פטיפון vs. דאק

  • פותח הנושא פותח הנושא Juiced
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אז זהו שאין כאן שום "ספק אם".
לאנלוג אין כל סיכוי להתקרב בכלל לכמויות התוכן וההיצע שיש היום לדיגיטל. מה לעשות... על כל אלבום שיוצא בויניל, יוצאים 1,000 אחרים בדיגיטל.
זה נכון לגבי חומרים חדשים.
לגבי חומרים ישנים זה בדיוק הפוך - מה שיצא בתקליטים 90% ממינו לא הגיע לCD וחלק מאוד גדול גם לא לסטרימינג.
אז "אין שום סיכוי" שלך הוא תלוי מה החומרים שאדם ספציפי צורך.
 
לגבי הבדלי הסאונד - מניסיוני זה תלוי במרה של סט אפ דיגיטאלי מול אנלוגי.
לא יוע מה היחס של עלויות כדי שאחד יעפיל על השני.
דיעה רווחת שעם השקעה קטנה יותר בוויניל אפשר לגבור על דיגיטל.
ברמות נמוכות יחסית זה מה שקרה לי.
אחרי שהבאתי נגן של 12,000$ שהעפיל על סטאפ אנאלוגי שעלה פלוס מינוס חצי מזה.
כדי לגבור על דיגיטל עם הוויניל עכשיו הייתי צריך לשים כמעט כפול.
 

זה נכון לגבי חומרים חדשים.
לגבי חומרים ישנים זה בדיוק הפוך - מה שיצא בתקליטים 90% ממינו לא הגיע לCD וחלק מאוד גדול גם לא לסטרימינג.
אז "אין שום סיכוי" שלך הוא תלוי מה החומרים שאדם ספציפי צורך.
נכון, רק שאותי כמעט מאה אחוז מההקלטות של שנות החמישים לא מעניינות לא בתקליט, לא סטרימינג ולא ב cd.
את רוב ההקלטות הטובות מאז שנות השישים אין בעיה מיוחדת להשיג בשלושת הפורמטים.
 
אתה צודק בזה, ויש כנראה סיבה למה רוב החומר לא עבר לפורמט החדש - כי אין לו הרבה עניין.
אבל לדעתי לא חסר כאלו גם משנות 60 ואולי אף 70.
זה לא רק שנות 50.
וזה לא רק עניין - אלא גם ערך מסחרי.
לא כל הג'אז זה מיילז וקולטריין, ולא כל הרוק זה לד זפלין וביטלז - היה ים של דברים אחרים שלא הגיעו לאותה פופולריות, אבל זה לא אומר שהם לא היו טובים.
יכול להיות משהו טוב ומעניים אבל לא שווה היה לחברת תקליטים להוציא מחדש.

בכל מקרה, זה היבט אחר.
כל מה שרציתי להגיד שאמירה שכל המוזיקה זמינה בדיגיטל אינה נכונה - וזה נראה לי תגלית עבור 99% מהאנשים...
 
אתה צודק בזה, ויש כנראה סיבה למה רוב החומר לא עבר לפורמט החדש - כי אין לו הרבה עניין.
אבל לדעתי לא חסר כאלו גם משנות 60 ואולי אף 70.
זה לא רק שנות 50.
וזה לא רק עניין - אלא גם ערך מסחרי.
לא כל הג'אז זה מיילז וקולטריין, ולא כל הרוק זה לד זפלין וביטלז - היה ים של דברים אחרים שלא הגיעו לאותה פופולריות, אבל זה לא אומר שהם לא היו טובים.
יכול להיות משהו טוב ומעניים אבל לא שווה היה לחברת תקליטים להוציא מחדש.

בכל מקרה, זה היבט אחר.
כל מה שרציתי להגיד שאמירה שכל המוזיקה זמינה בדיגיטל אינה נכונה - וזה נראה לי תגלית עבור 99% מהאנשים...
אני מחזיק ב 3 המקורות, לא מרגיש שיש משהו שאני מחסיר בדיגיטל ו CD או שלא זמין עבורי בפורמטים הנ"ל, מה שלא תמיד ניתן לו על ויניל, מהעובדה הפשוטה שבמשך מספר עשורים זה לא היה פורמט תוסס כמו בעשור האחרון.
 

נכון, רק שאותי כמעט מאה אחוז מההקלטות של שנות החמישים לא מעניינות לא בתקליט, לא סטרימינג ולא ב cd.
את רוב ההקלטות הטובות מאז שנות השישים אין בעיה מיוחדת להשיג בשלושת הפורמטים.

איזה סוג מוזיקה? מוזיקה קלאסית אני מניח שאתה צודק למרות שאני כמעט לא שומע קלאסי. ג׳ז בהחלט בדיגיטאלי גם אין בעיה, אבל פופ רוק וסול שם כבר המצב שונה - בסטרימינג אתה מוצא בעיקר את הרהמאסטרים המקומפרסים, ב-cd יש אופציות אבל הן לא בהכרח זולות.

לכל זה יש נקודה חשובה אחת לציין. אני חי באירופה וכאן יותר קל להשיג וינילים איכותיים ב-15 יורו ודרומה. בפעם האחרונה שהייתי בישראל (2022) הסתובבתי בחנויות בתל אביב ויצאתי עם הרושם שבישראל הרבה יותר קשה ויקר לאסוף וינילים.
 
לכל זה יש נקודה חשובה אחת לציין. אני חי באירופה וכאן יותר קל להשיג וינילים איכותיים ב-15 יורו ודרומה. בפעם האחרונה שהייתי בישראל (2022) הסתובבתי בחנויות בתל אביב ויצאתי עם הרושם שבישראל הרבה יותר קשה ויקר לאסוף וינילים.
נהיה יותר גרוע, 120 שקל+
וכפול 160+
 
איזה סוג מוזיקה? מוזיקה קלאסית אני מניח שאתה צודק למרות שאני כמעט לא שומע קלאסי. ג׳ז בהחלט בדיגיטאלי גם אין בעיה, אבל פופ רוק וסול שם כבר המצב שונה - בסטרימינג אתה מוצא בעיקר את הרהמאסטרים המקומפרסים, ב-cd יש אופציות אבל הן לא בהכרח זולות.

לכל זה יש נקודה חשובה אחת לציין. אני חי באירופה וכאן יותר קל להשיג וינילים איכותיים ב-15 יורו ודרומה. בפעם האחרונה שהייתי בישראל (2022) הסתובבתי בחנויות בתל אביב ויצאתי עם הרושם שבישראל הרבה יותר קשה ויקר לאסוף וינילים.
ברשותי מעל 650 תקליטים, הרוב המוחלט הדפסות אודיופיליות. העולם פתוח, אין בעיה לרכוש מכל מקום.
 

מסכים עם @Croc שהכול תלוי בסטאפ, לא מומחה גדול באנלוג, אך יש לי דיגיטאל ברמה גבוה (גם סי די וגם בהזרמה), אך לאחרונה התחדשתי בראש ופונו של חברת DS AUDIO שלא רק הפעיל לי ת'לסת אלה גם "ריסק" את הדיגיטאל וגם עבר בהרבה את כול הראשים ברמות שונות שהיו לי עד היום.
 
מסכים עם @Croc שהכול תלוי בסטאפ, לא מומחה גדול באנלוג, אך יש לי דיגיטאל ברמה גבוה (גם סי די וגם בהזרמה), אך לאחרונה התחדשתי בראש ופונו של חברת DS AUDIO שלא רק הפעיל לי ת'לסת אלה גם "ריסק" את הדיגיטאל וגם עבר בהרבה את כול הראשים ברמות שונות שהיו לי עד היום.
איזה דגם?
 
 

המון הקלטות שהודפסו על גבי ויניל הם מה לעשות, עם dynamic range גבוה יותר מאשר בדיגיטל.
אם תכנסו לdatabase של המלחמה על ה-loudness תוכלו לראות את ההבדל. מספיק 2 db הבדל כדי שצליל של מצילה ישמע שונה טונלית ונכון יותר.
זו אחת הסיבות העיקריות שהסאונד מפטיפון נשמע לפעמים יותר טוב.
בנוסף, עד שנות ה-80 כל המאסטרינג נעשה אנלוגית, בעוד שבהמשך הכל עבר לדיגיטלי.
ובתחילת הדרך על ADC ברמה נמוכה יותר מהיום.
 
נראה שאתה לוקח את הדברים כביקורת ;)
"Weiss 501-4ch הוא ברמה דיי גבוה" - אף אחד לא מזלזל ב WEISS ולא זו הכוונה אבל סתם לדוגמה יש שלושה דאקים עם סטרימר כבר בתוכם במחירי ריטייל 70 וקצת פחות לדוגמה:
ברינקמן נייקוויסט, MSB DISCRETE, VITUS RD-101 MKII כולם ברמה גבוהה יותר מה WEISS.
באופן אישי, המסלול הדיגיטלי אצלי יקר פי 2.5 מהאנלוגי ואני עדיין נהנה לשמוע מהפטיפון בלי הפסקה.

זה לא העניין,
IMHO מה שיקר יותר לא בהכרח צריך להשמע טוב יותר או להיות ״רמה מעל..״.
כנל גם לגבי זרועות, ראשים ופטיפונים.

המחירים פשוט הזויים.
כאילו יש קרטל של רואי החשבון מהיצרניות שעושים תיאום מחירים.

במקום שתהיה תחרות יש רמות,
ואנחנו סובלים מתסמונת שטוקהולם.

למשל המגבר קונדו שלי שאני מאוד אוהב,
רשמתי בשלב מסויים שהוא רמה מעל השינדו.

עכשיו אני יודע שזו אמרה לא נכונה,
וסתם הצדקה עצמית להוצאה כל כך גבוה.

הוא יותר טוב בהרבה דברים אבל לא ״רמה מעל״ כי יש דברים שהשינדו עשה שהקונדו לא.
חלק יקראו לזה קולורציה (״צבע״) וחלק יקראו לזה רגש ולמה שהתכוון המשורר בתכנון המגבר ובחירת הרכיבים.
 
זה לא העניין,
IMHO מה שיקר יותר לא בהכרח צריך להשמע טוב יותר או להיות ״רמה מעל..״.
כנל גם לגבי זרועות, ראשים ופטיפונים.

המחירים פשוט הזויים.
כאילו יש קרטל של רואי החשבון מהיצרניות שעושים תיאום מחירים.

במקום שתהיה תחרות יש רמות,
ואנחנו סובלים מתסמונת שטוקהולם.

למשל המגבר קונדו שלי שאני מאוד אוהב,
רשמתי בשלב מסויים שהוא רמה מעל השינדו.

עכשיו אני יודע שזו אמרה לא נכונה,
וסתם הצדקה עצמית להוצאה כל כך גבוה.

הוא יותר טוב בהרבה דברים אבל לא ״רמה מעל״ כי יש דברים שהשינדו עשה שהקונדו לא.
חלק יקראו לזה קולורציה (״צבע״) וחלק יקראו לזה רגש ולמה שהתכוון המשורר בתכנון המגבר ובחירת הרכיבים
בוקר טוב
נראה שלא הבנת מה שרשמתי. את תג המחיר 70 לדאק + 70 לסטרימר אתה קבעת אם אני לא טועה. לכן הראיתי לך שיש ממירים מצוינים בטווח מחיר שהוא חצי ממה שהגדרת, רק 70 :). מבחינת רמת סאונד אם זו רמה מעל או לא זכותך המלאה לשפוט אבל רק לאחר ששמעת את כולם אצלך בסט.
עכשיו בהקשר לזה יש תופעה אודיופילית ידועה לכולנו (כמובן שגם אצלי) שאחרי שאנחנו רוכשים משהו אנחנו מגנים עליו בחירוף נפש. אבל צריך להבין שזה בסדר שיש ציוד יותר טוב בשוק :שתוי:
 

בוקר טוב
נראה שלא הבנת מה שרשמתי. את תג המחיר 70 לדאק + 70 לסטרימר אתה קבעת אם אני לא טועה. לכן הראיתי לך שיש ממירים מצוינים בטווח מחיר שהוא חצי ממה שהגדרת, רק 70 :)
בוקר טוב,

הבנתי, מה שהתווכנתי שפשוט אין מצב שזה נגמר ברק dac אפילו שיש סטרימר פנימי.
בסכומים האלו אנחנו לא מחפשים פיתרון AIO אלה ביצועים.

אותו דבר נכון לגבי ה weiss,.
יש לו סטרימר פנימי אבל כמובן שאני רוצה לשדרג לסטרימר חיצוני כגון Antipodes,
אבל החלטתי ללכת בכיוון אחר ולשדרג את האנלוג.

אותו דבר גם תקף למגבר איטרגרייד,
באיזהשהו שלב יש רצון לשדרג למגבר+פרה.

קיצר כולנו יודעים שאין לזה סוף..
 
בוקר טוב,

הבנתי, מה שהתווכנתי שפשוט אין מצב שזה נגמר ברק dac אפילו שיש סטרימר פנימי.
בסכומים האלו אנחנו לא מחפשים פיתרון AIO אלה ביצועים.

אותו דבר נכון לגבי ה weiss,.
יש לו סטרימר פנימי אבל כמובן שאני רוצה לשדרג לסטרימר חיצוני כגון Antipodes,
אבל החלטתי ללכת בכיוון אחר ולשדרג את האנלוג.

אותו דבר גם תקף למגבר איטרגרייד,
באיזהשהו שלב יש רצון לשדרג למגבר+פרה.

קיצר כולנו יודעים שאין לזה סוף..
ומה השדרוג (אם לא סוד)? האם ברמת מחיר שהגדרת (70)? זה רציני ביותר...
 
ומה השדרוג (אם לא סוד)? האם ברמת מחיר שהגדרת (70)? זה רציני ביותר...
ממש לא סוד :)

 

מסכים עם @Croc שהכול תלוי בסטאפ, לא מומחה גדול באנלוג, אך יש לי דיגיטאל ברמה גבוה (גם סי די וגם בהזרמה), אך לאחרונה התחדשתי בראש ופונו של חברת DS AUDIO שלא רק הפעיל לי ת'לסת אלה גם "ריסק" את הדיגיטאל וגם עבר בהרבה את כול הראשים ברמות שונות שהיו לי עד היום.

תתחדש אחינו!
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור