אודיופיל מול חובב מוסיקה: מי באמת נהנה יותר?

  • פותח הנושא פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

לא בדקתי מחקרים -אבל ממה שאני מכיר -אין קשר בין אהבת מוזיקה לאהבת איכות סאונד.


באותה לשון - כמה אנשים את המכיר שלא אוהבים שום מוזיקה ? כלום שום דבר .
כמעט ולא מכיר
גם מכיר לא מעט שבמצבי האזנה קריטיים אודיופיליה יכולה "לקחת לך" את האהבה למוסיקה ולא רואה בעיה עם זה.

מדילה ומקרבת - תלוי מתי
 

באיזשהו שלב הפסקתי לקבל התראות על תוספת הודעות לשרשור, ופיספסתי את המשך הדיון.

3. אודיופיליה בריאה. כאן אנחנו קרובים יותר ממה שנדמה. אודיופיליה בריאה היא כזו שהציוד משרת את המוסיקה. היא פחות בריאה אם המוסיקה הופכת לאמצעי לאישור החלטות לציוד. אם תהיה כן עם עצמך, אני מאמין שתוכך לזהות רגעים כאלה גם אצלך.
הנה, הפעם זה לא משהו שבמקרה התחלק לך, או שאתה לא מודע לו, אלא נכתב כתגובה, כנראה לאחר מחשבה: יש כאן "בריא", ובניסוח מעודן "פחות בריא", כלומר חולני.
  1. מה לא "בריא" בזה שאוהבים את חוויית הסאונד לכשעצמו? ברוב המוחלט של המקרים, זה לא בא במקום אלא בנוסף לאהבת מוזיקה, אבל למען הדיון, מה הבעייה בזה אפילו אם נהנים מסאונד במקום להנות ממוזיקה?

  2. ב"המוסיקה הופכת לאמצעי לאישור החלטות לציוד" -- מה הבעייה בזה שמישהו משתמש במוזיקה כדי לבדוק, לכייל, למקם, או לבחור פריטי ציוד? אתה מכיר דרך טובה מזו? האם לדעתך אמורים לקנות ציוד לפי מה שמישהו המליץ, או נמדד טוב, לשים אותו בחדר, להשתמש בקצת test sounds -- לא הרבה, כדי שלא להיות מואשם ב"אודיופיליה לא בריאה" -- ולהתחיל לשמוע מוזיקה?

  3. "תוכל לזהות רגעים כאלה גם אצלך" -- ברור: כל אדם סביר ישתמש במוזיקה עבור בדיקה, כיול, מיקום, ובחירת פריטי ציוד, בטח בסטאפ הראשוני, ואחר כך בכל מצב של החלפת ציוד, שינוי באקוסטיקה (למשל החלפת/הוספת ריהוט), או כשמשהו מפסיק להישמע טוב, אבל, כפי שאמרת, מדובר ב*רגעים* כאלה, לא כל הזמן. וגם אם כל הזמן -- מה הבעייה בזה?

נראה ששכחת מה נכתב במאמר, ואתה עדיין עסוק באופן שבו אתה זוכר אותו. יש כאן פער מהותי בין מה שנכתב במאמר לבין האופן שבו בחרת לפרש אותו.
להיפך -- נראה לי שאתה שכחת מה שכתבת, ויש הבדל מהותי בין מה שאתה זוכר או אומר שהתכוונת (ואני מאמין לך) לבין מה שכתוב בפועל.
 
אני טוען שלא יכול אודיופיל שאינו חובב מוסיקה. זה טיעון מגוחך
בטח יכול להיות, ויש, ואפילו כאלה שאוהבים ציוד ואת ההתעסקות בו וסביבו בלי לאהוב מוזיקה ובלי להנות במיוחד מסאונד. אני מכיר אחד כזה.

שוב, לדעתי יש שלושה צירים בלתי תלויים:
  1. אהבת מוזיקה
  2. אהבת סאונד טוב ממערכות אודיו == אודיופיליה
  3. אהבת ציוד וההתעסקות בו וסביבו == ציודופיליה
אפשר שכולם יהיו נוכחים, שאף אחד לא יהיה נוכח, וכל שילוב אחר שהוא ביניהם, במידות שונות ובלתי תלויות.

כותרת המאמר עושה בדיוק את זה. שמה את האודיופילים בצד אחד, את חובבי המוסיקה בצד השני.
בדיוק, ולשים דברים בלתי תלויים על ציר אחד נראה לי misconception. לעשות מאחד חיובי ומהאחר שלילי וחולני זה לגמרי לא לעניין.
 
נערך לאחרונה ב:
אפשר לאהוב ציוד וסאונד בלי להיות חולני , ממקום של סקרנות, חקר, עשייה וכו ׳ וכו׳ וכו׳.
זה גם יכול להיות כיף גדול ללא קולות בראש .
יש דברים כאלה
:)
 

אודיפיליה לא מחליפה אהבה למוזיקה היא מגדילה אותה, מחדדת אותה, ומקרבת אותה אליך.
ממש לא נכון.
אודיופיליה גורמת לך בלא מעט מקרים
להקשיב למוזיקה שאתה לא אוהב. זה 1.

2. אתה עסוק לבחון אותה ואיפה היא לא בסדר
ומה יש לשפר במקום להתעסק במה שחשוב שזו
ההנאה.

ואני יכול להמשיך..
 
ממש לא נכון.
אודיופיליה גורמת לך בלא מעט מקרים
להקשיב למוזיקה שאתה לא אוהב. זה 1.
2. אתה עסוק לבחון אותה ואיפה היא לא בסדר
ומה יש לשפר במקום להתעסק במה שחשוב שזו
ההנאה.

ואני יכול להמשיך..
אתה כותב "גורמת לך", "שאתה לא אוהב", "אתה עסוק" וכו',
בעוד שהיה הרבה יותר מדויק אם היית כותב "גורמת לי", "שאני לא אוהב", "אני עסוק" וכו'.

זה ממש לא נכון לגבי כל האודיופילים, ואולי אפילו לא עבור רובם.

חוץ מזה, "במקום להתעסק במה שחשוב" הוא ניסוח בעייתי, כי יש כאלה שהסאונד חשוב להם.
וחוצמזה, זה לא במקום משהו, אלא שלפעמים בהחלט צריך להשקיע זמן ותשומת לב למה לא בסדר בסאונד, דווקא כדי לשפר את מה שלא נשמע טוב, וכך בדיוק להגדיל את ההנאה לאורך זמן. כך שזה בהחלט עיסוק במה שחשוב.

נ.ב., למה פעמיים אותו פוסט?
 
ממש לא גורמת "לי".
אני מכיר היטב את הקהילה . אולי אתה שונה
אבל תרשה לי.. נכון שזה לא כולם , אבל רובם.

סאונד חשוב בהחלט. אבל חלק גדול מההגדרה
אודיופיליה כולל את מה שכתבתי . דעתך שונה?
מעולה.

למה פעמיים?
איפה ראית שני פוסטים?
 

ממש לא גורמת "לי".
אני מכיר היטב את הקהילה . אולי אתה שונה
אבל תרשה לי.. נכון שזה לא כולם , אבל רובם.
אני לא יודע מי מבחינתך נכלל ב"קהילה", ואני לפחות לא מתיימר להכיר את כל האודיופילים, ולדעת איזה אחוז מתוכם מתנהל בצורה שתיארת.

סביר שזה נכון לגבי האזנה תוך בחינת הסאונד, או מתן תשומת לב מיוחדת לסאונד, אבל אני די בטוח שלא רובם עוסקים בהאזנה למוזיקה שאינם אוהבים כעיסוק עיקרי.


סאונד חשוב בהחלט. אבל חלק גדול מההגדרה
אודיופיליה כולל את מה שכתבתי
אני מכיר את ההגדרה של אודיופיל כ"מי שאוהב סאונד טוב ממערכות אודיו".

מעולם לא נתקלתי בהגדרה של אודיופיל כ"מי שמקשיב למוזיקה שהוא לא אוהב, עסוק בלבחון אותה, היכן היא לא בסדר ומה יש לשפר, במקום להתעסק בהנאה". מה גם שתשומת לב למה שלא בסדר בטווח הקצר יכולה לתרום להנאה בטווח הארוך.


למה פעמיים?
איפה ראית שני פוסטים?
ראיתי כאן בשרשור, אבל למרות שאחד נעלם, עדיין יש שני מיילים שונים שהגיעו אלי בזמנים שונים לגבי תגובה לשרשור, עם אותו תוכן, רק שאחד מהם עם ציטוט מפוסט אחר, ועם ריווח בין השורות. מעניין (מוזר?) שמצאת לנכון להכחיש את קיומו של אחד מהם.
ZZ1.jpeg


ZZ2.jpeg
 
אודיפיליה זה עוד שכבה של ההנאה, כשמערכת שקופה, המוזיקה נוגעת יותר, ואתה נהנה גם מהדרך לשם.
ולגבי הערה "אתה עסוק לבחון", לפעמים כן, לפעמים לא.
אני יודע מתי לחפור ומתי פשוט לשבת ולהקשיב.
זה לא סתירה, זה שני מצבי כיף.
 
הראשון נערך כמה שניות לאחר התגובה כי
הציטוט בוצע לא נכון.
מוזר ולא לעניין שיש התראה על עריכה מיידית.
לא ברור למה זה רלוונטי בכלל.
 

הראשון נערך כמה שניות לאחר התגובה כי
הציטוט בוצע לא נכון.
בסדר גמור, קורה, אבל התגובה
למה פעמיים?
איפה ראית שני פוסטים?
לא לעניין -- מנסה להציג אותי כהוזה, שמדמיין דברים שלא היו קיימים, מתוך תקווה שאי אפשר יהיה להוכיח שביצעת תעלול נבזי כזה.


מוזר ולא לעניין שיש התראה על עריכה מיידית.
לא ברור למה זה רלוונטי בכלל.
אם היית רק מבצע עריכה של הפוסט הראשון, לא הייתה מתקבלת הודעה שנייה, אבל בפועל הוספת פוסט חדש ומחקת את הישן (בסדר הזה, כך שהיה רגע שבו השניים היו קיימים בו זמנית, ובמקרה בדיוק אז ניגשתי לשרשור), ואין שום סיבה שהמערכת תימנע מלהודיע על פוסטים חדשים שנוספו זמן קצר לאחר הקודמים.
 
טוב.
חשוב שהתעסקת בדברים חשובים חביבי .
בהחלט תרומה רבה לקהילה..
אני לא מנסה להציג אותך בשום דרך.
אתה מחמיא לעצמך יתר על המידה
שחרר אותי נודניק.
 
טוב.
חשוב שהתעסקת בדברים חשובים חביבי .
בהחלט תרומה רבה לקהילה..
לך אין מה לדבר על "תרומה לקהילה". עברתי קצת על הודעותיך. תרומתך היא בדיוק אפס, וגם הפעם עסקת רק בהשמצת אודיופילים, ולא במשהו שחשוב למישהו. אם כבר, אפילו בזבוז הזמן שבהצבעה על הבעייתיות בדבריך הוא יותר "תרומה לקהילה" מאשר מה שכתבת.


אני לא מנסה להציג אותך בשום דרך.
אתה מחמיא לעצמך יתר על המידה
שחרר אותי נודניק.
אני לא חושב שמשהו ישחרר אותך מחשיפת התעלול הנבזי הזה :)
אפילו לא לכנות אותי "נודניק" :)

אבל אני בהחלט משועשע מזה שבכלל ניסית.
 

ואוו עברת על הודעותיי?
יאאא מרגש . מה גילית?

אולי גילית שאתה נודניק חסר חיים
ששם לב לעריכת הודעה של מישהו דקה
אחרי ששוחררה לאוויר העולם?

זה רק מראה איזה אדם חסר תועלת אתה.
יוסף מספר הסיפורים. וכחן מייגע שמתיש
את הסביבה עם הודעות בלתי נגמרות.

פגעתי בנקודה רגישה שכתבתי שאתה וכמוך
מתעסקים רק במה שמסביב למוזיקה?
הוכחת לי ולאחרים שכן.

שחרררר אותי חתיכת עלוקה.
 
ואוו עברת על הודעותיי?
יאאא מרגש . מה גילית?
שתרומתך אפס. לא תגלית מדהימה.

אולי גילית שאתה נודניק חסר חיים
ששם לב לעריכת הודעה של מישהו דקה
אחרי ששוחררה לאוויר העולם?
זה לגמרי במקרה שניגשתי לשרשור בדיוק אחרי שהוספת את הפוסט השני ולפני שמחקת את הראשון, ושאלתי למה פעמיים. לא אמור להיות מפתיע.

זה רק מראה איזה אדם חסר תועלת אתה.
יוסף מספר הסיפורים. וכחן מייגע שמתיש
את הסביבה עם הודעות בלתי נגמרות

שחרררר אותי חתיכת עלוקה.
אין לי שום עניין בך או בדבריך, ולא אמשיך להתייחס אליך ללא סיבה.

אבל כל עוד שאתה מנסה לזרוק עלי זבל, אגיב בהתאם.
אם אתה רוצה "להשתחרר", תפסיק להגיב.
 
לא אפסיק להגיב לך אדון טרחן נודניק.
אפשר לראות בקלות בהודעתי מס 70 שעניתי
לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.

אתה זה שנכנס בי כמובן . כמו שנכנסת בחבר
אחר בפורום בשני שרשורים מטה וגם אותו ניסית
לחנך עם 15 סעיפים נוקבים על עבודת מחקר
שעשית על הודעותיו.

מי אתה בכלל תגיד לי?
ניסית לבדוק לאחרונה מה לא בסדר איתך שאתה
מעליב פה אנשים?

אז אני לא MosheM74 המאופק שלא הגיב לך.

מודיע לך חגיגית. תרגע.
 

לא אפסיק להגיב לך אדון טרחן נודניק.
אפשר לראות בקלות בהודעתי מס 70 שעניתי
לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.

אתה זה שנכנס בי כמובן . כמו שנכנסת בחבר
אחר בפורום בשני שרשורים מטה וגם אותו ניסית
לחנך עם 15 סעיפים נוקבים על עבודת מחקר
שעשית על הודעותיו.

מי אתה בכלל תגיד לי?
ניסית לבדוק לאחרונה מה לא בסדר איתך שאתה
מעליב פה אנשים?

אז אני לא MosheM74 המאופק שלא הגיב לך.

מודיע לך חגיגית. תרגע.
  1. אני משועשע מניסיונות הלכלוך הפתטיים שלך. תמשיך כמה שאתה רוצה, יש לי סבלנות :)
  2. אין שום רלוונטיות להודעה מספר 70 לשום דבר כאן.
  3. לא "נכנסתי" בך, עד שלא ניסית להציג אותי כהוזה, בתקווה שלא תיתפס, ורק אחרי שהתחלת ללכלך.
  4. אין שום דבר שאני צריך להגיד לך.
  5. אין שום רלוונטיות למה שאתה "מודיע".
  6. אין שום רלוונטיות לרגיעה, אני רגוע לגמרי. אפילו משועמם.
 
זה שאתה משועמם כולנו יודעים.
לילה טוב.
 
זה שאתה משועמם כולנו יודעים.
לילה טוב.
כנראה שהייתי צריך להגיד ספציפית "משועמם מהדו-שיח הטיפשי הזה", סמכתי עליך שתבין. טעיתי.

לילה טוב!
 

נערך לאחרונה ב:
יאללה מיצינו. חלאס שניכם. אל תרגמו לשרשור הזה להינעל.

עמיר,
לא לכל דבר צריך להגיב במגילה או מילה אחרונה. שחרר קצת חבר.

Ls77,
היזהר בלשונך ובמילים בוטות. עלבונות אישיות לא פה. שמור על כבודך וכבודם של אחרים.

תודה והמשך שבוע טוב לכולם.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור