מגבר מחפש עצה להגן על המגבר מפני נפילות מתח החשמל

  • פותח הנושא פותח הנושא ayal30
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

זה לא משנה לכמה זמן ההפסקה,

פרק הזמן בהחלט משנה, ככל שמרווח הזמן קצר יותר, קשה יותר למנגנון להגיב בניתוק החיבור לרשת כדי להימנע מהחשיפה להתפרצות בחידוש האספקה.

האם יש מכשיר שמגן מפני סיטואציה של פרצי זרם קצרים מאוד אך קטלניים?

יש פילטרים שמתוכננים לקבוע-זמן מתאים, שמסוגלים לקטום את העוקץ של הספייק... וסימולטנית להקפיץ את הממ"ט.

http://www.hypertech.co.il/product/lightning-protection/?keyword=surge arrestor&campaignID=648753348&matchtype=p&adgroupID=31144720839&gclid=Cj0KCQjwo6D4BRDgARIsAA6uN193oX2QYGrQLJ1Ax3uDieR_IZLXDKMP-
4fJmhx47QZGQ1i7BW_VrDQaAhwEEALw_wcB


https://www.hypertech.co.il/wp-content/uploads/2015/12/1104-15-106_datasheets_US.pdf
 

נערך לאחרונה ב:
תסתכל כאן
https://www.psaudio.com/product-category/ac-regenerators/

בחירת המכשיר בהתאם לVA של המכשירים שלך
כדאי להשאיר 50% headroom
מחירים צריך לשאול את ברוך bgsound
לדעתי יש גם מכשיר אחד בלוח יד 2 של hifimusic
רגנרטורים לא מגנים בפני נפילות או הפסקות חשמל , רק אל פסק יכול לטפל בזה אך כנאמר לא פעם אחד - it’s not good for a business
 
פרק הזמן בהחלט משנה, ככל שמרווח הזן קצר יותר, קשה יותר למנגנון להגיב בניתוק החיבור לרשת כדי להימנע מהחשיפה להתפרצות בחידוש האספקה.



יש פילטרים שמתוכננים לקבוע-זמן מתאים, שמסוגלים לקטום את העוקץ של הספייק... וסימולטנית להקפיץ את הממ"ט.

http://www.hypertech.co.il/product/lightning-protection/?keyword=surge arrestor&campaignID=648753348&matchtype=p&adgroupID=31144720839&gclid=Cj0KCQjwo6D4BRDgARIsAA6uN193oX2QYGrQLJ1Ax3uDieR_IZLXDKMP-
4fJmhx47QZGQ1i7BW_VrDQaAhwEEALw_wcB


https://www.hypertech.co.il/wp-content/uploads/2015/12/1104-15-106_datasheets_US.pdf
מוצרים מאוד מעניינים. תודה רבה!
 
נו, וזה לא מגן לך על הטלוויזיה בזמן הניתוקים??
ואם כן , אז מדוע לא להשתמש על הפרונט של המערכת שמע??
האם הציוד שלך ON כל הזמן, או זה ב-STAND BY ??
אל פסק מגן על הטלויזיה אבל פוגע בסאונד.
הציוד במצב סטנד ביי.
 

לידיעתך, אתה יכול לקבל זיכוי על תיקון מחברת חשמל
לי זה לקח 8 חודשים, אפילו ערעור.


לא כזה קל. אצלי הרסו לגמרי מגבר משולב וזה קרה כשעשו עבודות תחזוקה ברחוב, המון בניינים נפגעו ומאות מכשירים אלקטרונים נפגעו ככה שהם ידעו שהם פישלו ושהם אחראים לנזק ואפילו שלחו טכנאים לכל בניין ברחוב. ולמרות כל זאת לקח לי כשנה (ורק אחרי שליחת מכתבים מעורך דין ) לקבל זיכוי על המגבר.
 
לא כזה קל. אצלי הרסו לגמרי מגבר משולב וזה קרה כשעשו עבודות תחזוקה ברחוב, המון בניינים נפגעו ומאות מכשירים אלקטרונים נפגעו ככה שהם ידעו שהם פישלו ושהם אחראים לנזק ואפילו שלחו טכנאים לכל בניין ברחוב. ולמרות כל זאת לקח לי כשנה (ורק אחרי שליחת מכתבים מעורך דין ) לקבל זיכוי על המגבר.

לי בהתחלה סירבו, הגשתי ערעור, .. אבל בסוף קיבלתי צ'יק
 

רגנרטורים לא מגנים בפני נפילות או הפסקות חשמל , רק אל פסק יכול לטפל בזה אך כנאמר לא פעם אחד - it’s not good for a business

ראשית הביטול של דברי אחר באופן הזה לא מתאים מה גם שאתה לא מדייק.
אני משתמש ברג׳רטור שנים וכתבתי בדיוק בפני מה הוא מגן מנסיון והוא מגן בפני התופעה שהכי מסכנת מכשירים חשמליים.
הספייקים של המתח שמתרחשים אחרי הפסקת חשמל כשהחשמל חוזר לפעמים עם מתחים גבוהים מאוד בבת אחת מה שיכול לגמור כל מכשיר כמעט, שלא לדבר על נפילות מהירות מאוד וחזרות עם ספייקים גבוהים ביניהם הנה מה שכתבתי:

״גיליתי אחרי הקניה שהוא מונע את מצבי ההדלקה והכיבוי המהירים בהפסקות חשמל.
כל הסט אפ מחובר דרכו, כך שאם יש נפילת מתח, הוא לא ידליק חזרה את המכשירים, אלא כשהמשתמש יחליט שזה בטוח מספיק וידליק בעצמו דרך הרג׳נרטור״.
ולא רק זה,
במצב כזה, הרג׳רטור צובע באדום את כל ערוצי המתח כך שתדע בוודאות שהוא כבה בגלל נפילת מתח או תקלה חשמלית ותהיה חייב לגשת למסך הטאץ׳ על המכשיר ולהדליק אחד אחד.
אם המתח הנכנס לא תקין הוא לא מאפשר הדלקה.
 
נערך לאחרונה ב:
פרט בבקשה...
לא הבנתי,האם הוא פוגע בסאונד מהטלוויזיה??
איזה ציוד מחובר לאל-פסק הזה??

לא הבנת אותי.
האל פסק מחובר לטלויזיה ולמחשב nuc שמזרים סרטים לטלוויזיה ואין בעיה בסידור הזה.
בעבר ניסיתי לחבר אל פסק למערכת (שנמצאת בחדר אחר) וזה ייבש את הסאונד.
החשמל של המערכת מחובר עם שני פילטרים (קונדישינר) שיש בכל אחד מהם מספר תקעים אמריקאיים.
שני הפילטרים שמזינים את כל המערכת מחוברים לדופלקס בקיר שמחובר ללוח חשמל עם קו נפרד וכמובן עם מאמ"ט/פקק נפרד.

בגלל שלוח החשמל נמצא בתוך הבית אז הפתרון האידיאלי עבורי זה לחבר את המאמ"ט/פקק של המערכת להתקן בלוח חשמל שיפסיק את הזרם בכל נפילת מתח ואז ידנית אחזיר את המאמ"ט לפעולה.
הבעיה היא בנפילות המתח המהירות.
אם המתח היה חוזר לא מיידית אז לדעתי זה לא היה פוגע במכשירים.
 
בעבר ניסיתי לחבר אל פסק למערכת (שנמצאת בחדר אחר) וזה ייבש את הסאונד.

מה חיברת לאל-פסק הזה?? האם גם מגבר הספק? או רק ציוד קדמי?...

אם המתח היה חוזר לא מיידית אז לדעתי זה לא היה פוגע במכשירים.

מנסיוני..
הנזק נגרם בחזרת המתח, לא בהכרח בניתוק...
אבל יתכנו גם כשלים בתכנון, התאמות ושילובים של ציודים במערכת השמע, שבמצבים לא שיגרתיים, עשויים לנזק אחד את השני .

בגלל שלוח החשמל נמצא בתוך הבית אז הפתרון האידיאלי עבורי זה לחבר את המאמ"ט/פקק של המערכת להתקן בלוח חשמל שיפסיק את הזרם בכל נפילת מתח ואז ידנית אחזיר את המאמ"ט לפעולה.

אם המקרר מחובר לאותו מאמ"ט שנופל ולא הייתם בבית, יהיה לכם שמח כשתחזרו...
קח זאת בחשבון שאתה מתכנן מנגנון.
 

נערך לאחרונה ב:
אתה צריך ניתוק מוחלט מרשת החשמל ו לכן, בשביל להיות מוגן ולא לחיות בפחד מתמיד, אתה צריך מפצל/פילטר עם מפסק on/off.
כשאתה לא במצב האזנה, שם ב off והעסק מוגן, אחרת במיוחד בחורף, סרט.
 
אתה צריך ניתוק מוחלט מרשת החשמל ו לכן, בשביל להיות מוגן ולא לחיות בפחד מתמיד, אתה צריך מפצל/פילטר עם מפסק on/off.
כשאתה לא במצב האזנה, שם ב off והעסק מוגן, אחרת במיוחד בחורף, סרט.
בשביל מה צריך מפצל או פילטר?
אם אתה עושה און/אוף אז פשוט תוציא את המפצל מהחשמל כשאתה לא במצב האזנה. לא יותר פשוט?
 

אם אתה מתכוון להוציא מהחשמל ולהחזיר כל הזמן את כל המכשירים אז אין לך צורך בכלום.
כעיקרון מכשירים עם on/off מוחלט, ללא standby, אין צורך לחבר דרך המפצל, אלה עם מצב ה standby הם ה "בעייתיים", איתם צריך להיזהר, ספייק אחד לא במקום ודופק לך אותו בשניה ויש מצב גם את מה שמשורשר אליו.
באמאזון/עלי אקספרס יש מפצלים ייעודיים, עם פילטר/מפסק on/off, מ 30 דולר עד אינסוף.
תעשה חיפוש תכתוב :
Power conditioner audiophile.
 
ראשית הביטול של דברי אחר באופן הזה לא מתאים מה גם שאתה לא מדייק.
אני משתמש ברג׳רטור שנים וכתבתי בדיוק בפני מה הוא מגן מנסיון והוא מגן בפני התופעה שהכי מסכנת מכשירים חשמליים.
הספייקים של המתח שמתרחשים אחרי הפסקת חשמל כשהחשמל חוזר לפעמים עם מתחים גבוהים מאוד בבת אחת מה שיכול לגמור כל מכשיר כמעט, שלא לדבר על נפילות מהירות מאוד וחזרות עם ספייקים גבוהים ביניהם הנה מה שכתבתי:

״גיליתי אחרי הקניה שהוא מונע את מצבי ההדלקה והכיבוי המהירים בהפסקות חשמל.
כל הסט אפ מחובר דרכו, כך שאם יש נפילת מתח, הוא לא ידליק חזרה את המכשירים, אלא כשהמשתמש יחליט שזה בטוח מספיק וידליק בעצמו דרך הרג׳נרטור״.
ולא רק זה,
במצב כזה, הרג׳רטור צובע באדום את כל ערוצי המתח כך שתדע בוודאות שהוא כבה בגלל נפילת מתח או תקלה חשמלית ותהיה חייב לגשת למסך הטאץ׳ על המכשיר ולהדליק אחד אחד.
אם המתח הנכנס לא תקין הוא לא מאפשר הדלקה.
נכון, וכתבתי שלא מונע, כלומר עם יש נפילת מטח הוא לא ממשיך להזרים את חשמל אלה מפסיק לגמריי וחוזר עוד כמה דקות. ובעיה היא בד״כ פתאומיות או הפסקות קצרצרות שמידי פעם יש לנו בבית (למשל) וכתוצאה מחשב אודיו שלי נכתבה - למזי לא נגרם עדיין נזק - אך לך תידע, ואם נגרם נזק זה או אחר שהוא בלתי נראה לציוד אחר - אי אפשר לדעת בכלל.
 
אך לך תידע, ואם נגרם נזק זה או אחר שהוא בלתי נראה לציוד אחר - אי אפשר לדעת בכלל.

במכות הראשונות נדפקות ההגנות, אחרי זה נפתחת עונת הצייד...
 

לי יש הגנה בארון חשמל ווידמילר+ במערכת פורמן , שאר הנסיונות אצלי פגעו בצליל.
 

תמונות מצורפות

  • ELITE-10Ei-front_page copy.jpg
    ELITE-10Ei-front_page copy.jpg
    KB 20.6 · צפיות: 167
  • הגנת חשמל copy.pdf
    הגנת חשמל copy.pdf
    KB 81.8 · צפיות: 200
ראיתי היום הודעה ביד 2 על מכירת אל פסק - אולי שווה לבדוק.
 

שאלה :
מגבר , עם כפתור on/off, האם מצב של off זהה למצב של כבל חשמל מנותק ?
תודה מראש.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור