מוזיקאים והמערכות שלהם

  • פותח הנושא פותח הנושא ilam
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ברור, אצל האודיופיל. האם גם אצל המוזיקאי המקצועי?
ודאי.

אני חושב שכל בן אנוש יעריך את זה.

שוב - כל עוד אין מחיר סוני אחר לשלם -וזה קשה לייצר .קשה לייצר דינמיות מדהימה ,איזון טונאלי,פיזור נכון, דיוק וליטוש אבל זה קיים.

הדינמיות גם לא קשורה רק לווליום גבוה - היא תקפה גם לווליום נמוך,מורגשת .( אכן יותר מורגשת בווליום גבוה)

חוסר הקופסתיות/טווח דינמי רחב /היעלמות הרמקול - זה הכל קשור יחד.
 
ודאי.

אני חושב שכל בן אנוש יעריך את זה.

שוב - כל עוד אין מחיר סוני אחר לשלם -וזה קשה לייצר .קשה לייצר דינמיות מדהימה ,איזון טונאלי,פיזור נכון, דיוק וליטוש אבל זה קיים.

הדינמיות גם לא קשורה רק לווליום גבוה - היא תקפה גם לווליום נמוך,מורגשת .( אכן יותר מורגשת בווליום גבוה)

חוסר הקופסתיות/טווח דינמי רחב /היעלמות הרמקול - זה הכל קשור יחד.
יעריך, כן. יצטמרר? אולי אם הוא חובב טכנולוגיה.
לנגן, נגיד, בפסנתר כנף בזנדורפר, עם עושר הצבעים הבלתי נגמר שלו והדינמיקה הסייסמית, ולשמוע אחר כך הקלטה מעולה של זה - האם הפסנתרן יצטמרר? סביר להניח שאם כן, אז זה מכל מה שלא עבר בהקלטה...
במילים אחרות, דן, נדמה לי שהמוזיקאי והאודיופיל מבקשים דברים שונים מכל הדבר הזה שנוגע לשחזור מוזיקה - כולל בבית.
 

דרך אגב, בשיחה שהייתה לי לאחרונה עם נגן הצ'לו של Il Gardelino, הרכב ברוק מוביל מבלגיה, הוא אמר שמלבד העובדה שאין לו כח לשמוע מוזיקה אחרי כל המוזיקה שהוא עושה, בפעמים שיוצא לו לשמוע מוזיקה במערכת טובה (אצל אחיו, לקוח שלי), היא נשמעת "יפה מדי" לאוזניו.
 
יעריך, כן. יצטמרר? אולי אם הוא חובב טכנולוגיה.
לנגן, נגיד, בפסנתר כנף בזנדורפר, עם עושר הצבעים הבלתי נגמר שלו והדינמיקה הסייסמית, ולשמוע אחר כך הקלטה מעולה של זה - האם הפסנתרן יצטמרר? סביר להניח שאם כן, אז זה מכל מה שלא עבר בהקלטה...
במילים אחרות, דן, נדמה לי שהמוזיקאי והאודיופיל מבקשים דברים שונים מכל הדבר הזה שנוגע לשחזור מוזיקה - כולל בבית.
בכבוד רב ובסליחה מצורפת - הרשה שלי שלא להסכים איתך.

כל חיי אני סביב אנשי אולפן - אין דנימיות - אין מה להמשיך.
חלק גדול מהמשפחה שלי מנגן - אותו סיפור.
לאחרונה עשינו מבחן בין רמקולים - נכחו במבחן שני אנשים מהפילרמונית - נגנים - כולם חשבו בדיוק את אותו דבר.

אסביר שוב את כוונתי, כל עוד יתר הפרמטרים מוצלחים הרמקול הדינאמי יותר תמיד ינצח.תמיד. לא קשור לווליום לא קשור להרגלי שמיעה.

הסיבה - בטבע אין דחיסה - החל מצליל המפתחות של הרכב שלך ועד למשאית שעוברת ברחוב וטרינזיטים של גיטרה אקוסטית שכולנו שמענו בקומזיץ ביסודי .

והמוח של האודפיל/מוזיקאי/ מוכרת בחנות צעצועים הוא אותו מוח והוא פועל בצורה דומה מאוד .

ההשקעה שחברות עושות (חברות טובות) להישמע לא מקומפרס - היא אדירה והן יודעות מה הן עושות
 
דרך אגב, בשיחה שהייתה לי לאחרונה עם נגן הצ'לו של Il Gardelino, הרכב ברוק מוביל מבלגיה, הוא אמר שמלבד העובדה שאין לו כח לשמוע מוזיקה אחרי כל המוזיקה שהוא עושה, בפעמים שיוצא לו לשמוע מוזיקה במערכת טובה (אצל אחיו, לקוח שלי), היא נשמעת "יפה מדי" לאוזניו.
נו ומה זה מלמד אותנו ?

יפה מידי - יכולה להגיע מהרבה סיבות.

עגולה/חמה/סלחנית לא רזולטיבית ועוד ועוד
 

בכבוד רב ובסליחה מצורפת - הרשה שלי שלא להסכים איתך.

כל חיי אני סביב אנשי אולפן - אין דנימיות - אין מה להמשיך.
חלק גדול מהמשפחה שלי מנגן - אותו סיפור.
לאחרונה עשינו מבחן בין רמקולים - נכחו במבחן שני אנשים מהפילרמונית - נגנים - כולם חשבו בדיוק את אותו דבר.

אסביר שוב את כוונתי, כל עוד יתר הפרמטרים מוצלחים הרמקול הדינאמי יותר תמיד ינצח.תמיד. לא קשור לווליום לא קשור להרגלי שמיעה.

הסיבה - בטבע אין דחיסה - החל מצליל המפתחות של הרכב שלך ועד למשאית שעוברת ברחוב וטרינזיטים של גיטרה אקוסטית שכולנו שמענו בקומזיץ ביסודי .

והמוח של האודפיל/מוזיקאי/ מוכרת בחנות צעצועים הוא אותו מוח והוא פועל בצורה דומה מאוד .

ההשקעה שחברות עושות (חברות טובות) להישמע לא מקומפרס - היא אדירה והן יודעות מה הן עושות
אז לא הבנתי - עם מה בדיוק אתה לא מסכים אתי?
 
אז לא הבנתי - עם מה בדיוק אתה לא מסכים אתי?
אולי לא הבנתי את כוונתך .

הטענה שלי שהיא שהמוזיקאי והאודיופיל מבקשים את אותו דבר .

יתכנו אודיופילים שלא מבקשים משהו,מפני שלא נחשפו אליו עדיין .

אף אחד לא יגיד לא לדנימיות כל עוד שאר הפרמטרים מוצלחים .

מקווה שדבריי מובנים ובזה סיימנו .

מכבד אותך תמיד אגב ,גם אם לא מסכימים.
 
אני חושב שהסוד טמון ביכולת להגיע לפרוט גבוהה יחד עם מוסיקליות / איזון טונאלי שמחבר את הכל בצורה הרמונית. בגדול אני חושב שרמקול דינמי בסופו של עניין יכול לתת את המענה הרחב ביותר, למרות שייתכן שבחלקים מסויימים ריבון/ אלקטרוסטאט או כל קונפיגורציה אחרת יתעלו בתחומים מסויימים.
בקשר למוסיקאים ואודיופילים, אותה מטרה, אבל זוית שמיעה וצרכים שנבנים אחרת. לצורך העניין נגן צ'לו לא יהיה הרפרנס שלי והאורים והתומים לאיך צ'לו צריך להישמע. מוזר אבל לי זה עושה הגיון..
איך המשולש או האבוב מדתלב עם כלל המנגינה במעברים זה הדנמי מבחינתי- אבל זה פרמטר שמורכב ממרכיבים תומכים אחרים.
חושב שיש כאן דיון מעניין ומכבד אגב.
 

נערך לאחרונה ב:
שחקן תופס?

278604128_655845925754143_9125664976684649358_n.jpg
 
נערך
(סתם חפרתי ללא קשר לשרשור)
 
נערך לאחרונה ב:
אני חושב שהסוד טמון ביכולת להגיע לפרוט גבוהה יחד עם מוסיקליות / איזון טונאלי שמחבר את הכל בצורה הרמונית. בגדול אני חושב שרמקול דינמי בסופו של עניין יכול לתת את המענה הרחב ביותר, למרות שייתכן שבחלקים מסויימים ריבון/ אלקטרוסטאט או כל קונפיגורציה אחרת יתעלו בתחומים מסויימים.
מסכים.
זה מורכב מאוד . יש המון פתורונות יצרתיים להגיע לבדיוק אותו דבר.

ברמה הטכנית - אתה רוצה ממברנות כמה שיותר קלות וולינאריות בתגובה שלהם תוך התמודדות עם הספקים גבוהים . פיזור נכון המתאים למספר תנאים אקוסטים ובמיוחד חדרים מהדהדים (שזה מה שיש ל 99 אחוז מהאנשים) - חוסר קופסא/חוסר רזוננס.

ברמה המוזיקלית - אכן .פירוט לצד תחשות זרימה ומוזיקליות .אך יש גם לקחת בחשבון שמערכת טובה (בעיני) - לא תשמע טוב בכל הקלטה.אם המערכת נשמעת טוב בכל הקלטה - אני ( ורק אני ) מתחיל לדאוג .

איך המשולש או האבוב מדתלב עם כלל המנגינה במעברים זה הדנמי מבחינתי- אבל זה פרמטר שמורכב ממרכיבים תומכים אחרים.

זה גם צד של הדינמי ללא ספק.
 

אפילו אקורדיוניסט חצי הומלס נשמע יותר דינמי ברחוב מאשר הקלטה משוחזרת של אקורדיוניסט מיקצועי בבית. הדבר מעלה את, לפי דעתי, הבעיה בהא' הידיעה בסטריאו וזה מה שדן מדבר עליו.
לא מדדתי כמה SPL נותן אותו נגן רחוב אבל מנסיוני צריך מגבר של מינימום 200 וואט לערוץ בבית כדי להתקרב לתחושה דומה ואח"כ יש את שק הבעיות של טונליות נכונה וכו'.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור