הבדלים בשימוש ב- LED במסכי LCD החדשים

  • פותח הנושא פותח הנושא etmr
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

etmr

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
0
נקודות
1
שלום רב,

קראתי היכן שהוא, שבעוד שסוני משתמשת במסכי ה- LCD החדשים שלה (סדרה X) בתאורת LED אחורית, סמסונג משתמשת בסדרה החדשה (6000, 7000, 8000) בתאורת LED צידית (מהצד).
פרט לכך שהבנתי שהשימוש בתאורה צידית מאפשר יצירת מסכים דקים יותר מאלו שמיוצרים בשיטת התאורה האחורית, לא ברור לי איזו מבין 2 השיטות נתונת תמונה טובה יותר בכל הפרמטרים.

תודה רבה,

איתן
 

סמסונג משתמשים בתאורת LED שפרושה על המסגרת בצדדים, מה המאפשר לקבל מסך דק במיוחד.
יש יצרנים שפורשים את נורות ה- LED על כל שטח המסך האחרוי, בתצורה זו, ניתן לשלוט באופן מקומי - על עוצמת התאורה של קבוצות LEDים מקומיות, כך שולטים באופן נקודתי על הניגודיות.
לדוגמא, אם מוקרנת סצינה בהירה על המסך, עם קטע אחד כהה, ניתן להחשיך את התאורה רק בקטע הזה.
 
סמסונג משתמשים בתאורת LED שפרושה על המסגרת בצדדים, מה המאפשר לקבל מסך דק במיוחד.
יש יצרנים שפורשים את נורות ה- LED על כל שטח המסך האחרוי, בתצורה זו, ניתן לשלוט באופן מקומי - על עוצמת התאורה של קבוצות LEDים מקומיות, כך שולטים באופן נקודתי על הניגודיות.
לדוגמא, אם מוקרנת סצינה בהירה על המסך, עם קטע אחד כהה, ניתן להחשיך את התאורה רק בקטע הזה.

הי ליאור.
תודה רבה על התשובה שגוררת אצלי את השאלה הילדותית אולי :)
אז בכל זאת, איזו שיטת LED עדיפה ?
אצל איזו שיטה השחור, הפרדת הצבעים וכ' טובה יותר ? (סוני או סמסונג).
המחירים של מסכי ה- LED בשמיים ואם כבר להשקיע אז בטוב יותר.
תודה שוב,
איתן
 
אתה מתלבט בין דגמים שנמצאים כרגע בארץ?
לא הייתי בוחר מסך רק על פי שיטת ה- LED שלו, צריך לבדוק את איכות התמונה בפועל, מגוון התכונות והתמורה למחיר שהוא מספק לי.
 

אתה מתלבט בין דגמים שנמצאים כרגע בארץ?
לא הייתי בוחר מסך רק על פי שיטת ה- LED שלו, צריך לבדוק את איכות התמונה בפועל, מגוון התכונות והתמורה למחיר שהוא מספק לי.

חיובי. אכן מתלבט בין דגמים שנמצאים בארץ.
והשאלה שלי מתייחסת לטכנולוגיה ולא לדגם מסויים. (ברור שצריך להתרשם,
לבדוק ולהשוות בעין - אין ויכוח בנושא ;) )

אני שואל, טכנולוגית איזו שיטת LED נחשבת טובה יותר צידית או אחורית.

תודה,
איתן
 
אם אתה שואל, לאיזה טכנולוגיה אמור להיות יתרון תאורטי באיכות תמונה, אז זו תהיה אחורית "מלאה".
אבל, צריך לראות את המימוש בפועל.
 
ליאור, מודה לך מאד על הבהרת הנושא.
שבוע נפלא
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור