איזופרויפל IPA או אלכוהול 95%

  • פותח הנושא פותח הנושא rainbird
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

rainbird

אוהב את התחום
הודעות
262
מעורבות
52
נקודות
28
הי
הגיעו אלי כמה תקליטים מארה"ב ואחד מהם הגיע מלוכלך. חדוות העשה-זאת-בעצמך השתלטה עלי ביום בחורפי והנהדר הזה לטובת רקיחת שיקוי Home-Made לניקוי תקליטים.
לא מצאתי איזופרופיל IPA באיזור כפר סבא לכן קניתי אלכוהול 95% תעשייתי (התווית מציינת שמכיל Alcohol SD 40). גם לא מצאתי מיים מזוקקים בזיקוק משולש כפי שהמדקדקים טוענים שצריך וקניתי במקום מים מזוקקים בתחנת דלק. לניגוב השתמשתי בסמרטוט מיקרו פייבר.
התקליט אכן יוצא נקי אבל לא בטוח אם נשמע יותר טוב...

לא יודע עם עשיתי בחירה נכונה של החומרים.... אשמח לדעתכם.
 

נערך לאחרונה ב:
בשנות ה80 כשהייתי מאזין למוזיקה
עם תקליטים,הייתי עושה להם מדיי פעם
ניקיון,ואני זוכר שתתוצאה הטובה
ביותר הייתי מקבל משטיפה במים
פושרים וניעור טוב.
 
בשנות ה80 כשהייתי מאזין למוזיקה
עם תקליטים,הייתי עושה להם מדיי פעם
ניקיון,ואני זוכר שתתוצאה הטובה
ביותר הייתי מקבל משטיפה במים
פושרים וניעור טוב.
אוי ואבוי -- מיים פושרים זה לא רק מיים עם מינרלים מהברז, אלא בתוספת מיים עם תוספת חומרים מהדוד, כשכל זה נשאר על התקליט לאחר הייבוש :(

אם לא מסתפקים בניעור אלא גם מנגבים, אז מוסיפים סיבים ואבק מהמגבת, שזו בכלל חגיגה.

אולי זה עדיף על פני תקליט ממש מלוכלך, אבל בוודאי לא על ניקוי במיים מזוקקים, עם/בלי IPA, עם/בלי ואקום
 
בשנות ה80 המים היו נקיים
ומזוקקים יותר :),כי התקליטים
עד היום בשימוש,לא אצלי
אמנם,אבל עדיין חיים.
 

בשנות ה80 המים היו נקיים
ומזוקקים יותר :),כי התקליטים
עד היום בשימוש,לא אצלי
אמנם,אבל עדיין חיים.
זה שהתקליטים בשימוש זה לא אומר שהם נקיים ו/או שהם הכי שקטים ונטולי עיוות במידה שאפשרית עבורם.

רצוי שזה שהתקליטים אצלו ינקה אותם לפחות במיים מזוקקים, אפילו ברמה שקונים בתחנת דלק או בסופר, ורצוי גם IPA. שאיבת הנוזלים בוואקום עדיפה על ניגוב ועל השארה לייבוש ולצבירת אבק.
 
מוזמן להגיע אלי לפ"ת
ננקה לך את התקליט כמו שצריך
ואז תחליט אם יש הבדל בסאונד או לא
ד.א , עשית כל טעות אפשרית הן בבחירת הנוזלים , והן בצורת הניקוי :)
 
מוזמן להגיע אלי לפ"ת
ננקה לך את התקליט כמו שצריך
ואז תחליט אם יש הבדל בסאונד או לא
ד.א , עשית כל טעות אפשרית הן בבחירת הנוזלים , והן בצורת הניקוי :)

תוכל לפרט לגבי הטעויות ? מה לא בסדר בנוזלים שבחרתי? בררתי עם חנות שמוכרת IPA ואין ממש הבדל בין 95% ל- IPA
 

הי
הגיעו אלי כמה תקליטים מארה"ב ואחד מהם הגיע מלוכלך. חדוות העשה-זאת-בעצמך השתלטה עלי ביום בחורפי והנהדר הזה לטובת רקיחת שיקוי Home-Made לניקוי תקליטים.
לא מצאתי איזופרופיל IPA באיזור כפר סבא לכן קניתי אלכוהול 95% תעשייתי (התווית מציינת שמכיל Alcohol SD 40). גם לא מצאתי מיים מזוקקים בזיקוק משולש כפי שהמדקדקים טוענים שצריך וקניתי במקום מים מזוקקים בתחנת דלק. לניגוב השתמשתי בסמרטוט מיקרו פייבר.
התקליט אכן יוצא נקי אבל לא בטוח אם נשמע יותר טוב...

לא יודע עם עשיתי בחירה נכונה של החומרים.... אשמח לדעתכם.

IPA אפשר לקנות ברוטנברג בהרצליה פיתוח
אני גר לידך, ואם תרצה אתה מוזמן לתאם איתי ולבוא לנקות את התקליט אצלי עם מתכון סטנדרטי (IPA ומים מזוקקים).

נקיון כזה אכן עוזר לתקליטים אבל אם התקליט "דפוק", נקיון כזה לא יעזור לו. בחלק מהתקליטים שלי, היו לכלוכים קשים שהצלחתי להוציא חלקית עם דבק נגרים
 

איזופרופיל יש גם אצל לוי לבל בדרך מנחם בגין בתל אביב.
ואם כבר מדברים על שנות ה-80,
בגלי צהל למשל,ניקו את התקליטים אך ורק במים מזוקקים.
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור