רכיב הכי חשוב במערכת - התשובה

  • פותח הנושא פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

נשבא לכם שלא דיברתי איתו ולא ניסיתי לשנכע:
 

Jay describes a visit to a friend's Soundshed (Ron's room) in Texas, set up by Danny G at GR Research:​

"...I remember so clear, so vividly how incredible that room sounded because he took the time to spend money. He took the time to really design it to the best of his ability.
And I remember listening to an $80 or $90 amplifier that sounded like it was not supposed to sound.
That $80 amplifier probably sounded better than a $50,000 amplifier in a crappy room."​
 
נשבא לכם שלא דיברתי איתו ולא ניסיתי לשנכע:
אין כאן שום חידוש יחסית למה שהיה ידוע לפני שהדיון התחיל -- זה שהחדר יכול להרוס סאונד של מערכת טובה,

Jay describes a visit to a friend's Soundshed (Ron's room) in Texas, set up by Danny G at GR Research:
of his ability.
And I remember listening to an $80 or $90 amplifier that sounded like it was not supposed to sound.
That $80 amplifier probably sounded better than a $50,000 amplifier in a crappy room."
זה נכון עקרונית -- חדר ממש גרוע יכול אולי להרוס סאונד של מגבר של $50,000 מתחת לרמה של $80 בחדר טוב, אבל זה מטעה -- המשמעות של זה אינה זה שחדר יכול לשפר סאונד של מגבר של $80 לרמה של מגבר של $50,000. סך הכל טיפול אקוסטי לא משפר את הסאונד של מערכת אלא מקטין את מידת ההתעללות של החדר בסאונד שיוצא מהמערכת.

ועוד יש להזכיר שוב, כנראה, שגם אם החדר גורם למדידות איומות ונוראות, זה לא אומר שבהכרח מאזין יחשוב שהסאונד איום ונורא. לפי מה שאמרו כאן, 99% מהחדרים הם דפוקים, וכנראה שאחוז מאוד גבוה גם לא מטופלים, אבל לא 99% מהמערכות שבחדרים האלה נשמעות רע, והרבה מתוכן נשמעות מעולה.
 
כל עוד הסאונד משתפר - זה כל מה שרצינו...
 

כל עוד הסאונד משתפר - זה כל מה שרצינו...
זה לא מה שרצית בשירשור הזה.

בשירשור קודם שאלת שאלה "מה הכי חשוב במערכת?", ובשרשור הזה כתבת "רכיב הכי חשוב במערכת - התשובה" כאילו התשובה שלך אכן התשובה הנכונה והאמיתית, וכל מי שחושבים אחרת טועים -- די מתנשא, אני חייב לציין -- וזה מה שרצית להוכיח בשירשור הזה.

לדעתי, לא הוכחת את זה, ואני לא מסכים עם הקביעה הזו, מסיבות שפורטו לעיל.
 
אני לא בעסק להוכיח מישהו למשהו.
זה מעניין לי את הזרבובית.
פורומים זה לא רק כדי להתווכח אלא גם פלטפורמה לשיתוף ידע, ניסיון, חוות דעת וכו.
כל אחד שיעשה מה שהוא מבין.
אם גרמתי ל 1-2 אנשים לחשוב על פיין טיונינג של חדר - עשיתי את שלי...
 
נערך לאחרונה ב:
הי,

יש כאן מישהו שמשלב 2 פתרונות אקטיביים:
1. Dirac - לתיקון החדר
2. DEQX - לתיקון הרמקולים.

זה אמור להיות היום ה holy graile של אקוסטיקה.
 

הי,

יש כאן מישהו שמשלב 2 פתרונות אקטיביים:
1. Dirac - לתיקון החדר
2. DEQX - לתיקון הרמקולים.

זה אמור להיות היום ה holy graile של אקוסטיקה.
אני לא חושב שיש "holy grail" מוסכם ויחיד. יש תחרות, שבה Trinnov ללא ספק בין המובילים בתחום, אם לא ה-מובילים.
 
אוקי,
AK1 - בוא ונעזוב מי עושה את זה יותר טוב.
הטרינוב יודע לתקן גם את הרמקול וגם את החדר?
אילו פתרונות בדקת ועל מה החלטת בסוף?
מה היו הגורמים העיקריים לבחירת הפתרון שכרגע יש לך?

אני נכנס לדירה חדשה ורוצה למנמל רכישות לא טובות בעשרות אלפים…
 
אני לא בעסק להוכיח מישהו למשהו.
זה מעניין לי את הזרבובית.
פורומים זה לא רק כדי להתווכח אלא גם פלטפורמה לשיתוף ידע, ניסיון, חוות דעת וכו.

הרשומה הבאה, מי שרוצה ,יכול למצוא את עצמו באחת הקטגוריות
ממליץ להיזהר מטיפוס הטיפש ידען.

 

rc לא מתקן רמקולים
הוא מתקן אספקטים מסוימים באינטראקציה עם החדר, בעיקר כאשר מוסיפים סאב אחד או שנים (או 70)
 
אוקי,
AK1 - בוא ונעזוב מי עושה את זה יותר טוב.
הטרינוב יודע לתקן גם את הרמקול וגם את החדר?
אילו פתרונות בדקת ועל מה החלטת בסוף?
מה היו הגורמים העיקריים לבחירת הפתרון שכרגע יש לך?

אני נכנס לדירה חדשה ורוצה למנמל רכישות לא טובות בעשרות אלפים…

שאלה
למה אתה צריך "לתקן" רמקול ?

RC זה לא "פלסטר" לבניה שגויה של המערכת.

חג שמח.
 

מתחלק ל 3 הסיפור :

באופן אופטימאלי - כל התדרים אמורים להגיע באותה זמן למאזין והיה ניתן לחשוב שזה אכן כך ברמקול שנמדד בחוץ (ומבטל את השפעת החדר ) - מה שנקרא LINEAR PHASE - בפועל יש מגבלות לרמקול פאסיבי אותן מעט מאוד מעט חברות פתרו עד רמה מסוימת בעזרת רכיבי קרוס טובים יותר וכו וכו,תכנון נכון והבנת אודיו ( מה שלא בדיוק מאפיין את רוב יצרני הרמקולים) . אבל הגישה של רמקול פאסיבי בהגדרתה נחותה יותר -ואתה לא יכול לעשות עם נגדים/קבלים וכו מה שתוכל לעשות עם DSP מתקדם . לא לקחת אישית - אין הצדקה טכנית לרמקול פאסיבי - כן יש הצדקה מסחרית .רמקולים פאסיביים נמכרים יותר ומאפשרים ללקוח להמשיך לשחק את משחק ההחלפות.

יש דברים רבים שלא ניתן לתקן באמצעים דיגטליים כמו MISS MATCH בכיווניות של הרמקול באזור הקרוס.מדוע ? כי על הציר ומחוץ לציר התגובה שונה - ו"המוח הדיגטלי " לא יכול לשלוח תדרים שונים על ומחוץ לציר - לכן תמיד אמרתי ש RC מתחיל ברמקול.

ויש את החדר -שהוא גרוע מכולם יחד במכפלות אין סופיות.במיוחד באזור שבו התדרים הופכים להיות ארוכים יותר מאחת הצלעות של הרמקול.

RC טוב -לא משנה כרגע איזו חברה מתקן את התגובה בחדר -(וזה כולל בעיות פאזה ברמקול אך הן מינוריות לעומת הבעיות של החדר ) - זה לא משנה האם זה בחדר או ברמקול וגם RC הכי טוב בעולם לא יצליח לתקן לחלוטין תגובה של רמקול גרוע בחדר .
RC זה לא "פלסטר" לבניה שגויה של המערכת.
אממממ.... יותר בכיוון של מנסה לשקם את המכות שהרמקול חטף בתגובה שלו אחרי שהכנסת אותו לחדר.זה גם מדיד לחלוטין.
 
בכללי
RC הוא אמצעי שיכול לשפר תוצאה, לפעמים אפילו בצורה יפה מאוד, אבל הוא לא משנה את חוקי הבסיס, מי שעוד זוכר אותם, חדר, מיקום, גיאומטריה, אינטראקציה עם הרמקול וכמובן איכות המערכת עצמה, כל אלה נשארים היסוד.
להציג RC כפתרון מרכזי, או כמשהו שמייתר את שאר המשתנים, זו הסתכלות חלקית ושטחית מאוד. הוא יכול ללטש, לא להמציא מחדש.
בסוף, RC זה כלי שיכול לעזור, לגמרי, אבל זה לא הדבר שעליו קמה ונופלת מערכת.
חדר, מיקום והעמדה נכונה תמיד יהיו חשובים יותר.
מי שבונה על RC יותר מדי, פשוט נותן לו יותר קרדיט ממה שמגיע לו.
 
שכח מ RC - זה לא העיקר פה .לגבי שרשרת טובה - חבל לדבר על זה - זה ברור.
בוא נפשט דברים .
יש לך זוג רמקולים שמייצרים את אותה בעיה בבאס בגלל החדר - הם מציתים SBIR ספציפי ומוד ספציפי. יהיה פיקים ודיפים משמעותיים.
לא שינוי המקום שלך ולא אקוסטיקה פאסבית יעזרו פה. אתה תמיד תהיה בתוך ביטול והגבר בתדרים מסוימים והם ישתנו עם הזזת הרמקול והמיקום שלך.הוכח מחקרית לפני עשרות שנים ואני רואה את זה ב 99 אחוז מהחדרים .לא משהו שאפשר להתווכח עליו .אני מקווה שעד פה אנחנו מיושרים.

במשחק של השרשרת החדר הוא עדיין החשוב ביותר בהפרש ניכר פי 100 מכל דבר אחר . פאסיבי לרוב לא מספיק כי לא יודע לטפל בבאס נמוך .
הפתרון היחידי הוא תוספת סאבים . לא קיים פתרון אחר . הצתה של מספר SBIR ומודים ואיחודם למשהו תקין .לא קיים פתקון אחר בחדר טיפוסי ובטח לא כזה שעשוי חלקית או כולו מבטון או בלוק (לעומת גבס שמשמש כמלכודת באס מסוג ממברנה בתכנון נכון או לחלופין הבאס לא " רואה" אותו כשתדר נמוך).
אתה יכול לעשות את זה עם RC או בלי RC - אתה עדיין צריך מערכת לניהול באס/קרוס/משהו


Absolute sound העלו וידאו על זה לא מזמן . ראיתי חלק ממנו ונראה שהוא אחלה .אני מזהיר - זה כולל גרפים ועשוי לעורר תחושת גירוד בגוף.

לינק

חשוב להגיד שלא ראיתי בסרטון זה "מוח" לאיחוד תזמון של קדימיים וסאבים ונראה שהכתב רחוק מלהיות מקצועי בכיול .מה שבהכרח יצור הפרשי תזמון של כמה עשרות מילי שניות במקרה הטוב בין הסיגנל של הרמקולים לבין זה שמגיע מהסאבים( בגלל ה DSP שקיים בסאב ויוצר דיליי) .אז ,למרות שזו לא הדרך הנכונה לעשות את זה והיא יוצרת בעיות משלה - היא עדיפה אוביקטיבית ללא סאבים . הכתב בכיוון הנכון.

אני אגדיל ואוסיף למה שאתה ציינת - מי שבונה על ציוד יותר מדי או על RC יותר מידי עלול להתאזב מאוד - בסוף צריך לבנות על המציאות והקשה שבהן היא האינטגרציה עם החדר. בסוף אתה צריך כלי עבודה וידע כדי להשתמש בהם .במידה ויש לך את שני אלה -התוצאה 100 אחוז מובטחת למיקסום המוצרים שיש לך.
אז בסופו של יום - ראה את מתן שלא ניתן להאשים אותו בחוסר אודיופיליה שטוען (מה שכל כך ברור ) שאת המערכת שלו הוא לא ממש מזהה בחדר אחר.

אז במקום לבלבל את המוח על קרדיטים כאלה או אחרים - לציוד וגם ל RC - תתחיל לדבר לעניין .אתה לא חייב ,כן ? רק הצעה.
 

נערך לאחרונה ב:
אני לא רואה בRC את העיקר בסטאפ.
היום יש לי חדר שהמערכת עובדת בו מצוין.
ובמעבר לבית החדש אני ״עובר״ להגברה הרבה יותר טובה.
החשש שלי הוא מבעיות אינהרנטיות של חדר פחות ״נוח״ מבחינה אקוסטית.
ואני מנסה להקדים תרופה למכה.
ואם אני רוצה לעשות משהו פאסיבי - אז עדיף מראש מבחינתי.
אני מנסה להסגר על מה ״כדאי לי לעשות״ לפני שהבית כבר מרוהט ועשוי.
מבחינתי רצוי שאם אני עושה טיפול בתקרה ו\או קיר אחורי עדיף עוד לפני שאני נכנס.
אני פחות בעניין של דיבורים בעלמא, אשמח לכיוונים מה *כן* אפשר ורצוי לעשות בסיטואציה שלי.
 
הטעות היא שהופכים כלי עזר לשיטה.
RC, סאבים וניהול באס יכולים לעזור מאוד, אבל הם לא מבטלים חדר, מיקום והעמדה.

כשהבסיס לא נכון, שום שכבת תיקון לא באמת פותרת את זה.
 
אני לא רואה בRC את העיקר בסטאפ.
היום יש לי חדר שהמערכת עובדת בו מצוין.
ובמעבר לבית החדש אני ״עובר״ להגברה הרבה יותר טובה.
החשש שלי הוא מבעיות אינהרנטיות של חדר פחות ״נוח״ מבחינה אקוסטית.
ואני מנסה להקדים תרופה למכה.
ואם אני רוצה לעשות משהו פאסיבי - אז עדיף מראש מבחינתי.
אני מנסה להסגר על מה ״כדאי לי לעשות״ לפני שהבית כבר מרוהט ועשוי.
מבחינתי רצוי שאם אני עושה טיפול בתקרה ו\או קיר אחורי עדיף עוד לפני שאני נכנס.
אני פחות בעניין של דיבורים בעלמא, אשמח לכיוונים מה *כן* אפשר ורצוי לעשות בסיטואציה שלי.

אם יש לך אפשרות לחשוב על הדברים מראש, עדיף לנצל את זה לפני שהחלל נסגר ומתמלא.
הייתי מתחיל מתכנון נכון של מיקום הרמקולים, נקודת ההאזנה והפרופורציות בחלל, ורק אחרי זה בודק איזה טיפול פאסיבי באמת נכון לעשות.
 

ניהול באס הוא לא שכבה - הוא הבסיס וחלק מהחדר, הוא גם לא כלי עזר. הוא MAKE או BRAKE של סיסטם.

זה שאם תשים רמקולים נוראים - לא יעזור כלום -חושב שיודעים את זה כולם.
אם אתה לא מבין שסאבים וניהול באס הם חלק מהחדר,מיקום והעמדה- אז צא ולמד .
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור