"אז ביקרתי אצל רן..."


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
(די, חלאס עם השילשולים בשירשור השני, בואו נחזור לאודיו)

ושמעתי את המערכת שלו שהשתנתה לחלוטין מאז הביקור האחרון, ואני חייב לציין - לטובה. מאד. כשהוא לא שם לי את מוסיקת המעליות שלו, אלא מוסיקה אמיתית, המערכת ממש ריגשה אותי.

הייתי ממשיך במסכת ההסתלבטויות החבריות אבל רן לא זורם כ"כ עם עקיצות מחוייכות, אז אני לא אלך לשם. אבל משהו שמעניין שחשוב לי לשתף שלמדתי אצלו, ולא ידעתי קודם:

מעולם לא שמעתי סאבוופר שאשכרה מוריד את הבאס. זה חדש לי. ברור שפיזית זה אפשרי, אבל זאת הפעם הראשונה ששמעתי יישום של סאב שמטרתו היא לא להאריך את התחום התחתון אלא לרסן אותו. מעניין מאד.
כשרן כיבה את הסאב (או ה- RC? תגיד לי אתה, רן) פתאם היה גל עומד יותר מסיבי, ובאס הרבה יותר נוכח ודי מעיק יש לאמר. האפיל על המוסיקה וכיסה פרטים. שהברנש החזיר את השימוש בסאב, הכל נכנס לפוקוס, הבאס היה קצר וממושמע, והכל נשמע פשוט יותר טוב. מענין מאד.

עכשיו רק נשאר קפה מצוין ולא נספרסו, מבחר יותר גדול של עוגיות, ומוסיקה שאפשר לשמוע.
שיט, ברח לי.

רן יקירי, תודה על האירוח. היה כיף, מאתגר, ולמדתי הרבה - לא משהו שאני יכול להגיד שקורה לעיתים קרובות בתחביב הזה.
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
סוף סוף קצת תוכן רלוונטי.
בא לך להרחיב מה ריגש אותך במערכת? במה מצאת אותה שונה משלך?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
סוף סוף קצת תוכן רלוונטי.
בא לך להרחיב מה ריגש אותך במערכת? במה מצאת אותה שונה משלך?
אחי אלה שאלות שגורמות לי לרצות להישען אחורה על ספה חומה ולקרוא לך "המטפל שלי" :).

הזלטון שונה מטידל, יש לו יחידות מאד שונות והוא מציג מוזיקה אחרת. בס יותר עמוק, יותר קיק. טונאליות, ממה שאני הצלחתי להבין, מעט יותר כהה, אבל זה רק אחרי ששמעתי אותו בשתי סיטואציות שונות - אצל רן ואצל רג'ואן. אז לא יודע כמה ההתרשמות מהימנה. (אגב, אני מעדיף את הטידאל שלי. וטוב שכך;))

מה שריגש בה הוא מירכוז פסיכי שקשה להשיג, כאילו האמצע יוצא לכיוון המאזין יותר מהקצוות, וזה משולב עם תחום דינמי מאד רחב והרבה סלאם. היא יודעת להגיע אליך ולנשוך אותך באף. זה סאונד שאני אוהב. בפעם שעברה שהייתי אצל רן, המערכת יותר שיקפה את המוזיקה שהוא שומע (או משמיע לאורחים... לך תדע מה רן שומע כשהוא בגפו ;)): אנליטיות מעט סינטתית בהשוואה להיום. במה יותר קטנה. הכל יותר רחוק.
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
מתנוש אני בטוח שאתה אדם מאוד מעניין (אחד הכותבים האהובים עלי כאן אם יורשה לי). אבל אין לי שום יומרות טיפוליות. בקושי מצליח לטפל בעצמי. ובכל זאת, כתבת כאן דברים שאני בטוח שמעניינים לאללה עוד אנשים חוץ ממני.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
676
מעורבות
269
נקודות
63
אתה יכול לספר שהיית אצל רן
אבל בלי תמונות אתה מאבד את האמינות.....

תפניק אותנו
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
אתה יכול לספר שהיית אצל רן
אבל בלי תמונות אתה מאבד את האמינות.....

תפניק אותנו
אתה צודק. אבל כשאני שם אני תמיד מסונוור מהיופי של הסלון ושל האדם.... לא יכול להוציא את הטלפון....
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,144
מעורבות
1,091
נקודות
113
(די, חלאס עם השילשולים בשירשור השני, בואו נחזור לאודיו)

ושמעתי את המערכת שלו שהשתנתה לחלוטין מאז הביקור האחרון, ואני חייב לציין - לטובה. מאד. כשהוא לא שם לי את מוסיקת המעליות שלו, אלא מוסיקה אמיתית, המערכת ממש ריגשה אותי.

הייתי ממשיך במסכת ההסתלבטויות החבריות אבל רן לא זורם כ"כ עם עקיצות מחוייכות, אז אני לא אלך לשם. אבל משהו שמעניין שחשוב לי לשתף שלמדתי אצלו, ולא ידעתי קודם:

מעולם לא שמעתי סאבוופר שאשכרה מוריד את הבאס. זה חדש לי. ברור שפיזית זה אפשרי, אבל זאת הפעם הראשונה ששמעתי יישום של סאב שמטרתו היא לא להאריך את התחום התחתון אלא לרסן אותו. מעניין מאד.
כשרן כיבה את הסאב (או ה- RC? תגיד לי אתה, רן) פתאם היה גל עומד יותר מסיבי, ובאס הרבה יותר נוכח ודי מעיק יש לאמר. האפיל על המוסיקה וכיסה פרטים. שהברנש החזיר את השימוש בסאב, הכל נכנס לפוקוס, הבאס היה קצר וממושמע, והכל נשמע פשוט יותר טוב. מענין מאד.

עכשיו רק נשאר קפה מצוין ולא נספרסו, מבחר יותר גדול של עוגיות, ומוסיקה שאפשר לשמוע.
שיט, ברח לי.

רן יקירי, תודה על האירוח. היה כיף, מאתגר, ולמדתי הרבה - לא משהו שאני יכול להגיד שקורה לעיתים קרובות בתחביב הזה.

ייאמר לזכותך שאתה מצחיק, גם כאן וגם במציאות.
מסכים שקפסולות נספרסו זה לא באמת זה והעוגיות לא היו ברמה של העוגיות הסקנדינביות מהפעם הקודמת.

המערכת אכן השתנתה לחלוטין מאז הביקור האחרון שלך.

* הרמקולים הוחלפו מווילסונים לזלאטון.
* ההגברה הוחלפה מנאגרה ל CH Precision
* והסאב הוחלף מסאב של B&W ל סאב של Perlisten.

הכבילה נשארה זהה בדמות של טראנספרנט רפרנס ובמערכת הנוכחית, לראשונה, יש גם התעסקות בחשמל בדמות של דופלקס בריליום של אויאדה ו-2 כבלי חשמל שנבחרו לאחר לא מעט שווט אאוטים (המגבר דורש שני כבלי חשמל).

לעצם העניין של הבאס ולעובדה ששמעת פחות באס כשהפעלנו את הסאבוופר לעומת יותר באס בלי הסאבוופר (כאשר בשני המקרים עובד RC).

זה קשור לבאס רספונס. ככל והבאס רספונס יהיה טוב יותר בחדר, המערכת תהיה מאוזנת יותר והאוזניים שלנו ישמעו פחות באס, או נכון יותר פחות בומיות והדהודים.

זה מביא אותנו לתפקידו של הסאבוופר והיכולת שלו לתרום לכל רמקול באשר הוא.

התרומה של סאבוופר נוגעת לנקודה פשוטה מאוד הקשורה עם מיקום הרמקולים.

ככל ונרצה למקם את הרמקולים על מנת לקבל את הבאס הכי טוב לו הרמקולים מסוגלים, אנחנו נמקם את הרמקולים במיקום מאוד ספציפי בחדר. נקרא לו מיקום X.

ככל ונרצה למקם את הרמקולים, על מנת לקבל את הבמה, האימיג'ינג, הטונאליות והדינמיקה הכי טובה, אנחנו נמצא את עצמנו ממקמים את הרמקולים במקום אחר
נקרא לו מיקום Y.

עכשיו, נשאלת השאלה, מה אנחנו בוחרים, קרוב לוודאי שנבחר במיקום Z , שיהיה סוג של קומפורמיז, על מנת לקבל 80 אחוז מהיכולות של הרמקול בבאס ו 80 אחוז מהיכולות של הרמקול בשאר הדברים.

מיקום Z לא יהיה הכי טוב בכל הקשור לבאס או לבמה, אלא פשרה.

אבל, מה היה קורה, אם היינו בעצם יכולים לשמור על מיקום Y ונותנים לנו רמקול אחר, בדמות סאבוופר ומאפשרים לנו להזיז אותו למיקום X.

ברגע זה קיבלנו את המצב האופטימלי, יש לנו רמקול גם במיקום הכי טוב לבאס ויש לנו רמקול גם במיקום הכי טוב עבור שאר הדברים.

...כמובן נשארנו כרגע עם בעיה קשה וחדשה, כיצד אנחנו משלבים את מיקום X ו Y על מנת שהם ישמעו כיחידה אחת ולא 2 מקורות שונים של סאונד.

רן
 

לני

חבר משקיען
הודעות
676
מעורבות
269
נקודות
63
מבין אותך
גם לי אין אומץ להוציא מצלמה ולצלם למישהו את הבית
 

לני

חבר משקיען
הודעות
676
מעורבות
269
נקודות
63
הי רן
איך אתה מודד באס ראספנס?
מה הקריטריון שלך לבמה, האימיג'ינג, הטונאליות והדינמיקה הכי טובים? האם אתה משתמש בתוכנה או לפי שמיעה ?
מה מידת ההשפעה של הסבוופר הספציפי על הסאונד?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
(די, חלאס עם השילשולים בשירשור השני, בואו נחזור לאודיו)

ושמעתי את המערכת שלו שהשתנתה לחלוטין מאז הביקור האחרון, ואני חייב לציין - לטובה. מאד. כשהוא לא שם לי את מוסיקת המעליות שלו, אלא מוסיקה אמיתית, המערכת ממש ריגשה אותי.

הייתי ממשיך במסכת ההסתלבטויות החבריות אבל רן לא זורם כ"כ עם עקיצות מחוייכות, אז אני לא אלך לשם. אבל משהו שמעניין שחשוב לי לשתף שלמדתי אצלו, ולא ידעתי קודם:

מעולם לא שמעתי סאבוופר שאשכרה מוריד את הבאס. זה חדש לי. ברור שפיזית זה אפשרי, אבל זאת הפעם הראשונה ששמעתי יישום של סאב שמטרתו היא לא להאריך את התחום התחתון אלא לרסן אותו. מעניין מאד.
כשרן כיבה את הסאב (או ה- RC? תגיד לי אתה, רן) פתאם היה גל עומד יותר מסיבי, ובאס הרבה יותר נוכח ודי מעיק יש לאמר. האפיל על המוסיקה וכיסה פרטים. שהברנש החזיר את השימוש בסאב, הכל נכנס לפוקוס, הבאס היה קצר וממושמע, והכל נשמע פשוט יותר טוב. מענין מאד.

עכשיו רק נשאר קפה מצוין ולא נספרסו, מבחר יותר גדול של עוגיות, ומוסיקה שאפשר לשמוע.
שיט, ברח לי.

רן יקירי, תודה על האירוח. היה כיף, מאתגר, ולמדתי הרבה - לא משהו שאני יכול להגיד שקורה לעיתים קרובות בתחביב הזה.
נשמה, שאתה אורח בעייתי... (תלונות על קפה, מבחר עוגיות).
אצל רן התפירה בין הסאב לרמקולים נעשתה במלאכת מחשבת והרבה עבודה קשה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,371
מעורבות
461
נקודות
83
היי, אם אפשר שאלה: מה ההבדל בין הסאב של B&W ל פרליסטם ? למה החלפתה/למה לא הוספתה לדוגמא B&W נוסף ...
מה לגבי פרליסטם קדמיים האם ניסית אותם אצלך ?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,144
מעורבות
1,091
נקודות
113
הי רן
איך אתה מודד באס ראספנס?
מה הקריטריון שלך לבמה, האימיג'ינג, הטונאליות והדינמיקה הכי טובים? האם אתה משתמש בתוכנה או לפי שמיעה ?
מה מידת ההשפעה של הסבוופר הספציפי על הסאונד?

שאלות טובות לני.

בכל הקשור לשילוב בין מדידות להאזנה

אני באופן אישי עוסק במדידות המון שנים ולמדתי מזה הרבה מאוד דברים, אחד הדברים הכי מרכזיים שלמדתי מהם, זה שגרף שנראה מצוין , לא בהכרח מתורגם לזה ששומעים מצוין, לא פעם הקשבתי למערכות שבהם הוצגו גרפים נהדרים, אבל זה פשוט לא נשמע טוב.

מצד שני, מדידות וגרפים הם הכלי היחידי הידוע לי, שנותן לנו את האפשרות לזהות את מקור הבעיה.

מה בדיוק גורם למערכת לצאת מאיזון, איזה תדרים אנחנו מפספסים כאן בגלל החדר, איזה תדרים הם מוגברים בגלל החדר וכיוצ"ב. האוזן שלנו מסוגלת לזהות את הבעיה, אבל לא מסוגלת בשום צורה להצביע על המקור המדויק של הבעיה ולכן אין לנו אפשרות לפתור אותה במדויק.
בגלל זה אגב, אנשים לפעמים מבצעים החלפות על גבי החלפות ולא פוגעים בכלל במקור הבעיה.

לכן, שילוב נכון של האוזניים, עם ידע בכל הקשור למדידות ובכלל לתחום הזה שנקרא אודיו, יכול להביא אותנו למקום מוצלח.

בכל הקשור לסאבוופר הספציפי.

מדובר בסאב עם שני אלמנטים אקטיביים של 12", דרייבר אחד יורה לכיוון המאזין ודרייבר שני יורה לכיוון הרצפה. אפקטיבית, בפיזיקה, זה דומה לסאב של 18". ה- excursion של 2 הדרייברים מאוד גדול וגם מאוד מהיר, זה מאפשר לך, ביחד עם מיקום נכון וכמובן שילוב הכרחי של Trinnov לייצר ביחד עם הרמקולים, יחידה הומוגנית אחת, באופן בו אוזן אנושית לא תבחין עם הסאבוופר עובד או לא.

בכל הקשור לקרטריונים ותוצאה סופית

השארתי את השאלה הקשה לסוף.
אני מניח שהקרטריונים שלי נובעים קודם כל ממערכות אחרות להן הקשבתי בארץ ובחו"ל ולא מהופעות חיות. אני הולך ללא מעט הופעות חיות בארץ ובחו"ל ובשום צורה אני לא מנסה להגיע בבית למה שאני שומע שם, כי זה 2 עולמות שונים ואחרים: אקוסטיקה, מיקומי ישיבה, מצבים פסיכולוגיים/חוויתיים, משהו חי, לעומת משהו מעובד באולפן וכיוצ"ב, תמיד יהיה שוני גדול בין הופעה לסלון ביתי. אפשר בהחלט לקחת מזה אלמנטים שונים שיכולים לעזור לך בטיוניג של המערכת, איך נשמע הכלי הזה והזה לדוגמא, אבל זה עדיין בעייתי במישורים שונים ומשונים וסוג של מדרון חלקלק.

אני מנסה להגיע ליכולות דומות למערכות שמאוד מרשימות אותי.

בתוך זה אני מניח יש גם הרבה טעם אישי ועל מה אתה שם את הדגש, האם אתה מחפש להגיע למשהו שהוא יותר Laid Back או שמא משהו יותר Forward וחי, האם גודל הבמה באמת חשוב לך, כמה חשובה לך דינמיות, כמה אתה מקפיד על אימיג'ינג, כמה אתה מבין שמדובר בסופו של יום בשמיכה קצרה ואיך אתה בוחר לבצע את הקומפרומיז בתוך זה וכיוצ"ב.

ובעיקר, בסופו של יום, אני מנסה לרצות את עצמי, שזו המשימה הקשה ביותר.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,144
מעורבות
1,091
נקודות
113
היי, אם אפשר שאלה: מה ההבדל בין הסאב של B&W ל פרליסטם ? למה החלפתה/למה לא הוספתה לדוגמא B&W נוסף ...
מה לגבי פרליסטם קדמיים האם ניסית אותם אצלך ?

היי משה.

Perlisten V B&W

הפרליסטן הועמד מול ה B&W במשך שבועיים ארוכים, הכל על מנת להבין מי באמת טוב יותר. נדרש זמן לזה, כי זה דורש כיול, מדידות והרבה הקשבה.
סדרת הDB של B&W זכתה בכל פרס אפשרי בערך והייתי איתה כ-7 שנים ולכן מאוד סקפטי לגבי היכולות של הפרליסטן להתמודד מולם, במיוחד שלא שמעתי דבר על החברה ולא הכרתי אותה.
הסאב שהגיע אליי, היה למעשה המוצר הראשון של החברה שנבחן כאן בישראל.

למרות הסקפטיות שלי, מאוד מהר הבנתי שבאמצעות הפרליסטן ושיטת ה Push Pull המיוחדת שלהם, אני יכול להגיע לבאס רספונס מוצלח משמעותית יותר, רמת הדיסטורשן שלו היא בערך עשירית מזו של ה B&W, הוא מצליח לחפור עמוק יותר, למלא את החלל טוב יותר והרמה הכללית של "ההעלמות" של המוצר, אפילו גדולה עוד יותר ממה שהיה.

בכל הקשור למספר סאבוופרים:

כלל האצבע אומר שכמה שיותר סאבוופרים יותר טוב, היות וזה מעניק למשתמש יותר גמישות בפתרון הבעיות הקיימות בחלל.
זה הכלל וכאן מגיעים למקרה הספציפי:

כל חדר הוא עולם ומלואו.
במקרה הספציפי, הוכח שאין שום יתרון אם אני אעמיד 2 סאבוופרים בחזית. למעשה, התוצאה שהייתה, עם סאבוופר שני, הייתה פחות טובה מסאבוופר אחד.

עם זאת, ניתן לקבל תוצאה טובה יותר אצלי, בחלל שלי, לפחות על הנייר, אם הייתי מוכן לשים את הסאבוופר הנוסף במיקום שונה לחלוטין, לצורך הדוגמא, מאחורי הספה. באמצע הסלון.

גם אז, במקרה הספציפי הזה, התרומה של סאבוופר נוסף מאוד מאוד קטנה ביחס למצב עם סאבוופר אחד בחזית וקיימת חוסר פרופורציה מהותית בין התרומה הקטנה "לנזק" שהוא גורם לנראות הסלון.

לגביי הרמקולים של פרליסטן:

לא, הם לא היו אצלי בבית. לא כל מוצר שאני מקשיב, או נחשף לו, אני מביא הביתה לבדיקה.

הקשבתי לרמקולים של פרליסטן מספר רב של פעמים, במקומות שונים, בחלק מההדגמות המצב היה לא רע ובחלק מההדגמות המצב היה מצוין, אבל באותה עת, לא חשבתי שזה מצדיק בדיקה ביחס לווילסונים , או לזלאטונים.

רן
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,055
מעורבות
463
נקודות
83
מערכת מטורפת בעניי.
תלת מימד והולוגרמה ענקית של סאונד.
לטעמי עדיפה עשרות מונים מהסט הקודם.
אני ממש אהבתי את התוצאה,ופנומנלית.
ומסכים שמתנוש בחור מושחז שכייף לקרוא אותו,משתדל לא לפספס.
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
347
מעורבות
101
נקודות
43
השקעה והתעסקות של מאות שעות עם ציוד כזה או אחר וכיולים שונים וגם השקעה בג'ובות הביא לכך שרן העמיד מערכת לתפארת...הקפה פחות, בשביל זה צריך לנסוע לגיא חח
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
493
מעורבות
177
נקודות
43
מצטרף לברכות, לאחר מספר ביקורים לא מועטים אצל רן, וכמי שזכה לחוות את הליך השדרוג (החל מרמקולים, כבלי חשמל, הגברה ..) אין ספק שהליך השדרוג בא לידי ביטוי בכל האספקטים.
וגולת הכותרת (לפחות לטעמי), זה במה פסיכית, תלת מימדיות ויכולת שילוב הסאב וופר לקבלת פרזנטציה מיטבית.

ולך מתנוש... נשארת חנטריש ואתה יודע למה... חחחח
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,144
מעורבות
1,091
נקודות
113
הי רן
איך אתה מודד באס ראספנס?
מה הקריטריון שלך לבמה, האימיג'ינג, הטונאליות והדינמיקה הכי טובים? האם אתה משתמש בתוכנה או לפי שמיעה ?
מה מידת ההשפעה של הסבוופר הספציפי על הסאונד?
לני,

מתנצל, עכשיו אני שם לב ששאלת גם לגביי טכניקת המדידה.

באופן עקרוני, הטרינוב הוא המכשיר שאמון על התפירה של הסאב עם הרמקולים ויצירת הבאס רספונס הכי טוב שאפשר לקבל במצב ובחדר הנתון.

כמו מספר מערכות RC , המכשיר נותן למשתמש נתונים מספריים וגרפים על המצב "לפני" הפעולות שהוא מבצע ונתונים וגרפים, על המצב "אחרי" הפעולות שהוא מבצע.

המצב אחרי, לא מתבצע בהתאם למדידה חוזרת אלא זה חיזוי מתמטי.

ככל שהמשתמש מטיל ספק ביכולות המערכת לבצע חיזוי כאמור, נדרש להשתמש בתוכנות חיצוניות כגון REW, על מנת למדוד את המצב של "אחרי".

מהנסיון שלי, ביחס למערכות אחרות שאני מכיר, הגרפים של טרינוב לגבי אותו מצב "אחרי" הם מאוד מאוד מדויקים.

רן
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,033
מעורבות
1,478
נקודות
113
רן , אתה תותח
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,033
מעורבות
1,478
נקודות
113
אז מה הכבל חשמל הכי טוב ?
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
המערכת של רן מויאל פנומנאלית. יום אחד אולי אצליח להגיע לתוצאה שתתקרב לתוצאה שהשיג בסלון דירתו.
 
  • Like
Reactions: Rag

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור