התחדשתי ברמקולי אטמוס סראונד POWER SOUND AUDIO MT-110SR עדכון עמוד 4


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא. אני פשוט רוצה להבין מה רמקול צריך שיהיה לו בשביל שיהיה טוב לקולנוע ביתי.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
מה הופך רמקול לטוב יותר לקולנוע ומה הופך רמקול לטוב יותר למוסיקה?

אין דבר כזה רמקול טוב למוזיקה ורמקול טוב לקולנוע, היות ומוזיקה וקולנוע חד הם.

מוזיקה היא חלק בלתי נפרד ומהותי מכל סרט.

היכולת של הרמקול לשחזר את אותו פס קול מוזיקלי, היא דרמטית לצורך ההנאה הכוללת מאותו סרט.

חלק מהסרטים שהפכו לקלאסיקות, אותה הילה, אותה הכרה, נולדה גם כתוצאה מפס הקול המוזיקלי שעטף אותם מכל כיוון אפשרי.

אם הרמקול לא מסוגל לנגן את המוזיקה, המנוגנת במהלך הסרט, של האנס זימר, או ג'ון סטיוארט, או הנרי מנסיני ורק משחזר (לכאורה) רעש של טנק, או צרור יריות, זה לא באמת רמקול טוב, אלא בחזקת רמקול מאוד מוגבל...סוג של בום בום...והוא לחלוטין לא יספק כרמקול קולנועי טוב.

הכשל נוגע להגדרה מהו בעצם רמקול טוב, ברגע שנגדיר זאת נכונה, יהיה קל להבין שאותו רמקול יהיה מסוגל לנגן את המוזיקה של ג'רי גולדסמית' דרך קובוז, או לחילופין במהלך צפייה בצ'יינהטאון.

האם הדרישות של אנשי הסטריאו שונות מהדרישות של אנשי הקולנוע?

לחלוטין לא.

בשוליים, תמיד נתקל באיש סטריאו המתעקש להקשיב אך ורק לג'אז מסוג מאוד מסוים ולכן, מבחינתו, הרמקול שלו הוא רמקול טוב.
באותה מידה, נתקל בצופה מסוים, שיתעקש לראות אך ורק סרטי דרמה כבדים, מבוססי דיאלוגים וגם עבור אותו צופה, הרמקול המשמש אותו, הוא כמובן רמקול טוב.

העניין הוא, שהרוב המוחלט, הן של אנשי הקולנוע והן של אנשי הסטריאו ידרשו מהרמקולים שלהם להיות מסוגלים להעביר את כל החוויה:
הרכות הנדרשת, ביחד עם הדרמה, ברגע שזו צצה, הם ידרשו שהקול האנושי יהיה טבעי ובטונאליות מסוימת והם ידרשו שהרמקול יהיה דינאמי, רזולטיבי ומוזיקלי.

דרישות זהות.

וככל ואותו רמקול, יהיה טוב רק לצפייה בדרמות, או מוזיקת ג'אז מאוד מסוימת, והוא לא יוכל לשחזר ברמה מספקת, סרטי מתח/פעולה, או מוזיקה קלאסית, או מוזיקה אלקטרונית, לא נקרא לו... רמקול טוב..

...הוא בסך הכל רמקול מאוד מוגבל.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
גם אני אוחז בדעה של רן ,לעניין אין הבדל .
אבל יש משהו מסוים שאני רוצה לחדד שאני נתקל בו המון .
בקולנוע ביתי צריך לשאוף למערכת שעומדת ב REFRENCE LEVEL - עוצמה מסוימת מבלי להיכנס כרגע לטכני שבה נעשה הפסקול. העוצמה היא דיי גבוהה .
למה העוצמה הזו מעניינת ? כי היא קובעת את האיזון הטונאלי של כל המיקס (בכל SPL היחסיות/הרגישות של האוזן משתנה - equal loudness contour).
עכשיו - מערכת שכזו גם תבטיח יכולות דינמאיות דיי אדירות.
בקולנוע - המשחק ,הרגש -נמצא המון בדינמיות הזו (בכוונה וגם בצורה מוגזמת).

רמקול שעומד בעוצמה הזו צריך לדעת לספק הספקים גבוהים ללא עיוותים משמועתיים. נניח ממרחק ישיבה של 4 מטרים - צריך רמקול עם SPECS של 117 ממרחק 1 מטר. (כל הכפלת מרחק דורשת עוד 6 די בי).

זו משימה לא פשוטה בכלל .

אני גם נתקל בהרבה מצבים של אנשים שטוענים שהם לא מגיעים לעוצמות האלה ואין להם צורך בזה - אבל המסקנה שאני מגיע אליה היא שהם לא מגיעים לעוצמות האלה כי המערכת "לוחצת" ומקומפרסת ונקודת הכשל הראשונה היא כמעט תמיד הטוויטר - בהנחה שהרמקול חתוך (מה שלרוב קורה במערכת קולנוע ביתית)

אי אפשר לדבר על הספקים בלי לדבר על אחוזי עיוות - אנחנו מנמיכים ווליום תמיד בגלל לחץ על המערכת או לחץ על החדר - לא בגלל שהוולים גבוה.

עכשיו אני גם מוצא את כל התקנים האלו - מאוד משרתים גם שמיעה דו ערוצית.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
אנחנו מנמיכים ווליום תמיד בגלל לחץ על המערכת או לחץ על החדר - לא בגלל שהוולים גבוה.
.
אני לא מסוגל לשמוע מוזיקה בווליום שעבור אחרים זה נורמלי.
זה לא נעים לי ועושה אותי עצבני.
מזמן כבר הפסקתי ללכת לקולנוע בגלל העוצמות שבשבילי זה פשוט סבל.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
אני לא מסוגל לשמוע מוזיקה בווליום שעבור אחרים זה נורמלי.
זה לא נעים לי ועושה אותי עצבני.
מזמן כבר הפסקתי ללכת לקולנוע בגלל העוצמות שבשבילי זה פשוט סבל.
תראה - יש יוצא מן הכלל.אני מתייחס לרוב האנשים.
מעבר לזה - אין לי שום דרך להתייחס אוביקטיבית למה שאתה אומר . בית קולנוע הוא לא מדד לאיכות -בטח לא בארץ.
וגם אני סובל במערכות ביתיות בעוצמה גבוהה שהם מקומפרסות.
מצד שני - במערכות ביתיות ממש טובות דינמאית - אני יכול להיות ב 105 די בי(בפיקים) - להיות רגוע ולנהל שיחה כשאני והצד השני מבינים ושמעים מה אנו אומרים אחד לשני.
באלו המקופרסות כבר ב 90 אני לא שומע אותו והוא לא אותי ואני מחפש את כפתור הווליום בחרדה מואצת.

אם זאת,ייתכן שאתה פשוט סובל מווליום שנחשב גבוה - מאלף סיבות שלא עולות על דעתי כרגע ומיותרות לחלוטין לצורך הדיון שמנסה לשקף את מרבית האנשים.
מרבית האנשים - אוהבים עוצמה בקולנוע (וגם במוזיקה ) - עכשיו אם יבואו עוד עשרים אנשים בפורום ויגידו שגם הם לא שומעים גבוה - מה זה בדיוק אומר לי ?

בדיון מקצועי אם נתרכז ביוצא דופן - נשאר לא מקצועיים.

מערכת דינמאית תשרת אותך גם בווליום לא גבוה אגב.וגם רק במוזיקה.

20 שנה בתחום הזה נתנו לי את הפרספקטיבה הנכונה,לא שזמן אומר משהו על רמת מקצועיות .
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
הכי כיף ווליום גבוה כל הלילה לפוצץ מוזיקה עם הרבה אלכוהול ודברים טובים.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
הכי כיף ווליום גבוה כל הלילה לפוצץ מוזיקה עם הרבה אלכוהול ודברים טובים.

הכי כיף חחח
אבל כבר לא קשור לאיכות המערכת
כאשר שרויים במצב של חצי זומבי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
היו לי בעבר, רמקולים של Harbeth SHL5
שממש התחברתי אליהם, מוזיקליים מאוד,
אבל בקולנוע לא נפלתי מהם, אולי זה קשור אלי, מי יודע.
הרגישו לי איטיים מידי.

הגברה הייתה בהתחלה Electrocompaniet aw180
ולאחר מכן הוחלף למפלצת של Mark Levinson

פרוססור Theta Casablanca 3 Xtreme d2

כך שזה לא ממש "אשמת" האלקטרוניקה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
חיחחחחחחחחחח לא זאת הייתה כוונתי
לשירשור כיוונים משלו…
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
פה אתה טועה! כשהמערכת טובה ההנאה כפולה…

חחח
במצב של זומבי
וואלה הפתעת.

אני אוהב לשמוע, להעריך, לחוות ולהתרגש ממה שאני שומע לא בהשפעת כלום.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
חחח
במצב של זומבי
וואלה הפתעת.

אני אוהב לשמוע, להעריך, לחוות ולהתרגש ממה שאני שומע לא בהשפעת כלום.
אני אוהב לשמוע מוזיקה בכל מצב אבל כשהמערכת חרא היא הופכת ללא נעימה גם אם אתה לא בדיוק סחי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
אני אוהב לשמוע מוזיקה בכל מצב אבל כשהמערכת חרא היא הופכת ללא נעימה גם אם אתה לא בדיוק סחי.

חח
כאשר המערכת חרא
בשום ווליום לא תשמע טוב ולא סביר ולא כלום.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
חחח
במצב של זומבי
וואלה הפתעת.

אני אוהב לשמוע, להעריך, לחוות ולהתרגש ממה שאני שומע לא בהשפעת כלום.
יודע מה אפשר להרחיב את הנושא ולהגיד שהרבה מאוד פעמים כשאתה שותה כל מני דברים אתה הרבה יותר קרוב למצב שבוא המוזיקאי שאתה שומע היה ואתה יכול להבין אותו יותר טוב…
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
אני לא מסוגל לשמוע מוזיקה בווליום שעבור אחרים זה נורמלי.
זה לא נעים לי ועושה אותי עצבני.
מזמן כבר הפסקתי ללכת לקולנוע בגלל העוצמות שבשבילי זה פשוט סבל.

מערכת טובה, בין אם היא משמשת לסטריאו, או קולנוע, או גם וגם, תדע (וחייבת להיות מסוגלת) להעביר את החוויה גם בווליום נמוך...

עם זאת, המערכות הטובות באמת, אלו שיודעות לנטרל השפעות חיצוניות, אלו בעצם המערכות שידרשו עוד ועוד ווליום מהמאזין..

אלו יהיו המערכות הבודדות, שבווליום גבוה, ההנאה שלך לא תפחת, שום דבר לא יעיק עליך, שום דבר לא יהיה צורם מהדהד, או חד, אתה תקשיב בווליום גבוה....
ובאותה נשימה, הכל יהיה גם מאוד נינוח.

רן
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
יודע מה אפשר להרחיב את הנושא ולהגיד שהרבה מאוד פעמים כשאתה שותה כל מני דברים אתה הרבה יותר קרוב למצב שבוא המוזיקאי שאתה שומע היה ואתה יכול להבין אותו יותר טוב…

אולי תרוץ למשהו אחר...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
מאז שהחלפתי אלקטרוניקה
כיף לי לשמוע בווליום שבדרך כלל לא הייתי שומע

אנרגיות, אמוציות וסחף אחר לגמרי כאשר אני ב SPL יחסית גבוה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
מערכת טובה, בין אם היא משמשת לסטריאו, או קולנוע, או גם וגם, תדע (וחייבת להיות מסוגלת) להעביר את החוויה גם בווליום נמוך...

עם זאת, המערכות הטובות באמת, אלו שיודעות לנטרל השפעות חיצוניות, אלו בעצם המערכות שידרשו עוד ועוד ווליום מהמאזין..

אלו יהיו המערכות הבודדות, שבווליום גבוה, ההנאה שלך לא תפחת, שום דבר לא יעיק עליך, שום דבר לא יהיה צורם מהדהד, או חד, אתה תקשיב בווליום גבוה....
ובאותה נשימה, הכל יהיה גם מאוד נינוח.

רן
אחד הסימנים הכי פשוטים למערכת טובה זה כשהיא ״ מבקשת ״
מימך להגביר את הווליום .
תן לי עוד אוכל , אני אעשה לך רק טוב
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
מערכת טובה, בין אם היא משמשת לסטריאו, או קולנוע, או גם וגם, תדע (וחייבת להיות מסוגלת) להעביר את החוויה גם בווליום נמוך...

עם זאת, המערכות הטובות באמת, אלו שיודעות לנטרל השפעות חיצוניות, אלו בעצם המערכות שידרשו עוד ועוד ווליום מהמאזין..

אלו יהיו המערכות הבודדות, שבווליום גבוה, ההנאה שלך לא תפחת, שום דבר לא יעיק עליך, שום דבר לא יהיה צורם מהדהד, או חד, אתה תקשיב בווליום גבוה....
ובאותה נשימה, הכל יהיה גם מאוד נינוח.

רן
וגם לא תתעייף מכמה וכמה שעות האזנה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור