מינימום אקוסטיקה פסיבית מקסימום סאונד

  • פותח הנושא פותח הנושא שניצל
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

צריכה להיות בעייה מאוד קיצונית במערכת/אקוסטיקה אם התוצאה נשמעת כמעט זהה לכל הקלטה, ואני לא חושב שאנחנו מדברים על מערכות בעייתיות במידה כזו.

מסכים איתך שזה קיצוני, יש לא מעט קיצוניים שמכוונים כך (אולי במודע או לא) את התוצאה שלהם כך, כבר נתקלתי.

רק אחזור על כך שגודל הבמה, רוחב הבמה, השכבתיות ורבדי הבמה, מיקום הכלים מבחינת עומק ורוחב, וכיו"ב לרוב מיוצרים מלאכותית באולפן, ואינפורמציית גובה, גם של הבמה וגם של מיקום הכלים, בכלל לא נכללת בהקלטה.

לכן זו "נאמנות" להקלטה ולאפשר להוציא ממנה את מירב האינפורמציה עד כמה שניתן, גם אם זה אומר שהטכנאי בטעות הקליט נפיחה של העומד לידו. (לא נתקלתי, אך אין לדעת, חחח)

אם נוסיף לכך את העובדה שהרבה מהפרטים ש"נחשפים" אינם שמיעים בזמן הופעה, ואינם חלק מכוונת המבצעים, נקבל שבעצם רוב העיסוק שלך -- ושל הרבה אודיופילים אחרים -- הוא בדברים מלאכותיים, ו/או שאינם קיימים בהקלטה, ו/או שמוצאים מהקשרם ומהפרופורציה שלהם, אבל מתייחסים אליהם כריאליזם וכמדדי איכות של מערכות :)

לא יודע מה "מלאכותי" או לא...גם פחות מעניין אותי להתעסק ולנתח ולפרש זאת, כן חשוב (לי) שיהיה מספיק שמיע כ-אינפורמציה שמצויה בהקלטה.

מיצינו עמיר, מה אומר...?
 
שאני מסתכל על הנגנים בהופעה אני לא מתעניין על איפה הם עומדים בבמה, נכון?
שים לב אתה רושם עוד פעם דבר והיפוכו :)
אם אתה רואה אותם אז אתה מודע למיקום שלהם אין צורך להתעניין בכך. לגבי הסאונד עצמו והתאמת המיקום זה תלוי בסוג ההופעה, אולם קטן ,גדול או פארק ענק, יש או אין הגברה.
לעומת זאת בשמיעה בסט שלך אתה יכול לבחור אם להתעניין במיקום שלהם או שאתה בוחר להתעלם מכך. במידה ואתה רואה הופעה חיה על המסך גם פה אתה יכול לבחור אם זה מעניין אותך או לא אבל כפי שרשמתי פה יש קצת בעייתיות כי אתה תלוי בהרבה גורמים נוספים כגון מיקום מיקרופונים, החלטות של טכנאי הסאונד וכו'.....
 

שים לב אתה רושם עוד פעם דבר והיפוכו :)
אם אתה רואה אותם אז אתה מודע למיקום שלהם אין צורך להתעניין בכך. לגבי הסאונד עצמו והתאמת המיקום זה תלוי בסוג ההופעה, אולם קטן ,גדול או פארק ענק, יש או אין הגברה.
בקונצרט סימפוני לא בהכרח רואים את כל הנגנים,. בהרבה מקרים -- בתלות במבנה האולם -- נגני המיתרים שבקדמת הבמה מסתירים את כלי הנשיפה והנקישה, ולפעמים קשה לדעת מי מנגן ואיפה הוא יושב.

לעומת זאת בשמיעה בסט שלך אתה יכול לבחור אם להתעניין במיקום שלהם או שאתה בוחר להתעלם מכך. במידה ואתה רואה הופעה חיה על המסך גם פה אתה יכול לבחור אם זה מעניין אותך או לא אבל כפי שרשמתי פה יש קצת בעייתיות כי אתה תלוי בהרבה גורמים נוספים כגון מיקום מיקרופונים, החלטות של טכנאי הסאונד וכו'.....
אמרת שיש בעיתיות, אבל לא הסברת מה בעייתי בתלות "בהרבה גורמים נוספים כגון מיקום מיקרופונים, החלטות של טכנאי הסאונד וכו'".
לדעתי זו לא בעיה, והסברתי למה.

דרך אגב, גם כשמצלמים הופעה, לא תמיד מראים את הנגנים מזוויות שמאפשרות לדעת את מיקומם, ולפעמים אפילו לא מראים את הנגנים שמנגנים באותו רגע. לאחרונה נתקלתי בכמה קונצרטים מצולמים שלא הראו בכלל את כלי נשיפה ממתכת ואת הטימפני, ולא יכלתי לוודא אם זה כלי תקופה או כלים מודרניים, ואם לטימפני יש מקלות מרופדים או לא. את החלילים והאבובים הראו מהצד בקלוז-אפ, ולא יכולתי לדעת אפילו אם הם יושבים בצד שמאל, באמצע או בצד ימין...
 
יש הבדל גדול בין קונצרט ונגנים לבין הופעה חיה של זמר\להקה.
 
יש הבדל גדול בין קונצרט ונגנים לבין הופעה חיה של זמר\להקה.
ההבדל העקרוני ביותר אינו בין מי שמנגנים/שרים, תזמורת קלאסית או זמר/להקה, אלא בין מוזיקה אקוסטית למוזיקה מוגברת.
 

בקונצרט סימפוני לא בהכרח רואים את כל הנגנים,. בהרבה מקרים -- בתלות במבנה האולם -- נגני המיתרים שבקדמת הבמה מסתירים את כלי הנשיפה והנקישה, ולפעמים קשה לדעת מי מנגן ואיפה הוא יושב.


אמרת שיש בעיתיות, אבל לא הסברת מה בעייתי בתלות "בהרבה גורמים נוספים כגון מיקום מיקרופונים, החלטות של טכנאי הסאונד וכו'".
לדעתי זו לא בעיה, והסברתי למה.

דרך אגב, גם כשמצלמים הופעה, לא תמיד מראים את הנגנים מזוויות שמאפשרות לדעת את מיקומם, ולפעמים אפילו לא מראים את הנגנים שמנגנים באותו רגע. לאחרונה נתקלתי בכמה קונצרטים מצולמים שלא הראו בכלל את כלי נשיפה ממתכת ואת הטימפני, ולא יכלתי לוודא אם זה כלי תקופה או כלים מודרניים, ואם לטימפני יש מקלות מרופדים או לא. את החלילים והאבובים הראו מהצד בקלוז-אפ, ולא יכולתי לדעת אפילו אם הם יושבים בצד שמאל, באמצע או בצד ימין...
הפעם לא פרטת מספיק, שכחת לציין שיש גם הופעה רק של נגן אחד עם אדם אחד בקהל ויש חושך הוא לא רואה את הנגן.
כמו כן זו באמת בעיה קשה אי היכולת לזהות האם יש לטימפני מקלות מרופדים, אישית לא קרה לי דבר כזה אני תמיד מזהה.
 
הפעם לא פרטת מספיק, שכחת לציין שיש גם הופעה רק של נגן אחד עם אדם אחד בקהל ויש חושך הוא לא רואה את הנגן
שוב, במקום לענות לעניין, אתה מביא אירוניה ומנסה להציג את הדברים באור מגוחך. אתה זה שיוצא מגוחך מזה. זה רק מוכיח ומחזק את זה שאין לך שום דבר חכם לומר.

כמו כן זו באמת בעיה קשה אי היכולת לזהות האם יש לטימפני מקלות מרופדים, אישית לא קרה לי דבר כזה אני תמיד מזהה.
אני לא מודאג שאני מזהה פחות טוב ממך, רק שבניגוד אליך, אני אוהב לוודא את מה שאני חושב.

יש הרבה מאוד אודיופילים שאומרים כל מיני דברים באיצטלה של מומחיות מעבר לעירעור, אבל אין מי/מה שיגיד באיזו מידה הם צודקים, ואז הם גם נותנים לעצמם ציון 100 על יכולות ההבחנה המופלאות שלהם.
 
שוב, במקום לענות לעניין, אתה מביא אירוניה ומנסה להציג את הדברים באור מגוחך. אתה זה שיוצא מגוחך מזה. זה רק מוכיח ומחזק את זה שאין לך שום דבר חכם לומר.
לא הבנתי איפה אתה מוצא אירוניה ? אתה טוען שאין מצב כזה ? אני חושב אחרת ........
בוא תפרק את התשובה שלי לגורמים ותסביר למה זה אירוניה.
 

לא הבנתי איפה אתה מוצא אירוניה ? אתה טוען שאין מצב כזה ? אני חושב אחרת ........
בוא תפרק את התשובה שלי לגורמים ותסביר למה זה אירוניה.
כי זו דוגמה מטופשת, שבה טריוויאלי שאין עניין של מיקום, אז נתתי לך קרדיט שהבאת את זה על תקן אירוניה ולא מתוך טיפשות נטו:
הפעם לא פרטת מספיק, שכחת לציין שיש גם הופעה רק של נגן אחד עם אדם אחד בקהל ויש חושך הוא לא רואה את הנגן.
ואם אתה לא רואה שזו דוגמה מטופשת וטריוויאלית, המצב גרוע יותר משחשבתי... :) :)
 
כי זו דוגמה מטופשת, שבה טריוויאלי שאין עניין של מיקום, אז נתתי לך קרדיט שהבאת את זה על תקן אירוניה ולא מתוך טיפשות נטו:

ואם אתה לא רואה שזו דוגמה מטופשת וטריוויאלית, המצב גרוע יותר משחשבתי... :) :)
זה שונה מזה שאתה מנסה להבחין בתזמורת של 40 נגנים אם יש בידוד על המקלות של הטימפני ? רק לך מותר לכתוב שטויות ? ;)
 
זה שונה מזה שאתה מנסה להבחין בתזמורת של 40 נגנים אם יש בידוד על המקלות של הטימפני ? רק לך מותר לכתוב שטויות ? ;)
אתה כנראה לא בעניין של HIP והבחנה בין תזמורות עם כלים מודרניים בלבד, כלי תקופה בלבד, וכלים מודרניים עם כלי נשיפה ממתכת (או רק חצוצרות) וטימפני תקופתיים.

את זה שחשבת שזה שטויות זה אפשר לייחס לבורות בנושא, אבל על זה אפשר לעבור לסדר היום.
לא כל אחד אמור להתמצא בזה (ואין לראות בזה טענה שאני מומחה לעניין).
 

אתה כנראה לא בעניין של HIP והבחנה בין תזמורות עם כלים מודרניים בלבד, כלי תקופה בלבד, וכלים מודרניים עם כלי נשיפה ממתכת (או רק חצוצרות) וטימפני תקופתיים.

את זה שחשבת שזה שטויות זה אפשר לייחס לבורות בנושא, אבל על זה אפשר לעבור לסדר היום.
לא כל אחד אמור להתמצא בזה (ואין לראות בזה טענה שאני מומחה לעניין).
אתה צודק, כנראה הבחור שעניתי לו כן בעניין של HIP.
 
אתה צודק, כנראה הבחור שעניתי לו כן בעניין של HIP.
אני לא יודע, לא זכורה לי התייחסות שלו לנושא, ולא כל אוהב מוזיקה קלאסית אוהב HIP. יש כאלה שממש שונאים.

בכל מקרה, אם נחזור לנושא הדיון, אמרת שיש בעיתיות, אבל לא הסברת מה בעייתי בתלות "בהרבה גורמים נוספים כגון מיקום מיקרופונים, החלטות של טכנאי הסאונד וכו'".

כאמור, לדעתי זו לא בעיה, והסברתי למה.
 
אם אתה רואה אותם אז אתה מודע למיקום שלהם אין צורך להתעניין בכך.

אני גם מודע למה שהם לובשים, רק שזה בכלל לא משנה. זה לא מוסיף לתפיסת המוסיקה ולא גורע. המיקום של האומן על הבמה, בכלל לא מעניין. זה לא מעניין אם הגיטריסט הולך משמאל לימין או אם הוא עומד ליד הפסנתר או קצת לפניו. גם אם אתה רואה את זה, זה לא מעניין, כי זה לא רכיב מהותי בהופעה.
לגבי הופעה מוגברת, זה בכלל לא מעניין, כי הסאונד מגיע מהרמקול, לא מהכלי/זמר. אז בכלל המיקום של הנגנים על הבמה לא משנה את הסאונד.

לעומת זאת בשמיעה בסט שלך אתה יכול לבחור אם להתעניין במיקום שלהם או שאתה בוחר להתעלם מכך

הבעיה היא שבכדי לנסות לזהות מיקום *בשמיעה* אתה צריך להתרכז בכך, באפקט הבמה. בהופעה אתה רואה עם העיניים, אתה לא מנסה למקם עם האוזניים. זה בכלל לא מעניין. כשאתה עושה את זה (רואה עם האוזניים), זה בא על חשבון ההאזנה למוסיקה עצמה, לדעתי. אני מעדיף להקשיב למוסיקה. יש רבים שאפקט הבמה/אימאג׳ חשוב להם, וזו העדפה סובייקטיבית לגיטימית כמו כל אחת אחרת. אבל זו תכונה של המדיום הטכנולוגי, לא של המציאות. במציאות אתה לא מאזין עם האוזניים ולכן אין לזה קשר לשחזור של ההופעה, יש לזה קשר לשחזור המיקס/הקלטה.

דרך אגב, אם תנסה להאזין עם עם האוזניים בהופעה תגלה שהבמה לא ברורה והאימאג׳ לא קיים. כאמור, תופעה ייחודית למדיום של ההאזנה, לא למציאות.

שוב, יש הקלטות שתכנון הבמה היא חלק חשוב מהיצירה. אפקטים שזזים מפה לשם וכו׳. יש כאלו עם בחירות מוזרות, כמו תופיסט שמרוח לכל רוחב הבמה (לא זוכר איפה זה היה...) או גיטריסט שנמצא ממש יותר מדי בשמאל (Money For Nothing, ויש אומרים שבמערכת ממש טובה, הוא נשמע כאילו הוא משמאל למאזין ומאחוריו...), אבל אותי האספקט הזה באמת פחות מעניין, ולא יוצר אצלי מעורבות. זה תרגיל שכלתני, שבשבילי לא ממש קשור למוסיקה פר סה.

בכלל הגישה שלי יותר הוליסטית. בשבילי הקלטה טובה במערכת טובה היא כזו שמקשה עליי לעשות משהו אחר תוך כדי שאני מאזין. אם המערכת כל הזמן מחזיקה את תשומת הלב שלי למה שמתרחש במוסיקה... היא טובה. אבל זה עניין אחר.
 

נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: AK1
שוב שרשור של אימפונטנטים שמשפשפים את האגו שלהם
מסכים איתך, יש פה כמה בולטים שמחרבשים את הפורום, הם צרכים שליטה להרשים תמיד יפנו אשמה אל אחרים, אין טעם להכנס אתם לשום מגע
בכל מגע אתה מעניק להם כח, כל שרשור ענייני הופך לעימות אישי.
 
מסכים איתך, יש פה כמה בולטים שמחרבשים את הפורום, הם צרכים שליטה להרשים תמיד יפנו אשמה אל אחרים, אין טעם להכנס אתם לשום מגע
בכל מגע אתה מעניק להם כח, כל שרשור ענייני הופך לעימות אישי.
ברור . נהנה מחלוקת הציונים שהם חושבים שהם בעמדה לחלק לאחרים
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור