המלצות לרמקולים מדפיים + המלצה לשיפור האקוסטיקה

  • פותח הנושא פותח הנושא Benneu
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

שים לב בכזה חדר חשוב לא להתפשר, ולשמוע את הרמקולים אצלך בממ"ד.
 
שים לב בכזה חדר חשוב לא להתפשר, ולשמוע את הרמקולים אצלך בממ"ד.
חנויות מאפשרות את זה?
 

הי דן. מנסיונך ניתן להגיע לאקוסטיקה טובה בממ"ד? זה אפשרי? ואם אכן זה אפשרי, האם זה כרוך בהשקעה כספית גדולה באמצעים אקוסטים?
אני מניח שבחדר קטן אף פעם לא תהיה במה גדולה ותלת מימדית אבל האם ניתן להגיע לתמונת סטריאו נקיה ומפורטת בלי הידהודים לא רצויים בתוך חדר בעייתי כממ"ד קטן?
היי,

ודאי שאפשר להגיע לתוצאות טובות ,אבל צריך לעבור יותר קשה, חכם, ונקודתי.
הרבה אולפניסטים ממקססים בממד -להם יש מודעות אדירה לאקוסטיקה פאסיבית.

במקרה של בית וציוד ביתי :

1.צריך לבחור ברמקול שכל הדרייברים מתגבשים ממרחק קצר יחסית .באולפן עובדים עם NEAR FIELD מוניטור -קרוס שונה.

2.במקרה של הממד המדובר לדוגמא -הייתי משתמש בוילון כבד על החלון -מנצל את הזכוכית כסוג של מלכודות באס (במיוחד בזכוכיות עם מרווח אוויר) - הוילון הכבד יצור יותר פוקס באמצע ופאנטום.

3.מלכודות באס -לא ספוגים - אלא מלכודות באס אמיתיות.

4.משם הייתי עובר לטיפול בקירות צד,בעיקר בהחזרים ראשוניים -יכול להיות גם - ספריה,תקליטים וכו.

5.רצפה - שטיח

6.קיר אחורי -לא לשבת צמוד אליו - ואותו עקרון של טיפול כמו קירות צד .

בממד- בגלל החומר עצמו והמימדים השווים של הקירות ( בדרך כלל ) - יש הד נורא קשה ומתכתי (לא ארוך אבל כואב) - FLUTTER ECHO,מצד שני אין הרבה שטח לטפל בו וזה מוריד עלויות .מה גם, שאובר טיפול יגמור את החיים בחדר.

אז עובדים לפי שלבים,כאשר הטיפול מתחיל בבאס וממשיך למעלה בתדרים.

בחירת רמקול עם פיזור אחיד ונשלט תעזור גם היא מאוד - מכוון שאת ההחזרים והסאונד הישיר מהרמקול המוח מתרגם "כמקור אחד" (תקף בכל חדר - אבל עוד יותר בממד -שם ההחזרים מאוד קצרים בזמנם ביחס לסאונד הישיר שמגיע מהרמקול )
 
חנויות מאפשרות את זה?

לא כולן, אבל חלקן. אני מגשש להבין את הגבולות של החנות. אם אין שום מוכנות, זה לא רלוונטי לגבי. לשם רצינות אני מבקש לשלם על ההשמעה בבית (אני לוקח הביתה ומחזיר לחנות אם לא קונה, מדובר בציוד לא עצום בדכ). עדיף לי להשקיע קצת ולקחת החלטה ברוגע (אני והמוכר), מאשר למכור אחכ ציוד בהפסד ענקי.
 
נערך לאחרונה ב:
היי
בתקציב שלך יש עכשיו הרבט 7ES למכירה כולל סטנדים. במה קצת יותר גדולה מהקטנים(p3esr) וקצת פחות מה HL5. קשה לנצח את הרמקולים המדהימים האילו. בהצלחה
 

היי
בתקציב שלך יש עכשיו הרבט 7ES למכירה כולל סטנדים. במה קצת יותר גדולה מהקטנים(p3esr) וקצת פחות מה HL5. קשה לנצח את הרמקולים המדהימים האילו. בהצלחה
השאלה האם בחדר מאתגר כמו שלי, רמקול שהוא לא תיבה סגורה (כמו 7ES) לא יעשה לי צרות וכאב ראש מבחינה אקוסטית?
 
