למה אנשים קונים ציוד אנלוגי(ויניל, מגברי מנורות) כשמבחינה מדעית ציוד דיגיטלי מדויק יותר?

  • פותח הנושא פותח הנושא sharon100
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

למעשה שאלתי בשרשור מה הולך, ופותח השרשור אמר שהם הגיעו למסקנה שהמכשיר פגום והוא מחזיר אותו
פגום??

זה אופי הצליל של הטופינג, שבמקרה הדאק הספציפי הזה עבר אצלי לבדיקה, וההתרשמות שלי זהה לחלוטין לפותח השרשור.

גם אם הוא יחליף עוד 30 פעמים הוא יגיע לאותה תוצאה.
 
מה לעשות שאנחנו שומעים דרך האיבר הזה שנקרא אוזניים.אתה מציע שנתעלם מהאוזניים ונשכנע את עצמינו שמה שאנחנו שומעים הוא טוב או לא טוב? בחיי שאני לא מבין... אני יכול להכין לך מאכל שיהיו בו אותם מרכיבים מדידים בדיוק,אותו כמות מלח סוכר קמח וכולי, אבל אחד יהיה לך טעים והשני פחות. כי תהליך ההכנה היה שונה למשל, או כי לכל אחד יש את הטעם שלו. אוזן כמו חיך זה טעם וטעם מתפרש במח האנושי בצורה שטרם עמדנו על טיבה בדיוק. בכל אופן אני חושב שהנקודה הובהרה, כשתבנה את מערכת מדידותיך , נשמח להבין מה היא, רק אל תעלב אם לא כולם יחלקו את התלהבותך מהתוצאה הסופית, לא כולנו גדלנו על התוכנית " רגע, אמדוד לי" וטרם נמצאה המערכת שתספק את כולם. כמו באלכוהול, סיגריות, מסטיקים ובשר.
זה בכלל לא מה שאני טוען
מה שאני טוען זה שמדידות אובייקטיבית שמבוססות על מדע יותר אמינות בעיניי יותר מכל אוזן של כל אודיופיל
ולכן זה יהווה את הבסיס שבעזרתו אצמצם את המבחר שממנו אבחר
 
פגום??

זה אופי הצליל של הטופינג, שבמקרה הדאק הספציפי הזה עבר אצלי לבדיקה, וההתרשמות שלי זהה לחלוטין לפותח השרשור.

גם אם הוא יחליף עוד 30 פעמים הוא יגיע לאותה תוצאה.
יכול להיות ויכול להיות שלא
בינתיים יש עדויות מכמה אנשים שיש דפקטים ביצור ולכן אין התאמה בין המדידות שלהם לשל אמיר
 

אם אתה חושב שמחיר משקף ביצועים אז אתה טועה, לא רק בפורום הזה אלא בכל פורום בעולם
מסכים שאתה יכול למצוא למשל דאק של 350 דולר שנשמע טוב יותר מ 700 דולר
כלומר כל עוד זה באותם סדרי גודל יכול להיות הבדל רק במחיר.
אבל, אם תעלה בסדרי הגודל תרגיש גם תרגיש הבדל ומאד משמעותי
זה נכון לדאק, הגברה, רמקולים
בכבלים יתכן שהייתי מסכים אתך אבל שוב תלוי
 
תגיד שרון, מה הפואנטה שלך? כולם הבינו בסוף שאתה מעדיף לבחור ציוד אך ורק לפי איך שהוא נמדד, יש פה כאלה שמקבלים את הגישה שלך בצורה חלקית ולא יבדקו ציוד שלא נמדד טוב אבל עדיין רוצים לשמוע ויש פה כאלה שבודקים אך ורק ע״פ האוזן.
ניסו להסביר לך שזו טעות ואתה בטוח שלא, תעשה עם התקציב שלך את הטעויות שלך שזה לגמרי בסדר…
אבל נראה לי שמיצינו.
 
מסכים שאתה יכול למצוא למשל דאק של 350 דולר שנשמע טוב יותר מ 700 דולר
כלומר כל עוד זה באותם סדרי גודל יכול להיות הבדל רק במחיר.
אבל, אם תעלה בסדרי הגודל תרגיש גם תרגיש הבדל ומאד משמעותי
זה נכון לדאק, הגברה, רמקולים
בכבלים יתכן שהייתי מסכים אתך אבל שוב תלוי
ברמה התיאורתית זה נכון ולא נכון.
בתחום האודיו יש המון snake oil והרבה מיתוג ושאר קשקושים שלא קשורים לסאונד עצמו בכלל שיכול לגרום למחיר להיות גם פי 10 ממה שהוא אמור להיות
בגלל זה המחיר בשבילי הוא לא אינדיקציה ככלל מנחה
מצד שני מין הסתם אי אפשר לצפות ולרוב זה גם לא יקרה שרמקול ב100$ ישמע כמו אחד שעולה 5000$
 

תגיד שרון, מה הפואנטה שלך? כולם הבינו בסוף שאתה מעדיף לבחור ציוד אך ורק לפי איך שהוא נמדד, יש פה כאלה שמקבלים את הגישה שלך בצורה חלקית ולא יבדקו ציוד שלא נמדד טוב אבל עדיין רוצים לשמוע ויש פה כאלה שבודקים אך ורק ע״פ האוזן.
ניסו להסביר לך שזו טעות ואתה בטוח שלא, תעשה עם התקציב שלך את הטעויות שלך שזה לגמרי בסדר…
אבל נראה לי שמיצינו.
אין לי פואנטה בכלל
אנשים ממשיכים לתקוף אותי או להדיין בכבוד ואני מגיב בהתאם ובצורה שמתאימה לכל אדם
ניסו להסביר לי שזו טעות? אה ולבדוק רק על פי האוזן זו לא טעות?
 
ברמה התיאורתית זה נכון ולא נכון.
בתחום האודיו יש המון snake oil והרבה מיתוג ושאר קשקושים שלא קשורים לסאונד עצמו בכלל שיכול לגרום למחיר להיות גם פי 10 ממה שהוא אמור להיות
בגלל זה המחיר בשבילי הוא לא אינדיקציה ככלל מנחה
מצד שני מין הסתם אי אפשר לצפות ולרוב זה גם לא יקרה שרמקול ב100$ ישמע כמו אחד שעולה 5000$
מסכים עם עניין המיתוג, וגם קצת שמן נחשים
אבל תן לי דוגמא לשני מוצרים שההבדל במחיר הוא פי 10 ונשמעים זהים
 
יכול להיות ויכול להיות שלא
בינתיים יש עדויות מכמה אנשים שיש דפקטים ביצור ולכן אין התאמה בין המדידות שלהם לשל אמיר
אתה רק מצדיק את דעתי.

המדידות באתר תפורות. חד משמעית. היצרנים שולחים לו את הדאקים שנתפרו בדיוק למדידה עבור האתר.
 

אתה רק מצדיק את דעתי.

המדידות באתר תפורות. חד משמעית. היצרנים שולחים לו את הדאקים שנתפרו בדיוק למדידה עבור האתר.
זו תיאוריה לא מבוססת שלך
יצרן לא היה טורח לעשות את זה אם זה בכלל אפשרי
דבר שני היה יוצא לו שם רע אם זה היה קורה שוב ושוב
דבר אחרון חלק ממה שנמדד שם נשלח על ידי אנשים פרטיים שקנו את הציוד וחלק הוא קונה
 
לא מכיר מוצר שנמדד אותו דבר בכל הפרמטרים - לכן עניין "הנמדד אותו דבר -נשמע שונה" לא רלוונטי.
שרון אם אני מסכם את העניין -עשית טעות בהצהרה שלך בכותרת הפוסט ובמשפט "אני מחליט לפי מדידות- לא לפי אוזן"
כאשר מאחור יותר שינת אותו ל - מדידות הם סנן ראשוני וההחלטה הסופית היא לפי אוזן - הבנתי נכון ?
כי על זה -אני לא חושב שהרבה יחלקו עליך פה
 
מסכים עם עניין המיתוג, וגם קצת שמן נחשים
אבל תן לי דוגמא לשני מוצרים שההבדל במחיר הוא פי 10 ונשמעים זהים
קח את הKef LS50 ( במיוחד הMeta) למשל הוא נמדד יותר טוב גם מרמקולים שעולים פי כמה
לגבי אם אוהבים את הסאונד זה סיפור אחר
 

קח את הKef LS50 ( במיוחד הMeta) למשל הוא נמדד יותר טוב גם מרמקולים שעולים פי כמה
לגבי אם אוהבים את הסאונד זה סיפור אחר
מה הכוונה נמדד יותר טוב ?
מה עם מי שחשוב לו טווח דינמי מאוד רחב של רמקול רצפתי בריא ושומע ב 100 דיבי פלוס?
האם במדידה של COMPRESSION הוא ימדד טוב יותר?
אתה לוקח מדידה אחת והופך אותו "לנמדד טוב יותר" - ואז יוצא שם רע למדידות.
 
קח את הKef LS50 ( במיוחד הMeta) למשל הוא נמדד יותר טוב גם מרמקולים שעולים פי כמה
לגבי אם אוהבים את הסאונד זה סיפור אחר
מול מה
תן שני דגמים. ספציפיים
אחד על אחד
 

מה הכוונה נמדד יותר טוב ?
מה עם מי שחשוב לו טווח דינמי מאוד רחב של רמקול רצפתי בריא ושומע ב 100 דיבי פלוס?
האם במדידה של COMPRESSION הוא ימדד טוב יותר?
אתה לוקח מדידה אחת והופך אותו "לנמדד טוב יותר" - ואז יוצא שם רע למדידות.
אתה תמיד יכול להוסיף סאב כדי להוסיף לו SPL
כמובן שאי אפשר לצפות מרמקול 5 אינץ להשמע כמו floorstander ענק
 
קח את הKef LS50 ( במיוחד הMeta) למשל הוא נמדד יותר טוב גם מרמקולים שעולים פי כמה
לגבי אם אוהבים את הסאונד זה סיפור אחר
ודרך אגב
אם אתה מסכים שהסאונד שונה אתה מודה שמדידות זה לא הכל.
 
מול מה
תן שני דגמים. ספציפיים
אחד על אחד
תכנס לASR יש שם רשימה של רמקולים עם המדידות הכי טובות הוא באחד המקומות הגבוהים
יש רמקולים שעולים גם עשרות אלפים שנמדדו גרוע ביותר
 

ודרך אגב
אם אתה מסכים שהסאונד שונה אתה מודה שמדידות זה לא הכל.
אז בפעם האלף
מדידות מהוות בסיס לשיקול ולבחירה
אם אני אקרא כל 10 רמקולים ומתוכם רק 3 נמדדו טוב
אני אשמע רק אותם בחנות ואבחר אחד מהם
לא אמרתי שמדידות זה הכל
אמרתי שמדידות יותר אמינות מהאוזן האנושית
משם והלאה יש הרבה ניואנסים שכמובן רק שמיעה יכולה לעזור להחליט לגביהם
 
אתה תמיד יכול להוסיף סאב כדי להוסיף לו SPL
כמובן שאי אפשר לצפות מרמקול 5 אינץ להשמע כמו floorstander ענק
איך תוסיף לו SPL ב 80 ומעלה ?
אשמח ללמוד .
להוסיף סאב אתה נכנס לעניין אינטגרציה שהוא מורכב מאוד (ואני בעד ברוב המקרים) אבל לא על זה היה הדיון.
גם אם תוסיף סאב - לא תוסיף SPL במעל 80 .
בלי קשר - הרמקול מוצלח ונמדד טוב למיטב זכרוני.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור