כפרה עליכם. תודה על התגובות החמות.
לדעתי מהלך צידי לעיתים מאוד הגיוני, אם מרגיש לא לגמרי בכיוון, או שהשתנו ההעדפות.
המערכת פחות סלחנית או יותר סלחנית עכשיו?
פחות, משמעותית.
אני שונא מהלכים צדיים. מעבר ליחס עלות תועלת נמוך, הם סוג של הודאה בכישלון הצעדים הקודמים. עם השנים אני גם שם לב שתדירות המהלכים שלי פוחתת, אבל רובם ככולם קדימה. תוצאה של ניסיון בבנית מערכת אם אני חי בהכחשה, או יכולות כלכליות מדלדלות
.
אין לי מושג מה זה "סלחני"... רק יודע שאם ישנו שיפור אמת במערכת אז כל דיסק שהיה "טוב" מתחיל להיות "מצוין" וכל מה שהיה "בינוני" מתחיל להיות "טוב". אם אין אפקט כזה אז לא היה שיפור במערכת-אולי שינוי.
אני חושב שסלחני, בניגוד ל״מוסיקלי״, היא תכונה שקל להגדיר אותה: על מערכת נתונה, גובה ההפרש בתוצאה בתלות באיכות ההקלטה.
בממיר הקודם שהיה לי (לא וייס, מיכאל) הכל נשמע נחמד. ההפרשים בין הקלטות היו נמוכים יותר. זה בא על חשבון דברים אחרים שיש עכשיו אבל שלא הייתי מנחש שדווקא הם יהיו פחות טובים. למשל, attack ודינמיות. זה מרגיש כאילו זאת יכולת של המקור לגשר על פערים של איכות.
תתחדש מתן, מניח שמדובר בממיר מדגם Merlot
Playback design חברה עם מוצרים מצויינים.
אכן.
תתחדש
הבנתי מהרמזים שלך על מה מדובר (והקישור של מיכאל)
רק אם זה נשמע יותר טוב , למה לקרוא לזה תזוזה הצידה
עלות היא לא המדד היחיד, בטח ברמות האלו
נכון. אבל… היו כאן ממירים שעלו 60,000 ומעלה ונשמעו אחרת אבל לא הרגשתי שמקרבים אותי למוסיקה. לא ענין של טעם אלא של פרמטרים ניתנים לכימות, כמו רמת הפירוט. כאן זה משהו אחר. זאת תצוגה שמרגישה יותר קרובה למוסיקה, למרות שהיא לא נותנת נוק אאוט, לא לוייס ולא לממיר שהיה אחריו.
האמת שסעיף 1 היה נראה לי ברור לגמרי
איך שלא נסתכל על זה, המעגל האנלוגי בחלק של הדאק מתפקד כסוג של pre
גם בלי volume control
כמו שאין ויכוח שצריך להתאים בין פרה לפאוור כך גם בין הדאק למגבר
מניסיוני עד היום, המקור היה הרבה פחות מועד לבעיות ״סינרגיה״. מניח שזה נכון ברמת המאקרו אולי אבל מקרה פרטי זה הוא יוצא דופן.
לא יודע למה מתנוש התכוון ב"מערכת פחות סלחנית".
לדעתי כמה שהמערכת יותר טובה, הרבה יותר נעים לשמוע את כל סוגי ההקלטות וכל סוגי המוזיקה.
אם הקלטות מסוימות נשמעות בלתי נסבלות לאחר השינוי, סימן מבחינתי שהמערכת לא שופרה אלא רק זזה הצידה
זה גם מה שאני חשבתי. ואולי יש בזה מידה של צדק. זאת היתה ההתרשמות שלי מהמהלכים שעשיתי בשנים האחרונות. אבל הממיר הזה מרגיש ״קיצוני״ יותר. הוא צריך יותר צומי.
מתנוש, אני זוכר לפני הרבה שנים, כשנכנסתי לעולם האודיו, הסברת לי את התאוריה שלך על מעברים למעלה או הצידה. מבין את הרעיון... אבל לא תמיד מסכים לו. אני לא חושב שתמיד יש "יותר טוב", ומצד שני יש הרבה "אחר". יש הרבה יותר "אחר" מאשר יותר טוב. ואין שום רע בללכת הצידה, כל עוד זה מהלך שגורם להנאה למאזין. שמח לשמוע שהצליח לך.
אני חושב שהצידה זה אומר שעשית משהו לא נכון קודם. במקרה הזה אני יודע מה עשיתי- החלפתי את הוייס בממיר אחר שהיה ברמה דומה אבל פשוט לא התאים. ולדעתי זה תמיד לא נכון ותמיד נותן פחות תמורה על ההוצאה.
א תתחדש...
ב לא מבין למה הצידה כל עוד לדבריך זה נשמע טוב יותר?
כי זה לא נוק אאוט שמשפר כל פרמטר אלא תיקון כמה דברים, חשובים מאד, על חשבון קצת דברים אחרים. בינתיים נראה שהפשרה היא קטנה מאד.
קח את הפטיפון שהחלפת: זה לא היה הצידה, זה היה הרבה רמות למעלה. אין ספק שהוא יותר טוב בכל אספקט מהקודם. נכון? אז פה זה לא ככה.
אבל ה Merlot זה מוצר מאד מעניין שנותן דברים שהרבה אחרים ויקרים פה כמה לא נותנים לדעתי.