קודם כל החדר שלך בסדר גמור ולא מאתגר כפי שאתה חושב, הוא מלבני ועדיף כך. אם אתה מחפש כלל ברזל לא תמצא כזה. כעקרון ההרבת' שהמליצו לך הוא רמקול נפלא עם פורט קדמי דבר שמסייע קצת במיקום. בתור אחד שמשחק עם רמקולים בחדר קטן כבר מספר רב של שנים רוב הבעיה היא בתדרים מסביב ל 65 - 125 הרץ וכל רמקול סביר שתביא יגרום לאותה בעיה גם עם תיבה סגורה בתדרים אלו. היו לי ההרבת' הגדולים יותר ועם מיקום נכון וקצת אקוסטיקה אפשר להתגבר על חלק גדול מהבעיות.
 
קודם כל החדר שלך בסדר גמור ולא מאתגר כפי שאתה חושב, הוא מלבני ועדיף כך. אם אתה מחפש כלל ברזל לא תמצא כזה. כעקרון ההרבת' שהמליצו לך הוא רמקול נפלא עם פורט קדמי דבר שמסייע קצת במיקום. בתור אחד שמשחק עם רמקולים בחדר קטן כבר מספר רב של שנים רוב הבעיה היא בתדרים מסביב ל 65 - 125 הרץ וכל רמקול סביר שתביא יגרום לאותה בעיה גם עם תיבה סגורה בתדרים אלו. היו לי ההרבת' הגדולים יותר ועם מיקום נכון וקצת אקוסטיקה אפשר להתגבר על חלק גדול מהבעיות.
הי אפי ,
זה נכון מה שרשמת . כל רמקול יגרום לבעיות האלה בתדרים הנמוכים.
אבללללל...ברמקול עם פורט -הוא מתמודד עם יותר פרמטרים- הבאס המגיע מהדרייברים והבאס המגיע מהפורט(בתזמון מעט שונה) - לרוב -זה הרבה יותר קשוח בחדרים מסוג זה.
הפורט תמיד מגיע באיחור - אלא אם מדובר ב TL או טכנולוגיה אחרת - מה שיגרום להתמודד עם יותר בעיות.
בחדרים גדולים - זה פחות רלוונטי כי זה מתפזר ומגיב אחרת.

בסופו של יום - יש קווים מנחים,לא חקוקים בסלע. רצוי לנסות בחדר.
 

אענה במקום יוסי. אנני מי המוכר ולא מכיר אותו, אבל, בתקציב כמו שלך הייתי חוטף את ה-Harbeth דגם 7ES-3, רמקולים מאוד מוזיקלים והייתי נכנס למשא ומתן עם המוכר.
לדעתי האישית, הרמקולים לא יעשו לך בעיות מיוחדות בחדר, יש להם באס ריפלקס קידמי ואתה יכול לקרב אותם (קצת) לקיר האחורי.

אח"כ ניגע באקוסטיקה של החדר ולא להפך.
 
אענה במקום יוסי. אנני מי המוכר ולא מכיר אותו, אבל, בתקציב כמו שלך הייתי חוטף את ה-Harbeth דגם 7ES-3, רמקולים מאוד מוזיקלים והייתי נכנס למשא ומתן עם המוכר.
לדעתי האישית, הרמקולים לא יעשו לך בעיות מיוחדות בחדר, יש להם באס ריפלקס קידמי ואתה יכול לקרב אותם (קצת) לקיר האחורי.

אח"כ ניגע באקוסטיקה של החדר ולא להפך.
בדיוק להיפך. אתה קודם קונה רמקולים ואז מנסה להתאים אליהם את החדר? מתכון לאין סוף שעות מאושרות. אם רמקולים לא מתאימים לחדר עדיף לוותר מוקדם ולא מאוחר.
 
בדיוק להיפך. אתה קודם קונה רמקולים ואז מנסה להתאים אליהם את החדר? מתכון לאין סוף שעות מאושרות. אם רמקולים לא מתאימים לחדר עדיף לוותר מוקדם ולא מאוחר.
היית צריך לשים מרכאות ב "מתכון לאין סוף שעות מאושרות"
אכן טעות לקנות רמקולים תחילה ואז להיכנס לסחרור. אם יש ואם אין אז לשאול מגבר ממוצע טוב ולנסות עליו סוגי רמקולים: מדפי, רצפתי קטן, פורט קדמי\אחורי ובעיקר נצילות ואימפדנס ומשם להמשיך.
לפעמים אני רואה תמונות של ממ"דים\חדרונים כחדרי האזנה ויש שם כמות של סופגים שהרגו את הצליל ואז מוסיפים "ווייבוודים" כדי שיוסיפו תהודה למיד ואז מנסים לרסן את זה עם דיפיוזרים ובסוף החדר נראה כמו תצוגה של אביזרים אקוסטים, "סוף מעשה במחשבה תחילה".
 

נערך לאחרונה ב:
הי אפי ,
זה נכון מה שרשמת . כל רמקול יגרום לבעיות האלה בתדרים הנמוכים.
אבללללל...ברמקול עם פורט -הוא מתמודד עם יותר פרמטרים- הבאס המגיע מהדרייברים והבאס המגיע מהפורט(בתזמון מעט שונה) - לרוב -זה הרבה יותר קשוח בחדרים מסוג זה.
הפורט תמיד מגיע באיחור - אלא אם מדובר ב TL או טכנולוגיה אחרת - מה שיגרום להתמודד עם יותר בעיות.
בחדרים גדולים - זה פחות רלוונטי כי זה מתפזר ומגיב אחרת.

בסופו של יום - יש קווים מנחים,לא חקוקים בסלע. רצוי לנסות בחדר.
דן אתה צודק הפורט תמיד באיחור בגלל זה בחדר קטן אם כבר יש פורט אז רצוי שיהיה קדמי למנוע כמה שיותר איחור מהקיר האחורי. בכל מקרה תאוריה ומעשים לחוד כי הרבה מאוד תלוי בתוצאה בפועל לפי המיקום של הרמקולים בחדר. זה משנה המון. לדוגמה אצלי בחדר הרמקולים לא ממורכזים ואחד מהם אפילו ממש צמוד לקיר צדדי כדי למנוע גל עומד באחד הפינות בגלל אילוצי החדר.
בסופו של עניין גם צריך לשים לב לדרישות של הבחור, תקציב לא גבוה והוא אמר בעצמו שאוהב את הסאונד של הרבת'. כמובן שיש רמקולים נוספים מצוינים בשוק.
 
דן אתה צודק הפורט תמיד באיחור בגלל זה בחדר קטן אם כבר יש פורט אז רצוי שיהיה קדמי למנוע כמה שיותר איחור מהקיר האחורי. בכל מקרה תאוריה ומעשים לחוד כי הרבה מאוד תלוי בתוצאה בפועל לפי המיקום של הרמקולים בחדר. זה משנה המון. לדוגמה אצלי בחדר הרמקולים לא ממורכזים ואחד מהם אפילו ממש צמוד לקיר צדדי כדי למנוע גל עומד באחד הפינות בגלל אילוצי החדר.
בסופו של עניין גם צריך לשים לב לדרישות של הבחור, תקציב לא גבוה והוא אמר בעצמו שאוהב את הסאונד של הרבת'. כמובן שיש רמקולים נוספים מצוינים בשוק.
היי אפי,

בהחלט כדאי פורט קידמי ברוב במקרים בחדר כזה .

ושוב , כפי שאמרנו כבר ( יחד ) - לא חוק ברזל - צריך לנסות , קשה מאוד לחזות באס .

לא דיברתי על רמקול כזה או אחר - לא המטרה פה . דיברתי באופן כללי .

אף אחד לא יכול להבטיח לבחור שתגובת הבאס תהיה אצלו כך או כך באף חדר אגב ובטח ובטח לא בחדר קטן ( מבטון !! ) זו טובת הבחור האמיתית והיחידה.

יכול לתת קווים מנחים.לא מעבר .
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור