אודיאופליה למתחילים - שאלות על מערכת דו ערוצית בתקציב סטודנטיאלי

  • פותח הנושא פותח הנושא Matan91
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

לא חושב שזה העניין, לסגור פינה. הבחור רוצה כניסה לעולם האודיופילי. מה שגיא hornless המליץ זה הכיוון יותר. העניין לדעתי זה גם בתקציב צנוע לנסות ייצר מערכת עם אופי וסוג מסויים של גאוות בעלות , כי הצלחת לחטט " בעבר" של האודיו וללקט בטוב טעם מרכיבים שעמדו במבחן הזמן. ויש הרבה הרבה כאלה ובמחירים מצחיקים. אבל צריך קצת להתאמץ ולא להתבייש ללכת לשמוע ולגבש כיוון , טעם ודרך. מוצרי העשר דולר באליאקספרס אינם הדרך לטעמי.
למה להעליב?
  1. לא עשר ולא עשרים, יותר בכיוון המאה.
  2. אני יודע שאנשים עושים ספורט מלתפוס תחת על הגברה class D אבל T-AMP צנוע עדיין נותן בראש ללא מעט רסיברים ביתיים שנמכרים במחירים גבוהים ממנו גם כיד שניה.
  3. המכשיר הזה מנסיון לפחות סוגר את הפינה בצורה אלגנטית מבחינת גודל, חיבוריות, מחיר ואיכות צליל ראויה מאד ביחס לכל הדברים הקודמים. כשמשדכים אותו לרצפתיים סבירים כמו mission שהוזכרו קודם עם נצילות נורמלית מקבלים וואו ביחס לעלות.
עד שחוסכים כמה אלפים טובים, לדעתי זה הפתרון האלגנטי ביותר, אפילו יותר מרמקולים מוגברים שעולים קרוב לאלפיים.
 
אני חייב לתת עוד המלצת התנהלות קטנה ! מנסיון.
לכל מי שרוצה לקפוץ לעולם האודיופילי .
כולנו חוץ מבודדים נכנסנו לתחום מהמקום שלך פחות או יותר ( אני התחלתי עם פראדיים בינוני ורסיבר של פיוניר ).
ברגע שמתחילים להתחערבב ולהחשף למערכות , מתחילים ללמוד ולפתח טעם אישי והבנה בתחום ורוצים להתחיל לשדרג .
העניין הוא כזה במיוחד עם התקציב מאוד מצומצם ואין צפי לירושה כדאי לדעתי להתאפק ולשים בצד כמה מאות שקלים כל חודש ! ההבדל בין תקציב של 3000 ל6000 למה שניתן לרכוש ביד 2 הוא ענק .
צריך להבין שלמכור רמקול ישן שהוא לא להיט קשה מאוד יש המונים כאילו ביד 2 המחיר ניגזר בחצי כל סיבוב .
בתקציב של 3000 לרכיב ביד2 הקפיצה היא כמו קפיצת חלל !! ישנם כבר מוצרים רציניים. אפשר להניח את היד על אינטגריטד שעלה פי 4 לפני 6-7 שנים , בתחום הרמקולים כבר יש מציאות ענקיות ! כבר עולם אחר לגמרי !
שווה להמתין לחסוך כמה מאות שח בחודש תוך חצי שנה אתה שם.
יגמרו לי האצבעות עם אספור את מספר הפעמים שרכשתי מוצרים מלחץ מהסוג הנ"ל ומכרתי ברבע כי היה טעות.
הפער בין תקציב של 3000 ל 6000 ביד2 הוא ענק !!!
כמובן יש שיגידו גם הפער בין 6-12 אבל בדוגמה הראשונה זה בין 10%-70% הטיפוס ברף האודיופילי אחרי זה כשאתה כבר בפנים אתה תלמד שטיפוס של כל 5% נוספים מדובר בהכפלת תקציב וכך בעשר אחוז האחרונים לכל אחוז. ( בערך בשביל להמחיש ).
אני אעלה בהמשך מס דוגמאות למה ניתן למצא בתקציב כפול.
אז ההמלצה בתימצות תמתין ותכסוך כמה לירות כל חודש !
 
צודק, אבל כשמהמרים בסכומים גבוהים יותר חייבים לבדוק יותר. לכן חובה לשמוע את המוצרים לפני קניה אצלך בבית ברוגע למשך כמה ימים.
 

6000 מיד 2 אחרי יעוץ עם חברים פה זה לא הימור.
אף אחד לא ירוץ להדגים רמקול ב3000 ולרוב גם לא יקרים יותר
 
למה להעליב?
  1. לא עשר ולא עשרים, יותר בכיוון המאה.
  2. אני יודע שאנשים עושים ספורט מלתפוס תחת על הגברה class D אבל T-AMP צנוע עדיין נותן בראש ללא מעט רסיברים ביתיים שנמכרים במחירים גבוהים ממנו גם כיד שניה.
  3. המכשיר הזה מנסיון לפחות סוגר את הפינה בצורה אלגנטית מבחינת גודל, חיבוריות, מחיר ואיכות צליל ראויה מאד ביחס לכל הדברים הקודמים. כשמשדכים אותו לרצפתיים סבירים כמו mission שהוזכרו קודם עם נצילות נורמלית מקבלים וואו ביחס לעלות.
עד שחוסכים כמה אלפים טובים, לדעתי זה הפתרון האלגנטי ביותר, אפילו יותר מרמקולים מוגברים שעולים קרוב לאלפיים.
לא מעליב. ומקווה שלא נעלבת. 10 דולר כמטאפורה.
מצד שני, יש משמעות למאמצים של חברות שישבו וחשבו ותיכננו מוצרים ללא אילוצי מקום ואו פונקציונאליות. מכיוון שהפורום הזה שם דגש על האיכות של הצליל לפני פונקציונאליות, כמדומני כמובן, אז הנטייה הבסיסית היא ללכת ולחפש מוצרים ייעודיים.
הנסיון שלי עם מוצרים בסגנון הזה- הכל כלול בחבילה אצבעונית- לא משהו. ואולי לך יש נסיון אחר. אני חושב שכדרך חינוכית וכקריאת כיוון למי שמתחיל בתחום ומעוניין להתקדם ולהרחיב יריעה ואופק, המוצרים האלה מציבים רף נמוך של בינוניות ממכרת.
באופן אישי הייתי הולך על מערכת עם אופי שעושה לפחות משהו אחד שאני אוהב ונהנה ממנו בצורה טובה+.
מגבר מנורות ישן אינטגרייטד למשל. רסיבר מנורות גרמני משנות ה 60-70 למשל. מגברים טרנסיסטוריים נחמדים מתחילת שנות ה90 אמצע שנות שמונים ( אנגלי, גרמני, סקנדינבי) . וכדומה ברמקולים - מלא מדפיים מקסימים שיוצרו פעם כשהרפרנס לא הייתה אוזניות in ear, והמחדבה לא הייתה להתנחמד למעצבת פנים.
והרשת והיוטיוב עמוסים בדוגמאות.
אבל שוב, צריך לעשות הכנה ולשמוע מערכות שונות- לסמוך על מילתו של מישהו שהתחברת לתפיסת סאונד שלו לדוגמא. בעצם לגבש תפיסת סאונד...(ורד)
 
6000 מיד 2 אחרי יעוץ עם חברים פה זה לא הימור.
אף אחד לא ירוץ להדגים רמקול ב3000 ולרוב גם לא יקרים יותר
אף אחד לא חייב להדגים אבל יש אנשים שמוכנים גם מוצר ב 3000 תחת תנאים מסוימים + פיצוי ואני מדבר מניסיון.
 

אף אחד לא מתרוצץ עם רמקולים להדגמות.
אלקטרוניקה אולי.
אהבתה את הגוון והיכולות תרכוש וכנראה תצתרך לעבוד על להטעים לחלל .
מה זה פיצוי !!
 
אף אחד לא מתרוצץ עם רמקולים להדגמות.
אלקטרוניקה אולי.
אהבתה את הגוון והיכולות תרכוש וכנראה תצתרך לעבוד על להטעים לחלל .
מה זה פיצוי !!

היה אחד כזה
אייל פור זל.

היה מביא ארסנל שלם של רמקולים, אלקטרוניקה, כבלים.
 
נראה שבאמת אלך להקשיב למערכות בחנויות מתמחות (או אצל חברים כאן בפורום) כדי ללמוד עוד ולהבין מה הטעם שלי.

בנתיים הכלב שלי הסתובב במשק של המשפחה השבת ומצאתי זוג של Wharfedale valdus 400 באחת הסככות, נשאר לברר אם הם ברי אימוץ ומה מצבם :-)
 

אל תבנה על הוואלדוס האלה.
לא מהמוצלחים של וורפדייל.
לדעתי, כמובן...
ארז
 
אף אחד לא מתרוצץ עם רמקולים להדגמות.
אלקטרוניקה אולי.
אהבתה את הגוון והיכולות תרכוש וכנראה תצתרך לעבוד על להטעים לחלל .
מה זה פיצוי !!
פיצוי זה אומר שאם לקחת אליך לשמוע ולא אהבת, יש סכום מוסכם שנשאר אצלו. זה מבוסס על אמון והיגיון,ולא תמיד אפשר לשכנע.
המקרה שלי קל יותר כי מדובר במדפיים.
 
פיצוי זה אומר שאם לקחת אליך לשמוע ולא אהבת, יש סכום מוסכם שנשאר אצלו. זה מבוסס על אמון והיגיון,ולא תמיד אפשר לשכנע.
המקרה שלי קל יותר כי מדובר במדפיים.
לא יודעה נשמע לי לא סביר !!
כל רמקול שמשנה חלל יזדקק לתשומת לב והשקעה בשביל להשמע במיטבו. נדיר שתביא רמקול לבית והוא ישמע במיטבו.
איזה סוחר יתן רמקולים לבדיקה כשכל שיפשופון מוריד מערכם.
 

אם אתה מירושלים, ממליץ לך לקפוץ לכלי זמר בתלפיות ולשמוע את הjbl 305.
רמקולים מוגברים מעולים ביחס למחיר.

בלי קשר להמלצות המעולות, אתה צריך לגבש לך את הצליל שאתה אוהב.

מה שאני אוהב, חלק ממש לא אוהבים - בדיוק כמו אישה :-)
 
לא יודעה נשמע לי לא סביר !!
כל רמקול שמשנה חלל יזדקק לתשומת לב והשקעה בשביל להשמע במיטבו. נדיר שתביא רמקול לבית והוא ישמע במיטבו.
איזה סוחר יתן רמקולים לבדיקה כשכל שיפשופון מוריד מערכם.

מבין מה שאתה אומר, אבל מדובר במוצרים יד שניה, ובסוחרים שאני מכיר, או שהצלחתי לשכנע בכנות כוונותיי. חלק מהתנאים הוא כמובן שעם כל שריטה או שפשופון אני אוטומטית מחויב בקניה לפי התנאים שסוכמו.
את החלל אני מכיר היטב, ובד"כ המיקום לא רחוק מהסימונים של הרמקולים האחרונים שלי.
זה פחות רלוונטי לרמקולים בגודל של ה THIEL (המעולים) שלך, אבל כל מקרה לגופו. לנו, כצרכנים, זה חוסך הרבה בלאגן.
 
 

הייתי היום בכלי זמר כדי להקשיב ל JBL 305p. בהחלט מרשימים, במיוחד ביחס לגודל שלהם, ממש הופתעתי לטובה.
לדעתי אתחיל מהם ועם הזמן, תוך כדי למידה של הטעם האישי ארחיב ואתאים את המערכת לטעמי.

מה שכן ההתלבטות שנשארה לי היא באיזה אופן לחבר אותם? איזה שילובים מומלצים של קדם מגבר וDAC (או מוצר אחד משולב) יכולים להתאים, מבלי לקרוע את הכיס כמובן.
 
הואיל ומדובר ברמקולים מוגברים, אתה לא זקוק למגבר או קדם.
אתה יכול לחבר את הטלפון או המחשב באמצעות חיבור סטריאו או RCA.
לא יודע אם אתה זקוק לממיר, למעט אולי איזה משהו משולב סטרימר פשוט למען הנוחות.
 
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור