוד פרובוקטור. בדיוק כמו במאמצי ההסברה שלנו מול חלאות פרו פלסטיניות (לא, אני לא משווה את הנפשות הפועלות אלא רק את דרך ההתמודדות איתן!) - הדבר הנכון הוא להתעלם כדי להוריד ויראליות.אתה בפורום הלא נכון חבוב.
חבל על המאמץ.
הכל עניין של אינטגרציה - רכיבים שונים יגרמו לשינויים מסוימים ב אימפולס ובפאזת המערכתיש לך עסק עם אנשים יותר מנוסים ממך ויותר מבינים ממך בתחום.
אין לי כוח להתחיל להסביר לך עד מה אתה טועה טכנית, אבל מספיק שיהיה ספק כוח שונה בין שני מחשבים על מנת שישמעו שונה, קל וחומר בין מחשב לדאק עם ספק כוח איכותי.
שיהיה לך שופינג מהנה . סליחה אם ביאסתי מישהו עם עובדות .תשאל את עצמך אם היית מבדיל בין אשכולית אדומה לנקטרינה במבחן עיוור.
כפרה, הרבה לפני שאתה באת לפה, והרבה לפני שלמדת אודיו, כולנו פה היינו אינספור פעמים בסיבובים האלה. אתה לא מעניין, אין לך משהו חשוב לתרום לפורום, ואתה עוד טרול - כמו אלה שהיו לפנייך, ועוד יהיו. כמובן מי אני שאגיד לך מה לכתוב, אבל אל תצפה להרבה תגובות ענייניות כי עייפנו משכמותך.
אבל בוא ספר לנו קצת על אקוסטיקה ופילטרים, ותראה לנו כמה אתה יודע.
אם הרגשת שינוי זה אומר שיש פילטרים דיגטלים במוצר מעבר להמרה פשוטה מאות דיגטלי לאנלוגי . פעם באמת היה הבדלים באיכות ההמרה שמחשבים היה דבר חדש יחסית , אבל כיום זה כבר לא רלוונטי , כל ילד עם כמה שנים בודדות של נסיון יכול לכתוב קוד של דאק (שיהיה בדיוק אותו דבר כמו כל דאק אחר ).
כן אני כבר מתחיל להבין עם מי יש לי עסק , חבל שאנשים לא מעוניינים באמת לשפר את האודיו במערכת שלהם ורק מחפשים לעשות שופינג . אבל אם זה הכיף שלהם , מי אני שיבאס אותם . שיהיה להם האזנה נעימה .
אם הרגשת שינוי זה אומר שיש פילטרים דיגטלים במוצר מעבר להמרה פשוטה מאות דיגטלי לאנלוגי . פעם באמת היה הבדלים באיכות ההמרה שמחשבים היה דבר חדש יחסית , אבל כיום זה כבר לא רלוונטי , כל ילד עם כמה שנים בודדות של נסיון יכול לכתוב קוד של דאק (שיהיה בדיוק אותו דבר כמו כל דאק אחר ).
אתה מדבר על הנדסה מאפס , לא על פשוט לקנות צ'יפ דאק מחברה גדולה כמו ti ,akm וכו .עצור רגע חבר.
לא כל ילד יכול לכתוב קוד לצ'יפ של ממיר, לכתוב לו מערכת וריפיקציה, ולהוציא אותו ל tapeout ב TSMC.
לחברות זה לוקח הרבה מאוד משאבים, ולכן הרבה יצרנים משתמשים בצ'יפים מתוצרת חברות מתמחות.
אבל זה רק החלק הדיגיטלי, לממיר יש גם צד אנלוגי שמוציא את הסיגנל לפרה. אקיצר הרבה כשרון צריך הינוקא..
זה נכון שזו לא משימה מונומנטלית שאי אפשר לבצע בצורה משכנעת במוצר שעלותו פחות מ 20K$,
אבל אני מבטיח לך שרוב הסוחרים בארץ ימליצו לך על ממירים טובים מאוד במחירים הרבה יותר שפויים.
אם אתה מתכנת אז אתה צריך לעשות קורס אינטרנטי בעיבוד אותות , אם אתה לא מתכנת , תתחיל בקורסים של מבוא לתכנות ותתקדם משם .אשמח אם תוכל לעזור לי לכתוב קוד של dac