אודיופיל מול חובב מוסיקה: מי באמת נהנה יותר?

  • פותח הנושא פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

תמיר, ברכותיי על הגדלת היקף המשרה שלך למשרה מלאה ככותב תוכן באתר. ישר כח. באמת! אני נהנה לקרוא את המאמרים שלך על טלויזיות, בטריות נטענות, אוזניות ב- 100 שקל, ובכלל- עולם הצרכנות האלקטרונית.כשזה מגיע לאודיופיליה, קצת פחות.

המאמר הזה הוא ברמה נמוכה ביותר. מזכיר לי את ההדיוט (לא אדיוט, הדיוט) הטיפוסי שעובר במשרד שלי כל יום וחצי ומשתאה על למה צריך "כרטיס קול" של שתי קופסאות, ומסנן חשמל, וכבלים עבים. תגיד, מה אתה ילד? פעם ראשונה שאתה נתקל בעולם האודיופילי? למי המאמר הזה מכוון? אם זה לאודיופילים הרי שאני, לפחות, פספסתי את הפואנטה. אם זה להדיוטות, אז אתה סתם מנסה להוציא אותנו קטנים, אבל נורא בזהירות - וזה פשוט לא יפה.

בוא נתקדם. כדי לקחת את הנושא שבחרת למחוזות *קצת* יותר מעניינים או עמוקים, אני מציע את התהיות הבאות:

1. מה הן הדרכים בהן אנשים צורכים מוסיקה, ואיך הן משפיעות על חשיבות הסאונד? למשל: אשתי צריכה חיבור רגשי למלודיה. המלודיה צריכה להזכיר לה משהו: אירוע, תקופה, אדם או הלך רוח. אשתי צורכת מלודיה, מילים, הקשר תרבותי. אצלי הדגש הוא במקומות אחרים, כמו התחושה החושית שצלילים מייצרים - פריטה של מיתר גיטרה, מכת תוף וכו'. מי לדעתך יותר סביר שיהפוך לאודיופיל, והאם אתה יכול למקם את זה על סקאלה של טוב ורע?

2. למה רוב המוסיקאים הם לא אודיופיליים והאם זה אומר שהתעסקות בסאונד היא לא חשובה להנאה ממוסיקה?

3. האם יש אודיופיליה בריאה ואודיופיליה לא בריאה?

4. היפותזה: "ציודופילים שמתעסקים בציוד לא אוהבים מוזיקה אלא ציוד."
בוא נתקף או נפריך אותה. איך תתקף את ההיפותזה הזאת? תעשה סקר שוק של הטעם המוזיקלי של ציודופילים? זאת הכללה על גבול המכוערת. בניגוד לעמיר, אגב, אני חושב ש"ציודופיל" זאת לא קטגוריה לגיטימית והיא גם לא מאד אמיתית.
לגבי ההיפותזה - זאת היפותזה מטומטמת כי הרי מלכתחילה נמשכו לתחביב בגלל ששמעו מוסיקה, ולא ההפך. זה שיש לחלקם טעם נוראי במוסיקה ושומעים זמרות שמלקקות מיקרופונים ותו' לא, זה סיפור אחר. להשתמש בטעם גרוע במוסיקה וחוסר רצון או יכולת להתפתח מוסיקלית, כאמתלה לייצר סגמנטציה מלאכותית בין "אודיופילים" ל"ציודופילים" זה תת-רמה.

בקיצור, אם אתה מקבל תשלום פר מילה או מאמר ואתה צריך ללרלר קצת, אני מאחל לך בהצלחה. אם אתה רוצה לייצר דיון ברמה קצת יותר גבוהה, זה צריך להתחיל ממאמר ב.... רמה קצת יותר גבוהה. למשל, בדקת אם עשו מחקרים בנושאים הנ"ל (או כל נושא רלוונטי אחר)? היה יכול מאד לתרום לטקסט שלך.
מתנוש, תודה על התגובה הארוכה, המושקעת, והלא אדישה. עצם העובדה שהוא יצר בך רצון לנסח טיעון, מהבהיר שנגע בנקודה כואבת.

ולגוף הדברים.
ראשית אבהיר שהמאמר לא נכתב להדיוטות או להקטין אודיופילים.

לגבי הרמה, הוא בכוונה לא טכני. הוא בכוונה עוסק בתודעת ההאזנה. לדעתי, לא כל דיון רציני באודיופיליה חייב לעבור דרך מפרטים או מדידות. לפעמים הוא עלול לעבור דרך חוסר נוחות.

שווה להבנתי להתעכב על הנקודות שהעלית:
1. דרכי צריכת מוסיקה ונטייה לאודיופיליה: אני מסכים איתך לחלוטין שיש טיפוסים שונים של מאזינים, ושלא מדובר בסקאלה של טוב ורע. מי שמחפש תחושת טקסטורה לצליל יימשך יותר לעולם האודיופילי, ומי שיעדיף להתרכז רק בהקשר, זיכרון או סיפור שמאחוריו, עשוי להימשך פחות. זו לא היררכיה, אלא מחיר לבחירה, ועל המחיר הזה המאמר מדבר.

2. למה רוב המוסיקאים לא אודיופילים: השאלה מצוינת, והתשובה לדעתי היא שיצירה והאזנה הן פעולות שונות. המוסיקאי עסוק במשמעות והבעה, והאודיופיל עסוק בשיחזור.
זה לא מבטל את חשיבות הסאונד, אלא מחדד שהנאה ממוסיקה לא חייבת לעבור במסלול אחד. העובדה שמוסיקאים רבים לא אודיופיליים לא מחלישה את האודיופיליה, אלא מערערת על הטענה שזה תנאי להנאה עמוקה ממוסיקה
.
3. אודיופיליה בריאה. כאן אנחנו קרובים יותר ממה שנדמה. אודיופיליה בריאה היא כזו שהציוד משרת את המוסיקה. היא פחות בריאה אם המוסיקה הופכת לאמצעי לאישור החלטות לציוד. אם תהיה כן עם עצמך, אני מאמין שתוכך לזהות רגעים כאלה גם אצלך.

4. ציודופילים לא אוהבים מוסיקה.
אני מסכים שזו אמירה בעייתית ומכוערת, ולכן לא טענתי שאנשים שמתעסקים בציוד לא אוהבים מוסיקה, אלא שהפוקוס על הציוד יכול לשנות את אופן ההאזנה, עד כדי ריחוק רגשי מהמוסיקה עצמה.

בודאי שמת לב שעם התקדמות הכתבות בנושא הוספתי יותר רפרנסים למחקרים, כי ראיתי את הצורך הזה במי שקורא. ועם זאת, גם מאמר דעה, למרות שהוא לא אקדמי, עדיין מהווה תצפית על משהו שאנחנו מכירים מקרוב.

אפשר גם הערה אישית?
אם המאמר גרם לך להרגיש שמישהו "מנסה להוציא אותנו קטנים" ייתכן שזה כי כתבתי דברים שלא תמיד מחמיאים אוטומטית. לא כל ביקורת היא אנטי, ולא כל שאלה היא בורות.
המטרה כאן לא “ללרלר”, אלא לפתח שיחה שלא תמיד נוח לנהל בתוך התחום העדין הזה.

אגב, מבטיח ששווה שתמתין לכתבה שאני מקווה שתעלה בשבוע הבא, כי היא מתחברת מאד למשפט שלך על "זמרות שמלקקות מיקרופונים".
 
תמיר, ברכותיי על הגדלת היקף המשרה שלך למשרה מלאה ככותב תוכן באתר. ישר כח. באמת! אני נהנה לקרוא את המאמרים שלך על טלויזיות, בטריות נטענות, אוזניות ב- 100 שקל, ובכלל- עולם הצרכנות האלקטרונית.כשזה מגיע לאודיופיליה, קצת פחות.

המאמר הזה הוא ברמה נמוכה ביותר. מזכיר לי את ההדיוט (לא אדיוט, הדיוט) הטיפוסי שעובר במשרד שלי כל יום וחצי ומשתאה על למה צריך "כרטיס קול" של שתי קופסאות, ומסנן חשמל, וכבלים עבים. תגיד, מה אתה ילד? פעם ראשונה שאתה נתקל בעולם האודיופילי? למי המאמר הזה מכוון? אם זה לאודיופילים הרי שאני, לפחות, פספסתי את הפואנטה. אם זה להדיוטות, אז אתה סתם מנסה להוציא אותנו קטנים, אבל נורא בזהירות - וזה פשוט לא יפה.

בוא נתקדם. כדי לקחת את הנושא שבחרת למחוזות *קצת* יותר מעניינים או עמוקים, אני מציע את התהיות הבאות:

1. מה הן הדרכים בהן אנשים צורכים מוסיקה, ואיך הן משפיעות על חשיבות הסאונד? למשל: אשתי צריכה חיבור רגשי למלודיה. המלודיה צריכה להזכיר לה משהו: אירוע, תקופה, אדם או הלך רוח. אשתי צורכת מלודיה, מילים, הקשר תרבותי. אצלי הדגש הוא במקומות אחרים, כמו התחושה החושית שצלילים מייצרים - פריטה של מיתר גיטרה, מכת תוף וכו'. מי לדעתך יותר סביר שיהפוך לאודיופיל, והאם אתה יכול למקם את זה על סקאלה של טוב ורע?

2. למה רוב המוסיקאים הם לא אודיופיליים והאם זה אומר שהתעסקות בסאונד היא לא חשובה להנאה ממוסיקה?

3. האם יש אודיופיליה בריאה ואודיופיליה לא בריאה?

4. היפותזה: "ציודופילים שמתעסקים בציוד לא אוהבים מוזיקה אלא ציוד."
בוא נתקף או נפריך אותה. איך תתקף את ההיפותזה הזאת? תעשה סקר שוק של הטעם המוזיקלי של ציודופילים? זאת הכללה על גבול המכוערת. בניגוד לעמיר, אגב, אני חושב ש"ציודופיל" זאת לא קטגוריה לגיטימית והיא גם לא מאד אמיתית.
לגבי ההיפותזה - זאת היפותזה מטומטמת כי הרי מלכתחילה נמשכו לתחביב בגלל ששמעו מוסיקה, ולא ההפך. זה שיש לחלקם טעם נוראי במוסיקה ושומעים זמרות שמלקקות מיקרופונים ותו' לא, זה סיפור אחר. להשתמש בטעם גרוע במוסיקה וחוסר רצון או יכולת להתפתח מוסיקלית, כאמתלה לייצר סגמנטציה מלאכותית בין "אודיופילים" ל"ציודופילים" זה תת-רמה.

בקיצור, אם אתה מקבל תשלום פר מילה או מאמר ואתה צריך ללרלר קצת, אני מאחל לך בהצלחה. אם אתה רוצה לייצר דיון ברמה קצת יותר גבוהה, זה צריך להתחיל ממאמר ב.... רמה קצת יותר גבוהה. למשל, בדקת אם עשו מחקרים בנושאים הנ"ל (או כל נושא רלוונטי אחר)? היה יכול מאד לתרום לטקסט שלך.



ב ד י ו ק.


אני חושב שלא קראתי מעולם הודעה שלך שהיה בה ערך כלשהו. לא חיובי, לא שלילי, לא מצחיק ולא עצוב. סתם, שלשול מילולי.
מעניין. דווקא ביקורת עניינית על רעיונות אני תמיד שמח לקרוא. על אנשים – פחות. אם יש לך משהו לומר על הנושא עצמו, הדלת פתוחה.
 

מעניין. דווקא ביקורת עניינית על רעיונות אני תמיד שמח לקרוא. על אנשים – פחות. אם יש לך משהו לומר על הנושא עצמו, הדלת פתוחה.
בשמחה אפרגן, אעמיק, ואבקר רעיונות, כשתעלה כאלה.
 
נערך על ידי תמיר.
ביקורת עניינית על רעיונות, נושאים או טיעונים היא מבורכת.
אבל זלזול בכותבים, רמיזות אישיות או ערעור על עצם הלגיטימיות של כתיבה ודיון בפורום, אינם מקובלים כאן.
נשמח להמשך דיון לגופו של עניין.
 
נקודה מעניינת.
בלונדיניות נהנות יותר... אבל לגופו של עניין-
היות ומדובר בחוויה סובייקטיבית בלבד,כ"א חש אחרת בנושא ואין כאן אמת מוחלטת. בתור אינדיבידואל,שסולד מקביעת תגיות,אני יכול,להסיק רק מניסיון אישי, שחובב מוזיקה,נהנה מכל סוג של, מוזיקה ומכל מקור שתישמע ממנו, גם אם זה מטרנסיטור או מהמערכת ה"מפוארת" שיש לי ברכב ,ללא כל קשר לרכיבי המערכת שיש לי בבית. מוזיקה לכשעצמה, היא מרגשת ופותחת צ'אקרות למיינד ובכך היא אוניברסלית ומושלמת, ללא כל קשר למקור ממנו היא בוקעת. מאידך גיסא- אין ספק,שברגע שהיא בוקעת ממקור משובח(שוב, אובייקטיבי) החוויה ,מענגת יותר ורק בגלל התמונה הכללית והמפורטת,שלה .
לסיכום-
כווולם נהנים..
 

נקודה מעניינת.
בלונדיניות נהנות יותר... אבל לגופו של עניין-
היות ומדובר בחוויה סובייקטיבית בלבד,כ"א חש אחרת בנושא ואין כאן אמת מוחלטת. בתור אינדיבידואל,שסולד מקביעת תגיות,אני יכול,להסיק רק מניסיון אישי, שחובב מוזיקה,נהנה מכל סוג של, מוזיקה ומכל מקור שתישמע ממנו, גם אם זה מטרנסיטור או מהמערכת ה"מפוארת" שיש לי ברכב
לא לא לא, כפרה. לקחת את הדרך הקלה והשטחית להגיע לקונצנזוס, אבל זאת הצהרה עם משמעות כמעט אפסית.
א. כל אדם שיש לו מערכת סטראו בבית שהיא יותר מ- JBL ב- 500 ש"ח הוא חובב מוסיקה.
ב. "מוסיקה מרגשת ופותחת צ'אקרות בתלות באיכות הסאונד שלה". כמה תלות? זה אינדיבידואלי ושאלה שראוי לענות עליה:
אין ספק,שברגע שהיא בוקעת ממקור משובח(שוב, אובייקטיבי) החוויה ,מענגת יותר ורק בגלל התמונה הכללית והמפורטת,שלה .
וכאן צריך לצלול עמוק יותר: ראשית, זה לא תמיד נכון עבור כולם. מידת החשיבות שמייחסים לאיכות משתנה דרמטית מאדם לאדם, אפילו אם אותו אדם מזהה את האיכות. נחזור לאשתי: היא מזהה איכות גבוהה יותר, אבל זה לא מעניין אותה. זה לא גורם לה להנות יותר ממוסיקה.
לעומתה, אני מתקשה מאד להנות מסוגים מסויימים של מוזיקה, כשהם באיכות לא טובה. יתירה מכך - מערכת סטראו טובה פותחת לי את הצוהר למוסיקה חדשה. וגם זה, נכון רק עבורי ולא עבור כל או אפילו רוב האודיופיליים.

רוצה לאמר: האמת מורכבת מהרבה מהפשטנות שאתם מכניסים כאן. כדי להגיע אליה, צריך קודם כל להבין איך אנחנו צורכים מוזיקה. או, איך מוזיקה מניעה אותנו. או, מה במוסיקה מניע אותנו. ואז אפשר להתחיל לדבר על איכות סאונד.

לסיכום-
כווולם נהנים..
והכל יחסי, ונשתה הרבה מים, וכל אדם הוא מיוחד, וכו' וכו'. הצהרה מסיסה שרק מאלחשת דיונים.

נערך על ידי תמיר.
ביקורת עניינית על רעיונות, נושאים או טיעונים היא מבורכת.
אבל זלזול בכותבים, רמיזות אישיות או ערעור על עצם הלגיטימיות של כתיבה ודיון בפורום, אינם מקובלים כאן.
נשמח להמשך דיון לגופו של עניין.
מסכים איתך במאה אחוז, ועל כן אני מגיב ומנסה להזכיר שיש רמות שיח עמוקות משמעותית - באותם נושאים שהלרלרת נוגעת בהם.
 
מתנוש, תודה על התגובה הארוכה, המושקעת, והלא אדישה. עצם העובדה שהוא יצר בך רצון לנסח טיעון, מהבהיר שנגע בנקודה כואבת.

ולגוף הדברים.
ראשית אבהיר שהמאמר לא נכתב להדיוטות או להקטין אודיופילים.
אז הוא כן מקטין אודיופילים ברמיזה איכותית כזאת, מהסוג שצריך להיות אודיופיל מחליף כבלי חשמל כדי לזהות.
שנית, צר לי, אבל היעדר העומק שבו, על אף כמות המילים, לא יכול לגעת באודיופילים שיש להם קילומטראז' של יותר משנה בתחביב. מספיק לקרוא את הכותרת כדי להבין את זה.
לגבי הרמה, הוא בכוונה לא טכני. הוא בכוונה עוסק בתודעת ההאזנה. לדעתי, לא כל דיון רציני באודיופיליה חייב לעבור דרך מפרטים או מדידות. לפעמים הוא עלול לעבור דרך חוסר נוחות.
הוא לא צריך להיות טכני כדי להיות איכותי. הוא צריך לשאול את השאלות הנכונות ולבטא הכרה עמוקה של התחום.

שווה להבנתי להתעכב על הנקודות שהעלית:
1. דרכי צריכת מוסיקה ונטייה לאודיופיליה: אני מסכים איתך לחלוטין שיש טיפוסים שונים של מאזינים, ושלא מדובר בסקאלה של טוב ורע. מי שמחפש תחושת טקסטורה לצליל יימשך יותר לעולם האודיופילי, ומי שיעדיף להתרכז רק בהקשר, זיכרון או סיפור שמאחוריו, עשוי להימשך פחות. זו לא היררכיה, אלא מחיר לבחירה, ועל המחיר הזה המאמר מדבר.
זה לא מחיר לבחירה. אני לא "בוחר" להימשך לצליל, כמו שאני לא בוחר להימשך לנשים שלובשות תחפושת של כלב ים. אשתי לא "בחרה" להתחבר למוסיקה מהמקום שהיא מתחברת אליו.

2. למה רוב המוסיקאים לא אודיופילים: השאלה מצוינת, והתשובה לדעתי היא שיצירה והאזנה הן פעולות שונות. המוסיקאי עסוק במשמעות והבעה, והאודיופיל עסוק בשיחזור.
זאת נקודה מעניינת, ואני נוטה להסכים איתך. ועם זאת, יש כן הרבה מוסיקאים שהם אודיופיליים. אותי מעניין לראות את חלקם באוכלוסיה לעומת האוכלוסיה הכללית. רק הנתון הזה ילמד אותנו משהו. לדעתי, היחס בין אודופיליים ללא אודיופילים בקרב מוסיקאים הוא גבוה בהרבה מהיחס של האוכלוסיה חובבת המוסיקה הכללית. אבל בלי נתונים השיח הזה חסר משמעות.

זה לא מבטל את חשיבות הסאונד, אלא מחדד שהנאה ממוסיקה לא חייבת לעבור במסלול אחד. העובדה שמוסיקאים רבים לא אודיופיליים לא מחלישה את האודיופיליה, אלא מערערת על הטענה שזה תנאי להנאה עמוקה ממוסיקה
אני לא מכיר טענה כזאת. לא שמעתי אף אדם שאומר שהאנושות לא יכולה להנות ממוסיקה בלי מערכת מצויינת. ההצהרות האלה הן אישיות לחלוטין.
.
3. אודיופיליה בריאה. כאן אנחנו קרובים יותר ממה שנדמה. אודיופיליה בריאה היא כזו שהציוד משרת את המוסיקה. היא פחות בריאה אם המוסיקה הופכת לאמצעי לאישור החלטות לציוד. אם תהיה כן עם עצמך, אני מאמין שתוכך לזהות רגעים כאלה גם אצלך.
:) תמיר, נשמה שלי, אתה לא מכיר אותי ועם זאת אתה מניח יותר מדי הנחות עליי. אם אתה רוצה לעשות אנליזה שלי באופן פרטני, בוא נמשיך בפרטי.
4. ציודופילים לא אוהבים מוסיקה.
אני מסכים שזו אמירה בעייתית ומכוערת, ולכן לא טענתי שאנשים שמתעסקים בציוד לא אוהבים מוסיקה, אלא שהפוקוס על הציוד יכול לשנות את אופן ההאזנה, עד כדי ריחוק רגשי מהמוסיקה עצמה.
מאיפה אתה יודע? איפה ראית את זה? העובדה שפלוני אלמוני שומע את פטרישיה ברבר נמרחת על מיקרופון או קונה את המהדורה ה- #982 של DARK SIDE OF THE MOON בויניל לא אומרת שהוא ציודופיל. ואגב, בדיוק ראיתי כמה מאוננים כאלה בקבוצות תקליטים. והם לא אודיופילים בכלל. אתה עושה כאן קשרים שמבוססים על דעות קדומות של אדם שבא מחוץ לתחביב.

בודאי שמת לב שעם התקדמות הכתבות בנושא הוספתי יותר רפרנסים למחקרים, כי ראיתי את הצורך הזה במי שקורא. ועם זאת, גם מאמר דעה, למרות שהוא לא אקדמי, עדיין מהווה תצפית על משהו שאנחנו מכירים מקרוב.
לא, לא שמתי לב האמת. אני אבדוק שוב, אולי פיספסתי.

אפשר גם הערה אישית?
אם המאמר גרם לך להרגיש שמישהו "מנסה להוציא אותנו קטנים" ייתכן שזה כי כתבתי דברים שלא תמיד מחמיאים אוטומטית. לא כל ביקורת היא אנטי, ולא כל שאלה היא בורות.
המאמר לא גרם לי להרגיש דבר זולת אכזבה שזאת איכות החומר שאתה כותב. יש לי בהרבה דברים חוסר ביטחון, אבל לא בהחלטות שלי בצרכנות אודיו. הסר דאגה מליבך.
המטרה כאן לא “ללרלר”, אלא לפתח שיחה שלא תמיד נוח לנהל בתוך התחום העדין הזה.
אני שמח לשמוע. אז בוא נעלה את הרמה. מה אתה בדיוק מנסה להשיג במאמר מלבד למשוך אש כמו זאת שאני ממטיר עליך? שיח על מה? על מי יותר טוב? על מה יותר לגיטימי? או על מהות התחביב? בינתיים לא נראה לי שהצלחת להעביר את המסר.
אגב, מבטיח ששווה שתמתין לכתבה שאני מקווה שתעלה בשבוע הבא, כי היא מתחברת מאד למשפט שלך על "זמרות שמלקקות מיקרופונים".
ואגב, יש לי חבר טוב שמת על זמרות שמלקקות מיקרופונים ומוסיקה מחליאה אודיופילית כזאת מסוגים שונים, אבל באותה מידה שומע הרכבי ג'אז פסיכיים שאני לא מסוגל בכלל להבין איך קוראים לזה מוסיקה. העולם מורכב, תמיר. להכניס אותו לקופסאות או לתייג אותו, לא מייצר שיח אלא רק מגביל אותו.
 

  • Like
Reactions: omi
לא מבין מה הקטע לפתוח שרשורי TRAFFIC מפלצתיים כ"מאמרים" מלומדים, שכמעט בטוח 95% מהם בושלו ב AI.
פעם היו כותבים מאמרים עם קצת נשמה וניסיון אמיתי, גם אם היו חופרים ו"מתפלספים" על דברים לא הכי רלוונטיים, לפחות הצליחו להעביר את הניסיון בביצוע...
היום זה 95% טקסטים מהונדסי CHAT שאולי על פניו, נקראים חכמים עם מלל מהונדס, בפועל שטחיים ומנותקים מהמציאות...
רואה את זה בהרבה פלטפורמות, יש אותם בכמויות מסחריות ב-FACE....
 
לא מבין מה הקטע לפתוח שרשורי TRAFFIC מפלצתיים כ"מאמרים" מלומדים, שכמעט בטוח 95% מהם בושלו ב AI.
פעם היו כותבים מאמרים עם קצת נשמה וניסיון אמיתי, גם אם היו חופרים ו"מתפלספים" על דברים לא הכי רלוונטיים, לפחות הצליחו להעביר את הניסיון בביצוע...
היום זה 95% טקסטים מהונדסי CHAT שאולי על פניו, נקראים חכמים עם מלל מהונדס, בפועל שטחיים ומנותקים מהמציאות...
רואה את זה בהרבה פלטפורמות, יש אותם בכמויות מסחריות ב-FACE....
דווקא לא מריח לי AI. כלומר, לא לגמרי. השטחיות זה בגלל הפרומפטים, לא בגלל ה- AI.
עם תיכנון טוב של פרומפטים ו- knowledge base, אני והאשה מייצרים מאמרים לאתר קומסטיקה שלה ברמה גבוהה.
 
דווקא לא מריח לי AI. כלומר, לא לגמרי. השטחיות זה בגלל הפרומפטים, לא בגלל ה- AI.
עם תיכנון טוב של פרומפטים ו- knowledge base, אני והאשה מייצרים מאמרים לאתר קומסטיקה שלה ברמה גבוהה.
יתכן מאוד, עם זאת פיתחתי אינסטינקטים לזהות הינדוסים למינהם... ;)
 

אז הוא כן מקטין אודיופילים ברמיזה איכותית כזאת, מהסוג שצריך להיות אודיופיל מחליף כבלי חשמל כדי לזהות.
שנית, צר לי, אבל היעדר העומק שבו, על אף כמות המילים, לא יכול לגעת באודיופילים שיש להם קילומטראז' של יותר משנה בתחביב. מספיק לקרוא את הכותרת כדי להבין את זה.

הוא לא צריך להיות טכני כדי להיות איכותי. הוא צריך לשאול את השאלות הנכונות ולבטא הכרה עמוקה של התחום.


זה לא מחיר לבחירה. אני לא "בוחר" להימשך לצליל, כמו שאני לא בוחר להימשך לנשים שלובשות תחפושת של כלב ים. אשתי לא "בחרה" להתחבר למוסיקה מהמקום שהיא מתחברת אליו.


זאת נקודה מעניינת, ואני נוטה להסכים איתך. ועם זאת, יש כן הרבה מוסיקאים שהם אודיופיליים. אותי מעניין לראות את חלקם באוכלוסיה לעומת האוכלוסיה הכללית. רק הנתון הזה ילמד אותנו משהו. לדעתי, היחס בין אודופיליים ללא אודיופילים בקרב מוסיקאים הוא גבוה בהרבה מהיחס של האוכלוסיה חובבת המוסיקה הכללית. אבל בלי נתונים השיח הזה חסר משמעות.


אני לא מכיר טענה כזאת. לא שמעתי אף אדם שאומר שהאנושות לא יכולה להנות ממוסיקה בלי מערכת מצויינת. ההצהרות האלה הן אישיות לחלוטין.

:) תמיר, נשמה שלי, אתה לא מכיר אותי ועם זאת אתה מניח יותר מדי הנחות עליי. אם אתה רוצה לעשות אנליזה שלי באופן פרטני, בוא נמשיך בפרטי.

מאיפה אתה יודע? איפה ראית את זה? העובדה שפלוני אלמוני שומע את פטרישיה ברבר נמרחת על מיקרופון או קונה את המהדורה ה- #982 של DARK SIDE OF THE MOON בויניל לא אומרת שהוא ציודופיל. ואגב, בדיוק ראיתי כמה מאוננים כאלה בקבוצות תקליטים. והם לא אודיופילים בכלל. אתה עושה כאן קשרים שמבוססים על דעות קדומות של אדם שבא מחוץ לתחביב.


לא, לא שמתי לב האמת. אני אבדוק שוב, אולי פיספסתי.


המאמר לא גרם לי להרגיש דבר זולת אכזבה שזאת איכות החומר שאתה כותב. יש לי בהרבה דברים חוסר ביטחון, אבל לא בהחלטות שלי בצרכנות אודיו. הסר דאגה מליבך.

אני שמח לשמוע. אז בוא נעלה את הרמה. מה אתה בדיוק מנסה להשיג במאמר מלבד למשוך אש כמו זאת שאני ממטיר עליך? שיח על מה? על מי יותר טוב? על מה יותר לגיטימי? או על מהות התחביב? בינתיים לא נראה לי שהצלחת להעביר את המסר.

ואגב, יש לי חבר טוב שמת על זמרות שמלקקות מיקרופונים ומוסיקה מחליאה אודיופילית כזאת מסוגים שונים, אבל באותה מידה שומע הרכבי ג'אז פסיכיים שאני לא מסוגל בכלל להבין איך קוראים לזה מוסיקה. העולם מורכב, תמיר. להכניס אותו לקופסאות או לתייג אותו, לא מייצר שיח אלא רק מגביל אותו.
מתנוש, נדמה לי שמיצינו את הדיון.
המאמר לא ניסה לנתח אנשים, לא לדרג הנאה, ולא לייצר חלוקה בין טובים לפחות טובים, אלא להציג דעה על דינמיקה שמופיעה אצל חלק. זו לא קביעה או נסיון להכליל.

ברור לי שמה שאתה מתאר שונה, וזה לגיטימי לגמרי. הכתוב לא נועד להציג את כל המקרים, אלא להעלות שאלה מסוימת. אם השאלה הזו לא מדברת אליך, גם זה בסדר.
תודה על ההשקעה והזמן.
בוא נשאיר את הדברים כך.

אגב, רק תיקון קטן לפרוטוקול: הכתיבה שלי באתר נעשית בהתנדבות מלאה, בלי תשלום פר מילה ובלי משרה. מסתבר שאפשר גם לכתוב מתוך עניין, לא רק מתוך חשבונית. כחבר ותיק באתר, אתה בוודאי יודע שזה המצב, אבל בכ"ז בחרת לכתוב זאת.
 
מתנוש, נדמה לי שמיצינו את הדיון.
המאמר לא ניסה לנתח אנשים, לא לדרג הנאה, ולא לייצר חלוקה בין טובים לפחות טובים, אלא להציג דעה על דינמיקה שמופיעה אצל חלק. זו לא קביעה או נסיון להכליל.

ברור לי שמה שאתה מתאר שונה, וזה לגיטימי לגמרי. הכתוב לא נועד להציג את כל המקרים, אלא להעלות שאלה מסוימת. אם השאלה הזו לא מדברת אליך, גם זה בסדר.
תודה על ההשקעה והזמן.
בוא נשאיר את הדברים כך.

אגב, רק תיקון קטן לפרוטוקול: הכתיבה שלי באתר נעשית בהתנדבות מלאה, בלי תשלום פר מילה ובלי משרה. מסתבר שאפשר גם לכתוב מתוך עניין, לא רק מתוך חשבונית. כחבר ותיק באתר, אתה בוודאי יודע שזה המצב, אבל בכ"ז בחרת לכתוב זאת.
צר לי על כל התגובות התוקפניות שבאתר, החלטתי שמעכשיו אני לא כותב על טכנולוגיה באתר. אני אעקוב אחרי חברים שצרכים עזרה טכנית אני אשמח לתת עזרה אבל רק בפרטי.
 
צר לי על כל התגובות התוקפניות שבאתר, החלטתי שמעכשיו אני לא כותב על טכנולוגיה באתר. אני אעקוב אחרי חברים שצרכים עזרה טכנית אני אשמח לתת עזרה אבל רק בפרטי.
חבל לשמוע שזה המצב, ובאמת מצער שתגובות תוקפניות גורמות לאנשים טובים ומקצועיים שמשקיעים מזמנם להעדיף לשתוק.
דווקא קהילה בריאה נמדדת ביכולת להכיל דעות שונות, גם כאלה שלא כולם מסכימים איתן, בלי להפוך כל דיון לזירת התגוששות.
התרומה שלך, כמו של אחרים כאן, חשובה גם כשלא כולם מסכימים עם כל מילה.

ניסיון להקטין אחרים בשם “רמה” או “ותק” לא מעלה לטעמי את איכות הדיון, אלא רק מסמן חוסר ביטחון וחשש מהתמודדות עם מחשבה שונה. דיון אמיתי לא דורש שומרי סף שיחליטו מהי הרמה המקובלת.
 

לא לא לא, כפרה. לקחת את הדרך הקלה והשטחית להגיע לקונצנזוס, אבל זאת הצהרה עם משמעות כמעט אפסית.
א. כל אדם שיש לו מערכת סטראו בבית שהיא יותר מ- JBL ב- 500 ש"ח הוא חובב מוסיקה.
ב. "מוסיקה מרגשת ופותחת צ'אקרות בתלות באיכות הסאונד שלה". כמה תלות? זה אינדיבידואלי ושאלה שראוי לענות עליה:

וכאן צריך לצלול עמוק יותר: ראשית, זה לא תמיד נכון עבור כולם. מידת החשיבות שמייחסים לאיכות משתנה דרמטית מאדם לאדם, אפילו אם אותו אדם מזהה את האיכות. נחזור לאשתי: היא מזהה איכות גבוהה יותר, אבל זה לא מעניין אותה. זה לא גורם לה להנות יותר ממוסיקה.
לעומתה, אני מתקשה מאד להנות מסוגים מסויימים של מוזיקה, כשהם באיכות לא טובה. יתירה מכך - מערכת סטראו טובה פותחת לי את הצוהר למוסיקה חדשה. וגם זה, נכון רק עבורי ולא עבור כל או אפילו רוב האודיופיליים.

רוצה לאמר: האמת מורכבת מהרבה מהפשטנות שאתם מכניסים כאן. כדי להגיע אליה, צריך קודם כל להבין איך אנחנו צורכים מוזיקה. או, איך מוזיקה מניעה אותנו. או, מה במוסיקה מניע אותנו. ואז אפשר להתחיל לדבר על איכות סאונד.


והכל יחסי, ונשתה הרבה מים, וכל אדם הוא מיוחד, וכו' וכו'. הצהרה מסיסה שרק מאלחשת דיונים.
כפרה,
לא ידעתי שצריך להגיע לקונצנזוס כלשהוא...כפי שכתבתי לעיל, אינך יכול לקבוע לכל אדם, מה רמת העונג המוזיקלי אותו הוא חש,בשמיעת מוזיקה וזאת ללא כל קשר מהמקור שלה. הסטגימה האודיופילית,לא מהווה כל פקטור ,במקרה הזה...צר לי אבל זאת העובדה.
ניתן כמובן להרחיב את הדיון לעומק התוכן המוזיקלי אותו כל "אודיופיל" צורך וכאן בטוחני שנמצא הבדלים גדולים...
 
מתנוש, נדמה לי שמיצינו את הדיון.
לי נדמה שלא התחלנו בכלל את הדיון. אין דיון. וחבל.
אתה זורק פצצת רפש במקרה הרע, ובמקרה הטוב ניתוח רדוד להחריד, ובוחר לגדר את ההשלכות? לללה.. . זה לא עובד ככה כפרה.

המאמר לא ניסה לנתח אנשים, לא לדרג הנאה, ולא לייצר חלוקה בין טובים לפחות טובים, אלא להציג דעה על דינמיקה שמופיעה אצל חלק. זו לא קביעה או נסיון להכליל.
לא לדרג הנאה? אתה רציני? כותרת המאמר היא:

"אודיופיל מול חובב מוסיקה: מי באמת נהנה יותר?"​


ברור לי שמה שאתה מתאר שונה, וזה לגיטימי לגמרי. הכתוב לא נועד להציג את כל המקרים, אלא להעלות שאלה מסוימת. אם השאלה הזו לא מדברת אליך, גם זה בסדר.
השאלה לא "לא מדברת אליי", השאלה היא מטומטמת ומטרתה לייצר פרובוקציה ותו' לא. אחרת לא היית כותב אותה ככה.
תודה על ההשקעה והזמן.
בוא נשאיר את הדברים כך.
הדברים הם ככה:
המאמר רדוד ולא מעלה שום נקודה משמעותית, למעט רצון להכניס אנשים לקופסאות. אין פה חתירה אמיתית להבנה עמוקה יותר. בוא נשאיר את הדברים ככה.

אגב, רק תיקון קטן לפרוטוקול: הכתיבה שלי באתר נעשית בהתנדבות מלאה, בלי תשלום פר מילה ובלי משרה. מסתבר שאפשר גם לכתוב מתוך עניין, לא רק מתוך חשבונית. כחבר ותיק באתר, אתה בוודאי יודע שזה המצב, אבל בכ"ז בחרת לכתוב זאת.
אם זה מתוך עניין, אז בוא נמשיך את הדיון. ממה אתה מפחד?
ולא, אני לא יודע שזה המצב, כי אתה מפציץ פה מאמרים רדודים אחד אחרי השני. אבל אני לוקח בחזרה את ההצהרה הראשונית שלי שאתה מקבל על זה כסף, אם זה לא המצב. ועל כך קבל את התנצלותי הכנה. עכשיו, כשנושא הכסף מאחורינו, בוא נמשיך את השיחה:

למה אתה חושב שאודיופיל נהנה ממוזיקה פחות ממישהו שאין לו מערכת טובה? והאם זאת השאלה הנכונה לשאול בעינייך, כדי לנסות להעמיק את ההבנה במשולש היחסים של מוזיקה, אודיו/סאונד, ודפוסי התנהגות אנושית - בריאים ופחות בריאים?
 
נערך לאחרונה ב:
כפרה,
לא ידעתי שצריך להגיע לקונצנזוס כלשהוא..
גם אני לא ידעתי שצריך להגיע לקונצנוס, לכן לא ברור לי למה דווקא אתה בחרת בדרך הקלה לשם בהצהרות מפייסות (כן, זה סוג של מחמאה:))
.כפי שכתבתי לעיל, אינך יכול לקבוע לכל אדם, מה רמת העונג המוזיקלי אותו הוא חש,בשמיעת מוזיקה וזאת ללא כל קשר מהמקור שלה.
נכון מאד. מתי טענתי אחרת?
הסטגימה האודיופילית,לא מהווה כל פקטור ,במקרה הזה...צר לי אבל זאת העובדה.
אה? על איזה סטיגמה אתה מדבר?
ניתן כמובן להרחיב את הדיון לעומק התוכן המוזיקלי אותו כל "אודיופיל" צורך וכאן בטוחני שנמצא הבדלים גדולים...
בהחלט. אפשר לשאול שאלה שיפוטית כגון: "האם אודיופילים שעסוקים אך ורק במוסיקה מחמיאה למערכות, מבינים פחות במוסיקה מאלה ששומעים מוסיקה מגוונת ומוערכת"? והתשובה היא כנראה שכן. אבל מה זה משנה? (השאלה לא מופנית כתגובה למה שכתבת. אני ממשיך הלאה)

לדעתי זה משנה כי זה לא מסתדר להרבה אנשים שמישהו משקיע כ"כ הרבה זמן וכסף במערכת יקרה, רק כדי לשמוע מוסיקה פח. ומשם מגיעים מאמרים מהסגנון הנ"ל ודיונים סביב הנושא הזה, כשרובם נגועים בהרבה דעות קדומות וזלזול. וכשזה קורה, יהיו תגובות כמו שלי.
 

צר לי על כל התגובות התוקפניות שבאתר, החלטתי שמעכשיו אני לא כותב על טכנולוגיה באתר. אני אעקוב אחרי חברים שצרכים עזרה טכנית אני אשמח לתת עזרה אבל רק בפרטי.
איסי, תרומתך והמאמרים שאתה מביא לא יסולאו בפז (למרות שעוד לא הפנמת שלירלור AI כבר פחות בא טוב בימינו).
תגובות תוקפניות באות כשיש שילוב נכון של התקפה מרומזת, שמגובה אך ורק בסטיגמות, הבנה שטחית של הנושא, וצורך לייצר שרשור מנופח.
למיטב זכרוני לאף אחד מהשרשורים שאתה פתחת לא היה את המאפיינים האלה.
 
נראה שיש כאן פער בין האופן שבו אתה מתאר את המציאות לבין מה שקורה בפועל בדיון.
יש לא מעט תגובות שמתייחסות ישירות לנקודות שהועלו במאמר. חלקן מסכימות, אחרות חולקות עליו, וכולן לגיטימיות. זה בעיניי בדיוק דיון.
אתה כמובן רשאי לחשוב שהשאלה עצמה לא מעניינת או מיותרת, אבל זה לא הופך אותה ל"מטומטמת", ובוודאי לא מבטל את מי שכן מצא בה ערך.

נחזור לדיון:
למה אתה חושב שאודיופיל נהנה ממוזיקה פחות ממישהו שאין לו מערכת טובה? והאם זאת השאלה הנכונה לשאול בעינייך, כדי לנסות להעמיק את ההבנה במשולש היחסים של מוזיקה, אודיו/סאונד, ודפוסי התנהגות אנושית - בריאים ופחות בריאים?
אני לא טוען שאודיופיל "נהנה פחות" ממוזיקה, וגם לא שזו קביעה כללית. הטענה הזו לא מופיעה במאמר.
מה שכן נכתב במפורש הוא:
“להבנתי, שתי הגישות לגיטימיות”
ובהמשך:
“אין כאן תשובה אחת”
וגם:
“אודיופיל יכול לחוות רגעים נדירים של עומק ונוכחות שחובב מוסיקה כלל לא מכיר”
השאלה שבחרתי להעלות אינה מי נהנה פחות, אלא האם אופן ההאזנה (אנליטי לעומת חווייתי) משפיע על סוג ההנאה, ולעיתים גם על הזמינות הרגשית לה.

לכן השאלה בכותרת מנוסחת כשאלה פתוחה, לא כקביעה, והיא נענית בסוף המאמר כך:
“ההבדל אינו מי שומע יותר, אלא מי מרשה לעצמו להרגיש יותר”
אם בעיניך או בעיני זוגתך, עצם העלאת השאלה הזו לא נכונה לבחון את היחסים בין מוסיקה, אודיו ודפוסי התנהגות, אשריך.
במילים אחרות, תחזור לחומר, תקרא שוב את הדברים, ותחזור עם טיעונים מבוססים יותר?
 
איסי, תרומתך והמאמרים שאתה מביא לא יסולאו בפז (למרות שעוד לא הפנמת שלירלור AI כבר פחות בא טוב בימינו).
תגובות תוקפניות באות כשיש שילוב נכון של התקפה מרומזת, שמגובה אך ורק בסטיגמות, הבנה שטחית של הנושא, וצורך לייצר שרשור מנופח.
למיטב זכרוני לאף אחד מהשרשורים שאתה פתחת לא היה את המאפיינים האלה.
אני פנסיונר, ויש לזה גם יתרונות, אין לי בוס, ואני יכול לשמור מרחק מאנשים שלא נוח לי אתם, דבר שלא תמיד אפשרי במקום עבודה. אני עושה רק מה שמהנה אותי. אני אוהב לעזור לאנשים, ועשיתי זאת והרבה מהאנשים באתר. האוירה באתר לא נעימה, וכמו שכתבתי היא תהיה רק בפרטי.
שבת שלום,
איסי
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור