type1 or type 2


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,052
מעורבות
1,491
נקודות
113
הוא מדבר בעיקר על BBC CURV, בנלאי בכל רום קורקשיין , לא צריך שהיצרן ייצר לך אותו ברמקול
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,241
מעורבות
787
נקודות
113
דווקא הוא מדבר על עקומה שטוחה לעומת כזו עם דיפים והגברים ועל הקשר לשמיעה שלנו, ללא קשר ל bbc
שאלה שנשאלת למשל כמסקנה מהסירטונים (בהנחה שמוסכם שהם נכונים) היא עד כמה להתאמץ עם rc לישר את עקומת התדר? או איזה תיקון הוא ״מספיק טוב״ כך שמעבר אליו זה לא יהיה שמיע?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
״סאונד נכון שגם ירגש״ זו שאלה מאוג מסובכת.
ירגש - פה העסק סוביקטיבי, אי אפשר להכריח מישהו להתרגש ממה שאני מתרגש ולהפך.
נכון - לטעמי קשה לדעת מה זה נכון. ניתן לדבר על פרמטרים של סאונד, בתכלס נכון זו עקומת תדר ישרה עם הדהוד נמוך וכמובן יש עוד המון משתנים כגון גודל במה, גודל צליל שקיפות וכו. בתכלס לי הרבה יותר קל לזהות ולדבר על סאונד ״לא נכון״. ברגע שלא מצאתי, לטעמי כמובן, איזה אלמנט ״לא נכון״ שמפריע לי, אז הסאונד נכון.
מסכים.

המילים: "טבעי", "אמיתי", 'מרגש" ו-"נכון", הם לא יותר מהבעת דיעה אישית וסובייקטיבית.

ככל והמערכת מאוזנת (על אמת ולא סתם הצהרת בעלים...) הגענו למצב הכי נכון אוניברסלית שאפשר.

מצב בו איך מי שיצר את אותה יצירה התכוון שנקשיב לה.

משלב זה, יש כאן כבר אלמנטים סובייקטיבים שמעורבבים עם טעם אישי.

חלק מהסרטונים שצורפו מציגים דיעה חדשה (לי לפחות)
לפיה מושלם זה דבר פסול ומושלם = לא טבעי ולכן, התעוררה אצלי השאלה האם יש לאותם אנשים הטוענים שאסור לשאוף למושלם, יש עצות/הנחיות פרקטיות, על מנת להגיע לאותו סאונד "נכון" לשיטתם.

איכשהו יש לי הרגשה, שלא נזכה לעבור מהשלב הפילוסופי להמלצות/הנחיות ממש, על מנת להגיע לאותו סאונד "נכון"...

רן
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,241
מעורבות
787
נקודות
113
שווה לצפות בסרטונים של שו, בעני הם טובים.

בניגוד אולי למה שחושבים הוא מתייחס לאודיו בגישה ההנדסית נטו. אפשר להכנס לדיונים בפורומים של הארבת ולעקוב אחרי התגובות של הבחור.

ללא קשר, לטעמי מה שהתכוון מייקי הוא מה שאנשים תופסים כ״מושלם״ הוא בעצם דיסטורשן או מערכת שאינה מאוזנת דווקא, שבתכלס מטעה הרבה אנשים על ידי גבוהים מודגשים מידי שנתפסים כרזולוציה גבוהה. מה שאתה קורא מושלם הוא בעצם רמקול/חדר/צליל מאוזן באופן מושלם, שזה אומר שאף תדר לא בא על חשבון האחר ולא מודגש מידי. במצב כזה הרושם הראשוני של מאזין הוא לא ״יש המון רזולוציה״. בדרך כלל מערכת כזו תופסת אותך יותר לאט ומאפשרת האזנה לא מעייפת לאורך הרבה זמן, בלי מחשבות חוזרות ונשנות על שידרוגים.

אני משער שזה המצב כי הוא בין היתר דילר של טאד, ככה שהוא לא מדבר על רמקולים ״רגועים מידי״. אנשים מבינים את המושג ״מושלם״ באופן שונה, אז מניח שרק הוא יודע להסביר מה באמת התכוון...
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,052
מעורבות
1,491
נקודות
113
כל העניין שהאזנה אינה אוביקטיבית , כל אחד והרגש שלו , החדר שלו,האוזן שלו ובחלקנו גם הגרפים שלנו ,יש כאלו שחושבים שצליל רומנטי ורך הוא הנכון , רק מה חסרה שם אמיתות ורזולוציה , יש כאלה שרוצים גדול חזק דינמי ומפורט , ואני מכיר לפחות אחד שזה עושה לו כאב ראש , בקיצור העניין אינו אקסיומטי וכל אחד והטוב בעיניו , גם לשמוע חוות דעת של חברים לכאורה "מומחים " לא רצוי , טכל ההרצאות הללו שאתם מביאים לא מענינות , לא ניתן באופן תיאורתי " להתעלף " מאף מערכת , תמיד יש מה לומר , במיוחד עם היא שונה משלך אפילו במעט , יש כמובן נימוס אלמנטרי , אבל זה רק נימוס , לפחות מבחינתי יש תמיד קריאות ביניים אפילו שזה מצויין (ויש הרבה ) ,
אני אפילו בתחרות עם עצמי עם כמה רמקולים וציוד וכבלים שונים , לא מצליח להגיע להסכמה עם עצמי ובוודאי לא עם מערכת זרה,כך שכדאי לקחת את דברי בערבון מוגבל , תמיד מוצא באגים (גם אצלי ) ., הדבר היחידי שניתן אולי למצוא במערכת הוא פוטנציאל להיות יותר טובה , ולשם לא ניתן להגיע כי תמיד יבוא משהוא אחר ויחשוב אחרת.
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,052
מעורבות
1,491
נקודות
113
דווקא הוא מדבר על עקומה שטוחה לעומת כזו עם דיפים והגברים ועל הקשר לשמיעה שלנו, ללא קשר ל bbc
שאלה שנשאלת למשל כמסקנה מהסירטונים (בהנחה שמוסכם שהם נכונים) היא עד כמה להתאמץ עם rc לישר את עקומת התדר? או איזה תיקון הוא ״מספיק טוב״ כך שמעבר אליו זה לא יהיה שמיע?
זה בדיוק BBC
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
ככל והמערכת מאוזנת (על אמת ולא סתם הצהרת בעלים...) הגענו למצב הכי נכון אוניברסלית שאפשר.
ב"מאוזנת" כאן אתה מתכוון לגרף FR שטוח ככל האפשר, אבל, מה שהתחדש/התבהר לי בעקבות ה-Harbeth TechTalks, בעיקר Episode 4, ומחשבות מעבר לנאמר, כולל את זה שמדידת FR ע"י sweep בחדר נתון מתארת רק מה קורה עבוד כל תדר נתון בהשמעה קצרה מאוד ברגע נתון יחיד, אבל לא לוקחת בחשבון את זה ש:
  1. לוקח לרמקול זמן עד שהוא מגיע למקסימום האמפליטודה בתדר נתון
  2. בחלק מהתדרים, הרמקול ממשיך להדהד גם אחרי שמפסיקים את השמעתם
  3. השמעת תדר נתון עלולה להשפיע על הדהודים בתדרים אחרים קרובים
  4. השמעת תדר נתון גורמת להשמעת כפולות של התדר, שעלולות להמשיך להתנדנד גם כשה-sweep מגיע אליהן
  5. FR מודד עוצמה, שאינה רגישה לתדר, ואז כשהחזרים בתדר נתון מגיעים יחד עם הצלילים הישירים של תדרים גבוהים יותר, הם מעוותים את המדידה
אבל הבעיה העיקרית אינה עיוותי המדידה, אלא זה שחלק מהדברים, למשל #2 ו-#5, הם שמיעים, ומהווים תופעות דינמיות, אבל המדידה הסטאטית בעקרון אינה משקפת אותם.

חוצמזה, יכול להיות שמדידה עם sweep איטי מאוד, שנותנת זמן לרמקול להתקרב למקסימום בכל תדר, עלולה להיות שונה מאוד מאשר עם sweep מהיר, בעיקר בתחום הנמוך,

בכלל, FR, וספינורמה בעקבותיו, הם מדידות סטאטיות, שאינן מתארות מה קורה במצבים דינמיים, שזה העיקר, כי מוזיקה היא ההיפך מסטאטי, והיא לא סתם דינאמית, אלא גם בצורה בלתי עקבית ובלתי צפויה.
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,241
מעורבות
787
נקודות
113
לגבי 2, זה לא בכל תדר נתון, אלא קיימים תדרים שזה קיים וכאילה שזה אולי קיים אבל שואף לאפס. לפחות זה מה שהבנתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
לגבי 2, זה לא בכל תדר נתון, אלא קיימים תדרים שזה קיים וכאילה שזה אולי קיים אבל שואף לאפס. לפחות זה מה שהבנתי.
בעצם גם אני הבנתי כך.

תיקנתי.
 

נערך לאחרונה ב:

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
צפיתי בסרטון.

בתמצית הוא מדבר על סאונד מושלם מדיי , מדויק מדיי, באופן בו הוא נשמע לאוזניו לא טבעי. לא אמיתי.

זו הטענה נגד 2 חברות שהוא בחר: ווילסון ומג'יקו.

מה שהיה חסר לי בסרטון זה הסבר מהו בעצם סאונד טבעי, כי אם הקפדה על איזון תדרים, דינמיקה, פירוט, במות, טונאליות, או בלשון אחר ניסיון יום יומי שלנו למקסם את הסאונד....
אז מהי בעצם הדרך שלו, ההנחיות שלו, הפרקטיות, ל-מהו סאונד "טבעי" ו- "נכון"?

בסוף הסרטון הוא בוחר בדוגמא שגויה מהיסוד ומשווה את אותן מערכות "מושלמות" לטלוויזיות/מסכים המוצגים אצל דילרים, לפיהן הקונטרסט במצב המקסימלי שלו, או מה שנקרא אצל כמה יצרנים Vivid Mode , אשר מטרתו לייצר את אותה תשומת לב/מכירה, כאשר בפועל, מצב זה, לאורך זמן, הוא שגוי וכבד על העיניים בניגוד ל Film Mode.

הדוגמא כשלעצמה היא נכונה בקונטקסט של וידאו, אך אין מקום להשוואה לאודיו, כי בוידאו יש לנו כלים, סטנדרטיים בינלאומיים, להבאת התמונה, רמת האפור שלה, תמהיל הצבע שלה, בדיוק מושלם למצב בו הסרט צולם...

אממה, זה לא אפשרי מבחינתנו בסאונד, כי אין כאן סטנדרט מסוים ולכן המילה "טבעי", או "אמיתי", הן סתם מילים שנזרקות באוויר.

רן

שבוע טוב וחתימה טובה
באותו סרטון שבו צפית הוא טוען שהסאונד נשמע מושלם מדי ולא טבעי וכעבור זמן הסאונד הופך בעיניו למעייף. לא אומר שבעיני הפך לגורו
אבל לדעתי הוא נותן לאודיופיל רגיל מן השורה זוג "משקפיים" מרענן להסתכלות נכונה על המצב.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
אגב כך גם אני בוחן מוצר לפני שקילה של רכישה. אני לא מסכים לכל הדעות אבל בחלק מהדברים כמו בסרטון הזה-בהחלט כן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
שבוע טוב וחתימה טובה
באותו סרטון שבו צפית הוא טוען שהסאונד נשמע מושלם מדי ולא טבעי וכעבור זמן הסאונד הופך בעיניו למעייף. לא אומר שבעיני הפך לגורו
אבל לדעתי הוא נותן לאודיופיל רגיל מן השורה זוג "משקפיים" מרענן להסתכלות נכונה על המצב.
אם הסאונד מושלם מידי לפי דבריו אז לא הבנתי למה הוא מעייף אותו לאורך זמן...?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
באותו סרטון שבו צפית הוא טוען שהסאונד נשמע מושלם מדי ולא טבעי וכעבור זמן הסאונד הופך בעיניו למעייף. לא אומר שבעיני הפך לגורו
אבל לדעתי הוא נותן לאודיופיל רגיל מן השורה זוג "משקפיים" מרענן להסתכלות נכונה על המצב.
לפי הפילוסופיה העקומה שלו, "מעייף" זה דווקא טוב, כי הוא מצהיר שהוא אוהב ציוד שמרדים. אבל לא צריך לתת לסתירות קטנות כאלה להפריע למישהו.

הוא נותן משקפיים מעוותות, שמלוות בשטיפת מוח עם מסרים מגמתיים. מי שלא איכפת לו לקבל פירורים של דברים שעשויים להיות בחלקם אפילו נכונים, והרבה מהם לא, שיאכל את השיט הזה בתיאבון, ושלא יתפלא שהליצן המניפולטור הזה יהפוך בעיניו לגורו.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,348
מעורבות
655
נקודות
113
כל יצרן אודיו צריך להיבחן לאור תוצאות המוצר שהוא מוכר. יש מקום לפרט או להבין מה העקרונות המנחים, אבל בסוף לא משנה לי מה נלסון פאס מחשיב טיבעי, נייטרלי ואו דינמי- המוצר שלו מסכם הכי טוב האם אני מתחבר או לא לאופן שהוא שומע.

בנוסף, זה רק טיבעי שכל אומן או יצרן יהיו לו את ההעדפות האישיות שלו, אבל בסוף כולנו מבינים שמוצר צריך לקלוע ליותר מטעמו האישי של היצרן..

ואולי הדיון צריך להיות בכלל מאיזה שלב צליל הוא נגזרת של "טעם". איזה מבחן המערכת צריכה לעבור כדי להיות בקטגוריה של עניין של טעם, בניגוד ללא מספקת/ אודיופילית.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
עמיר-יש מי שאוהב להירדם למוזיקה לאוזניו ויש מי שאוהב שהמערכת תוקפת אותו ואז הוא אומר פששששש איזה פירוט ואיזה במה, ואחרי שעה כבר ניגש לכבות כי הוא עצבני.
נכון הבחור עובד הרבה על מנת לבנות את עצמו באמצעות סרטונים והוא דוחף למכירה של המוצרים שלו. זה עדיין לא אומר שחלק מדבריו לא נכונים.
רב הדברים שאמר לגבי חזירות התעשייה נכונים. צריך לזכור שהוא לא פונה לבעלי ההון שיכולים לקנות מג'יקו/וילסון אלא לאנשים ששמעו אותם והם ימשכנו את עצמם ואת משפחתם לשם מימוש הפנטזיה, כאשר הם יצטרכו להשקיע עוד המון כסף להגברה שתתאים להם גם בכח וגם בטונליות,
ואז אתה בא ושופך את התינוק עם המים.
לפני תקופה לא ארוכה התבשרנו על פטירתה כמעט של חברת אודיוריסרצ', כאשר אתה רואה את הסרטון שהבאתי לעיל אתה לא חושב שיש לכך קשר ואפילו הקלוש ביותר? האם נראה לך שאודיופיל מנוסה לא בוחן על מה הוא מוציא את הכסף? כמה יעלה RETUBE? מעגל שמולחמים עליו שקעי המנורות בניגוד למוצרים אחרים המולחמים נקודה לנקודה. ועוד במחיר של $80K לזוג?????
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
עמיר-יש מי שאוהב להירדם למוזיקה לאוזניו ויש מי שאוהב שהמערכת תוקפת אותו ואז הוא אומר פששששש איזה פירוט ואיזה במה, ואחרי שעה כבר ניגש לכבות כי הוא עצבני.
אני יודע, אבל הוא אמר שהוא אוהב ציוד שמרדים, אז ציוד שמעייף אמור להתאים לו כמו כפפה לאוזן, אבל הוא דווקא משתמש בזה כטיעון הפוך.


נכון הבחור עובד הרבה על מנת לבנות את עצמו באמצעות סרטונים והוא דוחף למכירה של המוצרים שלו. זה עדיין לא אומר שחלק מדבריו לא נכונים.
כתבתי שחלק מדבריו אפילו נכונים, אבל הבעיה היא העטיפה. מי שחושף את עצמו לשיט הזה חושף את עצמו לשטיפת מוח מתוכננת היטב, שבה הדברים הנכונים עוזרים להטמיע את הדברים המגמתיים.


רב הדברים שאמר לגבי חזירות התעשייה נכונים. צריך לזכור שהוא לא פונה לבעלי ההון שיכולים לקנות מג'יקו/וילסון אלא לאנשים ששמעו אותם והם ימשכנו את עצמם ואת משפחתם לשם מימוש הפנטזיה, כאשר הם יצטרכו להשקיע עוד המון כסף להגברה שתתאים להם גם בכח וגם בטונליות,
נראה לי שאתה מפספס. הוא בהחלט פונה גם לבעלי ההון שיכולים לקנות מג'יקו/ווילסון, ומטרתו היא להסיט אותם לכיוון שלו.


ואז אתה בא ושופך את התינוק עם המים.
אין שם הרבה תינוק. בעיקר מיים מלוכלכים שעוטפים משהו שנראה לחלק מהאנשים כמו תינוק.


לפני תקופה לא ארוכה התבשרנו על פטירתה כמעט של חברת אודיוריסרצ', כאשר אתה רואה את הסרטון שהבאתי לעיל אתה לא חושב שיש לכך קשר ואפילו הקלוש ביותר? האם נראה לך שאודיופיל מנוסה לא בוחן על מה הוא מוציא את הכסף? כמה יעלה RETUBE? מעגל שמולחמים עליו שקעי המנורות בניגוד למוצרים אחרים המולחמים נקודה לנקודה. ועוד במחיר של $80K לזוג?????
שוב אתה מפספס לגמרי. נפילתה של חברת אודיו ריסרץ' לא הייתה בגלל שמוצריה אינם בין הטובים ביותר שיש, אלא בגלל שכמעט כל הציוד שהיא מייצרת הוא מבוסס מנורות, ובגלל המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה, ששם מיוצרות כל המנורות הגדולות, לא רק שמחירי המנורות קפצו לשמיים, כבר די בלתי אפשרי להשיג מנורות הספק. אז, למרבה ההפתעה, פשוט אי אפשר למכור ציוד מנורות בשוק הזה.

אם הייתה בעיית איכות ביחס למחיר, החברה הייתה קורסת כבר מזמן, אבל זה קרה בפתאומיות, ודווקא לאחר שהמלחמה התחילה, וברוב העולם הוטל איסור על ייבוא דברים מרוסיה, שזה כולל מנורות.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
עמיר, בסרטונים הראשונים הוא אומר מפורשות שהוא לא פונה אליהם.
לגבי הטענה לזמינות המנורות-לא ראיתי שיצרנים אחרים נסגרו כתוצאה מכך בעיקר כאלה שמנורות הן הבסיס הפעילות שלהם: מאנלי, קארי, קונראד ג'ונסון ועוד המון באירופה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
עמיר, בסרטונים הראשונים הוא אומר מפורשות שהוא לא פונה אליהם.
הוא אומר הרבה דברים.


לגבי הטענה לזמינות המנורות-לא ראיתי שיצרנים אחרים נסגרו כתוצאה מכך בעיקר כאלה שמנורות הן הבסיס הפעילות שלהם: מאנלי, קארי, קונראד ג'ונסון ועוד המון באירופה.
אני לא יודע לגביהם, לחלקם יש גם מכשירים טרנזיסטוריים, ואולי יש גורמים נוספים, כולל בעיות בהתנהלות כספית, אבל בכל מקרה, לא נראה לי שזו מקריות שהקריסה הכלכלית שלהם הייתה לאחר שאספקת המנורות נעצרה.

זה של-AR יש דברים סופר יקרים, שאינם מצדיקים את מחירם עבור רוב האנשים ביקום, מעולם לא הפריע לאנשים לקנות דגמים שמתומחרים נמוך יחסית, והחברה הייתה מאוד מצליחה ומוערכת. הנפילה הייתה מהירה ופתאומית.

הבנאדם הזה משתמש במודל היקר הזה ככלי ניגוח נגד החברה שהוא מודה במו פיו שהוא מעולם לא אהב.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
ופה בדקה 9:30 הוא אומר שהמודל העסקי שלו הוא זיכוי של 80% מערך חדש בשדרוג מוצרים שנרכשו אצלו.
מזכיר יבואן כאן שנפטר לפני שנים
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור