זה בדיוק העניין. זו התפלספות. אתה בחנת שני פרה בחיבור לאותו מגבר ואני בחנתי קצת יותר משני פרהאים ב-עשור האחרון. וכמה כבלים? גם יותר משניים.
עכשיו בוא ותלמד משהו באודיו (יהיר ככל שזה נשמע).
מה שכבל ושיכוך מביא איתו שום מגבר או קדמגבר לא ייתן. מדוע?כי לכל אחד מרכיבי המערכת יש תפקיד. מגבר אחראי על משהו מאוד מוגדר, כך גם רמקול וכך גם המקור. ומדוע מקור תחילה? משום שכשמו כן הוא - ממנו הכל מתחיל. ולכן, המקור הוא החשוב ביותר במערכת. אם הוא לא טוב, וסיכמנו שהוא מתחיל את הפסטיבל, לא משנה כמה היתר יהיה מעולה זה פשוט לא יעזור. ואז שאלת למה התחלתי עם מקור ולא עם כבלים? נורא פשוט. מדובר בשני דברים שונים. לכן, אני מחלק את המערכת לשלוש מחלקות. מחלקה אחת היא מכשירי הפקת הצליל (מקור, מגבר, רמקולים), מחלקה שניה היא הזנת המערכת והעמדת המכשירים (חשמל, כבלי אות ורמקול, סטנד ושיכוך), מחלקה שלישית היא החלל האקוסטי (ספוגים, וילונות או מערכת כיול אקטיבית והחלל עצמו).
לכל אחד מהמרכיבים הללו מאפיינים שהופכים אותו לכזה שהוא חשוב לא פחות ממרכיב אחר. בלי זה, אין לך את זה וכן הלאה. ולכן, על מנת שכל הסיפור הזה יהיה מאוזן, לא מספיק להיכנס לערן לקנות מערכת ולמקם אותה בסלון. צריך לבנות אותה, לבחון כיצד כל רכיב מתנהג ביחס לשאר המרכיבים של הסטאפ במחלקות השונות ולבחון מה היתרונות/חסרונות של כל אחד מהם, וכיצד אני יכול להפיק את הדבר הכי קרוב להופעה חיה. ואיך עושים את זה? בדיוק ככה. מייחסים חשיבות לכל המחלקות. יש להזין את המערכת בבסיס מעולה, להעמיד על מדף משוכך היטב ושכבלי האות יעבירו את המידע המקסימלי ממכשיר למכשיר. משם למקור הטוב ביותר שניתן לרכוש והלאה למטה עד הרמקולים. וכיצד מחליטים מה הדבר הנכון ביותר? שומעים, בוחנים, בונים לאט לאט עד שמגיעים לתוצאה המקסימלית.
לעניות דעתי, אתה מסודר עם אלקטרוניקה וסטנד. האם זו האלקטרוניקה הטובה ביותר עבורהחלל שלך ולרמקול שלך? תהיה בטוח שלא. תמיד יש יותר טוב. האם מה שיותר טוב בהכרח יהיה לטעמך? לא מעניין. כי מה שיותר טוב הוא יותר טוב. האם לקנות את מה שיותר טוב הוא הדבר הנכון? לא, אבל צריך לדעת לאן ניתן להגיע ברמת הביצועים ביחס לתקציב ואז להחליט על מה מוותרים. אבל שוב, לא ניכנסים לחנות וקונים מערכת. מדוע? כי כשעושים את זה, ורק את זה, מתחילים לכתוב דברים שהם לא ממש מצביעים על נסיון. ואגב, אתה אומר לא מעט דברי טעם תאורתית. אבל לא בתאוריה עסקינן.
ולגבי הדוגמא של המגבר (700 מול 900) הוא שאמרתי. לשליטה יש משמעות. ה-700 חלש מידי, לא כוחות. אבל אני יכול לתת לך משימות שיאפשרו לך להתנסות, כשכמובן, המגברים עומדים בדרישות של הרמקול שלך. רוצה? בשמחה.