הי,
מאיזה פטיפון אתה נהנה יותר?
If it measures good and sounds bad, it is bad; if it measures bad and sounds good, you have measured the wrong thing
Daniel R. von Recklinghausen, former Chief Research Engineer, H.H. Scott
אנחנו מבקשים לשחזר את חווית המוזיקה כפי שחווינו בנעורינו,
אבל איך נשחזר את הראשוניות, התמימות וחוסר נסיון החיים.
כפי שאמר הֵרַקְלֵיטוֹס
"אף אדם לא נכנס אל אותו נהר פעמיים, מפני שזה לא אותו נהר והוא לא אותו אדם"
אבל אפשר להגיע לציוד שאיתו ״מרגישים בבית״
תתחדש
מיד טוב ודינמיות, כמו גם פרטים אמורה לתת כל מערכת מאוזנת עם פטיפון טוב.
ראש זה יותר אופי הצליל.
לחברות הגדולות והנפוצות יש אופי צליל מאופיין בהתאם לטעמם, רב הסדרות שלהם נושאות את אותו אופי בגדול.
כמובן שאם עולים במדרג הסדרות, האיכות בהתאם עולה בפרמטרים השונים אבל מקובל שאופי הצליל נשמר.
כשמגיעים לתוצאה שמרגשת,
היותר טוב הוא גם טוב, מלמד,נותן פרופרוציה אבל לא בהכרח גורם לרצות להחליף\ לשדרג.
ישנם גם כאלה שטיפסו במעלה הרכיבים, וברדת התובנה ( או השמיעה ) לאחר שנים,
שינמכו לרכיב שפגשו במהלך הדרך שאותם מרגש בלי כל הטקס בישבן.
אבל אתה עדיין לא מסופק ומחפש לשפר, אז איך מנצח?
וכשמישהו אחר עם פטיפון ברמות שהזכרת קונה מערכת דיגיטלית בסכומי עתק ומחליט שה Dac מנצח,
זה בסך הכל אומר שהמחיר מנצח.
אני פשוט מנסה להגיד שכשפוגשים ברכיב שגורם לך להרגיש, למה להמשיך לחפש?
תמיד יש טוב יותר.
ה - PVC ( שם החומר הפחות סקסי ל - ויניל ) וגם ה - Dac מנסים להגיע לתוצאה האופטימלית,
השאלה מהי אותה אופטימליות?
תשובות מגוונות ולפעמים סותרות אחת לשניה והעדפה שונה לכל אחד שיכולה להשתנות על ציר הזמן,
וכשמתגלה יתרון לצד אחד מיד בצד השני מנסים להשיג אותה תוצאה,
זו אחת הסיבות שהאנלוג והדיגיטל...
לפני התשובה,
זהו שירשור חיפוש מכשיר לקניה,
אני מבקש שהוא לא יהפוך לדיון, ובטח לא למטח יריות מהקלצניקוב.
תשובתי הבלתי מלומדת שמציגה את טעמי בלבד:
בגדול צליל ממקור דיגיטלי אינו לטעמי, ברשותי סיפריית דיסקים של יצירות וביצועים אשר אוהב.
הבנתי וחשתי בחסרונן אז חבל לפספס את שמיעתם, ולכן..
היה ברשותי...
https://www.haaretz.co.il/gallery/2010-01-22/ty-article/0000017f-f866-d318-afff-fb6797310000
המשפט מהכתבה שיש לו נגיעה לבחירת המקור במערכת האישית אנלוגי\ דיגיטלי:
״נגן מבריק יוכל לגרום לכינור תעשייתי להישמע נהדר במשך חמש דקות; אבל הוא לא ירצה לעבוד כל כך קשה כל הזמן.״
לא יודע להרחיב גם כי לא שאלתי ( אין לי נגן קבצים ) וגם אין לי שמץ מושג בדיגיטל.
מהכרותי את האיש, כל דבר אצלו הוא כזה
שמענו רק קבצים, מנסיוני דיסקים תמיד נשמעו טוב יותר מקבצים.
קובוז ( או שהיה זה טידל ) היה נחות משמעותית מאוד.
ביקשתי רק לשתף בהתייחסות לכותרת שלהפתעתי דיגיטל יכול להשמע לא פחות...
חיות שונות עקב התוצאה ולא מטרתן,
הבריטים גורסים כבר כמה עשורים שהמקור הוא הקובע.
הזדמן לי לשמוע מקור דיגיטלי מנגן קבצים לא פחות טוב ממדיה פיסית כולל פטיפון,
נכון שהקבצים הוכנו לעילא ולעילה והמערכת מיוחדת ומדוקדקת.
מעבר בהשמעת קובוז מוזרם ( אני מניח באיכות הגבוהה ביותר), חזר הצליל הרע המאופיין...