התחדשתי LUXMAN D-100 Centennial


כיף לדעת שיש עוד חברות שמשקיעות בפיתוח נגני דיסקים טרנספורטים וכולי. . תתחדש ותהנה!
 
רבים עדיין תקועים בתפיסה שנגן דיסקים כזה או אחר יהיה עדיף על סטרימינג, אבל המציאות כיום הרבה יותר מורכבת.
העובדה שהמוזיקה נמצאת על פורמטים כאילו ואחרים, אינה מבטיחה תוצאה טובה יותר.
מניסיוני, מה שקובע הוא איכות הממיר, איכות השעונים, הבידוד מרעשים, התוכנה, התקשורת הדיגיטלית וכמובן המאסטר עצמו.
סטרימר איכותי שמחובר לממיר ברמה גבוהה יכול בקלות להתעלות על נגני דיסקים יקרים (ויקרים מאוד) מאוד. למעשה, לא מעט יצרני עילית כבר מזמן עברו להתמקד בהזרמה ובשרתים דיגיטליים במקום במנגנוני דיסקים.
בסופו של דבר הממיר לא יודע אם המידע הגיע מדיסק, מקובץ או מסטרימינג. הוא יודע רק מה איכות המידע שהוא מקבל.

לסיכום, בהחלט מובן, מי שנהנה ממדיה פיזית, מהתחושה, מהאוסף ומהחוויה שמסביב למוזיקה, ימצא בה קסם שקשה לכמת במונחים טכניים בלבד. יש בזה נוסטלגיה, מעורבות וחיבור אישי, וגם לזה יש מקום בתחביב שלנו.
 

נערך לאחרונה ב:
אני מזהה כאן מגמה אופנתית לחזור ל CDP כמו שחזרו לנגני הוויניל. גם בחנויות המוזיקה ניתן לראות פתאום שפע של דיסקים לצד תקליטים.
לא מבקר חלילה ! רק משתף מחשבה.
 
כיף לדעת שיש עוד חברות שמשקיעות בפיתוח נגני דיסקים טרנספורטים וכולי. . תתחדש ותהנה!
יש כיום מספיק חברות איכות מהשורה הראשונה שממשיכות לפתח נגני איכות.
לקסמן אקיופייז מקינטוש איזוטריק VADAX ועוד ...
 

בסופו של דבר הממיר לא יודע אם המידע הגיע מדיסק, מקובץ או מסטרימינג. הוא יודע רק מה איכות המידע שהוא מקבל
העניין שיש משהו באיך "דברים " עוברים ממקום למקום שכנראה נותן בהם את חותמו או התערבותו.
אני לא איש טכני, אבל כמאזין קשוב אני מזהה הבדלים שלפעמים נראים על פניו לא הגיוניים. רדיו fm למשל שמנגן מערב בצורה חולנית. פטיפון טוב שנותן את הפרשנות הייחודית שלו שתופסת את האוזן והלב..
חברות רבות שעברו לסטרימינג גם הן מחפשות דרכים לפתור בעיות שהם כנראה אינהרנטיות למדיה המוזרמת ( רעשים ברשת באות, כבל usb שיש לו אתגרים לא פשוטים כשזה מגיע להעברת אות מוסיקלי וכולי ).
אני עוד נאמן לכבל coax הדיגטלי אגב.
Ps audio לדוגמא יש חיבור usb מיוחד , aeris cerat יצאו עם חוליה מקשרת בלא מעט יורואים , ומקסימום ק"ג כדרכם, שאמורה לאיין את טיב המקור של האות שנשלח לממיר. ויש עוד דוגמאות כמובן.
אז ברור שלא כל פטיפון יישמע עדיף על כל cd ולא כל cd יישמע טוב מכל סטרימר, ועדיין חותם הסאונד הייחודי של כל מדיה הוא נוכח- ומי שאוהב אותו יתקשה להחליפו ביתרונות האחר.
רבים עדיין תקועים בתפיסה שנגן דיסקים כזה או אחר יהיה עדיף על סטרימינג, אבל המציאות כיום הרבה יותר מורכבת.
שמח שאני בין רבים ;)
 
העניין שיש משהו באיך "דברים " עוברים ממקום למקום שכנראה נותן בהם את חותמו או התערבותו.
אני לא איש טכני, אבל כמאזין קשוב אני מזהה הבדלים שלפעמים נראים על פניו לא הגיוניים. רדיו fm למשל שמנגן מערב בצורה חולנית. פטיפון טוב שנותן את הפרשנות הייחודית שלו שתופסת את האוזן והלב..
חברות רבות שעברו לסטרימינג גם הן מחפשות דרכים לפתור בעיות שהם כנראה אינהרנטיות למדיה המוזרמת ( רעשים ברשת באות, כבל usb שיש לו אתגרים לא פשוטים כשזה מגיע להעברת אות מוסיקלי וכולי ).
אני עוד נאמן לכבל coax הדיגטלי אגב.
Ps audio לדוגמא יש חיבור usb מיוחד , aeris cerat יצאו עם חוליה מקשרת בלא מעט יורואים , ומקסימום ק"ג כדרכם, שאמורה לאיין את טיב המקור של האות שנשלח לממיר. ויש עוד דוגמאות כמובן.
אז ברור שלא כל פטיפון יישמע עדיף על כל cd ולא כל cd יישמע טוב מכל סטרימר, ועדיין חותם הסאונד הייחודי של כל מדיה הוא נוכח- ומי שאוהב אותו יתקשה להחליפו ביתרונות האחר.

שמח שאני בין רבים ;)

מסכים לחלוטין שיש הוצאות דיסקים יוצאות דופן, בדיוק כפי שיש גם מאסטרים מצוינים ויוצאי דופן בסטרימינג.
הנקודה שלי, לא הייתה שדיסקים אינם יכולים להישמע נהדר, אלא שאין יתרון אוטומטי לנגן דיסקים על פני סטרימר רק מעצם היותו נגן דיסקים.
בסופו של דבר אנחנו משווים מימוש מול מימוש, לא מדיה מול מדיה.
בדיוק כפי שיש טרנספורטים מצוינים ויש פחות מוצלחים, כך יש סטרימרים ושרתים דיגיטליים ברמות שונות מאוד...וכמובן התלות בממיר איכותי.
לכן מבחינתי השאלה היא לא האם המידע הגיע מדיסק או מהרשת, אלא מי מצליח להעביר לממיר את המידע בצורה המדויקת והנקייה ביותר.

אגב, עצם העובדה שאנחנו מדברים על כבלי USB, Coax, טרנספורטים מיוחדים, ספקי כוח וממשקים שונים, דווקא מחזקת את הטענה שלי. אם "הדיסק" עצמו היה היתרון המכריע, לא היינו צריכים להשקיע כל כך הרבה מאמץ במה שקורה אחרי שהמידע נקרא ממנו. ;)
 
רבים עדיין תקועים בתפיסה שנגן דיסקים כזה או אחר יהיה עדיף על סטרימינג, אבל המציאות כיום הרבה יותר מורכבת.
העובדה שהמוזיקה נמצאת על פורמטים כאילו ואחרים, אינה מבטיחה תוצאה טובה יותר.
מניסיוני, מה שקובע הוא איכות הממיר, איכות השעונים, הבידוד מרעשים, התוכנה, התקשורת הדיגיטלית וכמובן המאסטר עצמו.
סטרימר איכותי שמחובר לממיר ברמה גבוהה יכול בקלות להתעלות על נגני דיסקים יקרים (ויקרים מאוד) מאוד. למעשה, לא מעט יצרני עילית כבר מזמן עברו להתמקד בהזרמה ובשרתים דיגיטליים במקום במנגנוני דיסקים.
בסופו של דבר הממיר לא יודע אם המידע הגיע מדיסק, מקובץ או מסטרימינג. הוא יודע רק מה איכות המידע שהוא מקבל.

לסיכום, בהחלט מובן, מי שנהנה ממדיה פיזית, מהתחושה, מהאוסף ומהחוויה שמסביב למוזיקה, ימצא בה קסם שקשה לכמת במונחים טכניים בלבד. יש בזה נוסטלגיה, מעורבות וחיבור אישי, וגם לזה יש מקום בתחביב שלנו.
מסכים איתך חלקית.עם החלק שחותך את יכולות נגן cd ברמות הקצה אני פחות מסכים ואני לא אומר זאת כי אני מושקע בנגן קיצון לעומתך שמושקע בדיגיטל מלא ברמת קיצון (הרי שנינו בחרנו בחירה חופשית את ההעדפה שלנו). זה הרבה יותר מורכב מהצהרה חותכת גורפת, כפי שאתה עצמך גם ציינת.
יש סטרימינג ויש סטרימינג. בדיוק כמו שיש נגנים ויש נגנים.
עם הפקטור החוויתי, הנוסטלגי והגאוות בעלות של מדיה פיזית אני אחרון שיחלוק ואין לזלזל בהשפעה הריגשית של זה. אבל אני חושב שהיום כשמדובר ברמות הקצה בפער בין שני הפורמטים הוא קטן מאוד ולבסוף זה תלוי המכלול. נכון שהכל מתחיל במקור, כשמו כן הוא. אבל אני לא רואה את זה כפקטור יכולות חותך זה יותר טוב מזה. בטח שלא ב-"בקלות".
 

מסכים איתך חלקית.עם החלק שחותך את יכולות נגן cd ברמות הקצה אני פחות מסכים ואני לא אומר זאת כי אני מושקע בנגן קיצון לעומתך שמושקע בדיגיטל מלא ברמת קיצון (הרי שנינו בחרנו בחירה חופשית את ההעדפה שלנו). זה הרבה יותר מורכב מהצהרה חותכת גורפת, כפי שאתה עצמך גם ציינת.
יש סטרימינג ויש סטרימינג. בדיוק כמו שיש נגנים ויש נגנים.
עם הפקטור החוויתי, הנוסטלגי והגאוות בעלות של מדיה פיזית אני אחרון שיחלוק ואין לזלזל בהשפעה הריגשית של זה. אבל אני חושב שהיום כשמדובר ברמות הקצה בפער בין שני הפורמטים הוא קטן מאוד ולבסוף זה תלוי המכלול. נכון שהכל מתחיל במקור, כשמו כן הוא. אבל אני לא רואה את זה כפקטור יכולות חותך זה יותר טוב מזה. בטח שלא ב-"בקלות".

גיא, אני חושב שבסופו של דבר אנחנו לא באמת רחוקים בהסכמה הכללית.
ברור שיש דיסקים והוצאות מיוחדות שיכולים להישמע פנטסטי, וברור שגם יש נגני דיסקים וטרנספורטים מעולים.
הנקודה היחידה שאני מנסה להעביר היא שלא הייתי פוסל או מקטין היום סטרימינג רק בגלל מוניטין שנוצר לפני שנים או שידוכים בינוניים או ציוד נחות.
בעשור האחרון התחום התקדם בצורה דרמטית. שרתים, סטרימרים, ממשקי רשת, שעונים וממירים הגיעו לרמה שבה כבר אי אפשר להסתכל על סטרימינג כעל "פתרון" בלבד.
במערכות המתקדמות ביותר ששמעתי, השאלה כבר אינה דיסק מול סטרימינג, אלא איכות המימוש הכוללת של המקור הדיגיטלי ומה מגיע אחרי ומה נמצא לפני.
מי שנהנה מאוסף דיסקים, מהמדיה הפיזית ומהחוויה שסביבה, זה נהדר ואף מבורך. אבל איני רואה כיום סיבה להניח מראש שנגן דיסקים יהיה בהכרח הבחירה האיכותית יותר...
כפי שסטרימינג אינו בהכרח הפתרון האיכותי ביותר, כך גם נגן דיסקים אינו בהכרח הפתרון האיכותי ביותר...
בסופו של דבר, הכול מתחיל ונגמר באיכות המימוש עצמו וביכולת של כל רכיב בשרשרת להעביר את המידע בצורה המדויקת והנאמנה ביותר. הטרנספורט הוא רק חלק מהמשוואה, לא כולה.
 
גיא, אני חושב שבסופו של דבר אנחנו לא באמת רחוקים בהסכמה הכללית.
ברור שיש דיסקים והוצאות מיוחדות שיכולים להישמע פנטסטי, וברור שגם יש נגני דיסקים וטרנספורטים מעולים.
הנקודה היחידה שאני מנסה להעביר היא שלא הייתי פוסל או מקטין היום סטרימינג רק בגלל מוניטין שנוצר לפני שנים או שידוכים בינוניים או ציוד נחות.
בעשור האחרון התחום התקדם בצורה דרמטית. שרתים, סטרימרים, ממשקי רשת, שעונים וממירים הגיעו לרמה שבה כבר אי אפשר להסתכל על סטרימינג כעל "פתרון" בלבד.
במערכות המתקדמות ביותר ששמעתי, השאלה כבר אינה דיסק מול סטרימינג, אלא איכות המימוש הכוללת של המקור הדיגיטלי ומה מגיע אחרי ומה נמצא לפני.
מי שנהנה מאוסף דיסקים, מהמדיה הפיזית ומהחוויה שסביבה, זה נהדר ואף מבורך. אבל איני רואה כיום סיבה להניח מראש שנגן דיסקים יהיה בהכרח הבחירה האיכותית יותר...
כפי שסטרימינג אינו בהכרח הפתרון האיכותי ביותר, כך גם נגן דיסקים אינו בהכרח הפתרון האיכותי ביותר...
בסופו של דבר, הכול מתחיל ונגמר באיכות המימוש עצמו וביכולת של כל רכיב בשרשרת להעביר את המידע בצורה המדויקת והנאמנה ביותר. הטרנספורט הוא רק חלק מהמשוואה, לא כולה.
פה אני מסכים איתך בכל מילה ומילה! סיכמת זאת בול בפוני, כך שפשוט אין לי מה עוד להוסיף לדבריך.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור