האם יש טעם בכלל ברמקולים גדולים עכשיו כשקיימים סאבוופרים בעולם?

  • פותח הנושא פותח הנושא Audiogod
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

תתקן כבר את הכתיב שלך -- בייסיקלי, עם י' אחרי ה-ס' -- שומעים אותה כשאומרים את המילה באנגלית.
חוצמזה אתה תוקע את המילה הזו בכל חור, גם כשהיא לא מוסיפה כלום לתוכן.
עם זה מסכים איתך לחלוטין, למרות שבאזורים שונים בארה"ב יש שמבטאים את ה i בבייסיק בניקוד סגול. אך אם נשוא הפוסט כותב בעברית יקפיד נא להוסיף 'יוד' וגם יגלה שלא קיים ספר לימוד שפת המחשב בייסיק בלי 'יוד' בין הס' לק'.
 

נערך לאחרונה ב:
כשאומרים את זה באנגלית לא שומעים את הי'( ;
דבר שני בגלל שזה בלועזית או יותר נכון עברית אנגלית מותר לאיית את זה בכל צורה שהיא, אפילו אבשלום קור יסכים איתי.
לגבי השאר אם הקרוס הוא ב80 אתה( ואני מתאמץ לא להוסיף כאן בייסקלי) מייתר כמעט לחלוטין את הוופר של הקדמיים, למה לא להנות מגם וגם?
כמובן הכל עם room correction.
עם שאר הדברים די הסכמתי
שומעים את ה-י, כפרה. גם באנגלית הכי שכונה שיש. שחרר

לעניין הקרוס: לעתים ה"עזרה" הכי נכונה, מבחינת ה"מאמץ" של הראשיים ובוודאי מבחינת תגובת החדר, תתרחש דווקא כאשר הראשיים מנגנים חופשי עד למטה. צריך לזכור את ה"שיבר" הראשי - חוגת הווליום שאותו תגביר עד לתוצאה הרצוייה לך, ומשפיע על אנרגיית הנשפכת לבאס יחד עם כל השאר. זה לא כל כך אינטואיטיבי, אבל הקדמיים יתאמצו פחות כי "עצרת" מוקדם יותר את הווליום והסאב יכול לחזק במיקום הנכון ביותר את "כלכלת" האנרגייה של הבאס.
מעבר לזה, גם אם כדאי לשחרר את הראשיים מחלק מהטווח, הנקודה האופטימלית היא לאו דווקא התדר שבו נכנס הסאב/ים... כמובן שקינפוג כזה ידרוש (בד"כ) יותר מקרוס "נאיבי" שקיבלת בילט אין עם הסאב.
רועי
 
נערך לאחרונה ב:
בלועזית יש חופש מוחלט אז בעברית-אנגלית?
למשל אובייסלי
שומעים את ה-י, כפרה. גם באנגלית הכי שכונה שיש. שחרר

לעניין הקרוס: לעתים ה"עזרה" הכי נכונה, מבחינת ה"מאמץ" של הראשיים ובוודאי מבחינת תגובת החדר, תתרחש דווקא כאשר הראשיים מנגנים חופשי עד למטה. צריך לזכור את ה"שיבר" הראשי - חוגת הווליום שאותו תגביר עד לתוצאה הרצוייה לך, ומשפיע על אנרגיית הנשפכת לבאס יחד עם כל השאר. זה לא כל כך אינטואיטיבי, אבל הקדמיים יתאמצו פחות כי "עצרת" מוקדם יותר את הווליום והסאב יכול לחזק במיקום הנכון ביותר את "כלכלת" האנרגייה של הבאס.
מעבר לזה, גם אם כדאי לשחרר את הראשיים מחלק מהטווח, הנקודה האופטימלית היא לאו דווקא התדר שבו נכנס הסאב/ים... כמובן שקינפוג כזה ידרוש (בד"כ) יותר מקרוס "נאיבי" שקיבלת בילט אין עם הסאב.
רועי
יש בידך טעות כפרה
כל הוספה של סאבים לכל רמקולים בעולם יפתחו ויפתחו בענק
 
Basically אכלתם את הראש….
 

  • Like
Reactions: e&k
וכל הרמקולים בעולם זהים מבחינת יכולות הבאס? הפיזור? הדינאמיות של כל החבילה? כולם זקוקים לאותו "שחרור מבורך"?
בכל מקרה לא ירדת לסוף דעתי (אולי באשמת ההסבר הלקוני שלי). לא טענתי שהקדמיים לא מרוויחים מההקלה. טענתי שההקלה לא בהכרח תגיע מחיתוך הפותר אותם מהנמוכים
 
נערך לאחרונה ב:
וכל הרמקולים בעולם זהים מבחינת יכולות הבאס? הפיזור? הדינאמיות של כל החבילה? כולם זקוקים לאותו "שחרור מבורך"?
בכל מקרה לא ירדת לסוף דעתי (אולי באשמת ההסבר הלקוני שלי). לא טענתי שהקדמיים לא מרוויחים מההקלה. טענתי שההקלה לא בהכרח תגיד מחיתוך הפותר אותם מהנמוכים
זה מה שאני טוען
חיתוך הנמוכים הוא הדבר היחיד שמקל על הרמקולים וכתוצאה מזה פותח אותם בכל התדרים אפילו בגבוהים, כל רמקולים גם כאלה שעולים מיליון דולר.
 

תיכף יבוא אלוהי האודיו המקורי AK1 ויקיא עוד פילוסופיה למה זה לא נכון...
בהקשר זה, כשאני כותב על משהו שאתה כתבת שאינו נכון, אני תמיד מנמק למה אני חושב כך.
במקרה כזה, יש לך לפחות את האפשרויות הבאות:
  1. להסביר למה מה שכתבת כן נכון

  2. לקחת אחריות על זה שכתבת משהו לא נכון -- קורה לכל אחד, גם לי -- ואו להודות בזה או לשתוק

  3. להתעסק בי אישית, בהתנשאות-כביכול, בזה שאני מקיא, וכד', ו/או להסביר לי איך אני צריך להשתנות כדי להתאים לקריטריונים שלך
אולי אני טועה, אבל האופציה #3, שבה בחרת הפעם, נראית לי לא לעניין, תרתי משמע.
 
זה מה שאני טוען
חיתוך הנמוכים הוא הדבר היחיד שמקל על הרמקולים וכתוצאה מזה פותח אותם בכל התדרים אפילו בגבוהים, כל רמקולים גם כאלה שעולים מיליון דולר.
בנאדם, אתה לא קורא עד הסוף...
אפשר להקל על הקדמיים גם כשלא חותכים ונותנים להם לנגן עד הסוף (או עד נקודה אחרת שאינה נקודת הכניסה של הסאב)
 

גילוי נאות : הפריע לי ברמה האישית הערותיו של TOM97 והערותי כלפיו. מה גם שחשדתי שאני יודע במי מדובר - וסאב לא עבד שם ,באותו סאטפ שטען שאכן שמע סאב .

אז מסתבר שהאיש לא ידע שלא שמע סאב - ובפועל שמע רק שני רמקולים קידמיים.
ומסתבר שאני נגררתי לחשוב שהאיש לא דובר אמת.

בסופו של יום - הוא אכן לא שמע סאב ,אך לא ידע את זה .

התנצלנו אחד בפני השני ופתרנו את זה .
 
גילוי נאות : הפריע לי ברמה האישית הערותיו של TOM97 והערותי כלפיו. מה גם שחשדתי שאני יודע במי מדובר - וסאב לא עבד שם ,באותו סאטפ שטען שאכן שמע סאב .

אז מסתבר שהאיש לא ידע שלא שמע סאב - ובפועל שמע רק שני רמקולים קידמיים.
ומסתבר שאני נגררתי לחשוב שהאיש לא דובר אמת.

בסופו של יום - הוא אכן לא שמע סאב ,אך לא ידע את זה .

התנצלנו אחד בפני השני ופתרנו את זה .
אנחנו כבר חדשות האתמול מבחינתם, הם התקדמו חחחח.
 
מה זה בכלל ״מקל על הרמקולים״?

למה וופר לא עובד ״מקל על משהו״? אם כבר זה ״מקל על המגבר״ ז״א מושך ממנו פחות זרם כאשר החיתוך הוא לפני ההגברה ואז מדברים על ״רמקול אקטיבי״.

רמקול רצפתי שתוכנן נכון לא צריך ״שיקלו עליו״, אחרת קחו מדפי וזהו.

ואם שילוב הסאב דורש rc, זה בעייתי ביותר לסטאפים אנלוגים שמחיבים adc.

בקיצור לכו לשמוע סטאפים אנלוגים טובים, בלי סאב, בלי rc ובלי נעלים.
 

באשר לסיבה העיקרית לשילוב סאבים - נכון השחרור עוזר . אבל זו לא הסיבה העיקרית.

החדר מכתיב איפה לחתוך את הקידמיים ולא יכולות הרמקול.

רמקול שחתוך ב 80 הרץ - לא מפסיק לעבוד ב 80 הרץ וגם לא ב 60 או 50 הרץ. החיתוך מתבצע dB per octave .
כאשר לדוגמא חיתוך first order - ב 80 הרץ - יספק לנו הנחתה של 12 די בי פר אוקטבה - זאת אומרת אם הסיגנל בעומה של 90 דיציבלים - ב80 הרץ אז ב 40 הרץ הסינגנל יהיה בעוצמה של 78 די בי . הטענה של "למה לוותר על יכולות הוופר - לא רלוונטית" .

הבעיה האקוסטית שסאב/סאבים באים לפתור היא החזרים ו ROOM MODES בתדרים נמוכים.

גל קול בתדר נמוך ארוך מצלעות החדר - יכול גם לעבור את ה 20 מטרים ובעקבות כך מביא אחתו לרוב ביטולים והגברים של עשרות דציבלים - לרוב בין 10-20 דיבי ולפעמים גם יותר.מדובר במספר מטורף שמשנה את כל האיזון הטונאלי -את המידים ,את הגבוהים . מעבר לזה, בעקבות אותו ביטול/הגבר קטלני ועצום - יש גרורות לכך בכל מה שקשור לאזור התזמון שהתדרים מגיעים אלינו - הבאס מגיע מאוחר ולמעשה אנו מקבלים ניתוק וחוסר זרימה .

ההחזרים מהחלל המגיעים באותו תדר אך בפאזה שונה מהסאונד הישיר המגיע מהרמקול באזור הישיבה גורמים לביטול . לעומת זאת ,אילו שמגיעים באותו פאזה להגבר.

ROOM MODES - הוא למעשה תדר מספר תדרים אשר יוצרים לחץ קבוע בחדר (יש נוסחא לזה בהתאם לצלעות החדר) ומעבר לאותו תחשות לחץ הם נשארים בחדר גם מעל לשניה ומשחררים אנרגיה מאוחרת ביחס לסינגנל הישיר המגיע מהרמקול שגם גורמת לביטולים והחזרים.

אני אעלה מספר גרפים כשאתפנה להמחיש מה בדיוק קורה .
 
נערך לאחרונה ב:
זה כבר עושה שכל,
אבל אין פה עניין של להקל על משהו...
 
אנחנו כבר חדשות האתמול מבחינתם, הם התקדמו חחחח.
כשאתה כותב בפורום על עוסק בתחום משהו גם אם כולם כבר התקדמו הוא לא ישן בלילה, קח את זה בחשבון…
 

זה כבר עושה שכל,
אבל אין פה עניין של להקל על משהו...
כשהוופר לא עובד קשה ואת הheavy lifting של הבאס עובר לסאב
קל לרמקול יותר ובגלל זה הוא נפתח יותר ונשמע נקי יותר
זה כמו להעביר חלק מהעומס על מנוע למנוע היברידי
 
כשהוופר לא עובד קשה ואת הheavy lifting של הבאס עובר לסאב
קל לרמקול יותר ובגלל זה הוא נפתח יותר ונשמע נקי יותר
זה כמו להעביר חלק מהעומס על מנוע למנוע היברידי
ברמקולים שהם Ported או עם פאסיב רדיאייטור, יש יותר תועלת בלהקטין את המעורבות של הפורט/PR (מאשר בהקטנת העומס כביכול). בעיקר כי בוקע משם עוד מקור באס שהוא לא בפאזה המקורית ופוטנציאל לעוד בלגן בחדר... יש מצב שזה מורגש יותר (מאשר אותה "הקלה")
 
כשאתה כותב בפורום על עוסק בתחום משהו גם אם כולם כבר התקדמו הוא לא ישן בלילה, קח את זה בחשבון…
נשמע מדברך שלכלכתי וגידפתי.
גם אם היה כיול וגם אם לא זו זכותי להביע דעה לפי מה שאני שומע וזה תקף לכל מוצר של כל אחד או בכלל לא חייב יבואן אלה כל אחד, כל בן אדם יכול להאוב או לא מה שהוא שומע, ואם אנשים לא ישנים בלילה בגלל זה זו בעיה שלהם.
ותהיה בטוח שדן ישן טוב בלילה כי דיברנו לפני שהלכנו לישון.
 

Screenshot_20220426-120131.jpg

בייסיקלי המערכת המושלמת אמורה להיראות בערך ככה, סאב בכל ערוץ
עובדתית רוב האודיופילים הלא אולד סקול בעולם משלבים סאבים במערכות שלהם, היום זה מאסט
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור