אודיאופליה למתחילים - שאלות על מערכת דו ערוצית בתקציב סטודנטיאלי

  • פותח הנושא פותח הנושא Matan91
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Matan91

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
היי כולם,
כבר הרבה זמן שרציתי למצוא פנאי ללמידה על תחום הסטריאו ולקנות מערכת.
חשבתי בתור התחלה על שני רמקולים מדפיים (פוזל לכיוון הקלפיש 51)
מבחינת מגברים, האם רסיבר ק"ב יעשה את העבדוה - יש לי אצל ההורים שני מגברים שלא בשימוש, דנון avr1311 ואמור להיות גם ימאהה rxv495 במחסן.
העבודה עם אחד מהרסיברים האלה יכולה להשאיר לי תקציב לDAC.
בגדול המטרה היא בעיקר לשמור בסטרימינג על הרשת הביתית (דרך טידל או ספוטיפיי וקבצי מוסיקה מהחשב) - הבנתי שאפשר לחבר רסברי פאי לDAC או אפילו למצוא DAC שתומך ברשת הביתית.
בנוסף חיבור כל המערכת לטלוויזיה עבור צפייה בסרטים והופעות חיות.

אשמח להמלצות, הסברים וכו
 

מקווה להוציא עוד 500 שח מעבר לרמקולים
 
קניתי לחדר עבודה שני רמקולים מוגברים של סונוס
מכילים מגבר דיגיטלי, דאק ושני אלמנטים
מדהימים במחיר שלהם 750 שח כל אחד
פשוט חבר לחשמל , הפעל את התוכנה של סונוס ותתחבר לכל מקור מוזיקה
 

באהבה:
אז אתה רוצה להביא רסיבר מעפן א' או רסיבר מעפן ב' מההורים, לחבר לו דאק במחיר של עד 500 ש"ח בצד אחד, וקליפש מעפן בצד השני, ולהנות ממוסיקה? לא יקרה יקירי, צר לי.

1. ראשית, בתקציב של 500 שקל אי אפשר לעשות שום שידרוג למערכת שיגרום לה להישמע מהנה. אין דאק ב- 500 שקל שעושה את זה. אלא אם תיפול על משהו ענתיקה מהשנים שבהם המערך היה בשלטון.

2. שנית, קליפש המודרניים שייכים למועדון הרמקולים שעושים וואו אפקט בשתי דקות הראשונות למי שלא שמע מערכת סבירה מימיו, ולאחר כן ממשיכים בחפירות וצליל חד ולא נעים למשך כל ימי חייהם. מוסיקה לא תצא לך משם. וחשוב בהרבה, לכל אלה שחושבים שאני מדבר שטויות, התימחור שלהם בארץ הוא פח אשפה. רמקול שלך עולה $250 בחו"ל ו- 1700 ש"ח בארץ. זה כמעט כפול.

לדעתי עדיף לך לבדוק את הצעדים הבאים:
1. רמקולים מדפיים ישנים שעושים לפחות מוסיקה (למשל JPW מפעם, איזה מורל שלל חברות אחרות);
2. המתנה בסבלנות עד שתוכל להוסיף +- 0 אחד לתקציב שלך, בשאיפה מצד ימין.
3. סונוס שלירן הציע. פיתרון סביר. מוסיקה מדהימה זה לא עושה אבל זה הרבה יותר ממה שתקבל מקליפש.
4. למצוא איזה מגבר בן 15-20-30, עדיף 10, בכמה מאות שקלים, ע"ע ארקאם מתחילת שנות ה- 90 או נאד או משהו, בכמה מאות שקלים.

בכל מקרה, ב- 500 ש"ח, בקושי כבל נורמלי אתה יכול לקנות. חכה קצת לדעתי.
 
מתן צודק ב100%. עדיף תחסוך לעצמך עוגמת נפש: בסכום הזה תקנה אוזניות. למערכת הכי בסיסית אתה צריך להגדיל משמעותית את התקציב,אפילו ליד שניה.;) בתור התחלה רמקולים מוגברים יכולים להיות אחלה פתרון.
 
בטווח של 1500 ש"ח מקצה לקצה מה האפשרויות שהייתם ממליצים?
ולטובת ההעמקה והלמידה אשמח לקבל גם הסבר על נושא הרסיברים, מה הופך רסיבר למתאים וטוב מעבר להספק לערוץ לפי התנדות והאחוז דיסטורשן?
 

שים את כל הכסף על רמקולים וחבר טלפון נייד ישן או טאבלט לאחד המגברים שלך כמקור, לדעתי ...
 
בטווח של 1500 ש"ח מקצה לקצה מה האפשרויות שהייתם ממליצים?
ולטובת ההעמקה והלמידה אשמח לקבל גם הסבר על נושא הרסיברים, מה הופך רסיבר למתאים וטוב מעבר להספק לערוץ לפי התנדות והאחוז דיסטורשן?
זוג רמקולים מוגברים BT של Audio Engine.
 
לדנון יש hdmi
וגם לימאהה יש כניסות דיגיטליות אבל לא hdmi
אז אני מבין שיש להם דאק פנימי.
מחשב מחובר לרשת בצד אחד ולרסיבר בצד שני לא עושה עבודה מספקת למערכת מתחילים? תקנו אותי אם אני טועה
ברמקולים אני תמיד ממליץ על דאלי זנסור 3
תחיה ככה (בינתיים) ובעתיד כשתבין מה חסר בסאונד תשדרג הגברה
יש יותר טוב אבל זאת התחלה
רק בדוק את הרסיבר באופן מלא לפני רכישת רמקול
 

לדנון יש hdmi
וגם לימאהה יש כניסות דיגיטליות אבל לא hdmi
אז אני מבין שיש להם דאק פנימי.
מחשב מחובר לרשת בצד אחד ולרסיבר בצד שני לא עושה עבודה מספקת למערכת מתחילים? תקנו אותי אם אני טועה
ברמקולים אני תמיד ממליץ על דאלי זנסור 3
תחיה ככה (בינתיים) ובעתיד כשתבין מה חסר בסאונד תשדרג הגברה
יש יותר טוב אבל זאת התחלה
רק בדוק את הרסיבר באופן מלא לפני רכישת רמקול
ת'כלס צודק.
אז עכשיו נשאר רק לחבר מקור.
אבל מתן , קח בחשבון , זה יישמע מעפן לחלוטין.

שים את כל הכסף על רמקולים וחבר טלפון נייד ישן או טאבלט לאחד המגברים שלך כמקור, לדעתי ...
גם רעיון. עוקף רסיבר. בשביל מה צריך אותו בעצם.... אלחוטי, פחות קופסאות. נראה לי "יותר עדיף".
 
נערך לאחרונה ב:
הוא לא רשם ולא התכוון לאלחוטי
אה, סליחה, אתה הדובר שלו? על שום מה אתה קופץ? אתה חש מותקף? הסכמתי איתך קודם לגבי הרסיבר, אם זה לא היה ברור. לא חשבתי על זה שגם לרסיברים כאלה יש דאק.
ובלי קשר, פיתרון ה bt גם עושה שכל ומייתר צורך בשימוש בדאק דרדה'לה, בין אם הוא ברסיבר או חיצוני בעלות 500 שקל.
 

בטווח של 1500 ש"ח מקצה לקצה מה האפשרויות שהייתם ממליצים?
ולטובת ההעמקה והלמידה אשמח לקבל גם הסבר על נושא הרסיברים, מה הופך רסיבר למתאים וטוב מעבר להספק לערוץ לפי התנדות והאחוז דיסטורשן?
לא חושב שהנתונים האלו מעניינים מדי. מלבד המקרה של לשדך לרמקול שדורש זרם גבוה - מגבר שנותן זרם גבוה
חבר הרמקולים שאתה מעוניין למגבר בעוצמת ווליום שאתה שומע. ותראה אם אתה נהנה.
מבחינת סאונד אני הולך על בטוח / אמצע, לא צורם ולא "מתוק" מדי.
ההבדלים יהיו ב"הצגה" הקצת שונה שכל רסיבר יתן, לדוגמא: רמת פירוט, גוון צליל, כמה ממשי נשמעים הזמר וההרכב המנגן.
כל השאר זה מילים מסובכות כמו דינמיות. ויחס אות לרעש
 
אה, סליחה, אתה הדובר שלו? על שום מה אתה קופץ? אתה חש מותקף? הסכמתי איתך קודם לגבי הרסיבר, אם זה לא היה ברור. לא חשבתי על זה שגם לרסיברים כאלה יש דאק.
ובלי קשר, פיתרון ה bt גם עושה שכל ומייתר צורך בשימוש בדאק דרדה'לה, בין אם הוא ברסיבר או חיצוני בעלות 500 שקל.
לא דובר לא קופץ ולא מותקף
כולה השתדלתי למנוע טעויות בשרשור, ואת כל השאר שרשמת ראיתי והבנתי
 
לא דובר לא קופץ ולא מותקף
כולה השתדלתי למנוע טעויות בשרשור, ואת כל השאר שרשמת ראיתי והבנתי
עימך הסליחה, אני לא הבנתי שיש כאן מניעה מאלחוטי.
 

ת'כלס צודק.
אז עכשיו נשאר רק לחבר מקור.
אבל מתן , קח בחשבון , זה יישמע מעפן לחלוטין.


גם רעיון. עוקף רסיבר. בשביל מה צריך אותו בעצם.... אלחוטי, פחות קופסאות. נראה לי "יותר עדיף".

אם הבנתי נכון זאת הייתה הכוונה שלי, לקבל מהרסיבר רק את ההגברה לרמקולים ואת ההזרמה לבצע בעזרת DAC אלחוטי (dlna bluetooth5 וכו') או רסברי פאי שמחובר אליו. אני מפספס כאן משהו?
 
נערך לאחרונה ב:
אם הבנתי נכון זאת הייתה הכוונה שלי, לקבל מהרסיבר רק את ההגברה לרמקולים ואת ההזרמה לבצע בעזרת DAC אלחוטי (dlna bluetooth5 וכו') או רסברי פאי שמחובר אליו. אני מפספס כאן משהו?
זאת בהחלט דרך.
הענין הוא, שאני לא בטוח שרסיבר יתן ערך מוסף כלשהו לעומת חיבור של BT לזוג רמקולים מוגברים.
רוצה לאמר, הרסיבר יכול להיות שיהיה מיותר.
אם אתה גם ככה לפני קניית הרמקולים, אז את הכסף אפשר אולי להשקיע ברמקולים מהסוג שציינו לעיל, ובכלל לא להזדקק לרסיבר. ואז את ההזרמה אתה יכול, כאמור, לעשות מכל מכשיר שמשדר BT.
 
מעל הכל אני מייעץ לך ל ש מ ו ע את מה שאתה מתכוון לקנות. שתי סיבות עיקריות לכך: הטעם האישי שלך בסאונד יכול להיות שונה משל אחרים והסיבה השנייה היא שהמרכיבים השונים, טובים ככל שיהיו, יכולים להשתדך לא טוב יחד. יש מערכות שעולות פי 10 מהתקציב שלך ונשמעות על הפנים, ויש כאלו שעולות פחות ונשמעות נהדר (יחסית). לכן לעולם על תוותר על האזנה. לדעתי גם כדאי שתבנה את המערכת מהרמקולים אחורה ולא הפוך.
 

בטווח של 1500 ש"ח מקצה לקצה מה האפשרויות שהייתם ממליצים?
ולטובת ההעמקה והלמידה אשמח לקבל גם הסבר על נושא הרסיברים, מה הופך רסיבר למתאים וטוב מעבר להספק לערוץ לפי התנדות והאחוז דיסטורשן?


רמקול מוניטור אולפני. krk, tannoy וכו’ משומשים יכנסו לתקציב ויכולים לתת תוצאה מהנה מאוד.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור