truejoker היקר,
אפרופו "אין לי בעיה שהמכונה השיווקית הנהדרת של B&W תשיג לך עוד חברים בכת", עלה בדעתי שאולי הסיבה לכך שלא היכרתי את הכת לפני שהואלת בטובך לספר לי עליה היא שלא גוייסתי בדרך הסטנדארטית של "המכונה השיווקית", אלא הגעתי במקרה, בדרך בלתי קשורה.
זה הייה בעת שהייתי, במסגרת עבודתי, לתקופה של כחודש ב-Houston, Texas, עיר לא קטנה שהיו בה לא מעט חנויות Hi-End רציניות. בשעות הפנאי ובסופי שבוע הרביתי לטייל ביניהן ובין המון חנויות הדיסקים. אני כבר לא זוכר אילו סוגי רמקולים שמעתי, כשכל מה שידעתי לפני כן על B&W הסתכם במה שרואים לעיתים קרובות בחוברות של דיסקים קלאסיים: "Recorded using B&W loudspeakers". היו שם Martin Logan ענקיים, ויותר קטנים, ועוד כל מיני חיות, קטנות כגדולות.
אבל מרגע ששמעתי את ה-B&W 801 Matrix 2, הסיפור נגמר וכל השאר נמחקו. זה פשוט הייה "זה" בשבילי.
באותו רגע הבנתי למה: הכל הייה פשוט כפי שהוא "במציאות", ללא תוספות, ללא ייפיוף, ללא "הילה" מסביב, ללא הדגשות, ללא החסרות, פשוט "שם".
כשהגעתי לארץ מיהרתי והזמנתי אותם, למרות שזה הייה המון כסף בשבילי, ומדי פעם שדרגתי, למרות המחירים.
מאז שמעתי המון תשבוחות והמון השמצות מכל הסוגים והכיוונים, כולל מידידי ויועצי הטובים ביותר. הטענות הנפוצות הן:
*** הם יבשים/משעממים
*** יותר מדי "בפרצוף", יותר מדי אימפאקט
*** יותר מדי "אנאליטיים"
אפשר לאהוב תכונות כאלה ואפשר בהחלט לא -- מקובל עלי.
מבחינתי, אלו בדיוק התכונות שמצביעות על ה-integrity וה-honesty הבלתי-מתפשרים של B&W. כששומעים למשל קלארינט סולו, זה צליל כמו מישהו שסתם עומד ומנגן שם, לא משהו "larger/better than life", לא משהו עטוף בהילת זוהר סופר/היפר "ריאליסטית" כמו שקורה ברמקולים מסויימים כמו horns. שומעים את כל גווני הגוונים של הכלי, את האוויר שיוצא או מחליק הצידה משפתי הנגן, את נקישות מוטות העזר, את הנשימות, את כל מה שהמיקרופון קולט. שומעים אחרת אם המיקרופון קרוב או רחוק -- הגוון שונה. אם המיקרופונים קרובים, מה שמאוד נפוץ, שומעים את כל האימפאקט שייש במרחק הזה מהמיקרופון. מרגישים אותו. כל הצליל קוהרנטי ואחיד מהבאס הנמוך ביותר על לפיקולו הגבוה ביותר. אין "חילופי רגיסטרים", לא מרגישים במעברים בין drivers, ושומעים גם את כל הפגמים בהקלטות. הכל בפרצוף -- כפי שלטעמי האישי "צריך" -- במרכאות כפולות ומכופלות -- להיות, ולא קיבלתי מאף סוג רמקולים אחר במידה שמתקרבת לזה. נראה שלא סתם הם הרוויחו את מעמדם הבלתי מעורער כ-industry standard של אולפני ההקלטות של מוסיקה קלאסית.
דרך אגב, גם את ה-remastering של Abbey Road של הביטלס עשו ב-1987 עם B&W, וכנראה שגם את ההוצאה החדשה של כל הקלטותיהם, שאמורה לצאת ב-9/9/09.
אז זה איך שאני הגעתי ל-B&W.
אם דרישות הקבלה לכת שסיפרת לי עליה אינן כוללות מעשים כמו להוציא את העיניים לחתולים שחורים במולד הירח, אשמח להצטרף לכת. אם כי מה בעצם ייצא לי מזה עדיין לא ברור לי. אולי אתה יודע? מי אנשי הקשר? משהו? איפורמאציה קונקרטית מעבר להשמצות בסגנון "כת חשוכה"?
עמיר