אודיופילים הם עם יחיד סגולה


אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
גורי כלבים נולדים חרשים. וגם עיוורים. הם פועלים בשלב הראשון רק על פי חוש הריח ומתחילים לשמוע רק בגיל שלושה שבועות אך מצליחים לשמוע למרחק פי ארבע מהאדם. הם גם שומעים טווח תדרים גבוה יותר. טווח השמיעה של האדם הוא מתדר 20 הרץ ועד 20,000 הרץ לערך. יש אנשים שטווח השמיעה שלהם משופר ושומעים צלילים גם מ'- 12 הרץ ועד 30,000 הרץ (נדיר מאוד) . כלבים יכולים לשמוע צלילים עד 60,000 הרץ. אנשים וכלבים יודעים לסנן צלילים ולכוון את המח לצלילים רצויים ולהתעלם מצלילים חסרי עניין. כך למשל אדם יכול לישון בחדר בו יש קולות של שיחה או טלוויזיה דולקת בעצמה ולהתעורר מצפצוף קלוש של מכונית, שעון מעורר (היום זה הטלפון) או אישה. כלב כנ'ל יתעורר מיד עם רשרוש צלחת המזון.
גם עצמת השמע של האדם מוגבלת. עד עצמת שמע של 10 דציבל רוב האנשים לא שומעים דבר. יחידי סגולה שומעים 6 דציבל. ומעל 150 דציבל האוזן מפסיקה לקלוט. יחידי סגולה קולטים מעבר לטווחים הנ'ל. עצמת קול מעל 80 דציבל גורמת לנזק שמיעתי (טנטון) . יש כאלה שהאוזן שלהם סבילה ולא נפגעת השמיעה שלהם גם בטווחי רעש מזיק. עצמות גבוהות במיוחד הורגות. אדם שעומד במרחק מאות מטרים מכן שילוח של טיל בליסטי גדול עלול לאבד את חייו. יש אנשים בודדים ששורדים.
יש עוד הרבה דקויות בנושא השמיעה. אחת רלוונטית ואחרונה היא שמיעה אבסולוטית. שהיא היכולת לזהות גובה צליל בשמו על פי תדר הצליל בלבד. כלומר - על ידי שמיעת צליל אחד בודד בלי להשמיע לו צלילים אחרים שאחרת הוא יוכל לזהות את תדר הצליל ביחס לשאר הצלילים. ( לכל תו מוסיקלי יש תדר שונה) . שמיעה אבסולוטית היא די נדירה. שמיעה יחסית יש לחלק גדול מהאוכלוסיה. ויש חלק לא מבוטל שאין לו גם שמיעה יחסית.
ולמה אני מבלבל לכם את המוח עם כל הנתונים האלה? פשוט כדי להסביר שיש לאנשים איכויות שמיעה שונות.
ואיכויות אלה משפיעות על ההתייחסות שלו למקורות השמע.
זה לא אומר דבר ביחס לאדם עצמו, אלא כמו כל תחום בחיים , יכול אדם להיות בעל סגולות שמע כאלה ואחרות ויכול שלא להנות מכל מיתרונות הללו או לזכות רק בחלק מהן.
וכך קיימים אנשים בקרבנו שיבחינו בכל שינוי שיעשה במערכת השמע שלהם.
יש כאלה שלא אכפת להם ממקור השמע: הם יחושו את אותה החוויה משמיעת שיר של ניק דרייק בטרנזיסטור ובמערכת קול שעולה מאות אלפי שקלים.

