שאלה לגבי חיבור גידים בכבל רמקול

  • פותח הנושא פותח הנושא nir8e
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

nir8e

אוהב את התחום
הודעות
401
מעורבות
287
נקודות
63
canare 4s11 specification
תרגום מתוך הספציפיקציה:
״כבל רמקול חייב להכיל רמות אות גבוהות יחסית, בדרך כלל עשרות עד מאות וואטים של הספק RMS. הפרעה אלקטרומגנטית (EMI) יכולה להקרין מקווי רמקולים אלו ישירות לתוך כבלים סמוכים במתח נמוך (כלומר מיקרופון, קווי וידאו, וכו'). Canare פותרת את הבעיה הזו על ידי שימוש בתצורת "Star Quad" בעלת 4 מוליכים בכל כבלי הרמקולים מסדרת ה-4S שלנו. מכיוון שכל מוליך ממוקם באותו מרחק מהמרכז, השדות המגנטיים המנוגדים מתבטלים. הנחתה של קרינת שדה מגנטי היא מעולה בהשוואה לחוט רמקול סטנדרטי בעל 2 מוליכים

כבל רמקול canare 4s11. יש לו 4 גידים (אדום, אדום שקוף, לבן, לבן שקוף).
איזה גידים לאחד כדי לחבר למגבר?

יש ווידאו שמראה לאחד אדום ולבן ויש ווידאו שמראה לחבר אדום ואדום שקוף.
וידאו שהחיבורים הם אדום ואדום שקוף
וידאו שהחיבורים אדום לבן יחד
 

ב- spec הם מתייחסים לחיבור אדום-אדום לבן-לבן בלבד (קיבוליות).
זה גם הגיוני מבחינת זיהוי הזוגות.
 
זה לא משנה רק שיהיה מקביל גם בצד השני של הכבל, ממתי הצבע משנה?
 
זה כבל שבנוי 4×2.3ממ
בצורה סימטרית
עם טענה מהחברה שעקב התצורה והמיקום.
בחיבור אלכוסני של הגידים המרחק בין גיד הפלוס לגיד המינוס הוא הקצר ביותר.
וכך כביכול מבטלים את השדה המגנטי בצורה הטובה ביותר.
הם קוראים לצורה quad star.
שבו מחברים גיד קוטב חיובי לגיד שלילי הנמצא מולו ולא לידו.

זה כמובן לא רלוןנטי בשימוש ביוור/בי אמפ
 

נערך לאחרונה ב:
אודיופיל מאמבו ג'אמבו ...
 
אודיופיל מאמבו ג'אמבו ..


מאמבו ג'אמבו עם הילה, אפס מדידה, והמון עלילה. :)

יש לי את הכבל המדובר.
בלי קשר לסיפורי הסבתות ולשם המפוצץ
Quad star :).
הנחושת טובה, בידוד טוב
מחיר 33 שח למטר ל4*11awg בשרוול
אחד עבה ,גמיש ונוח לעבודה.
סהכ תמורה טובה לכסף גם למי שפחות מתחבר לססמאות שיווקיות.

*מבחינה הנדסית להבנתי יש הגיון בתצורת החיבור, אך בטלה ב60 או ב60,000 מונים.
 
זה הכבל. 4s11 מגיע גם בשחור
ומגיע גם עם חתך קוטר כפול ,למי.2.3ממ 11awg לא בא לו טוב


רואים בתמונה 4 גידים זהים.
הטענה שמגובה הנדסית היא שאם משתמשים בחיבור סינגל
מהמגבר לרמקול
מחברים לכל קוטב את ההופכי שמולו ולא לידו. וככה יוצרים מרכז זרם מעט יותר סימטרי סביב מרכז הכבל. מדובר על שברירי המילימטר. ואישית אני ספקן לגבי מידת ההשפעה על התוצאה הסונית, לפחות באורך כבל סטנדרטי. אבל סלוגנים שיווקיים מוכרים יותר טוב. מה גם שבמקרה הזה הם מגובים.

כמובן שזה לא מתאים לחיבור biwire
מאחר שבחיבור זה יש 2 זרמים שונים בכל קוטב חיובי.

*
29299.jpg
 

נערך לאחרונה ב:
יש לי הכבל הזה עם בידוד נוסף ורשת, 4 גידים קניתי גלגל של 20 מטר חתכתי באמצע והרצתי אותו לאחוריים (זה כבל בעובי של צינור גינה) כבד ומאסיבי, מבחינתי סימנתי וי על הפאן האחורי וזה היה מלפני כ 20 שנה.. עושה תעבודה כמו שאומרים.
 
מאמבו ג'אמבו עם הילה, אפס מדידה, והמון עלילה. :)

יש לי את הכבל המדובר.
בלי קשר לסיפורי הסבתות ולשם המפוצץ
Quad star :).
הנחושת טובה, בידוד טוב
מחיר 33 שח למטר ל4*11awg בשרוול
אחד עבה ,גמיש ונוח לעבודה.
סהכ תמורה טובה לכסף גם למי שפחות מתחבר לססמאות שיווקיות.

*מבחינה הנדסית להבנתי יש הגיון בתצורת החיבור, אך בטלה ב60 או ב60,000 מונים.
רק אומר, Canare עם ה-Quad Star, לא בדיוק ממבו ג'מבו, נמצא בשימוש נרחב באולפנים והאפקט של התצורה מדיד לחלוטין. כדאי רק לזכור כי כל השטיק תכליתו למנוע פליטה של EMI, היינו הגנה על מסלולי סיגנל אחרים ולא הגנה על הסיגנל העובר בכבל עצמו, שזה מאוד הגיוני במקום שבו עוברת המון כבילה ששיקולי הניתוב שלה מגיעים מאילוצים מעשיים שונים ומשונים (אולפן)...
 
רק אומר, Canare עם ה-Quad Star, לא בדיוק ממבו ג'מבו, נמצא בשימוש נרחב באולפנים והאפקט של התצורה מדיד לחלוטין. כדאי רק לזכור כי כל השטיק תכליתו למנוע פליטה של EMI, היינו הגנה על מסלולי סיגנל אחרים ולא הגנה על הסיגנל העובר בכבל עצמו, שזה מאוד הגיוני במקום שבו עוברת המון כבילה ששיקולי הניתוב שלה מגיעים מאילוצים מעשיים שונים ומשונים (אולפן)...
מסכים . למיטב הבנתי העממית בנושא .בתצורת מה שמכונה על פי החברה quad star עובדתית ומדידית הם מבטלים את השדה בעוד שבריר אחוז . אני חושב שישום השיטה הגיעה משוק המיקרופונים המיקצועיים ששם מריצים כבלים לאורך עשרות מטרים, ושם זה הרבה יותר משמעותי
מאחר ש emf נוצר מזרם
ובכבל מיקרופון עובד אות חלש.
היחס בין רעש לאות מצטמצם ולכן זה משמעותי עבורם.
*זאת אחת הסיבות למה כבילה נאותה של ראש ופונו משמעותית.

לעניינו, הכבל על פי הבנתי מצויין, אני עצמי משתמש בו.
אך אם לא תשרשר אותו לאורכו במקביל לכבלים צרכני זרם נמוכים(פונו/דאק/פרה) וכדומה, מה שממילא בהגדרה לא עושים.
הבדל סוני?
לא חושב ששם נמצא אותו.
הרי ישום ביטול השדה (MFC) קיים בכל כבל רמקול תקין. אך אני יכול לחשוב על מקרי קיצון בהם מגבר חזק מאוד מחובר לרמקול נציל מאוד
המחוברים עם כבלים ארוכים במיוחד, או סמטוחה כללית בכבילה בה אולי אפשר למצא אותו ואת יתרון תצורת החיבור המדוברת. אך כנראה יתבטל ב60 מול שאר צרות המערכת.
 

נערך לאחרונה ב:
והאפקט של התצורה מדיד לחלוטין. כדאי רק לזכור כי כל השטיק תכליתו למנוע פליטה של EMI,
השטיק גם מקצץ בחצי את ההתנגדות, שזה לכשעצמו רעיון לא רע.
ב-spec שיט יש מספר נתונים מעניינים,
א. לכל כבל מהקבוצה (3 סוגים) יש המלצה ליישום אחר.
ב. עפ"י גרף ההיענות רק 4S8 מתאים ל-hifi
ג. 4S11 הכבל הכי עבה בסדרה 14AWG מומלץ לתדרים נמוכים(SUB) ו-long runs.
ד. יש טבלה עם נתון קיבוליות בחיבור זוגות ספציפי. לנתון השראות שגם הוא מעניין למי שיש מגבר שפופרות למשל, לא היה מקום.
העיקר שאין טריקים.
 
את האמת מאחר שיש לי כבל זהה יצא שנשאבתי (בכוחות עצמי :) )
לדיון שהניסיון וההבנה שלי מוגבל.
אז כל הארה או תיקון תתקבל בברכה.

*סעיף א' מעניין, לא הכרתי אותו
*סעיף ב' בהמשך לסעיף א' לא מכיר.
*סעיף ג' awg14 זה גיד דק יחסית אני מניח (אפשר להציב בנוסחה כי כל מקרה לגופו) עלול להיות גבולי לא רק בחיבור בי-וויר(ולא על החיבור הזה מתייחס ה"שטיק") לרמקולים שיורדים נמוך ואוהבים זרם.
לא מכיר הקשר לסאב.
*סעיף ד' למיטיבי לכת, לא הכרתי.
*לא הבנתי את ההקשר בין ה"שטיק"
לקיצוץ ההתנגדות בחצי.

אני לא מכיר את הגרפים.
אבל לא מוצא שום בעיה להשתמש בכבל עם גידים באורך נניח 3-4 מטר 2.3ממ כפול 2 לצד. נחושת ובידוד ברמה גבוהה ל hifi.
אולי התכוונו שמאחר שהquad star ממילא לא קריטי בכבלי רמקול ה4s11 לא נכנס לרשימה.
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור