- הודעות
- 3,130
- מעורבות
- 1,126
- נקודות
- 113
לפני כמה ימים התקשר אלי המאסטרו עופר שחורי עם הזמנה להצטרף אליו לביקור אצל המאסטרו שמעון בסניף צפון.
"רוצה לבוא לשמוע German Physiks?" לפני שסיים את ה-Germa... השבתי "מתי להיות מוכן?"
וכך נולדה חווית הביקור שלי אצל שמעון מדלית אל כרמל, הרי הוא סניף "מאסטרו אודיו" בצפון. את עופר אני מכיר שנים. עופר איש שיחה נפלא, ראה ושמע הכל וצריך אוזן חדה ותשומת לב כדי "לקלוט" את ההומור שלו. נרדמת, פספסת(!) והבדיחה לא תקבל שידור חוזר.
נפגשנו בערב ויצאנו לדרך ומבלי לשים לב חלפה לה שעת נסיעה ואנחנו במפתן דלתו של שמעון.
את שמעון לא הכרתי עד למפגש הזה. לא אישית ולא כעוסק בתחום. שמעון התגלה תוך דקות כאיש כלבבי. מצאנו עצמנו באופן לא מוסבר אך טבעי למדי מתבדחים על חשבונו של עופר כאילו הבדיחות כבר ברוטינה של שנים. ככה זה שאתה בחברת שני פרופסורים למוזיקה שכל אחד מתלונן על השני. כל שנותר לי לעשות הוא להצית פה ושם ולהינות ממופע בידור...
שמעון איש שיחה מדהים. הנימוס, ההקשבה ורמת תרבות השיחה הפכה עבורי את המפגש לחוויה מקסימה ללא קשר לתחום האודיו. למשל כששמעון דיבר על נגן הכינור האהוב ביותר, לא החביב, האהוב עליו ביותר, העיניים קורנות ותנועות הגוף משדרות לך עד כמה הוא מספר ומתאר מתוך הנפש והרוח. הרבה רוח יש לשמעון. ערימות של רוח ואהבה אמיתית למוזיקה טבעית, כזאת שמנגנים עם כלי נגינה מעץ. זה ניכר למשך כל הערב שהתארחנו אצלו. אז אחרי עלי גפן וכרוב ממולאים, ירקות והרבה טחינה הסכמנו כולנו כי התשתית איתנה דיו ועברנו לחלל האזנה. הסט אפ של שמעון עומד בביתו בחלל סלון פתוח ללא קיר בגב כורסת הישיבה!! זה פקטור כל כך משמעותי שרק אחרי שחווים את זה מבינים עד כמה. הפקטור הזה הוא דרישות יסוד בגלגולי הדיור שלי כבר שנים. הבנתי זאת בפעם הראשונה שעברתי לבית עם אותה מערכת, אותן פרופורציות סלון אך רק עם משתנה אחד: אין קיר מאחורי נקודת הישבה. עולם חדש נתגלה לי ומאז מעולם לא הסתכלתי אחורה לקיר מאחורי הספה.
הסט אפ של שמעון מורכבת מזוג רמקולים תוצרת German Physiks (לא זוכר את מדינת הייצור...) הדגם הוא HRS-130. מדובר ברמקול omni directional. מה שאומר שפיזור הצליל של הרמקול הוא 360 מעלות. לא אכנס לפרטים ההנדסיים והטכניים של זה, אך כשמה של הטכנולוגיה, כן היא.
בהגברה ישנו מגבר משלוב של Symphonic Line דגם RG-10 Reference S.
מקור ממיר דיגיטל לאנלוג של CEC דגם DA5.
מקור מדיה בתוצרת שרת מוזיקה וסטרימר של Innuos מדגם Zen Mk3.
כבילה כולה של Symphonic Line מסדרת Reference.
חשמל דופלקס ומפצל של Sine.
את הניצוח על הבחירות המוזיקליות הפקדתי כלאחר כבוד בידי שני המאסטרואים. בכל זאת, מאגרי הידע של עופר ושמעון ביצירות מוזיקה הוא משהוא שלא ניתן לכמת. הידע אדיר באופן חריג גם לכאלו העוסקים בתחום ולדעתי בכלל כאוהבי מוזיקה באופן כללי. במהלך כמה שעות האזנו לכל מיני יצירות וסגנונות.
אני מתיישב ומולי הרמקולים עומדים כשני מגדלים בודדים אך דומיננטיים בחלל. רחוקים מקירות בכל היקפם. בקיצור הנוכחות שלהם שולטת בחלל ריק. זה פשוט משהו אחר.
המוזיקה מתחילה וכל הנוכחות הפיזית של המגדלים נעלמת ואחרי חצי שעה המוח משחרר ומבטל את מה שהעיניים רואות והאוזניים הופכות לחוש הדומיננטי ביותר. זה לא להאמין איך הרמקולים נעלמו לי מהנוף שמולי ומה שאני חווה זה קיר מוזיקה עם רוחב במה מטמטם. הצליל ענק אך מדויק להפליא. לא רק שאני ממקם את הנגנים בחלל, זה מובן מאליו כאן בשניות הראשונות. אני מזהה את המרחקים והמרווחים בבמה. מטורף מה שקורה שם. ההולגרפיה אדירת מיימדים ביחס לחלל שאני יושב בו. תחום הבאס, פה יש התרחשות דרמטית לא פחות. הרמקולים הללו יודעים לרסק קירות לאבק. אם זה בהקלטה, זה יהיה בחלל. היו מספר קטעי מוזיקה שהבאס ירד נמוך לרמות גלי הדף בחלל והכל בדיוק ומהירות אדירות. שמעון ניגן קטע כינור שבמקום לנפץ זכוכיות הוא מנפץ את הלב. מדהים.
אגב, מי שרוצה לפגוש את ג'וני הרטמן, יכול לבקש משמעון לתאם זאת. לי התמזל לפגוש את ג'וני בביקור הזה אצל שמעון.
האזנתי בעבר לרמקולים omni directional כמה וכמה פעמים. כולם היו חוויות ללא ספק, אולם זו הפעם הראשונה שאני חווה רמקולים כאלו שאני נפרד מהם עם רצון לעוד ועוד ועוד... כל הגודל והנפח הזה אחרי כמה שעות לא התישו אותי. וכאן נמצא הקסם!
בקיצור חברים, יש לנו את שמעון בדלית אל כרמל,
איש מקסים, נעים הליכות והמוזיקה זורמת לו בכל טיפת אוויר שהוא נושם. הוא הצליח להרים סט אפ שיש בו קסם מיוחד בשילוב רמה גבוהה ביותר. מומלץ מומלץ מומלץ!!
"רוצה לבוא לשמוע German Physiks?" לפני שסיים את ה-Germa... השבתי "מתי להיות מוכן?"
וכך נולדה חווית הביקור שלי אצל שמעון מדלית אל כרמל, הרי הוא סניף "מאסטרו אודיו" בצפון. את עופר אני מכיר שנים. עופר איש שיחה נפלא, ראה ושמע הכל וצריך אוזן חדה ותשומת לב כדי "לקלוט" את ההומור שלו. נרדמת, פספסת(!) והבדיחה לא תקבל שידור חוזר.
נפגשנו בערב ויצאנו לדרך ומבלי לשים לב חלפה לה שעת נסיעה ואנחנו במפתן דלתו של שמעון.
את שמעון לא הכרתי עד למפגש הזה. לא אישית ולא כעוסק בתחום. שמעון התגלה תוך דקות כאיש כלבבי. מצאנו עצמנו באופן לא מוסבר אך טבעי למדי מתבדחים על חשבונו של עופר כאילו הבדיחות כבר ברוטינה של שנים. ככה זה שאתה בחברת שני פרופסורים למוזיקה שכל אחד מתלונן על השני. כל שנותר לי לעשות הוא להצית פה ושם ולהינות ממופע בידור...
שמעון איש שיחה מדהים. הנימוס, ההקשבה ורמת תרבות השיחה הפכה עבורי את המפגש לחוויה מקסימה ללא קשר לתחום האודיו. למשל כששמעון דיבר על נגן הכינור האהוב ביותר, לא החביב, האהוב עליו ביותר, העיניים קורנות ותנועות הגוף משדרות לך עד כמה הוא מספר ומתאר מתוך הנפש והרוח. הרבה רוח יש לשמעון. ערימות של רוח ואהבה אמיתית למוזיקה טבעית, כזאת שמנגנים עם כלי נגינה מעץ. זה ניכר למשך כל הערב שהתארחנו אצלו. אז אחרי עלי גפן וכרוב ממולאים, ירקות והרבה טחינה הסכמנו כולנו כי התשתית איתנה דיו ועברנו לחלל האזנה. הסט אפ של שמעון עומד בביתו בחלל סלון פתוח ללא קיר בגב כורסת הישיבה!! זה פקטור כל כך משמעותי שרק אחרי שחווים את זה מבינים עד כמה. הפקטור הזה הוא דרישות יסוד בגלגולי הדיור שלי כבר שנים. הבנתי זאת בפעם הראשונה שעברתי לבית עם אותה מערכת, אותן פרופורציות סלון אך רק עם משתנה אחד: אין קיר מאחורי נקודת הישבה. עולם חדש נתגלה לי ומאז מעולם לא הסתכלתי אחורה לקיר מאחורי הספה.
הסט אפ של שמעון מורכבת מזוג רמקולים תוצרת German Physiks (לא זוכר את מדינת הייצור...) הדגם הוא HRS-130. מדובר ברמקול omni directional. מה שאומר שפיזור הצליל של הרמקול הוא 360 מעלות. לא אכנס לפרטים ההנדסיים והטכניים של זה, אך כשמה של הטכנולוגיה, כן היא.
בהגברה ישנו מגבר משלוב של Symphonic Line דגם RG-10 Reference S.
מקור ממיר דיגיטל לאנלוג של CEC דגם DA5.
מקור מדיה בתוצרת שרת מוזיקה וסטרימר של Innuos מדגם Zen Mk3.
כבילה כולה של Symphonic Line מסדרת Reference.
חשמל דופלקס ומפצל של Sine.
את הניצוח על הבחירות המוזיקליות הפקדתי כלאחר כבוד בידי שני המאסטרואים. בכל זאת, מאגרי הידע של עופר ושמעון ביצירות מוזיקה הוא משהוא שלא ניתן לכמת. הידע אדיר באופן חריג גם לכאלו העוסקים בתחום ולדעתי בכלל כאוהבי מוזיקה באופן כללי. במהלך כמה שעות האזנו לכל מיני יצירות וסגנונות.
אני מתיישב ומולי הרמקולים עומדים כשני מגדלים בודדים אך דומיננטיים בחלל. רחוקים מקירות בכל היקפם. בקיצור הנוכחות שלהם שולטת בחלל ריק. זה פשוט משהו אחר.
המוזיקה מתחילה וכל הנוכחות הפיזית של המגדלים נעלמת ואחרי חצי שעה המוח משחרר ומבטל את מה שהעיניים רואות והאוזניים הופכות לחוש הדומיננטי ביותר. זה לא להאמין איך הרמקולים נעלמו לי מהנוף שמולי ומה שאני חווה זה קיר מוזיקה עם רוחב במה מטמטם. הצליל ענק אך מדויק להפליא. לא רק שאני ממקם את הנגנים בחלל, זה מובן מאליו כאן בשניות הראשונות. אני מזהה את המרחקים והמרווחים בבמה. מטורף מה שקורה שם. ההולגרפיה אדירת מיימדים ביחס לחלל שאני יושב בו. תחום הבאס, פה יש התרחשות דרמטית לא פחות. הרמקולים הללו יודעים לרסק קירות לאבק. אם זה בהקלטה, זה יהיה בחלל. היו מספר קטעי מוזיקה שהבאס ירד נמוך לרמות גלי הדף בחלל והכל בדיוק ומהירות אדירות. שמעון ניגן קטע כינור שבמקום לנפץ זכוכיות הוא מנפץ את הלב. מדהים.
אגב, מי שרוצה לפגוש את ג'וני הרטמן, יכול לבקש משמעון לתאם זאת. לי התמזל לפגוש את ג'וני בביקור הזה אצל שמעון.
האזנתי בעבר לרמקולים omni directional כמה וכמה פעמים. כולם היו חוויות ללא ספק, אולם זו הפעם הראשונה שאני חווה רמקולים כאלו שאני נפרד מהם עם רצון לעוד ועוד ועוד... כל הגודל והנפח הזה אחרי כמה שעות לא התישו אותי. וכאן נמצא הקסם!
בקיצור חברים, יש לנו את שמעון בדלית אל כרמל,
איש מקסים, נעים הליכות והמוזיקה זורמת לו בכל טיפת אוויר שהוא נושם. הוא הצליח להרים סט אפ שיש בו קסם מיוחד בשילוב רמה גבוהה ביותר. מומלץ מומלץ מומלץ!!