AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 12,419
- מעורבות
- 3,104
- נקודות
- 113
אולי לא הבנתי אותך נכון, אבל טענת את הכתוב להלן:אני לא טענתי את זה.
הגרף אכן מאד יפה אבל צריך לשים לב שלאורך כל הטווח ה- SPL נמוך מ- 90dB בעוד ה- Reference Level על פי דולבי עומד על 115dB.
אולי לא הבנתי אותך נכון, אבל טענת את הכתוב להלן:אני לא טענתי את זה.
הגרף אכן מאד יפה אבל צריך לשים לב שלאורך כל הטווח ה- SPL נמוך מ- 90dB בעוד ה- Reference Level על פי דולבי עומד על 115dB.
גם רשום שם את הדבר הבא שמשום מה אתה מתעלם ממנו..
two 12" long-throw Rohacell-cone woofers, each with 3.66" voice-coil and 11-lb magnet. Frequency response: 17–145Hz, ±3dB.
ההשוואה ל-DD18 לא רלוונטית מכיוון שההגברה שם (ביחס ל-DB1 ) לא שווה... גודל היחידה לכשלעצמה, לא מהווה אינידקציה ליכולת שלו, כמו שכבר נאמר, זה שילוב של הרבה פרמטרים...
כרגיל- דיון עקר- אם לא הבנת את ה-FR, ולא התייחסת איך דגם קטן בהרבה (10 אינץ בודד!) מפיק את אותם נתונים סיימתי את טענותיי...לא הבנתי מה המטרה של הדגשת ה- FR?
מדובר על הדור הקודם שלהם ולא על הדור הנוכחי, אשר הראו לך, באופן גרפי, כי הדור הנוכחי נמדד עד ל- 10HZ עם מינימום עיוותים.
אתה בוחר להרים גבה לנוכח הגרף שצורף והנתונים שמפרסמת B&W וזה בסדר, אבל אני מניח שאפשר לעשות זאת לגבי כל חברה, לרבות החברה שאתה מייבא, לא?
כל עוד אין לך סימוכין למשהו אחר, זה הכל ברמת הספקולציה והתיאוריות.
ואני שמח שאתה מתחיל לסטות מגודל האלמנט כפקטור מכריע למשהו ולכן, אותו פוסט מקורי שהכניס אותך לדיון:
" רק 18" מסוגל למלא חלל של 40 מטר", גם אתה מתחיל להודות, שאין מאחוריו כלום ושום דבר...
הגודל, הוא לחלוטין לא הדבר היחיד שקובע במקרה הזה.
רן
כרגיל- דיון עקר- אם לא הבנת את ה-FR, ולא התייחסת איך דגם קטן בהרבה (10 אינץ בודד!) מפיק את אותם נתונים סיימתי את טענותיי...
תמצא את הציטוט שבו אמרתי- "רק 18 מסוגל למלא חלל של 40 מטר" ...
על זה נאמר- חצי אמת גרועה משקר...
היי חברים,דיון מעניין והייתי חייב להצטרף.גלוי נאות-אני עוסק בתחום.מייבוא גם סאבים קטנים וגם גדולים.מה שאני מייבא לא רלוונטי לדיון ולא מעניין.
כשאין נתון, של MAX SPL עם אחוזי עיוות- לנתון של -3DB אין שום משמעות.חוזר ואומר - אפס משמעות.למה?
כמעט כל סאב אטום,שהחברה לא תכננה אותו עם "מגביל" בתדר נמוך (לדוגמא : HPF ב 25 הרץ )- יתן 10 הרץ - השאלה באיזה הספק ובאיזה אחוזי עיוות.
יש משמעות גדולה לתדרים של מתחת ל 20 הרץ .המון סרטים מוקלטים גם עם אינפורמציה ב 6 הרץ.אותה נרגיש וכמובן לא נשמע.
כדי להרגיש 10 הרץ צריך לפחות 100 DB בנקודת האזנה.(לא מטר מהרמקול כמו המדידה).כל הכפלה של מרחק דורשת עוד 6 דציבלים -זאת אומרת כדי לקבל 100 DB, בנקודת האזנה שממקומת במרחק 3 מטרים מהסאב, ב 10 הרץ אנחנו צריכים סאב שיודע להוציא 10 הרץ ב 112 דיצבלים ממרחק של 1 מטר.כמובן ש BW לא נותן את זה ולמעשה אני לא מכיר סאב אחד שכן נותן (יש סאב אחד שמתקרב והוא עם אלמנט 50 אינץ , הגברה של 6000 וואט,שוקל מעל 400 קילו והמחיר -נשאיר בצד.
הוא גם מאוד מהיר - שכן מה שקובע מהירות הוא גרופ דיליי (שהיא נגזרת של המון דברים ובניהם : DAMPING FACTOR ו כוח).טרינוב ישתמשו בחברה שמייצרת את הסאבים האלה במרכז הדרכה שלהם בארה"ב.
כמובן שגם לא יהיה שם סאב אחד- כי אי אפשר להגיע לדרישות האלה עם סאב אחד- אנחנו מדברים על 115DB ברפרנס לבל בנקודת הישיבה. מעבר לזה,לסאונד אחיד בחדר האזנה ולא בתא נטול החזרים -לא נגיע עם סאב אחד (וזה נתון יותר קריטי -לסיבה מדוע צריך כמה סאבים)
לסיכום: לעוצמת של הסאב שמוצגות במדידה - יש אפס משמעות.הן לא עוצמות שמעידות על משהו - מעבר לזה שהעקומה שלו חלקה ויפה בהספקים מאוד נמוכים.סביר מאוד להניח שככל שההספק יגדל כך ה 6DB יהפכו להרבה יותר מ 6DB.היצרן מספיק חכם כדי לדעת איפה להגביל את הסאב שלו בהתאם להספק שהמשתמש צורך.
BW לא מספקים נתונים שיקריים (ממש ממש לא)- הם פשוט מספיקם נתונים שאין מה לעשות איתם(במקרה הזה).
לגבי ריבוי אלמנטים קטנים לעומת אחד גדול- בדיוק אותו דבר.בסוף התדר הוא פונקציה של כמה אוויר זז (בהנחה שהסאב לא PORTED ואין לו PORT TUNING FREQUENCY). הדרך להזיז אוויר נגזרת ממספר האלמטים, גודלם, ההספק שהם יכולים לשאת באחוזי עיוות סברים, המרחק שהממברנה יכולה "לצאת"- EXCURSION וגודל תיבת התהודה.
דוגמא לסאב 12 על שלושה אלמנטים ותיבה רצינית :
https://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/xtz-subwoofer-review/measurements
לגבי ה BW - לא שמעתי את הדגם הזה,אלא רק את הגרסא הישנה.לגודל שלו אני בטוח שהוא מפתיע.אבל במגבלת הגודל כמובן.פזיקה זו פזיקה .
אני לא חוזר בי בכלום, אולי זה השאיפה שלך אבל זה לא קורה- ממתין עדיין שתסביר או תפנה אותי לסאב 12-15 אינץ שיורד נמוך-10-12HZ.. לא עוצמות SPL!כתבתי שכתבת את זה? אתה בכלל טורח לקרוא את הדברים שאני כותב?
אולי במקום להגיב בכזו מהירות, תקח אוויר, תקרא ואז תגיב.
כתבתי ש-הפוסט של "רק 18 מסוגל למלא חלל של 40 מטר" הוא זה שהכניס אותך בכלל לדיון הזה ולא שאתה כתבת את זה.
אתה תמכת בקביעה השגויה הזו, ניסית להסביר לכל אורך הדיון שחייבים אלמנט גדול ואז ככל שעבר הזמן, התחלת לחזור בך מהטענה השגויה הזו ולהודות שכדיי להזיז אוויר אפשר גם בריבוי אלמנטים , וכי זה קשור לשטח פנים, לתכנון, הגברה, בנייה ועוד.
ואני אדלג על ההערות האישיות שלך המלוות כל פוסט שאתה כותב.
רן
לגבי ה BW - לא שמעתי את הדגם הזה,אלא רק את הגרסא הישנה.לגודל שלו אני בטוח שהוא מפתיע.אבל במגבלת הגודל כמובן.פזיקה זו פזיקה .
כבר קיבלת "12 שיורד נמוך.אני לא חוזר בי בכלום, אולי זה השאיפה שלך אבל זה לא קורה- ממתין עדיין שתסביר או תפנה אותי לסאב 12-15 אינץ שיורד נמוך-10-12HZ.. לא עוצמות SPL!
כרגיל- אין נתונים, אין אסמכתאות ואין מדידות...
ממש לא כל סאב יתן 10 הרץ ± 3dB, מאיפה לקחת את זה? אין כמעט סאבים עם נתון של 10 הרץ.כשאין נתון, של MAX SPL עם אחוזי עיוות- לנתון של -3DB אין שום משמעות.חוזר ואומר - אפס משמעות.למה?
כמעט כל סאב אטום,שהחברה לא תכננה אותו עם "מגביל" בתדר נמוך (לדוגמא : HPF ב 25 הרץ )- יתן 10 הרץ - השאלה באיזה הספק ובאיזה אחוזי עיוות.
האמנם? מעניין למה הם טרחו לעשות את זה אם הרוב המוחלט של הציוד לא מסוגל להפיק את זה.המון סרטים מוקלטים גם עם אינפורמציה ב 6 הרץ.אותה נרגיש וכמובן לא נשמע.
לא קיבלתי שום סאב שכזה בטח ובטח לא במדידה ראויה ונכונה כגון ה- כדוגמת ה- CEA-2010כבר קיבלת "12 שיורד נמוך.

קיבלת עם מדידה וגרפים וכל מה שצריך. כל מה שמעבר לזה הוא ברמת הכחשה.לא קיבלתי שום סאב שכזה בטח ובטח לא במדידה ראויה ונכונה כגון ה- כדוגמת ה- CEA-2010
לשמחתי הגדולה ,בתדר נמוך ,בניגוד לתדר גבוה ,הכל מדיד .אין פה עניין של חריף לי וצורם לי.
תדר- מדיד
אחוזי עיוות - מדיד
מהירות-מדיד
הדהוד-מדיד.
אז סלח לי רן יקר, שאני גורס שונה מימך,אין פה עניין של טעם.למרות שקל מאוד,להגיד את זה כך ,כי זה למעשה אמור לבטל כל מדידה ומידע אובייקטיבי.(זו לא דעתי האישית-זאת עובדה מדעית)
כמו שאתה יודע וחווית,מעצם היותך אדם שמבין וחי את התחום ,יום ולילה - ועל כך אני מעריץ אותך (ואני לא אומר את זה בציניות)- כל תעשיית ה RC ,נשענת על מדידות ,כולל כיולים מרחוק (שבהם לא שומעים את המערכת ומקבלים החלטות הרות גורל) ,כולל האלגוריטם של הפרוססור הנהדר שלך- אז מה שאתה אומר בעצם,לא מסתדר לי כלל,עם דברים שנתקלתי שרשמת בסיטואציות אחרות.
לגבי החדר המדובר,ששמעת ואתה מציג כחוויה גרועה.לי זכורות מילים אחרות שמשבחות את הבאס ,בצורה יוצאת דופן ,בקטעים מסוימים.וכפי ציינת לעיל - טוענות שהוא לא אחיד ,רוצה לומר,בקטעים שאתה מכיר ממאות חדרים ששמעת - היה בקטע ספציפי ונקודתי - באס מורגש ובחדר המדובר -פשוט זה לא היה שם - לאן הלך הבאס? או שאולי יש לשאול , האם הוא היה אמור להיות שם מלכתחילה?
שאלה לי אליך: תוציא את עצמך מהמשוואה ובוא נחשוב שניה מדעית,הגיונית - האם יתכן שאותם קטעים ששמעת בחדרים מסוימים והיה בהם באס מורגש -מקורו של באס זה הוא בחדר לא מטופל כהלכה עם החזרים וביטולים של 20-30 דיבי כמו בכל חדר שנתקלתי בו בארץ ?
אולי הגיוני יותר -שהמדידות פשוט שגיות והייתה תקלה במחשב ?
או שאולי האמת היא שמדידות הן למעשה סתם מדד - לא מייצג .וכל מדידות הרמקולים,RC,נתונים אקוסטים- כקליפת השום הם.
מה גם שמכל עשרות האנשים שהיו בחדר זה ויצאו עם לסת שמוטה (אנשים מבינים מאוד שמכירים אין סוף סאבים קטנים מעולים,ככל שיהיו ) אתה היחיד שנתן הערה מסוג זה -זו זכותך המלאה ואני מכבד אותה ואותך.
מכוון שרוח הדיון עברה,להרגשתי, לענייני אגו,בכלל ההודעות - ולא לנושאים מקצועיים שאמורים לתת תועלת לציבור .מעדיף להימנע ממנו.
המשך יום נעים לכולם ותמשיכו להינות מהתחביב הנהדר הזה.
ממש לא נכון- הם מודדים ב -+3DB וגם בתקן המדובר:קיבלת עם מדידה וגרפים וכל מה שצריך. כל מה שמעבר לזה הוא ברמת הכחשה.
CEA-2010 לא אומץ והתקבל כסטנדרט שמחייב מישהו.
גם ה-specs של ה-JTR, שאותם אתה כן מקבל ואליהם הפנית, נתונים באותה צורה, ואינם לפי CEA-2010.
ממש לא כל סאב יתן 10 הרץ ± 3dB, מאיפה לקחת את זה? אין כמעט סאבים עם נתון של 10 הרץ.
רוב הסאבים גוועים הרבה לפני זה, ואפילו נתון ה-6dB- רחוק מ-10 הרץ, כלומר הם יתנו 10 הרץ במינוס הרבה dB, לא 3.
האמנם? מעניין למה הם טרחו לעשות את זה אם הרוב המוחלט של הציוד לא מסוגל להפיק את זה.
כך, במידה פחותה, גם לגבי 10 הרץ.
האם יש לך מקור מהימן שמראה את זה?
אתה מתייחס ל-3dB± כאילו זה פחות טוב מלתת את נקודות ה-3dB- ועוד להוסיף נתון של נקודת האמצע. מוזר.ממש לא נכון- הם מודדים ב -+3DB וגם בתקן המדובר:
בבקשה:
https://data-bass.com/#/systems/5ba943ca7cbbd6000447f8b5?_k=a24odp
תודה רןדן.
ראשית, תודה על המחמאות.
שנית, אתה בוודאי יודע שאני אוהב ומעריך אותך וגוררים אותך למקומות שאתה לא קשור אליהם לצערי.
אכן, באותו חדר היו קטעים טובים מאוד, קטעים שנשמעו לי בינוני מאוד וקטעים בהם לא היה באס בכלל, שהיה חייב להיות שם מלכתחילה, באס שהוא כן קיים וכן נוכח, באותם מאות חדרים שכתבת ששמעתי בהם (קצת הופך אותי לזקן...).
מיותר להרחיב על זה את הדיון, כי זה נאמר רק על מנת לציין שגודל אלמנטים הוא לא ערובה "לחווית באס מדהימה" כמו שטוען הקולגה שלך, שסימוכין הם ממנו והלאה...
תמשיך להיות מקצוען כמו שאתה יודע!
רן
לא הבנתי, מה אני אמור למדוד בעצמי ועם איזה ציוד ובאיזו שיטה?לקחתי את זה ממדידות שאני בצעתי.זו שחברה לא רושמת 10 הרץ -זה בגלל שהיא מבינה שההספק שלה ב 10 הרץ הוא זניח ולא רלוונטי לפרסם אותו, כי בני אדם לא ירגישו אותו.אתה מוזמן להגיע אלי עם סאב אטום טוב,שהחברה לא הגבילה אותו,אלקטרונית בתדר ונמדוד יחד בשמחה (JL לדוגמא - מוגבל בסביבות ה 20-25 -בכוונה מהחברה -וטוב שכך).
אני המקור המהימן - תמדוד RTA ב REW ותראה בעצמך.
אבל אם זה לא מספיק :
https://forums.audioholics.com/forums/threads/movies-under-20hz.14279/
https://www.avsforum.com/threads/th...bass-in-movies-with-frequency-charts.1333462/
בלינק השני - תקיש בחיפוש "HZ" - תראה מקומות ספיציפיים שבהם יש נתונים חד ספרתיים.מרתק