רמקול גדול בחדר בינוני מביא איתו משהו שמעט רמקולים "שמתאימים לחדר" מביאים. הגודל של הצליל, הבמה הענקית, הנוכחות האנושית בקול שירה או אפקט ההופעה החיה הם יתרונות חד משמעיים של רמקול גדול בחדר בינוני {לא חדר שינה}.
הטענה שלי היא שאם לחדר יש בעיה עם תדר מסויים לא כל כך מעניין את החדר אם התדר מגיח ממוניטור, ריצפתי בינוני או רצפתי גדול, הבעיה תשאר ככה או ככה.
החדר שלי הוא בגודל של 4.3 על 4 מטר. הוא פתוח לפינת אוכל ולמטבח. בסך הכל החלל בו נמצא הרמקול הוא די גדול. אך יוצר בעיות משלו.
חשוב להבין שכל חדר ידרוש טיפול אקוסטי, חדרים מסויימים יזדקקו לטיפול מסיבי ואחרים טיפול קליל. הטיפול הוא לא בהתאם לרמקול אלה בהתאם לחדר.
בנוסף לכך ישנם סוגי אודיופילים.
סוג אחד הוא הסוג שברגע שהספא שלו רועדת או ברגע שהוא מרגיש בס בועט בבטן הוא מיד נלחץ ובטוח ב-100% שהרמקול "גדול על החדר". חובבים אלה מוצאים את עצמם מאזינים למוניטורים עם יחידת בס מקרוסקופית שאינה מסוגלת לחבר בין בס, מיד, וגבוהים תוקפניים מבלי למעוך ולקמפרס את כל התוצאה.
הסוג השני הוא אלה שרכשו רמקול שמנגן את כל התדרים, עם בס כוחני, מיד וגבוהים מלאים וכמובן צליל עוטף ומלא משמעות ואנרגיה.
נכון, צריך לדעת "להתמודד" עם רמקול גדול, וצריך לוכדי בסים שיאזנו את השורר אבל ברגע שיש תוצאה אז אין לה תחליף.
בקיצור, נראה לי שלראשונה אני מסכים עם עמיר. רמקול הוא עיניין של טעם בדיוק כמו שמכונית היא עיניין של טעם.
יש שירצו מכונית קטנה וזריזה בתוך העיר ויש את אלה שירצו לנהוד בערבה עם אמריקאית עטירת מומנט, להדביק את דוושת הגז לרצפה ולראות בשעון 200 קמ"ש עם עוד 150 קמ"ש רזרבות ושעון טורים רחוק מהאדומים.
סורי, אני פשוט איש של רמקולים גדולים.