מאידך, ישנם ברי - מזל שיכולים ליהנות יותר מהאנשים הרגילים בשמיעת מוסיקה ממערכת שמע איכותית.
הם ישמעו יותר צלילים.
יגלו עומק מוסיקלי
יבחינו בבמה רחבה
מסודרת
יזהו מיקום של כלי נגינה
ירגישו בהפרדה בין הצלילים
יבחינו בשינויי עצמה אפילו קלים
יחושו בשוני תדר קלוש של אותו צליל חוזר
ובין פורטה לפיאנו
ירגישו מחוברים. שייכים. כאילו כל הנגנים והזמרים והמבצעים והמנצחים והמפיקים וטכנאי הקול ואמני הצליל ואנשי המיכשור... כולם התקבצו כדי לתרום להם את כישרונם. כולם פועלים להנאתם.
אנשים יחידי סגולה כאלה חווים את המוסיקה לא רק באזניהם אלא גם בעורם בשיער סומר בזיעה במיצי הפה בגופם ובנפשם.
( ולגבי הנפש אעלה סיפור מצחיק בהזדמנות אחרת).
ולכן, יש כאלה שלא יבחינו אם תחליף להם את הדרייברים ברמקולים
ויש כאלה שדי אם תשנה את הזווית של הרמקול כדי שיזקפו אזניהם.
יש כאלה שלא יחושו בהבדל אם תחבר את הרמקולים למגבר עם מתלה בגדים מיושר או עם חוטי נחושת קלל ואפילו זהב טהור.
לעומתם יש בעלי מתת שיבחינו אם תחסיר גיד כסף אחד, בודד, מכבלי הואן דר הול שלהם.
יש כאלה שלא יבחינו בהבדל מוסיקלי כאשר יזינו את הציוד בכבל הזנה של קומקום חשמלי. לעומתם - אחרים יבחינו ייהנו מכבל חשמל איכותי.
וכנל לגבי סטנדים.
ושלא נזכיר את שאר הציוד שכן קצרה היריעה.
אודיופיליה היא לא מחלה. הרבה מומחים טועים בכך.
אודיופיליה היא מתת האל.
אז צריך לקבל בהבנה את אלה שלא.
וזה לא אומר שלכולם יש מאה אחוז של הסגולות...
שבוע טוב.
 

נערך לאחרונה ב:
תודה על המאמר המלומד והמעניין.
כמו בפוליטיקה,כל אחד מקובע היכן שטוב לו.
 
זו אגב אחד הסיבות שאחד שמבחין שמיעתית בפרטים יותר מהשני יאמר לך שהסאונד במערכת הזו הוא מדהים
והשני ששומע פחות טוב יאמר לך ההפך.

כל אחד ניחן בשמיעה מסויימת , וכל אחד מיומן יותר או פחות בפיענוח של מה שהוא שומע , ולכן תשים לב לדוגמא
שבתערוכה יהיו שיגידו שהחדר הזה והזה היה מדהים כי א-ב-ג , ויהיו כאלה שיאמרו את ההפך.
לכן כל מה שקשור לבחירת מערכת חייב להיות אנדבידואלי ללא עיצות ושותפים להאזנה וכל שאר המומחים למינהם
יהיו אמינים ככל שיהיו ורק בגלל העובדה שכל אוזן ומוח מפענחים אחרת את מה שהם שומעים , וכעת תוסיף לכך טעם אישי...

האודיופילים הם עם סגולה בתחום הסאונד בכך שהם אוהבים ומתעמקים בנושא עד לפרטים הקטנים .
אולם אדם שונה מרעהו בכל מה שנכתב מעלה + מה שאתה כתבת בפוסט.
 
האם יש הסבר לשאלה: מדוע אין נטיה אודיופילית אצל נשים?
 

כי נשים יותר חכמות
מגברים,עליהן סוחר
לא יכול לעבוד.
 
האם יש הסבר לשאלה: מדוע אין נטיה אודיופילית אצל נשים?

לרוב הנשים לא ברור למה רמקולים קטנים ולבנים שלא הורסים את האסטטיות בסלון לא מספיקים.
לרוב הנשים אי אפשר להסביר בפועל איך רמקולים עולים 20-30k שלא לדבר צפונה , כי הן עושות מיד
1+1 ומתרגמות את הסכום הזה לחופשה בחו״ל.
לרוב הנשים לא ברור למה אי אפשר להסתפק בלשמוע באוטו חצי שעה ביום ונגמר.
לכן יש בדיחה כוללת של גברים במשפט אחד - שק נחשים ולא נשים.
 

לרוב הנשים לא ברור למה רמקולים קטנים ולבנים שלא הורסים את האסטטיות בסלון לא מספיקים.
לרוב הנשים אי אפשר להסביר בפועל איך רמקולים עולים 20-30k שלא לדבר צפונה , כי הן עושות מיד
1+1 ומתרגמות את הסכום הזה לחופשה בחו״ל.
לרוב הנשים לא ברור למה אי אפשר להסתפק בלשמוע באוטו חצי שעה ביום ונגמר.
לכן יש בדיחה כוללת של גברים במשפט אחד - שק נחשים ולא נשים.
מה שכתבת נכון גם לגבי רוב הגברים, לא? אודיופילים הם מיעוט שבמיעוט.
 
המבנה הנפשי של האשה שונה
כמו שאנחנו לא מצליחים להבין מה יפה בתיקים ונעליים
כך הן לא מבינות למה צריך את כל הברזלים האלו על המזנון
 
האם יש הסבר לשאלה: מדוע אין נטיה אודיופילית אצל נשים?

ציוד בדרך כלל פחות מעניין אותם, אלא החוויה.
אשתי תמיד שומעת מוזיקה בניגוד אלי
 

המבנה הנפשי של האשה שונה
כמו שאנחנו לא מצליחים להבין מה יפה בתיקים ונעליים
כך הן לא מבינות למה צריך את כל הברזלים האלו על המזנון

זה נכון
אני עובד במשרד עם 90% נשים.
מלבדי והבוס, כולן נשים אצלינו במשרד.
אוסף הקשקשת (זכותן, זה עולמן) על איפור/אוכל/דיאטה/נעליים/בגדים, יכול בהחלט להטריף גבר שאוהב ריכוז ושקט, אבל מפרגן, הכל טוב.
you-tube חברי הטוב;)

אני לא מצפה שיבינו הן אותי או "שכמותי", אז מתאזן, בסה"כ.
 
לביטוי הרווח כי גברים רואים את העולם שונה מנשים ניתן לאחרונה חיזוק מדעי: מחקר חדש בארה"ב מצא כי מרכזי הראייה של גברים ונשים במוח עובדים בצורה שונה.

במחקר, המתפרסם בכתב העת Biology of Sex Differences מתארים החוקרים, בראשות פרופ' ישראל אברמוב מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת CUNY בניו יורק, כי זיהו נטייה מוגברת במוחם של גברים לזהות הבדלי בהירות וגירויים הנעים במהירות, בעוד שלנשים נטייה מוגברת לתפוס הבדלים בין צבעים.
גם בתחום השמע נתגלו מאפיינים שונים בין גברים לנשים ועיקרן דווקא נוטה לטובת הנשים, אלא שהיתרון של הנשים מתבטא בתדירויות הדיבור ואילו אצל הגברים היתרון הוא בקצוות תחומי השמע ויכולת לקלוט רצף מהיר של צלילים.
ההבדלים דרך אגב מוסברים לאור הצורך של הגברים ביכולת אבחנה וקליטה של צלילים וקולות שמפיקות חיות שאותן הוא מבקש לצוד.
נשים נזקקות לנהל בית והן נדרשות להשתמש ביכולת הוורבלית יותר מגברים.
חבל שאין נשים פעילות בפורום הזה. הן היו מחכימות אותנו יותר.
 
העובדה שנשים תופסות את המציאות בשונה מגברים מוכרת מזה שנים בעולם העבודה ולכן
ממליצים לאייש משרות ניהול בכירות בנשים. הנהלות פועלות טוב יותר כשהן כוללות גברים ונשים.
בסרט התעודי של מייקל מור ״לכבוש את אירופה״ הוא מספר על ארבעה בנקים באיסלנד בתקופת המשבר הכלכלי ב 2008.
באיסלנד ארבעה בנקים, אחד פשט את הרגל, שלושה צלחו את המשבר. שלושת הבנקים שצלחו את המשבר נוהלו על ידי נשים.
ואגב, בניגוד למה שקרה אצלנו ובארה"ב, שמנהלי בנקים לא נושאים באחריות למה שקורה בבנקים אותם הם מנהלים, אותו מנכ"ל בנק שפשט את הרגל באיסלנד נשפט ל 5 שנות מאסר.

אריה
 

ואתה שומע סאונד...;)
לא, אבל שומע פחות ממנה.
אני לא מפענח סאונד לאחרונה, אלא מנסה להנות מהמוזיקה. אלא אם כן איכות המוזיקה לא לטעמי.
אבל אשתי תמיד עם מוזיקה ברקע - אם בבית, היא מבקשת ממני לשים משהו, אם לבד אז עם ספוטיפי
 
מה שכתבת נכון גם לגבי רוב הגברים, לא? אודיופילים הם מיעוט שבמיעוט.

ברור שהאודיופילים הם מיעוט , כמו בכל תחביב של גברים כגון שיפור מכוניות ספורט שבו משקיעים עשרות ומאות אלפי שח על שיפורים וזה אחרי שהמכונית הרצוייה נירכשה , או חובבי מכוניות ענתיקות שמוציאים הון על בניית המכונית מחדש, או חובבי שעוני יוקרה שיש להם כמה שעונים שאספו שכל אחד מהם עולה עשרות אלפי שח ,וכך בהרבה ענפים שלכל אחד יש את הקיצוניים שהחליטו לקחת את התחביב כמה צעדים כדימה כמו שפה לוקחים את הסטריאו.
תמיד אלו יהיו המיעוט שבמיעוט.
 

אין ספק שתחומי העיניין של נשים שונים מגברים.
אבל גם באותו תחום יש הבדלים.
אשתי כדוגמא, שומעת מוסיקה לא פחות ממני. אבל היא לא פתוחה למוסיקה חדשה. היא אוהבת כמה מבצעים ותשמע רק אותם. לעיתים רחוקות מאוד תקשיב למשהו חדש.
ולא אכפת לה לשמוע את אותה המוסיקה כל יום מחדש.
אני משתגע רק מלשמוע את אותו השיר פעמיים. ולא מפסיק לחפש מוסיקה חדשה.
איכות השמע לא מעניינת אותה. הטלפון מספיק לה.ומיותר להוסיף..
 
ברור שהאודיופילים הם מיעוט , כמו בכל תחביב של גברים כגון שיפור מכוניות ספורט שבו משקיעים עשרות ומאות אלפי שח על שיפורים וזה אחרי שהמכונית הרצוייה נירכשה , או חובבי מכוניות ענתיקות שמוציאים הון על בניית המכונית מחדש, או חובבי שעוני יוקרה שיש להם כמה שעונים שאספו שכל אחד מהם עולה עשרות אלפי שח ,וכך בהרבה ענפים שלכל אחד יש את הקיצוניים שהחליטו לקחת את התחביב כמה צעדים כדימה כמו שפה לוקחים את הסטריאו.
תמיד אלו יהיו המיעוט שבמיעוט.


נשים יעדיפו להשקיע בעצמם אנחנו ברכוש...
 
נשים יעדיפו להשקיע בעצמם אנחנו ברכוש...
תיקים נעליים בשמים בגדים - זה לא רכוש?
 

עשית לאחרונה ניתוח להגדלת חזה?
אולי מילוי שפתיים?
עפעפיים?
אולי בוטוקס?
שאיבת שומן?
מה לגבי פדיקור מניקור?
לייזר?

כול החברים שלי גוזזים לבד ציפורניים, מתגלחים לבד, והרוב הגדול מסתפרים לבד עם מכונה.
גילוי נאות הם גם נראים בהתאם.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור