אודיופיליה סלולרית


zapilak

אוהב את התחום
הודעות
181
מעורבות
65
נקודות
28
פעם לפני המון שנים , היה לי טלפון טיפש של נוקיה [ כשנוקיה היתה חברה אגדית ] והרשת הסלולרית שלי הייתה אורנג', באותם זמנים איכות השמע באפרכסת של הטלפון הייתה אולימפית. שמעתי כול פסיק , כל נקודה וכול נשימה ממה שאמרו בצד השני. היום יש לי טלפון של שיומי Mi A2 lite [ מערכת הפעלה אנדרואיד one ולא מערכת ההפעלה ששיומי בד"כ מלבישים על האנדרואיד - אם זה משנה ] , הרשת הסלולרית שלי היא גולן טלקום. אני שומע בסדר בלבד באפרכסת של הטלפון אך לא מדהים כמו השילוב של נוקיה / אורנג' שהיה בזמנו. לעיתים זה כאילו בן השיח שלי בולע את המילים. אני מבין את רוב המילים ...לא את כולן ... לעיתים אני צריך לנחש מה אומרים לי. איך אני משפר את איכות השמע באפרכסת? עובר טלפון ? נגיד אייפון ? עובר חברה סלולרית?

היו שמועות בזמנו שאורנג' השתמשו בטכנולוגיה אנלוגית באנטנות , ואז עברו לטכנולוגיה דיגיטלית באנטנות. הסיסמה של אורנג' בזמנו בהייתה " איכות שמע ברמה שלא היכרת " מה שמניסיון שלי היה נכון [ בשילוב עם הנוקיה ]

אני מדגיש שאני מדבר על איכות השמע באפרכסת בשיחת טלפון עם אדם נוסף מעבר לקו כשהמטרה היא לשמוע אותו ברור , לצורך הדיון לא מעניין אותי מגן מדיה או הספיקר בטלפון

אשמח לתובנות שלכם בנושא

תודה מראש

אסף
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
לכל מכשיר (סדרה, יצרן) יש חתימת צליל שלו. יצרנים מסויימים משקיעים יותר וגם אז בסדרות ספציפיות ע"מ להוציא צליל ברור יותר מהרמקול של המכשיר (בין אם זה שבאפרכסת או המוגבר). תוכל לחפש סקירות שמתמקדות ספציפית באיכות השמע אך הן מתמעטות.
 

יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,121
מעורבות
170
נקודות
63
מהניסיון שלי יש הבדל בין מכשיר אחד לשני. היו לי מכשירי אנדרואיד שונים שלא תמיד שמעתי איתם היטב את הנאמר, ויש כאלו ששומעים בהם מצוין. לא הייתי מאשים דווקא את הרשת הסלולרית. היה לי פעם לזמן קצר את הנוקיה c2-01 שבו איכות השיחה היא כמה רמות מעל כל המכשירים של היום. אבל זה מכשיר טיפש ופשוט שנועד בעיקר לשיחות.
לדעתי החלפת המכשיר יכולה לפתור לך את הבעיה, ולא חייב אייפון .
 

יאיר ל

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
4
נקודות
3
התשובה לכך מאוד ארוכה וכוללת מספר פרמטרים אך בבסיסה עובר קו אחד המניע את המפעילים, הגדלת החיסכון במשאבי הרשת. ישנם שני מוטיבים שהולכים יד ביד לאורך השנים, תדרים הם משאב מאוד יקר ונמכרים בהמון כסף למפעילים, כמות הנתונים (data) והשיחות עלתה מאוד מאז ימי נוקיה העליזים ובסופו של דבר מפעילי סלולר הם עסקים ששואפים להגדיל רווחים. עכשיו ליותר פרטים
1. לאורך השנים השתנתה שיטת האפנון של אורנג' מה GSM המקורי (מה שנקרא אז דור 2) והיה מבוסס על טכנולוגיה בשם TDMA לבין דור 3 שהושק לאחר מכן ב 2003 לערך שכל שיטת האפנון היא שונה לחלוטין (CDMA) כתוצאה מכך השתנתה תפיסתית שיטת התקשורת והאיכות שלה.
2. כתוצאה מאותו נסיון לחסוך כסף, גם בתוך שיטת ה TDMA השתנו לאורך השנים אותם אלגוריתמים האחראים על אפנון ודחיסת הקול כדי לחסוך במשאבים ויחד איתם הידרדרה איכות הקול (נשמע יותר מטאלי לעיתים)
3. כיום לדעתי אותם אלגוריתמים (vocoders) בכלל לא שולחים את הדיבור בצורה דחוסה כזו או אחרת אלא יותר את מאפייני הקול של הצד המדבר (מהירות, Pitch וכו') והטלפון בצד השני בעצם מסנתז את הקול בחזרה מה שגורם כמובן לאיכות ירודה יותר.

הרבה משאבים מוקדשים לתחום שנקרא פסיכו-אקוסטיקה כדי לגלות את הרף תחתון שבו המוח שלנו מפסיק לנתח בצורה יעילה את הקול לרבות קיטועים שלו שוב הכל עלמנת לחסוך משאבים.

לגופו של עניין, השיטה הטובה ביותר הייתה של פלאפון בתחילת דרכה (FDMA - AMPS) אבל גם הייתה נגישה לציתות כי לא הייתה מוצפנת בכלל
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
יאיר, ענית באריכות אמנם מנומק, אך נראה שהיום הבעיות בעיקרן הן קליטה לא טובה של המכשירים מול חוסר ההשקעה של הרשתות שבעבר הרוויחו הון והיום נאלצות "להסתפק" בקווים של 30 ש"ח. אני עדיין זוכר את ימי סלקום העליזים( עוד מתקופת הסלכלום) כאשר מה שלא עשית לא יכולת לשלם פחות מ300 ש"ח גם אם לא דיברת דקה אחת. אכן במוטורולות שעבדו בAMPS /NAMPS שמעו הכי טוב.
עבדתי בתחום מסוף ה90 עד 2003. היום אני לא יכול להשלים שיחה של 5-7 דקות ללא 3 ניתוקים לפחות.(אנדרואיד-גלקסי נוט 8)
 

hi1212

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
0
נקודות
1
היה לי סוני שמעו ממש טוב, בכמה רמות מעל כל טלפון אחר ששמעתי. מה שכן הטלפון עצמו היה עדין ולא אמין. הייתי מציע לך לבדוק שימוש באוזניות.
 

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
181
מעורבות
65
נקודות
28
תודה על התגובות וההתיחסות של כולכם. עכשיו כשאני חושב על זה , שיומי מעולם לא הצטיינו באיכות סאונד, היום הם מנסים לשפר את זה ולתת פייט גם בתחום הסאונד וגם בתחום הצילום. כשהשתמשתי באוזניות של jbl [ אוזניות חוטיות ] באמת שמעו יותר טוב . לגבי טלפונים של סוני הם תמיד הצטיינו באיכות סאונד , גם באפרכסת וגם ברמקול החיצוני , היתרון לדעתי בטלפונים של סוני על פני טלפונים אחרים זה שמערכת ההפעלה שלהם זה אנדרואיד נקי [ או קרוב לכך ] חבל שאין יבוא שלהם מסודר לארץ.

אם אני רוצה לשמוע טוב באפרכסת יש טלפון מומלץ בטווח מחיר של 1300/1000 ש"ח ? לא חייב דור 5 , מעוניין בגודל קומפקטי [ לא מסך ענק ] נגיד בגודל שלך אייפון 13, אני לא גיימר ולא צלם דגול , חשוב לי אמינות. יש המלצות בקהל ?
 

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
181
מעורבות
65
נקודות
28
היה לי סוני שמעו ממש טוב, בכמה רמות מעל כל טלפון אחר ששמעתי. מה שכן הטלפון עצמו היה עדין ולא אמין. הייתי מציע לך לבדוק שימוש באוזניות.
זה היה טלפון חכם מה 4 שנים האחרונות ? זוכר איזה דגם ?
 

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
181
מעורבות
65
נקודות
28
התשובה לכך מאוד ארוכה וכוללת מספר פרמטרים אך בבסיסה עובר קו אחד המניע את המפעילים, הגדלת החיסכון במשאבי הרשת
שמעתי שאילון מאסק רוצה להקים רשת של מיני לווינים מעל כדור הארץ , בתור אחד שמבין , תהיה שם רשת סלולרית? אם כן איכות השמע שמה תהיה יותר טובה ? אני מניח שזה מוקדם מידי לדעת , אבל יש למישהו תובנות ?
 

hi1212

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
0
נקודות
1
אם אני לא טועה זה היה Sony Xperia Z4. אתה יכול לחפש המלצות בגודל תחת smartphone with best call sound quality
נגיד
ואז לברר ספציפית לגביי דגם מסויים
 

יאיר ל

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
4
נקודות
3
אחלק את התשובה למספר חלקים:

1. מיזם starlink של אלון מאסק מיועד יותר לגישה לאינטרנט. לא ברור לי כרגע שיש כיוון לטלפון נייד לוייני. גם אם יהיה, זה שוב חוזר לנסיון לחסוך במשאבים (רק נחשוב על כמה עולה לשגר לווין לעומת בניית אנטנה סלולרית)
2. לגבי התשובות של אנשים על איכות המכשירים. אני מסכים עם הנאמר. ישנם מספר חלקים ששולטים על איכות השמע, האחד הוא אותו vocoder שנוגע לדרך שבה המידע מועבר בין המכשיר לרשת. כאן התלות היא ביצרני ה chipset השונים ואין כל כך הרבה מהם (qualcomm, mediatek samsung..). החלק השני הוא מעגלי ההגברה והשמע של הטלפונים שזה כן בשליטת היצרנים וכפי שכולם יודעים יש כל כך הרבה מכשירים שהיכולת לדעת מה האיכות היא מאוד בעייתית. גם באתרי סקירת מכשירים שונים אין היום התייחסות משמעותית לאיכות הקול.
3. ישנה האיכות הכוללת של הרשת שאותה הסברתי בפוסט הקודם וקשורה גם לסעיף 1.

הפתרון? ישנם מכשירים לאנשים כבדי שמיעה שאמורים לספק (אין לי נסיון אישי) עוצמת דיבור ושמע יותר טובים
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור